AndroidHealthClinic

Pullovers maar dan andersom! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

frietbakker

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
3.948
Waardering
31
Sjoow mensen, ik laast lekker pullovers doen! Maar toen was ik zowat aan het einde van mijn set beland en wilde ik toch nog wat extra reps. Dus toen heb ik mijn handen omgedraaid (zodat het palms-up werd) en toen voelde ik mijn rug veel beter dan normaal gesproken. Ik kwam op het idee omdat Yates het ook doet in zijn B&G video. Maar nu is mijn vraag wat is het voordeel/nade van deze grip ten opzichte van de normale grip?? Ohw ja het was natuurlijk op een machine, met DBs en BBs zal het niet werken vermoed ik....
 
Schop!! :D Iemand?
 
teken anders ff een plaatje :p

bij pulldowns (front, grip op schouderbreedte) kan je ook omgekeerde grip doen, dus dat zal bij pullovers wel ongeveer hetzelfde zijn... (zelfde beweging van bovenarm).

het voordeel...? misschien net iets andere stimulans, anders zou ik het ook niet weten.
 
? Ik kan zo direct het verschil niet bedenken. Hopelijk hebben we het over dezelfde oefening :p
Kan je het idd niet even uittekenen ofzo?
 
Ik denk dat je als het ware negatieven bedoeld. Je draai je palmen waardoor je het gewicht met je rug moet gaan tegenhouden om weer omhoog te komen,
 
hmm ik kan het op het moment niet uittekenen, of een plaatje zoeken... mijn internet is op het moment TE langzaam misschien vanmiddag.... Maar ik bedoel dus normale pullovers op een machine. Dus je gaat zitte, schouders netjes ter hoogte van het schanier van de machine. Je bovenarmen maken een hoek van ongeveer 90 graden met je onderarmen. Zo ziet die stang er ook uit op de machine en begint dan aan je pullovers. Normaal gesproken heb je je palmen naar voren gericht, maar waar ik het over heb, daar heb je juist je palmen naar achteren gericht.... is het zo wat duidelijker?
 
jaja, zittende pullover op een machine.
heb ik ook op sportschool staan, ben er niet kapot van.
Maar wat precies t verschil is in de positie van de handen?
volgens mij is dat zeer gering.

of je de rug aanpakt hangt grotendeels af aan hoe ver je je armen laat komen. Hoe verder je armen komen des te meer je de nadruk legt op de rug. Maar ik vind dit ook geen ideale rugoefening.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat op deze manier de triceps in een zwakkere positie zijn (vergelijk maar een pully extension met een geproneerde grip en pe met een gesupineerde grip)

Door deze zwakkere pos. kan je minder met je armen duwen en moet je rug meer werk doen.

Bij de geproneerde greep ga je op het laatste stuk er ook wat sneller een push beweging van maken, om het gewicht helemaal naar beneden te kunnen krijgen, je gaat dus je borst erbij gebruiken. Bij de gesupineerde greep blijft het een pull beweging

Ik denk alleen wel dat je minder gewicht aankan ? ? ?
 
Je zou toch meer gewicht moeten kunnen? Omdat het een rug oefening is, en daarbij gebruik je toch je biceps? Vooral op het laatste stuk dan wordt het net een reverse bent over barbell row......
 
Nee. als het en machine is dan duw je de stang naar beneden het laatste stuk (bij een normale stand)
 
wat zijn jullie meningen van zo een pullover machine? Voel em zelf opzich wel redelijk in me lats, maar nietzo lekker als bijv cable rows ofzo.
 
Ik vind hem totaal niets. Pak liever een machine, als ik die dan al pak, waarbij ik zeker weet dat ik goed de rug kan belasten als bijv machine row.
 
ik ken deze oefening wel, ook gezien op trainingsvideo van Yates. maar ik voel maar weinig verschil, je draait per slot van rekening alleen je hand de andere kant op, de beweging blijft zo goed als dezelfde tog (op die machine)?
 
Back
Naar boven