XXL Nutrition

Punten van Droog Trainen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ryu

MMA Fighter
Elite Member
Foto Contest
20 jaar lid
Lid geworden
6 apr 2003
Berichten
13.575
Waardering
103
Lengte
1m77
Massa
82kg
Vetpercentage
7%
Heyz ,

Ik begin zo met droog trainen en ik heb nog voor de laatste info en punten het board door gesurft.
Ik zet ze ff hier onder en als iemand nog meer punten of tips weet alles welkom !

1. Drink veel water. 4 a 5 liter per dag
2. Veel Eiwitten, Weinig Koolhydraten en Vetten
3. Geen Zuivel (Vanwege Natrium) dus Clacium uit Supplementen halen.
4. Sochtends op lege maag wat cardio
5. Gewone training aanhouden met cardio savonds

Dus als jullie nog tips hebben! Graag :thumb:
 
Je bent op de juiste weg. :thumbs:
 
niet te weinig koolhydraten
gebruik lijnzaadolie voor je ov's
calcium : 200% ADH (helpt ook bij vetverlies is gebleken na onderzoek)

4-5x per week 40-50Minuten Cardio; en dan dus intervaltraining
 
Niet te weinig. Hoeveel gram praten we hier ongeveer? kom nu op zo 500 gram per dag uit. Maar om een beetje goed bezig te zijn met cutten ongeveer 50 ofzo? Wat denk jij Scighera?
 
4 a 5 liter moet vodoende zijn. Ongeveer 1l per 1000cals, maar eens je rond de 3000cals komt 1,5l, 2500cals 2l, 2000cals 3 a 4l.

Veel eiwitten, weinig carbs? Als het echt om minder dan 100gr carbs/dag gaat, hou dan die vetten niet te laag! > omega-3 vetzuren, lijnzaadolie. Gebruik hiervoor desnoods voor je eiwitten een vette vissoort.

Geen zuivel? Vanwege natrium? Wat zijn je andere eiwitbronnen? Bevatten deze niet MEER natrium?

Pas je trainingsmethodiek aan, maar niet je trainingssT! Hou deze brief en intensief!

Optimaliseer je vitaminen en mineralen! Je zal ze zeker nodig hebben wanneer je op een laag pitje draaid.

Glutamine kan (indien extreem dieet) een must zijn!

Let op het gevaar van overtraining bij een dieet als het om cutten gaat. Reduceer eventueel wat het volume, weeral niet de intensiteit.

Warm goed op! Dieet kan mineralentekort betekenen, wat een groter risico inhoud voor blessures!

Soms kan het gebruik van een cheatmaaltijd nuttig zijn, om een lang dieet vol te houden. Maar dit hangt wat af van je karakter.
 
Damm Squat hier heb ik wat aan thanks, ok ff kijken. Dus als ik toch onder de 100 gram ga dus de goede vetzuren en lijnzaadolie gebruiken. ( zou je misschien wat voeding kunnen noemen waar Omega 3 inzit? Want ik ken alleen verzadigd en overzadigd of is dit hetzelfde?

Wat de zuivel betreft had ik een treath gelezen van dat natrium. Maar ja me eiwitten moet ik toch hoog houden anders schiet het niet op. Dus gebruik Kip, Vis, Mager Rundvlees. En bij die vetten. Over hoeveel gram praten we dan per dag?

Thanks voor je tips! :thumb:
 
Originally posted by Ryu
Niet te weinig. Hoeveel gram praten we hier ongeveer? kom nu op zo 500 gram per dag uit. Maar om een beetje goed bezig te zijn met cutten ongeveer 50 ofzo? Wat denk jij Scighera?
50 is wel erg weinig (50x4 is 200Kcal)

probeer voor cutten ongeveer op 2500Kcal te zitten

Hoeveel Kcal at je normaal per dag?
 
Hou er wel rekening mee dat vet maar cals bevat dan carbs.

Polyonverzadigde vetzuren zijn vetzuren die door de mens niet kunnen worden gesynthetiseerd, maar die wel noodzakelijk zijn voor het goed functioneren van het lichaam.
Ze kunnen in het lichaam omgezet worden in functionele essentiele vetzuren (long-chain-polyenes of lange ketenvetzuren).

goede bronnen: linoleenzuur > komt voor in zonnebloem, mais en sojaolie.
alfa- linoleenzuur > lijnzaadolie, raapzaad, en sojaolie, evenals in groenten ennoten.

