AndroidHealthClinic

Pure Whey Protein Isolate - Power Supplements

Bezoekers in dit topic

Beoordeling: 10/10 ++ Aanrader
Soort supplement: WheyWat is de werking van dit supplement volgens de producent? Toename van spiermassa, sneller spierherstel na gewichtstraining, ondersteuning van het immuunsysteemVoor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Cutten en bulkenHoe lang heb je het supplement gebruikt? Ik gebruik het nu 2 wekenHoe is de smaak van dit supplement? Smaak is vrij natuurlijk. Niet te chemisch. Ik heb vanille, aardbei en choco geproeft.Welke dosis heb je gebruikt? Ik gebruik 's ochtend een halve schep (15 gram) en voor het trainen een hele schep.Waar heb je het supplement gekocht? powersupplements.nlWelke extra voordelen gaf deze winkel? -Wat heb je voor dit supplement betaald? Winkelprijs is 49,90 voor 2,5 kgZou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja. ik ben niet over veel suppies tevreden maar over deze welMijn review:
Dit is een van het handjevol whey producten in Nederland dat volledig 'isolaat' is. Deze whey heeft een hoger eiwitgehalte dan andere whey producten en veel minder lactose. Daarom is het wel bijzonder dat de prijs gelijk is aan veel budget whey producten!

Ik zal er gelijk eerlijk voor uit komen. Power Supplements is een bedrijf dat gerund wordt door mijn broer Jaap Kuiper, voormalig kogelstoter en discuswerper. Omdat ik vanwege mijn bedrijf Glucosamine.com toch al aardig bekend ben in de wereld van supplementfabrikanten heb ik de selectie van de eiwit en creatine voor mijn rekening genomen.

Vaak wordt de term 'kwaliteit' wat al te voortvarend gebruikt. Niet zozeer door de grondstofleveranciers maar wel door de merkfabrikanten. Ze gebruiken allerlei misleidende slogans. Een daarvan is '100% zuivere creatine' (100% zuiverheid bestaat niet).

Bij whey zie je vaak dat isolaat alleen voor de naam wordt toegevoegd in een mengsel met whey concentraat. Meestal gaat het hierbij om een mengsel van 90% concentraat en 10% isolaat. Dat vind ik volksverlakkerij.

Om twijfel uit te sluiten heb ik Jaap daarom voorgesteld om een whey product te laten maken dat puur en alleen whey isolaat bevat. Dat is dus de 'Pure Whey Protein Isolate' geworden.

Enkele voordelen van een isolaat:
- Makkelijker verteerbaar door minder lactose
- Sneller opneembaar door minimaal vetgehalte (in dat geval wel mengen met water!)
- 10% meer eiwit voor je geld vergeleken met een goede concentraat
- Dubbel zoveel eiwit in vergelijking met enkele budget whey producten die je wel eens bij de Duitse internetwinkels aantreft (die zijn 50% eiwit 40% lactose en 10% vet).

Tot slot nog de voornaamste reden waarom ik voor deze whey heb gekozen (specifiek deze leverancier uit Engeland). De whey is bereid met crossflow microfiltratie en ultrafiltratie bij lage temperatuur. Dat betekent dat het eiwit onbeschadigd is en allerlei functies heeft behalve simpelweg als bron van branched chain, essentiele en niet-essentiele aminozuren. De whey bevat bijvoorbeeld immunoglobulinen, lactoferrine en oh zo leuk: groeibevorderdende peptiden.

Het koude verwerkingsproces heeft ook als voordeel dat er geen oxycholsterol in zit. De whey producten die op hogere temperatuur gemaakt zijn en die een hoger vetpercentage hebben kan nogal wat oxycholsterol bevatten. Gezondheidsfreak als ik ben wilde ik dat natuurlijk niet. ;)

Als je van een hele zoete whey houdt dan is deze niet voor jou. De smaak is vrij natuurlijk en licht zoet. Niet chemisch en niet overheersend.

Ik heb deze whey nog niet lang genoeg gebruikt om te kunnen zeggen dat ik zoveel kg droge spiermassa heb gewonnen of iets in die trant. ;) Maar iedereen kan natuurlijk voor zichzelf wel bepalen wat een whey eiwit voor hem of haar kan betekenen. :)

Pure-Whey-Protein-Isolate.jpg
 
Ben er nu ook mee bezig. Smaak is goed, niet te zoet, en lekker. Heb chocolade.
Oplossen in tas gaat beetje minder, maar een blender lost alles mooi op.
De samenstelling ziet er netjes uit, ik kreeg er een mooie en stevige shakebeker met schroefdeksel bij, zeer degelijk en netjes verpakt allemaal.

Zeker een aanrader 9/10.
 
De chocolade whey plakt inderdaad een beetje (geen probleem in shakebeker). Het ligt aan de toegevoegde chocoladepoeder. De aardbei en vanille kan ik met een vork zonder klonten oplossen in een beker water of melk. :)
 
Ga ik ook eens proberen ... vandaag 2.5 Kg besteld met aarbeismaak !
 
Goede timing BigK. Hij is in de aanbieding.
Ruim 5 euro korting. :)
 
Prima product ! Eerste shake die ik lekker vind met water ;)
 
ik heb hm nu ook. Ben er tevreden over :)
 
Ik ga hem ook bestellen als alles op is, heb nog nooit aardbei whey op is dat niet super toxic qua smaak?
 
dit is niet echt een review toch? meer advertainment pcies
 
Ben er ook tevreden over. Is ook goed met water te drinken (Vanille beter dan de Aardbei). In het begin lijkt het alsof het poeder klontert maar als je het even laat staan, minuutje, dan is het volledig opgelost.
 
ga ook eens kijken of het wat is!!
 
