MuscleMeat

Pumba en Xunia's rattige logje

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.
Als het alleen maar om aandacht gaat waarom dan nog reageren in dit log?

Beterschap Marco.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoezo??? Heb eind maart al afgezegd en nog een goede knal op de onderrug en ik kan waarschijnlijk 6 maanden niet meer lopen.
De rug is op!:)

Helaas geen 1.500m vanavond:(. Ik heb me toch flink verstapt bij de landing van de hink bij de hinkstapsprong en ik heb toch alweer 10 dagen zonder rustdag getraind.
Morgen een dagje vrij en dan lekker een full-body workout in de ochtend en dan haal ik die 1.500m morgen wel in.:)

Veel beter. Mijn trainer vond dat ik een beetje mijn tijd aan het verdoen was op de lange afstanden.:o Van 10m (starts) tot 5km (vindt hij al veel te veel) is prima.

Vandaag na de tandarts de 4e anti-bioticakuur van dit jaar meegekregen.:(

:mad:Ontstoken en verrekte nekspier: weekje rust. Weet amper wat rust is.:rolleyes: Gelukkig was ik net 3 dagen klaar met de anti-biotica.
Ik eet ze alsof het snoepjes zijn (waar heb ik dat eerder gehoord???;))
400m gelopen met 2 kogels van 3kg 12km/u
400m rustig loopje.
200x trippling/200x knieheffen/200x Hakkebilletjes
3x60m steigerund
Daarna kon ik alleen nog naar de sterren kijken zo'n brute pijn gaf het.

Ik begin te begrijpen waarom er zo weinig 35+ meerkampers zijn.
Ze zijn of al lang gestopt of geblesseerd of liggen waarschijnlijk in hun graf na te genieten van prestaties uit het verleden.

Een weekje nekcrunches/nektwists dan maar.

Thanx! De nek wel ja.:(



Thanx! Het is de keel weer...:o



Net een vit.B-12 injectie in mijn kont gekregen en een buik/maag/lever/nek-onderzoek. Mijn nek/keelklieren zijn zo groot als een pingpongballetje, dus mogen jullie raden wat ik ook meegekregen heb??? Begin er inmiddels knap geirriteerd van te raken. Ik kies voor mijn gezondheid. FF logstopje.

Greetzzzz voorlopig:o

Na flink wat doktersbezoeken en de benodigde onderzoeken is gebleken dat ik de ziekte van Pfeiffer heb icm een zware keel/rugontsteking.
Afgelopen woensdag was Thomas (TGA) even bij me geweest om wat grip te doen en toen had ik zoiets van...die gewichten pak ik toch wel makkelijk.

Vandaag alvast weer wat gedaan en dan maandag rustig de draad met een klein:( schema proberen op te pakken.



Greetzzz:)

Thanx! Het is meer volhouden. Op dit moment is het leeg.
Vanochtend toch met mijn domme kop naar buiten om te sprinten.
Na 1 start van 12 meter was de rug (ontsteking) alweer aan het opspelen.
Snelste start ooit btw 1,72 sec. Binnen 1 hele set hypers en klaar.:o
Ga idd zoals vele al tegen me zeiden wel heel snel achteruit.Pffff...hoe lang duurt dit nog???

Ik ga kijken wat mogelijk is deze week.......???

I know...ik heb met diverse mensen gesproken die het ook hebben gehad.
Minimaal 6-max 24 maanden duurt deze ongein.
Ik hoopte als sporter er sneller van af te zijn, maar veel sporten zorgt voor een nog lagere weerstand.:)
Ik ga maar eens lid worden van de wandelsportbond.:rolleyes::o

Heb je helemaal gelijk in. Ik ga het zeker niet erger proberen te maken en zal alleen gaan voor herstellen. Ik ben wel blij dat het nu een naam heeft.
Ik begon me echt zorgen te maken na 6 maanden zwaar vermoeid te zijn, door mijn rug te zijn gegaan en 19 ontstekingen in een half jaar is abnormaal imho.:)
De puzzel is op zijn plaats gekomen nu ik weet wat ik heb.

De rugpijn begint naar mijn linkerbeen door te stralen...in dit geval kan ik de foto's wel doen, maar wordt mijn grootste vrees waarschijnlijk de werkelijkheid.
Aangezien trainen dan helemaal uit den boze is zal ik mijn logje voorlopig gaan sluiten.:(
Wat een jaar.:rolleyes::eek::mad:

Eindelijk wat goed nieuws: een lichte nek- en rughernia, maar geen operatie benodigd.:) De keelontsteking is bijna weg en tja...de Pfeiffer werkt nog wat tegen, maar volgens de bloedtest kan die nog een paar weken vervelend zijn.
Net een rekening gehad van de extra kosten van het ziekenfonds...820 euro bijbetalen.:eek:
Maandag een andere tandarts inschakelen die gaten wel in 1x goed kan vullen en die geen ontstekingen veroorzaakt.:mad:
Ik mag weer licht gaan trainen.:o

CGBP 3x10x30/2x10x35/12x40
Fly 20x12,5/triceps ext. 8x12,5/flycurl 8x12,5
Crunch 3x20/2x30/2x45 Hypers 2x15 Reverse 2x15
Incline db curl 2x10x12,5

Nog wat rug/nekdingetjes gedaan.

