XXL Nutrition

Punching Power

Bezoekers in dit topic

Het merendeel van je snelheid haal je uit je triceps ;) . Zoek maar eens na in handboeken over het boksen :) .

Stootkracht komt toch vooral uit je heupen/romp en niet uit je triceps. Waar haal je dat vandaan?
 
Om stootkracht en snelheid vergroten staan wij tijdens de training tegen de bokszak. 4 setjes van 1 minuut met telkens 1 minuut pauze.

- 20 seconden langzaam uitstoten, raak hierbij heel licht de zak
(let op de techniek, lange stoten maken draai met heupen/schouders)
- 20 seconden zo snel mogelijk stoten "toppen" tegen de zak, licht aanstoten.
- En de laatste 20 seconden zo hard mogelijk poeieren! Links/rechts goed de schouders indraaien en blijven letten op je techniek. Vanaf je kaken stoten.


Deze oefening heeft mijn stootkracht echt aanzienlijk verbetert. Als je het goed doet gaan de armen en schouders flink branden :D
Met z'n 2en uitvoeren is het leukst, mekaar flink opfokken zorgt dan altijd voor flinke oerkreten :D

Dat is volgens mij ook de goede manier om explosieve bokscombinaties te trainen.
 
Ik weet het niet bro, je hebt bij trainen toch ook veel zwaardere handschoenen zodat je sneller bent op een wedstrijd.

Das meer om je eigen handen te beschermen en het hoofd van je trainingspartner tijdens sparren!
 
Goede oefeningen die je kan doen voor meer explosieve kracht:
chins
DL
Sq
BO rows
Dynamic Rows
OHP
plyometrische oefeningen bv jump squats of medicine bal oefeningen
 
wawawiewa HTK weet waar die t over heeft;)
 
De stootkracht komt vanuit je triceps en niet vanuit de biceps ;) .

inderdaad!
karma is on it's way ;)

allee,dat maak ik op uit het gevoel in mn triceps dat ik na een goeie zaktraining heb
maar komt zeker niet alleen uit triceps
 
inderdaad!
karma is on it's way ;)

allee,dat maak ik op uit het gevoel in mn triceps dat ik na een goeie zaktraining heb
maar komt zeker niet alleen uit triceps
Het feit dat jij het in je triceps voelt zegt niets natuurlijk. Misschien klopt je techniek wel van geen kanten! ;)
 
inderdaad!
karma is on it's way ;)

allee,dat maak ik op uit het gevoel in mn triceps dat ik na een goeie zaktraining heb
maar komt zeker niet alleen uit triceps

triceps worden ook gebruikt in een stoot, maar zijn niet de "hoofdkrachtgever" laten we zeggen.

Vooral een snelle rotatie van de heupen zijn belangrijk bij krachtig slagen met goede techniek, maar ook je benen zijn enorm belangrijk. Schouders en triceps zijn belangrijkste bij jabs en grondgevecht-stoten(maar die heb je niet in boksen)

Het feit dat je triceps zeer doet na een training is is voornamelijk omdat het als eerste de schokken door de impact van jouw vuist en de zware zak moet opvangen


Verder is die boek waar ik het over had hier te downen

RapidShare: 1-Click Webhosting
 
thanks Calyptus!
 
triceps worden ook gebruikt in een stoot, maar zijn niet de "hoofdkrachtgever" laten we zeggen.

Vooral een snelle rotatie van de heupen zijn belangrijk bij krachtig slagen met goede techniek, maar ook je benen zijn enorm belangrijk. Schouders en triceps zijn belangrijkste bij jabs en grondgevecht-stoten(maar die heb je niet in boksen)

Het feit dat je triceps zeer doet na een training is is voornamelijk omdat het als eerste de schokken door de impact van jouw vuist en de zware zak moet opvangen


Verder is die boek waar ik het over had hier te downen

RapidShare: 1-Click Webhosting


Hey, die zoek ik dus al lang, dit is een van de boeken van Ross!

Bedankt kerel!
 
--------------------------------------------------------------------------------

Citaat:
Origineel gepost door Jinsu
De stootkracht komt vanuit je triceps en niet vanuit de biceps


bedoel dus: niet uit de biceps
weet ook wel dat niet alle kracht uit de triceps komt
maar toch wel qua armen (correct me if i'm wrong)
 
enkel de hoek maakt (erg licht) gebruik van de biceps, dus je kunt biceps zien als wat extra gewicht achter een stoot, of als overtollige balast


echte bodybuilder-achtige biceps zijn uit ten boze,vooral de korte met een hoge piek. Ik ken genoeg bodybuilder-buitenwippers die hun biceps gescheurd hebben met een eenvoudige slag bij een gevecht.


