XXL Nutrition

Pure rice powder of Ultra fine oats?

Bezoekers in dit topic

alexzeist

Novice
Lid geworden
15 okt 2013
Berichten
18
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
78kg
Vetpercentage
11%
Hallo allemaal,

ik heb een vraagje, ik ben nogal gevoelig voor huiduitslag bij het gebruiken van weightgainers,
vandaar dat ik bezig ben met het samenstellen van losse producten om daarvan een weightgainer te maken, nu zie ik b&f dat Pure rice powder in aanbieding is, wat raden jullie aan als toevoeging Ultra fine oats of Pure rice powder??
 
Zou zelf voor de ultra fine oats gaan, omdat ik die nu zelf ook heb :p
Zijn complex en fijn dus drink je ook makkelijk weg.
 
Zorgt de rice powder voor een bloedsuikerpiek zoals bruine rijstwafels (ondanks het feit dat het bruine rijst is) en dus best post-workout of is het vergelijkbaar met de havermoutzemelen, en dus nog steeds complex?
 
Zorgt de rice powder voor een bloedsuikerpiek zoals bruine rijstwafels (ondanks het feit dat het bruine rijst is) en dus best post-workout of is het vergelijkbaar met de havermoutzemelen, en dus nog steeds complex?

ik denk het niet ik heb dit gelezen op de site van voedingscentrum

Producten met een hoge GI (70 of meer) zijn bijvoorbeeld gebakken aardappelen, brood, witte rijst of sommige zeer gesuikerde sportdranken.
Producten met een lage GI (55 of minder) zijn bijvoorbeeld: zilvervliesrijst, pasta, peulvruchten en fruit.

aangezien Pure rice powder uit onbewerkte zilvervliesrijst bestaat lijkt me dat dit dezelfde waardes heeft?

@Stefanovich oke deze ga ik zeker proberen! ik denk dat ik van beide even een zak bestel en test welke ik het lekkerst/best vind, voor de prijs hoef ik het niet te laten:)
 
Denk niet dat het überhaupt iets uitmaakt, allebei prima. Heb zelf ultra fine oats, lost goed op en lekker..geen ervaring met pure rice powder.
 
Hallo allemaal,

ik heb een vraagje, ik ben nogal gevoelig voor huiduitslag bij het gebruiken van weightgainers,
vandaar dat ik bezig ben met het samenstellen van losse producten om daarvan een weightgainer te maken, nu zie ik b&f dat Pure rice powder in aanbieding is, wat raden jullie aan als toevoeging Ultra fine oats of Pure rice powder??

Wat jij het lekkkerste vind of wat het goedkoopste is.
Desnoods koop je twee pakken van elk en ga je varieren: fine oats, gemalen rijst of een combinatie van beide.
Het verschil is vrij klein (oats heeft wel wat meer vezels).
 
Oke bedankt voor de reacties! ik ga van beide een paar zakken bestellen,
ik ben van plan om Whey isolaat+ultra fine oats+ mct olie in een shake te gooien.

is dit een beetje goeie combi voor een soortvan '''weightgainer''?
 
Die Pure Rice Powder van Body&Fit vind ik de grootste tegenvaller die ze in hun assortiment hebben toegevoegd;

1) Het is gewoon rijstmeel/rijstbloem die je ook in de supermarkt of natuurwinkel kunt kopen en niet pre-cooked zoals die van Nestle of Biobim.

2) Net zoals vrijwel alle soorten granen, bevat rijst geen toxines die je per se moet inactiveren door het kookproces, maar wel is het zo dat na het koken, zijn de voedingsstoffen in rijst beter verteerbaar en zal je lichaam nog beter het beste uit rijst weten te halen.

Gedenaturaliseerde eiwitten zijn in het algemeen beter verteerbaar, de vezels zullen beter oplossen (en dus ook beter zijn ‘werk’ doen in je maag-darm kanaal), en hoewel je een zekere % van de vitamines zal inactiveren, doordat de rest van de vitamines beter beschikbaar zullen zijn, wordt dit ruimschoots gecompenseerd.

Dat staat overigens los van het feit of je ‘voelt’ dat je rauwe rijst prima kan verteren. Je krijgt geen last van, maar de beschikbaarheid van voedingsstoffen in je voedsel is vaak groter ná het koken.
 
Captain Ts............goed advies met onderbouwde uitleg........gebruik zelf dagelijks de UFOats....en zag ook dit nieuw product bij B&F voorbij komen.........maar naar Uw uiteenzetting ga ik zeker niet de rice powder uitproberen..................
 
Ik pleur vaak 150-200 gram ultra fine oats in mn shake. Dan lost ie niet meer zo goed op :P
 
heb 5 kilo fine oats binnen inmiddels :)
doe nu 2 scoops oats+ 1 scoop whey isolaat + mct olie als in plaats van een weightgainer (2maal per dag naast normale voeding) iemand nog ideeen wat ik toe zou kunnen voegen?
 
Die Pure Rice Powder van Body&Fit vind ik de grootste tegenvaller die ze in hun assortiment hebben toegevoegd;
..
Dat staat overigens los van het feit of je ‘voelt’ dat je rauwe rijst prima kan verteren. Je krijgt geen last van, maar de beschikbaarheid van voedingsstoffen in je voedsel is vaak groter ná het koken.
Mag ik vragen waar je dit op gebaseerd hebt? In beide gevallen is het namelijk niet zo. :) 100% zilvervliesrijst, onbewerkt en inderdaad gekookt :) Havermeel of rijst, beide is een prima keus.

Ralf
 
Ik doe met water ivm ik alle zuivel zoveel mogelijk probeer te mijden omdat ik hiervan ook uitslag krijg
 
@Ralf
Dus de zilvervliesrijst wordt gekookt daarna gedroogd en gemallen?
Of zie ik dat verkeerd?

Edit:antwoord gekregen in de supplementensectie.
Voor de nonbelievers ... is voorgekookt!!
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik zelf pure rice poeder voor de koolhydraten en whey met stevia voor de eiwitten. Werkt perfect bij mij!
 
Mag ik vragen waar je dit op gebaseerd hebt? In beide gevallen is het namelijk niet zo. :) 100% zilvervliesrijst, onbewerkt en inderdaad gekookt :) Havermeel of rijst, beide is een prima keus.

Ralf

Ik heb vandaag het volgend email ontvangen van uw collega Chantal:

Beste,

Bedankt voor je mail. Deze rijst is puur en onbewerkt, verpulverd tot poeder tot het product wat het nu is.

Hopende je hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Chantal


Mijn vraag was:

Geachte heer/mevrouw,

ik ben geïnteresseerd in 'Pure Rice Powder' van Body & Fit maar ik vroeg mij af of deze rijst instant (voorgekookt/voorgestoomd) is of niet?

Kunt u mij wat meer vertellen hoe dit proces precies verloopt?

Met vriendelijke groeten


Ik riek een beetje valse uitleg:rolleyes:
 
Die Pure Rice Powder van Body&Fit vind ik de grootste tegenvaller die ze in hun assortiment hebben toegevoegd;

1) Het is gewoon rijstmeel/rijstbloem die je ook in de supermarkt of natuurwinkel kunt kopen en niet pre-cooked zoals die van Nestle of Biobim.

2) Net zoals vrijwel alle soorten granen, bevat rijst geen toxines die je per se moet inactiveren door het kookproces, maar wel is het zo dat na het koken, zijn de voedingsstoffen in rijst beter verteerbaar en zal je lichaam nog beter het beste uit rijst weten te halen.

Gedenaturaliseerde eiwitten zijn in het algemeen beter verteerbaar, de vezels zullen beter oplossen (en dus ook beter zijn ‘werk’ doen in je maag-darm kanaal), en hoewel je een zekere % van de vitamines zal inactiveren, doordat de rest van de vitamines beter beschikbaar zullen zijn, wordt dit ruimschoots gecompenseerd.

Dat staat overigens los van het feit of je ‘voelt’ dat je rauwe rijst prima kan verteren. Je krijgt geen last van, maar de beschikbaarheid van voedingsstoffen in je voedsel is vaak groter ná het koken.

snap niet waar je dit op baseert, een wiki linkje. grote bs als je het mij vraagt

als er staat wat de voedingswaarde zijn per 100g, dan zou dat moeten kloppen dus dan is dit al niet meer zo erg als jij het verwoord.
 
Back
Naar boven