Ik ben blij dat ik weer een beetje normaal kan lopen. en...de atletiek zal nog even duren, want een sprint trekken gaat nog niet.

Ik hoop op een betere 2e helft van het jaar.:D

Voorlopig even een logstop tot ik weer normaal kan trainen.
Ik moet even mijn lichaam laten wennen aan de avond/nachtdiensten en de kou/warmte.:)
De laatste stukjes keelontsteking zijn zeer hardnekkig en lastig.

Greetzzzz

@eric: bedankt dat ik zelf de mogelijkheid heb om het log te heropenen.
@snoob: ik heb per PM idd een foute uitspraak gedaan die ik natuurlijk nooit hard kon maken. Excuses daarvoor.
En zeker zonder AS gebruik diep respect voor je prestaties.

De verklaring is dat ik me eigenlijk al maanden niet lekker voelde en daardoor in het ziekenhuis ben beland. Ik ben eergisteren ontslagen en heb gelukkig weer wat energie terug.

Vandaag 25km gefietst en wat KT gedaan. Het zal nog weken gaan duren voor het lichaam een beetje hersteld is.

Ik ga morgen weer met KT beginnen, maar op een heel laag niveau tot alles weer op orde is.:o

Nee, was dat maar waar. Het is helaas een chronisch iets, maar met aanpassing van de voeding schijn je er redelijk mee te kunnen leven.
Het is een spasme in het darmsysteem en wat vreemde uitsteeksels, waardoor niet alles even gemakkelijk er uit komt.
Het was zeer pijnlijk de afgelopen 2 weken, maar het kan weer redelijk in orde komen.
Ik had zelfs even het gevoel dat er iets helemaal fout was en dat het zou gaan bloeden e.d.

En tussendoor gewoon door blijven gaan met zware trainingen. Ik heb de laatste jaren ook een aantal keren fysieke tegenslag gehad maar wel direct gas terug genomen. Ben nog niet volledig verlost van het ongemak (1 onsteking moet nog verwijderd worden) maar kan inmiddels wel weer bijna op mijn oude niveau trainen.

Waarom belast je jezelf iedere keer zo zwaar als je bijna uit elkaar valt? 1 maand rust, 2 maanden rust en zelfs nog langer kan echt geen kwaad. Op deze leeftijd kom je echt nog wel op niveau terug als je tenminste je lichaam maar de rust geeft die benodigd is om te herstellen.

Lichamelijk ongemak is geen pretje maar je hebt maar 1 lichaam.

Even resumerend :

-onderrug
-verstapt
-ontsteking kies
-ontstoken en verrekte nekspier
-Pfeiffer
-zware keel/rugonsteking
-lichte rug en nekhernia
-keelonsteking
-spasme darmsysteem

En het jaar is nog niet voorbij. Weet niet wat je wil bewijzen maar als je lichaam nee zegt betekent nee ook echt nee.
 
Ja veel rust en normale lich. beweging zoals fietsen, wandelen etc. zijn de enige oplossingen.
 
En tussendoor gewoon door blijven gaan met zware trainingen. Ik heb de laatste jaren ook een aantal keren fysieke tegenslag gehad maar wel direct gas terug genomen. Ben nog niet volledig verlost van het ongemak (1 onsteking moet nog verwijderd worden) maar kan inmiddels wel weer bijna op mijn oude niveau trainen.

Waarom belast je jezelf iedere keer zo zwaar als je bijna uit elkaar valt? 1 maand rust, 2 maanden rust en zelfs nog langer kan echt geen kwaad. Op deze leeftijd kom je echt nog wel op niveau terug als je tenminste je lichaam maar de rust geeft die benodigd is om te herstellen.

Lichamelijk ongemak is geen pretje maar je hebt maar 1 lichaam.

Even resumerend :

-onderrug
-verstapt
-ontsteking kies
-ontstoken en verrekte nekspier
-Pfeiffer
-zware keel/rugonsteking
-lichte rug en nekhernia
-keelonsteking
-spasme darmsysteem

En het jaar is nog niet voorbij. Weet niet wat je wil bewijzen maar als je lichaam nee zegt betekent nee ook echt nee.
Mee eens, gun jezelf die rust.
 
Heb nu ook nog wel eens wat terugslagen maar neem dan direct gas terug. Een keer een training overslaan kan echt geen kwaad. Bij zwaarder lichamelijk ongemak kan je maar beter helemaal niet gaan trainen, voor je het weet kom je in een vicieuze cirkel van blessures waar je nog amper uitkomt.
 
heb nu ook nog wel eens wat terugslagen maar neem dan direct gas terug. Een keer een training overslaan kan echt geen kwaad. bij zwaarder lichamelijk ongemak kan je maar beter helemaal niet gaan trainen, voor je het weet kom je in een vicieuze cirkel van blessures waar je nog amper uitkomt.

+1
 
Heel vaag ja. Wist ik zelf maar wat het precies is, dan valt er mss mee te leven. Weer 1 uurtje geslapen. Vandaag weer naar de dokter en dan verder zien....:mad:
D8 zelf vorige week dat het finish was zo'n pijn als het deed.
Maar goed vandaag weer rustig met trainen beginnen.:o

Ik bedoel met vaag dat ik er niks van geloof. As je werkelijk overal last van hebt wat je hebt beweerd en je gaat door trainen dan moet je gaan praten met een zielenknijper.
 
Veel beterschap en vooral rusten Dumba!
 
Heb nu ook nog wel eens wat terugslagen maar neem dan direct gas terug. Een keer een training overslaan kan echt geen kwaad. Bij zwaarder lichamelijk ongemak kan je maar beter helemaal niet gaan trainen, voor je het weet kom je in een vicieuze cirkel van blessures waar je nog amper uitkomt.

Veel beterschap en vooral rusten Dumba!

Bedankt, ter ontspanning vandaag wat gefietst en gelopen en idd even naar de psycho kan geen kwaad. (vr) Heb mezelf uitgeput door te blijven trainen, terwijl het onverantwoord was.
 
Bedankt, ter ontspanning vandaag wat gefietst en gelopen en idd even naar de psycho kan geen kwaad. (vr) Heb mezelf uitgeput door te blijven trainen, terwijl het onverantwoord was.

Maak er maar psychia van ipv psycho
 
Ik bedoel met vaag dat ik er niks van geloof. As je werkelijk overal last van hebt wat je hebt beweerd en je gaat door trainen dan moet je gaan praten met een zielenknijper.
Veel lichamelijke klachten kunnen voorkomen uit psygische klachten. Of omgekeerd dat deze klachten je mentaal negatief gaan beinvloeden. Dat is nooit een leuke periode. Weet niet hoe het hier zit, maar wij kunnen hier gewoon niet over oordelen daar zijn andere mensen voor.
 
Maak er maar psychia van ipv psycho

Maakt weinig verschil. Door alle lichamelijke klachten is er ook iets fout gegaan met het denkwerk en is er onderhuids wat depressie ontstaan.

Veel lichamelijke klachten kunnen voorkomen uit psygische klachten. Of omgekeerd dat deze klachten je mentaal negatief gaan beinvloeden. Dat is nooit een leuke periode. Weet niet hoe het hier zit, maar wij kunnen hier gewoon niet over oordelen daar zijn andere mensen voor.

Absoluut. Misschien wou ik idd iets bewijzen aan anderen wat allang niet meer mogelijk was. Zie ericr's reactie en nu heb je dan double trouble.

---------- Toegevoegd om 12:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:06 ----------

Verder heeft het ook weinig zin om te loggen tot ik enigzins beter ben.

Greetzzzz;)
 
Een grote portie ellende afgesloten; het zat geestelijk idd niet meer geheel in orde. Zal daar verder niet te veel over uitwijden. Uitputting van het lichaam door matige voeding.
Er is een behoorlijke binoculaire oogafwijking geconstateerd en die moet nu met medicatie/rust therapie weer rustig gemaakt worden en definitief afgedekt worden of met een meekleurend glas rust geven.
Nu een kort weekendje verlof van het ziekenhuis en dan straks weer verder herstellen.
Nog 3 weken herstel in het ziekenhuis te gaan.

Getraind heb ik nog wel met zin deze keer.

Db row 5x22,5/shrugs 6x22,5/stiff ddl 6x22,5
Zottmanncurl 3x22,5/sq + press 5x22,5/clean & press 5x22,5/kuithef 10x22,5
Twist 40x/broomstick twist 40x
DB BP 8x25/fly 8x25
GM 20x10/hangsnatch 10x10/twist 20x10/c&p 10x10

Lekker relaxed. Doe toch geen ene reet verder behalve wat joggen/wandelen.;)
 
Er is een behoorlijke binoculaire oogafwijking geconstateerd

Sterkte maar weer, hoe kijkt je dokter nou aan tegen die waslijst aan kwalen en ander ongemak?
 
Het zit je allemaal niet mee.sterkte met het nemen van goeie beslissingen
 
Sterkte Dumba en vooral lekker rusten. :thumbs:
 
Sterkte maar weer, hoe kijkt je dokter nou aan tegen die waslijst aan kwalen en ander ongemak?

Het zit je allemaal niet mee.sterkte met het nemen van goeie beslissingen

Sterkte Dumba en vooral lekker rusten. :thumbs:

Bedankt.:)

Vandaag weer wat aan de gang gegaan.
5x45m sprints

Hanging kneeraise 3x8
Chins 20x
Crunch 2x25
Frontshrug 2x20x50
CG Upr.row 2x6x50
Hacksq-backshrugs 2x2x10x50

Crosstrainer 3x3 min.

Gisteren laatste onderzoekje gehad. Het komt wel goed, maar het neemt wat tijd. Was 7kg afgevallen en inmiddels 10kg aangkomen, dus per saldo zit het weer goed. 10kg in 1 maand...nog 2 van zulke maanden en ik kan weer STM gaan doen.;)

ga zo ff de andered logjes bekijken.:)
 
Succes man.. het zit je allemaal niet mee :(
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven