Fitness Seller

Pure Strength Seated Dips machine

Bezoekers in dit topic

nixxrunner

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
29 jan 2012
Berichten
140
Waardering
29
Lengte
1m77
Massa
69kg
Vetpercentage
15%
Beste ddb'ers,
sinds enige tijd geleden is er bij onze gym een Pure Strength Seated Dips machine geplaatst.
Ik gebruik deze met regelmaat maar ik voel deze niet in mijn triceps. Ik zit rechtop en hou mijn armen zoveel mogelijk langs mijn lichaam.
Heeft iemand tips over het gebruik van deze machine om juist mijn tricpeps te gebruiken / voelen?

Thanks
 
Op hoeveel KG doe je dat?
 
10x85
 
Maak eens een filmpje van de uitvoering, lukt dat? Want het is lastig om advies te geven zonder de uitvoering te zien.
 
Welke dip je ook doe, je gebruik altijd je triceps om de arm te strekken. Zeker waneer je je bovenarm tegen je romp houd zijn de triceps de enige strekkers zonder synergy van de schouderflexoren.

Probeer eens wat andere rep ranges (zowel hoger als lager).

Dat je ze niet voel zegt trouwens weinig over effectiviteit. Even voor mezelf, ervaring is dat ik groei op lagere zware reps maar pas boven de 15reps oid "voel" ik ze.
 
Voelen is zelden een geloofwaardige graadmeter voor effectiviteit. Net als spierpijn.
 
Heb gewicht vermindert en TUT toegepast. Nu voel ik mijn triceps stukken beter!
 
Vraag is voer je de oefening nu effectiever uit. Triceps reageert meestal beter op zwaardere, explosieve bewegingen en ikdenk dat je dit nu juist niet doet om de oefening maar te kunnen voelen.
 
Ja ik voer de oefeningen nu wel beter uit, maar gebruik TUT 3/0/3/0. denk je dat het beter is om 3/0/1/0 te doen? uiteraard ga ik het gewicht verhogen zolang de vorm goed blijft.
 
Ik zou dan voor 2/3-0-X-0 gaan (2-3sec ecc., eXplosief conc.)
 
Back
Naar boven