Fitness Seller

Pun's Wedstrijdlog :$ (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vonk

Prof. dr.
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
3 okt 2008
Berichten
35.890
Waardering
35.612
Lengte
1m85
Massa
108kg
Vetpercentage
10%
Wie had dat gedacht, van 59kg mager aan de haak, naar een wedstrijd bij (D)BB met een AAS kaak :$

Goed nu zonder gekheid! De meeste leden hier kennen mij na ruim 7 jaar inmiddels al wel. Als echte ecto van nog geen 60kg begonnen met fitness, met als doel voor ogen een grote jongen te worden. Ik ben begonnen met de gewichten toen ik al 25 jaar oud was. Onder het mom dat het nooit te laat is om te veranderen, je leven bij zijn ballen beet te pakken en te zeggen "Nou is het genoeg!" Ik was er klaar mee om dat "verlegen jongetje" van 25 te zijn, met mijn babyface en skere schrale lijfje. In het eerste jaar kloot je eigenlijk maar wat aan en ga je met ups en downs wel en niet naar de gym. De progressie is matig, maar voor beginnergains toch prima te noemen. Zonder al teveel moeite kon ik in een jaar tijd zo'n kleine 10kg aan winst noteren. Uiteraard evenredig met mijn VVM, was mijn VP gestegen. Wist ik veel, ik werd groter en dat was toen het beoogde doel.

De jaren die volgden werd ik beetje bij beetje fanatieker in de gym. En hoe meer ik teleurgesteld werd elke keer dat ik in de spiegel keek. Met een verziekt beeld over hoe het perfecte lichaam eruit hoort te zien, door media zoals instagram en facebook. Ondanks het verstoorde beeld over esthetiek, massa en het (in mijn eigen ogen) ontbreken van deze elementen bij mijzelf, kreeg ik wel steeds meer zelfvertrouwen. Bijzonder hoe het brein en de geest met dit soort zaken omgaat. Kennelijk werkt het nu eenmaal zo bij mij, daar heb ik vrede mee. Typisch blijft het wel natuurlijk, dat je, jezelf vergelijkend met instagram en facebook content bij lange na niet "goed genoeg" vind, maar als je jezelf dan vergelijkt met Jan Modaal, je wel al genoeg zelfvertrouwen hebt weten te bouwen. In een ideale wereld zou mijn formaat er niet toe doen, kijkend naar bijvoorbeeld zelfvertrouwen en verlegenheid. Maar inmiddels weet ik dat de ideale wereld niet bestaat, wel kun je deze door zelfkennis voor jouzelf, proberen te creëren, niet met als einddoel perfectie en idealisme, maar een wereld waarin jijzelf fijn kunt leven.

Met de jaren is naast het (op zijn tijd van god los) genieten van het leven, ook BB een levensstijl geworden. Helaas regelmatig geteisterd door een onderrug blessure, maar dat mag de pret niet drukken. Ik ga naar de gym omdat ik het leuk vind, niet omdat het moet. Ik vind het leuk om aan mijn lichaam te werken, om het waar mogelijk, te bouwen en te vormen. Rekening houdend met de tekortkomingen die je ongetwijfeld zo nu en dan tegenkomt, is het niet alleen een fysieke strijd, maar ook een mentale. Om toch keer op keer door te blijven gaan, ondanks dat het vaker niet gaat zoals je zou willen, dan dat het wel gaat zoals je wilt.

Dit jaar is het eerste jaar dat ik mezelf "goed genoeg" acht om een positie binnen de top 3 te kunnen scoren op de wedstrijd van ons geliefde forum. Dat zal met de huidige deelnemerslijst < 3 natuurlijk een koud kunstje zijn, maar hopelijk schrijven er zich nog meer leden in! Uiteraard mik ik op de #1 positie! Als inmiddels 32 jarige, denk ik dat ik de komende jaren nog zal kunnen pieken. Dus waarom niet meedoen?! Iedereen die mij een beetje kent, die weet dat het bij mij altijd alles of niet is.

Begin foto zal ik vanavond even proberen te laten maken, afgelopen weekend was een zwaar weekend, als in weinig eten, veel zuipen en stimulerende middelen. Ik verwacht ook dat het komende lange weekend een zware 4 dagen zullen worden.

Als ik mezelf zou moeten beoordelen dan zouden de cijfers voor de verschillende lichaamsdelen als volgt zijn:

Abs: 5
Benen: 5
Chest: 6
Rug: 7
Schouders: 9
Armen: 9

VP: rond de 10-11%

Gewicht: rond de 104KG

Ik zal eind juni t/m begin juli met vakantie zijn. De uitdaging wordt om in die twee weken niet alles weer weg te gooien alvorens ik vanaf 25 juli de eindfoto kan inzenden.

Doel is om bovenstaande cijfers iets te verbeteren en wat droger te komen.

Wish me luck :$

:kiss: Pun

Foto's van begin 3 Mei:

esbsrbnc7ryjl.jpg


vsrli3garkmew.jpg
 
Laatst bewerkt:
First in!
 
:heart:

Heel veel succes sexy!!

:heart:
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Haha mooie eerste zin.
Gefeliciteerd met de eerste plaats alvast!
 
Cummt wel goed hier. Nooit mental issues met naar de klote gaan op feestjes en dem gains? Ik vind het zelf altijd klote om veel feestjes te hebben als je net lekker in de flow zit. Beetje nadeel van full retard trainen, dan moet ook alles er voor wijken.

Anyhow, succes, jij en Jwhey dat is een mooie strijd denk ik. Als er nog wat andere stieren mee doen wordt het weer een sterk jaar.
 
In!

Zijn je abs echt zo slecht? Ben je niet droog genoeg of heb je net als ik moeite met aanspannen ervan?
 
Volg
 
Goodluck bro, als ik advies mag geven, persoonlijk zou ik op eind juni mikken als deadline en het risico niet willen lopen om in twee weken alles te verneuken want zeg nou eerlijk, je kent jezelf al langer dan vandaag :p drank eten en dan een vochtig fysiek.
 
Succes.
 
Back
Naar boven