Uit alfa-linoleenzuur, 'het stamvetzuur' van de n-3 familie kunnen op dezelfde wijze andere n-3 LCP's worden gesynthetiseerd (een proces dat gepaard gaat met enzymen), zoals eicosapentaeenzuur EPA en docosahexeenzuur DHA.
De voornaamste bronnen van EPA en DHA zijn vette vis (haring, makreel, zalm) en in mindere mate mager vlees.
 
Hoeveel van die essentiele/LCP's moet je nou gebruiken?
Wel aanbevolen wordt van 1 maal per week vette vis te eten en 200 a 300gr groenten per dag. Dit geld natuurlijk voor een mens met een normale activiteit en een gewoon eetpatroon. Volgens mij gaat dit echter niet op voor iemand die in een cuttingsperiode zit en hard traint.
Persoonlijk zou ik je aanraden van toch 3 x per week vette vis te eten. De hoeveelheid hangt af van je eiwitbehoefte, maar hou het toch boven de 100gr.
 
Als eiwitbron in je cuttingsfase zou ik geen kip gebruiken (indien je echt wil droog staan). Waarom? Gevogelte is iets hoger in verzadigde vetzuren!
 
4 a 5 liter water per dag? :|
waar is dat voor nodig? 2 a 3 is toch genoeg?

de rest is okay :D
 
Originally posted by bodybuilder0102
4 a 5 liter water per dag? :|
waar is dat voor nodig? 2 a 3 is toch genoeg?

de rest is okay :D

Als je er van uit gaat dat je tijdens je training 1l water nodig hebt om je vochtverlies op te vangen, en bij elke maaltijd 1/2l water drinkt (en denk toch dat dit er een 5 tal zijn), zit je zowiezo al aan 3,5l!
Veronderstel ook dat hij cardio doet,niet! Hier kan hij ook best wat water gebruiken!
Water houdt je spieren vol!
Natuurlijk hangt alles af van hoe groot je bent en hoeveel je weegt.
 
Ik at normaal rond de 3500 per dag. En zitten me shakes dan ook bij. Moet ik me eiwitten shakes er wel in houden? zijn wel erg calorie rijk. OK dus 1 keer in de week een keer goede vette vis eten. En dan houd ik het wel op 100 gram koolhydraten per dag en rond de 300 gram eiwitten kom ik dus op 1600 calorieen uit. Nou zullen we zeggen met zo 20 gram vet erbij is het 1780. Das wel beetje weinig denk ik of niet?
 
P.S hoeveel gram Calcium is Per dag aanbovelen?
 
ik slik tegenwoordig calciumpillen maar ik merk t verschil echt erg gewoon.
 
Originally posted by Ryu
P.S hoeveel gram Calcium is Per dag aanbovelen?

Stel je eerst de vraag "heb ik wel extra calium nodig?".
Indien ja, zou ik niet hoger gaan dan 700mg.
 
Ja ik denk het wel als de zuivel eruit gaat. Maar ja iedereen zegt weer wat anders. Denk gewoon dat ik afwissel in weken . Kijken hoe ik daar onder ga. Welke manier het beste werkt. Is dat wat Squat?
 
Je zal het gewoon moeten uitproberen. En zo weet je het meteen voor de volgende keer.
Maar ga nu geen supplementen nemen omdat er gezegd wordt dat je bepaalde sups moet nemen tijdens een dieet. Meestal praat men over suplementatie bij tekorten. Zoek uit wat je exact nodig hebt.
 
Originally posted by SQUAT


Stel je eerst de vraag "heb ik wel extra calium nodig?".
Indien ja, zou ik niet hoger gaan dan 700mg.

uit onderzoek is gebleken is dat mensen die extra calcium gebruikte meer vet verloren dan de groep die het niet kregen.


ADH Calcium is trouwens ongeveer 900mg
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by SQUAT


Als je er van uit gaat dat je tijdens je training 1l water nodig hebt om je vochtverlies op te vangen, en bij elke maaltijd 1/2l water drinkt (en denk toch dat dit er een 5 tal zijn), zit je zowiezo al aan 3,5l!
Veronderstel ook dat hij cardio doet,niet! Hier kan hij ook best wat water gebruiken!
Water houdt je spieren vol!
Natuurlijk hangt alles af van hoe groot je bent en hoeveel je weegt.
Ik zou ze er als ik jou was gewoon inhouden..ivm met de eiwitten en energie die er inzit
 
Back
Naar boven