EJ_V zei:
Ik ga hem ook bestellen als alles op is, heb nog nooit aardbei whey op is dat niet super toxic qua smaak?

Naar mijn mening smaakt hij niet chemisch als je dat bedoelt. Maar de meest natuurlijke smaken blijven altijd vanille en chocola.
In water vind ik de aardbei lekkerder dan de choco. In halfvolle melk vind ik de choco onovertroffen. :meal:

roxxe zei:
dit is niet echt een review toch? meer advertainment pcies

Tja, ik gaf in de review aan dat Power Supplements het bedrijf van mijn broer is. Ik ben niet in dienst van Power Supplements maar ik vind het wel leuk om wat te helpen. Toen ik deze topic postte was dat helpen allemaal erg low profile. Nu doe ik wat meer omdat ik ook onder het 'PowerSupplements' account berichtjes post. Ik heb T destijds gevraagd of hij het goed vond. Hij heeft het voor dit ene topic goedgekeurd. Er komen dus geen reviews meer die door mij of mijn broer zijn opgestart.

P.S. Advertainment? Is dat entertainment in een reclame jasje? ;)

chrisbm zei:
Ben er ook tevreden over. Is ook goed met water te drinken (Vanille beter dan de Aardbei). In het begin lijkt het alsof het poeder klontert maar als je het even laat staan, minuutje, dan is het volledig opgelost.

Dat initiële klonteren zal wel te maken hebben met het feit dat het 'instant' is. Allemaal kleine korreltjes whey gecoat in een 'filmpje' lecithine. Het zou het oplossen moeten vergemakkelijken. Als je geen shakebeker gebruikt kan je de whey het beste langzaam met een vork doorroeren in een brede beker of kom. Hoe smaller de beker hoe eerder het klontert. Als je als een wildebras (wat een woord :o ) gaat rondroeren dan duw je de whey in elkaar en lost het moeilijker op.
 
Tja, ik gaf in de review aan dat Power Supplements het bedrijf van mijn broer is. Ik ben niet in dienst van Power Supplements maar ik vind het wel leuk om wat te helpen. Toen ik deze topic postte was dat helpen allemaal erg low profile. Nu doe ik wat meer omdat ik ook onder het 'PowerSupplements' account berichtjes post. Ik heb T destijds gevraagd of hij het goed vond. Hij heeft het voor dit ene topic goedgekeurd. Er komen dus geen reviews meer die door mij of mijn broer zijn opgestart.

P.S. Advertainment? Is dat entertainment in een reclame jasje?


De whey is bereid met crossflow microfiltratie en ultrafiltratie bij lage temperatuur. Dat betekent dat het eiwit onbeschadigd is en allerlei functies heeft behalve simpelweg als bron van branched chain, essentiele en niet-essentiele aminozuren. De whey bevat bijvoorbeeld immunoglobulinen, lactoferrine en oh zo leuk: groeibevorderdende peptiden.

dit soort crap kan ik in de m&f, eender welk magazine ook wel lezen :rolleyes:
als je nu gewoon je "eigen" mening gaf, zou het tenminste "eerlijk" overkomen

en ja advertising + entertainment = advertainment ;) zoals die tellsell-stieruitwerpselen :)
 
btw komen er soms combinatie pakketten ? zoals vb 2,5kg whey + 1k gluco + 0,5 kg creatine voor een goede prijs? ;)
 
roxxe zei:
dit soort crap kan ik in de m&f, eender welk magazine ook wel lezen :rolleyes:
als je nu gewoon je "eigen" mening gaf, zou het tenminste "eerlijk" overkomen

De informatie die ik geef is naar mijn idee redelijk objectief. Eigen meningen zijn per definitie subjectief en daardoor minder informatief. Een reviewer geeft liefst zo neutraal mogelijke informatie.
Gezien mijn relatie tot Power Supplements is de neutraliteit natuurlijk omstreden. Maar zou mijn 'mening' het eerlijker maken? Ik sta volledig achter dit product. Ik heb het namelijk zelf 'uitgezocht' bij de fabrikant. Mijn insteek was om het best mogelijke whey product te laten maken. Ik denk oprecht dat dit de beste whey in Nederland is! Ik heb hier over gesproken met onze leverancier die tevens voor diverse grote merken produceert.

roxxe zei:
btw komen er soms combinatie pakketten ? zoals vb 2,5kg whey + 1k gluco + 0,5 kg creatine voor een goede prijs? ;)

Poeh, de prijzen zijn momenteel al superlaag vanwege de aanbiedingen op de individuele producten. Maar mail Jaap eens. He's in charge ;)

Kris
 
Dubbelpost. De server haperde. :-/
 
Holy shit... da's een goede prijs voor whey isolaat:thumbup:

Ben al langer op zoek naar een zuivere, betaalbare isolaat whey. Om de een of andere duistere reden krijg is puisten van 'onzuivere' whey-producten die niet goed gefilterd zijn en afvalstoffen bevatten.
 
Waarom is de post van bas verwijderd?
 
martie zei:
wat poste hij dan?

Oh niks bijzonders. Ik hem hem zelf verwijderd, want ik had iets niet goed gelezen. Bij het herlezen van de review las ik wel goed dus was mijn post overbodig.:o
 
Back
Naar boven