HTK, speciaal voor jou, imo het beste en volledigste boek van ross

RapidShare: 1-Click Webhosting

Deze geef ik wel niet graag, omdat ik het levensgevaarlijk vind indien ik tegen iemand zou moeten kampen die traint op de manier beschreven in het boek. Ik gebruik ze zelf en ben enorm voorruit gegaan(daarvoor trainde ik op een bodybuild-manier, vrij waardeloos dus)
 
Laatst bewerkt:
enkel de hoek maakt (erg licht) gebruik van de biceps, dus je kunt biceps zien als wat extra gewicht achter een stoot, of als overtollige balast


echte bodybuilder-achtige biceps zijn uit ten boze,vooral de korte met een hoge piek. Ik ken genoeg bodybuilder-buitenwippers die hun biceps gescheurd hebben met een eenvoudige slag bij een gevecht.


HTK, speciaal voor jou, imo het beste en volledigste boek van ross

RapidShare: 1-Click Webhosting

Deze geef ik wel niet graag, omdat ik het levensgevaarlijk vind indien ik tegen iemand zou moeten kampen die traint op de manier beschreven in het boek. Ik gebruik ze zelf en ben enorm voorruit gegaan(daarvoor trainde ik op een bodybuild-manier, vrij waardeloos dus)


Zo nog eentje, dat wordt ff downloaden. Bedankt. Waar train je zelf en train je boksen? Doe je wedstrijden. Ik train zelf in belgie (muay thai)
 
Zo nog eentje, dat wordt ff downloaden. Bedankt. Waar train je zelf en train je boksen? Doe je wedstrijden. Ik train zelf in belgie (muay thai)

ik train in beveren, ik zou normaal trainen voor het BK maar ik moet nog 2 wedstrijden voor 16 januari doen, wat me niet gaat lukken aangezien ik nog maar net terug uit lange blessure ben(eigenlijk zelf nog niet helemaal) en mn verzekering nog in orde moet komen voor het nieuwe seizoen wat ook nog bijna 2 maand duurt. Dus nu ga ik of verderdoen als recreant dit jaar of direct muay thai en bjj er terug bij doen om freefightje te doen volgend jaar.

Muay thai zou ik in Black Panthers in Tielrode doen :)

Waar train jij?
 
De beste training om harder te slaan is door goede boxtraining te doen op een zware zak. Verder komt stootkracht bij boksen grotendeels uit je heupen en middenrif. Als je de kracht van je stoot uit je bovenlichaam haalt doe je iets grandios verkeerd.
 
De beste training om harder te slaan is door goede boxtraining te doen op een zware zak.

Niet akkoord, powerpunchen op de zware zak is ok, maar ga je het niet alleen mee redden. Je hebt nog externe training nodig om echt doorslaggevende verhoging te verkrijgen.
 
Laatst bewerkt:
ik train in beveren, ik zou normaal trainen voor het BK maar ik moet nog 2 wedstrijden voor 16 januari doen, wat me niet gaat lukken aangezien ik nog maar net terug uit lange blessure ben(eigenlijk zelf nog niet helemaal) en mn verzekering nog in orde moet komen voor het nieuwe seizoen wat ook nog bijna 2 maand duurt. Dus nu ga ik of verderdoen als recreant dit jaar of direct muay thai en bjj er terug bij doen om freefightje te doen volgend jaar.

Muay thai zou ik in Black Panthers in Tielrode doen :)

Waar train jij?

HTK in Maldegem, black panters ken ik wel.
Newsline NV - Super Pro Boxing Gear
onze site
 
Niet akkoord, powerpunchen op de zware zak is ok, maar ga je het niet alleen mee redden. Je hebt nog externe training nodig om echt doorslaggevende verhoging te verkrijgen.

Wat bedoel je met externe training?
Techniek zorgt voor 90% van je kracht, als je techniek helemaal goed is kan je er meer specifieke krachttraining bij doen, maar dit is zeker niet het belangrijkste.
Zaktraining is toch samen met padtraining de beste manier om je stoten harder te maken.
 
Wat bedoel je met externe training?
Techniek zorgt voor 90% van je kracht, als je techniek helemaal goed is kan je er meer specifieke krachttraining bij doen, maar dit is zeker niet het belangrijkste.
Zaktraining is toch samen met padtraining de beste manier om je stoten harder te maken.

90% vind ik wel enorm overdreven. Dan zou een meisje van 40kg met perfecte techniek even hard slaan als een beer van 120 kg die er geen **** van kent. Techniek is zeker het belangrijkste, maar niet heiligmakend qua slagkracht.

powerpunchen op de zak is goed, maar je krachttoename kan gewoon nog veel groter zijn bij externe training. Het is 1 onderdeel van je krachttraining, niet het ultieme middel

Met externe training bedoel ik oa plyo, speedlifting, dynamische training... Hetgeen meeste clubs zelf veel te weinig doen(hoeveel keer ik al gehoord heb dat veel push-ups en laag gewicht-high rep doen slagkracht verbeterd , en van boksers en anderen op hoog niveau, is niet om aan te zien. En dan maar schrikken dat België nergens komt op zwaargewichtniveau)
 
Die site en dat Eboek zijn echt heel goed! Bedankt hier was ik naar op zoek.
Ben van plan een bokszak op te hangen wanneer mijn zus het huis uit is, zodat ik 1 x per week (of meer) een zaktraining kan doen.

Iemand nog een idee waar ze goede zware zakken verkopen tegen een mooie prijs? :)
 
Back
Naar boven