XXL Nutrition

Pun op weg naar shredcity.. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Who needs a 6-pack when you have a keg? MOAR IS BETTAR!
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Abs is discipline :p

Nee ff serieus.
Als je rustig doet na een goede cut met bulken kan je gewoon abs behouden.

Alleen zijn de meeste zo zat van cutten dat ze gelijk full retard 1500 kcal bovenop hun onderhoud gaan eten :D
Haha ik zit in mijn cut ook 500kcal boven onderhoud. Laten we zo zeggen niet echt een strenge winter gehad. Maar ik trek door tot juli en dan langzaam naar december werken :)
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Je moet ook maar net dikke abs als doel hebben, zijn genoeg grote jongens (jason huh) die claimen slechts sporadisch buik te trainen omdat ze liever "platte" buikspieren hebben. Ben ik persoonlijk ook fan van. Helemaal vet wanneer die scheidingslijnen dan toch diep liggen, maar dat zal wel door constant diuretica gebruik komen hahaha
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Abs is discipline[emoji14]
Nee ff serieus.
Als je rustig doet na een goede cut met bulken kan je gewoon abs behouden.

Alleen zijn de meeste zo zat van cutten dat ze gelijk full retard 1500 kcal bovenop hun onderhoud gaan eten :D
Heeeel herkenbaar :D
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Zie veel mensen posten in de trend van trainen wat je leuk vind en kracht is niet belangrijk, oefeningen die je leuk vind etc. Persoonlijk vind ik trainen geen drol aan als je niet op zijn minst wat bezig bent kracht doelen te behalen. Kan me echt niet voorstellen dat ik nog plezier haal uit een bb split zonder squats en deadlifts. Het lekkere van trainen vind ik juist jezelf helemaal afmatten, naar de klote gaan en stijf van de endorfines totaal vernacheld naar huis. En dan ben ik nog maar mild in de zin dat ik geen strongman lifts oid doe, uiteindelijk zal het misschien daar ook naar toe gaan. Niet echt een punt met deze post, just saying ;)
 
Als je betere midsection wilt, kan je dan ook niet beter je abs op weerstand trainen, keer of 2 per week en weighted oefeningen. Ipv iedere dag op een matje crunches till you drop (cardio sessie).
 
Zie veel mensen posten in de trend van trainen wat je leuk vind en kracht is niet belangrijk, oefeningen die je leuk vind etc. Persoonlijk vind ik trainen geen drol aan als je niet op zijn minst wat bezig bent kracht doelen te behalen. Kan me echt niet voorstellen dat ik nog plezier haal uit een bb split zonder squats en deadlifts. Het lekkere van trainen vind ik juist jezelf helemaal afmatten, naar de klote gaan en stijf van de endorfines totaal vernacheld naar huis. En dan ben ik nog maar mild in de zin dat ik geen strongman lifts oid doe, uiteindelijk zal het misschien daar ook naar toe gaan. Niet echt een punt met deze post, just saying ;)


En zo heeft iedereen zijn eigen mening denk ik. Maar kan me helemaal vinden in je mening. Heb een simpel ppl schema maar stel wel doelen elke training weer die ik moet halen. Dit om ervoor te zorgen dat ik altijd progressie maak. Die uitdaging elke dag maakt het voor mij leuk :)
 
Een voller middenrif komt volgens mij het snelst door zwaar de juiste oefeningen te doen zoals deadlifts. Flink veel core helpt ook. Mijn rug is elke keer helemaal fucked na een grondtechniek sessie bij MMA (worstelen is echt geweldig voor je rug) en ik denk dat mijn middenrif qua volume wel okee is (alleen niet zo droog als ik zou willen).
 
In, goed fysiek

Welkom! :thumbs:

Zie veel mensen posten in de trend van trainen wat je leuk vind en kracht is niet belangrijk, oefeningen die je leuk vind etc. Persoonlijk vind ik trainen geen drol aan als je niet op zijn minst wat bezig bent kracht doelen te behalen. Kan me echt niet voorstellen dat ik nog plezier haal uit een bb split zonder squats en deadlifts. Het lekkere van trainen vind ik juist jezelf helemaal afmatten, naar de klote gaan en stijf van de endorfines totaal vernacheld naar huis. En dan ben ik nog maar mild in de zin dat ik geen strongman lifts oid doe, uiteindelijk zal het misschien daar ook naar toe gaan. Niet echt een punt met deze post, just saying ;)

Ja kan ik wel inkomen, vroeger was ik helemaal gefocust om zwaarder te kunnen liften, tegenwoordig ben ik veel meer gefocust op uitvoering en het creëren van een zo deftig mogelijk fysiek. Waarbij ik mezelf wel degelijk afmat, maar waarbij ik inderdaad geen oefeningen doe die ik niet leuk vind en/of oefeningen doe die erg blessure gevoelig zijn bij mij. Mijn onderrug problemen zijn al bestaand sinds mijn 15e en mijn eerste gewicht liftte ik pas echt serieus op mijn 25e.

Als je betere midsection wilt, kan je dan ook niet beter je abs op weerstand trainen, keer of 2 per week en weighted oefeningen. Ipv iedere dag op een matje crunches till you drop (cardio sessie).

Ik doe geen crunches op een matje, enige wat ik voorheen deed voor abs was cable crunches, maar het gaat meer om het creëren van een goede core stability overall gezien. Dat hoeft in elk geval niet alleen maar matjes werk te zijn. Er zijn legio oefeningen te bedenken die hieraan kunnen gaan bijdragen. Variatie zal hierin weer key worden zoals altijd, anders ben ik het al gauw weer beu.

En zo heeft iedereen zijn eigen mening denk ik. Maar kan me helemaal vinden in je mening. Heb een simpel ppl schema maar stel wel doelen elke training weer die ik moet halen. Dit om ervoor te zorgen dat ik altijd progressie maak. Die uitdaging elke dag maakt het voor mij leuk :)

In die zin heb ik niet echt een doel per training, maar meer een doel per blast of zelfs per jaar. Ik kan mezelf beter en gedisciplineerder inzetten voor een middellang termijn doel. De verschillen per week of zelfs per training zijn mij te klein om motivatie uit te kunnen halen. Dat is hetzelfde voor mij als elke dag op de weegschaal staan.

Een voller middenrif komt volgens mij het snelst door zwaar de juiste oefeningen te doen zoals deadlifts. Flink veel core helpt ook. Mijn rug is elke keer helemaal fucked na een grondtechniek sessie bij MMA (worstelen is echt geweldig voor je rug) en ik denk dat mijn middenrif qua volume wel okee is (alleen niet zo droog als ik zou willen).

Ik wil geen voller middenrif, ben juist heel erg tevreden met mijn shoulder 2 waist ratio :engel: Maar ik moet e.e.a. wel versterken, maar dat moet ook kunnen met een minimale vergroting van mijn totale midden sectie.
 
Welke oefeningen doe je dan voor core?
 
Ken t, elke keer goede voornemens op abs te trainen, train ik ze die week 2x en dan weer vier weken niet :o

Big Pun is btw een rapper, je bent zelf ook goed opweg
 
Ken t, elke keer goede voornemens op abs te trainen, train ik ze die week 2x en dan weer vier weken niet :o

Big Pun is btw een rapper, je bent zelf ook goed opweg

Verdomme dat was een dikke Rappert!
 
Ja kan ik wel inkomen, vroeger was ik helemaal gefocust om zwaarder te kunnen liften, tegenwoordig ben ik veel meer gefocust op uitvoering en het creëren van een zo deftig mogelijk fysiek. Waarbij ik mezelf wel degelijk afmat, maar waarbij ik inderdaad geen oefeningen doe die ik niet leuk vind en/of oefeningen doe die erg blessure gevoelig zijn bij mij. Mijn onderrug problemen zijn al bestaand sinds mijn 15e en mijn eerste gewicht liftte ik pas echt serieus op mijn 25e.

Ik doe geen crunches op een matje, enige wat ik voorheen deed voor abs was cable crunches, maar het gaat meer om het creëren van een goede core stability overall gezien. Dat hoeft in elk geval niet alleen maar matjes werk te zijn. Er zijn legio oefeningen te bedenken die hieraan kunnen gaan bijdragen. Variatie zal hierin weer key worden zoals altijd, anders ben ik het al gauw weer beu.

Sounds like a severe case of the sand in the vagina's buddy ;)

Ab pulldowns doe je al, die iig flink weighted in sets van 8-12. Ab rollouts (weet niet of je in de gym zo'n soft 'kussentje' ding hebt maar iets onder je knieen verlicht heel erg de onderrug pains bij mij), weighted leg raise. Als je dan nog zou squatten en deadliften dan doe je zeker voldoende voor je abs en core.

Het wordt eenmaal lastig als je echt niet kan squatten, deadliften en alle varianten daar op. Ben wel benieuwd naar je training routine baas. Kan je wel wat compounds doen? Ik heb zelf ook wel wat onderrug stress/overload snel. Maar nu doe ik full body en dat is dus 4x per week squats en deadlifts of variant er op. Tijdens trainen merk ik wel dat het zwaar ik voor onderrug, maar juist buiten trainen om heb ik nu echt aanzienlijk minder backpains. Neem aan dat je sowieso goede (triggerpoint) foamroller hebt? Ik doe dat iig voor en na iedere workout en vaak ook nog snel ff ochtende en avonden. Zonder dat ding zou ik al lang vast gelopen zijn vanwege back problems. Nu is rug eigenlijk beter dan ooit.
 
heb ook onderrugtroubles maar heb dit opgelost door een soort van FB te doen waarbij deadlift en squat er 1x per week inzitten, ook bb bench en bor als hoofdoefeningen. De rest is opvulling met de oefeningen die ik graag doe (en natuurlijk per spier een beetje in verhouding met elkaar).
Vind het persoonlijk tof om op de dl, sq en bp omhoog te gaan in gewicht en doelen te stellen. De andere oefeningen doe ik ook zo zwaar mogelijk maar stel ik niet echt doelen.
 
Sounds like a severe case of the sand in the vagina's buddy ;)

Ab pulldowns doe je al, die iig flink weighted in sets van 8-12. Ab rollouts (weet niet of je in de gym zo'n soft 'kussentje' ding hebt maar iets onder je knieen verlicht heel erg de onderrug pains bij mij), weighted leg raise. Als je dan nog zou squatten en deadliften dan doe je zeker voldoende voor je abs en core.

Het wordt eenmaal lastig als je echt niet kan squatten, deadliften en alle varianten daar op. Ben wel benieuwd naar je training routine baas. Kan je wel wat compounds doen? Ik heb zelf ook wel wat onderrug stress/overload snel. Maar nu doe ik full body en dat is dus 4x per week squats en deadlifts of variant er op. Tijdens trainen merk ik wel dat het zwaar ik voor onderrug, maar juist buiten trainen om heb ik nu echt aanzienlijk minder backpains. Neem aan dat je sowieso goede (triggerpoint) foamroller hebt? Ik doe dat iig voor en na iedere workout en vaak ook nog snel ff ochtende en avonden. Zonder dat ding zou ik al lang vast gelopen zijn vanwege back problems. Nu is rug eigenlijk beter dan ooit.

Ja iets met kip en ei :D

Mijn huidige routine is heel simpel eigenlijk:

Rug:
- Plate loaded Lat Pulldown (afgewisseld nadruk op breedte en nadruk op dikte)
- T-Bar Row / Seated Row
- DB Row
- BB BOR
- Plate loaded Rows voor het echte knijpwerk
- Lower back Extension
- Face Pull
- Shrugs (DB & BB afgewisseld)

Chest:
- Incline DB Press
- Seated Pec Machine
- Cable Fly
- Decline BB Press

Legs:
- 45 Degr. Plate Loaded LP
- BB Front Squat
- Leg Extension
- Leg Curl
- BB Standing Calf Raise
- DB Lunges

Abs:
- Weighted Cable Crunches
- ADD: Leg Raise
- ADD: Plank variaties

Biceps:
- DB Hammer Curl
- Cable Rope Curl
- Standing Double Bicep Curl
- 1 Arm Cable Curl

Triceps:
- Cable Pushdown
- Cable Rope Pushdown
- One Arm Cable Extension
- Skullcrusher

Schouders:
- One Arm Cable Lateral Raise
- DB Lateral Raise
- DB Front Raise
- Cable Upright Row
- Plate Loaded Shoulder Press / Smith Machine Shoulder Press

Afgelopen jaar heb ik de nadruk op chest gelegd en dus wat vaker chest gedaan dan alle andere spiergroepen. Dit heeft een mooi resultaat opgeleverd, dat alles nu redelijk in verhouding is. Overigens doe ik natuurlijk op 1 training niet alle oefeningen per spiergroep maar combineer ik spiergroepen.

Backsquats en elke vorm van DL geeft bij mij vroeg of laat een blessure. Dat gaat al meer dan 5 jaar zo, dus ik waag me er gewoon niet aan. Wil ik het maximale eruit kunnen halen heb ik er meer aan dat ik zoveel mogelijk blessure vrij blijf. 1-4 weken per keer uit de roulatie door de blessure is killing als dat 3-4x per jaar is. Hetgeen ik nu heb weten terug te brengen naar 1-2x per jaar. Hopelijk met wat meer focus op de midsectie, zal ik dit nog verder weten terug te brengen.

Eigenlijk is het best wel achterlijk, dat je met zulke goed ontwikkelde spieren overal, nog steeds last kunt hebben van de assisterende spieren die kennelijk al die jaren lekker hebben gechilld. Daar zou best eens wat meer aandacht voor mogen komen imo. Je leest wel core stability dit en dat, maar niet het beoogde doel ervan om deze in orde te houden.. Als BBer wil je immers groot worden, care voor die kleine kutspiertjes toch :o
 
heb ook onderrugtroubles maar heb dit opgelost door een soort van FB te doen waarbij deadlift en squat er 1x per week inzitten, ook bb bench en bor als hoofdoefeningen. De rest is opvulling met de oefeningen die ik graag doe (en natuurlijk per spier een beetje in verhouding met elkaar).
Vind het persoonlijk tof om op de dl, sq en bp omhoog te gaan in gewicht en doelen te stellen. De andere oefeningen doe ik ook zo zwaar mogelijk maar stel ik niet echt doelen.

Een FB trekt mijn lichaam gewoon niet, dat deed het al niet op 25 jaar en nu met 32 jaar nog steeds niet. Ook niet ondanks alle chemicaliën die erin gaan. Dan krijg ik last van mijn aanhechtingen in mijn armen. En op 80% trainen vind ik niks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven