XXL Nutrition

Pure Whey Protein Isolate - Power Supplements (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Beoordeling: 10/10 ++ Aanrader
Soort supplement: WheyWat is de werking van dit supplement volgens de producent? Toename van spiermassa, sneller spierherstel na gewichtstraining, ondersteuning van het immuunsysteemVoor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Cutten en bulkenHoe lang heb je het supplement gebruikt? Ik gebruik het nu 2 wekenHoe is de smaak van dit supplement? Smaak is vrij natuurlijk. Niet te chemisch. Ik heb vanille, aardbei en choco geproeft.Welke dosis heb je gebruikt? Ik gebruik 's ochtend een halve schep (15 gram) en voor het trainen een hele schep.Waar heb je het supplement gekocht? powersupplements.nlWelke extra voordelen gaf deze winkel? -Wat heb je voor dit supplement betaald? Winkelprijs is 49,90 voor 2,5 kgZou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja. ik ben niet over veel suppies tevreden maar over deze welMijn review:
Dit is een van het handjevol whey producten in Nederland dat volledig 'isolaat' is. Deze whey heeft een hoger eiwitgehalte dan andere whey producten en veel minder lactose. Daarom is het wel bijzonder dat de prijs gelijk is aan veel budget whey producten!

Ik zal er gelijk eerlijk voor uit komen. Power Supplements is een bedrijf dat gerund wordt door mijn broer Jaap Kuiper, voormalig kogelstoter en discuswerper. Omdat ik vanwege mijn bedrijf Glucosamine.com toch al aardig bekend ben in de wereld van supplementfabrikanten heb ik de selectie van de eiwit en creatine voor mijn rekening genomen.

Vaak wordt de term 'kwaliteit' wat al te voortvarend gebruikt. Niet zozeer door de grondstofleveranciers maar wel door de merkfabrikanten. Ze gebruiken allerlei misleidende slogans. Een daarvan is '100% zuivere creatine' (100% zuiverheid bestaat niet).

Bij whey zie je vaak dat isolaat alleen voor de naam wordt toegevoegd in een mengsel met whey concentraat. Meestal gaat het hierbij om een mengsel van 90% concentraat en 10% isolaat. Dat vind ik volksverlakkerij.

Om twijfel uit te sluiten heb ik Jaap daarom voorgesteld om een whey product te laten maken dat puur en alleen whey isolaat bevat. Dat is dus de 'Pure Whey Protein Isolate' geworden.

Enkele voordelen van een isolaat:
- Makkelijker verteerbaar door minder lactose
- Sneller opneembaar door minimaal vetgehalte (in dat geval wel mengen met water!)
- 10% meer eiwit voor je geld vergeleken met een goede concentraat
- Dubbel zoveel eiwit in vergelijking met enkele budget whey producten die je wel eens bij de Duitse internetwinkels aantreft (die zijn 50% eiwit 40% lactose en 10% vet).

Tot slot nog de voornaamste reden waarom ik voor deze whey heb gekozen (specifiek deze leverancier uit Engeland). De whey is bereid met crossflow microfiltratie en ultrafiltratie bij lage temperatuur. Dat betekent dat het eiwit onbeschadigd is en allerlei functies heeft behalve simpelweg als bron van branched chain, essentiele en niet-essentiele aminozuren. De whey bevat bijvoorbeeld immunoglobulinen, lactoferrine en oh zo leuk: groeibevorderdende peptiden.

Het koude verwerkingsproces heeft ook als voordeel dat er geen oxycholsterol in zit. De whey producten die op hogere temperatuur gemaakt zijn en die een hoger vetpercentage hebben kan nogal wat oxycholsterol bevatten. Gezondheidsfreak als ik ben wilde ik dat natuurlijk niet. ;)

Als je van een hele zoete whey houdt dan is deze niet voor jou. De smaak is vrij natuurlijk en licht zoet. Niet chemisch en niet overheersend.

Ik heb deze whey nog niet lang genoeg gebruikt om te kunnen zeggen dat ik zoveel kg droge spiermassa heb gewonnen of iets in die trant. ;) Maar iedereen kan natuurlijk voor zichzelf wel bepalen wat een whey eiwit voor hem of haar kan betekenen. :)

Pure-Whey-Protein-Isolate.jpg
 
hoi kris/jaap/andere,

ik heb sinds een tijdje de pure whey protein isolaat van power supplements en daar ben ik zeer over te spreken.:D

ik gebruik hem altijd na de training, in combinatie met dextrose, om zo snel mogelijk eiwitten binnen te krijgen en de spiergroei,herstel te stimuleren, en evt. de ochtend na mijn training ook om de eiwitten die s'nachts zijn verbruikt aan te vullen.

MAAR.. nu zag ik dat powersupplements ook een supreme gainer heeft. en nu vraag ik me af wat ik het best kan gebruiken om te gebruiken na de training om spiergroei te stimuleren en de juiste voedingsstoffen aan te leveren...

whey protein isolaat( wil vet zo laag mogelijk houden:)) of supreme gainer?
 
Hoi Joshi,

Je gebruikt nu de whey isolaat in combinatie met dextrose. Dat wil zeggen snel eiwit met supersnelle koolhydraten.

De twee voornaamste ingredienten van de supreme gainer zijn whey isolaat en maltodextrine. Dat wil zeggen snel eiwit met snelle koolhydraten (maar niet supersnel).

De meest gangbare opinie is dat koolhydraten en eiwitten samen de beste stimulatie van spieropbouw geven.

Dat is logisch, de insuline afgifte na inname van bijvoorbeeld 200kCal aan koolhydraten + 100 kCal aan eiwitten is hoger dan de insuline repons op 300 kCal aan koolhydraten of van 300 kCal aan eiwitten (gelijke calorsiche waarde).

Insuline is het meest anabole hormoon. En eten is dus de belangrijkste handeling om tot spiergroei te komen.
De vraag is nu of je beter af bent met dextrose of met maltodextrine of eventueel een andere vorm van koolhydraten bij je whey isolaat.

Zoals gezegd komt dextrose heel snel vrij. Het geeft ook een hele hoge insuline afgifte. Maar die insuline verdwijnt ook weer redelijk snel omdat de glucose al snel is opgenomen.

Je krijgt van dextrose dus een korte stortvloed van koolhydraten in de bloedbaan. Door de hoge insulinespiegel wordt dit snel opgenomen.
Na de training zijn spieren extra gevoelig voor insuline. Het merendeel van de dextrose (glucose) wordt daarom opgenomen in de spier. Dat is gunstig.

Ik ken geen onderzoek naar de snelheid waarmee de spieren die glucose kunnen verwerken na krachttraining. Ik ken alleen onderzoek naar de opname en verwerking van glucose na pittige duurtraining. Direct na duurtraining is de aanmaak van spierglycogeen verdubbeld ten opzichte van normaal.

Dat is een flinke verhoging. Maar misschien is dat niet voldoende om de stortvloed glucose van een redelijke portie dextrose(glucose)-poeder om te zetten naar glycogeen.

Ik ben daarom bang dat er vetopslag zal plaatsvinden. Misschien ook intramusculair vet (in de spier). Intramusculair vet is misschien niet zo erg. Bij het trainen van kleinere spiergroepen (borst, schouders, armen) sluit ik niet uit dat bij dextrose gebruik ook het onderhuids vet en orgaanvet overmatig 'gespekt' zal worden.

Een ander nadeel van glucose is dat de stimulatie van insuline misschien iets te snel wegvalt.
Ik noemde eerder al dat eiwitten + koolhydraten samen de hoogste insulinepiek geven. Maar de aminozuren uit de whey komen pas goed aanzetten als de glucose al weer bijna weg is uit de bloedbaan. De synergie loop je dan deels mis.

Ik denk dat een iets tragere vorm van koolhydraten een gunstigere synergie heeft met de eiwitten uit whey isolaat. De koolhydraten en aminozuren zijn langere tijd samen in de bloedbaan en geven zo een gemiddeld hogere insuline piek. En het hoge niveau houdt langer aan. Het lichaam heeft wat langer de tijd om de voedingsstoffen op de juiste manier in te zetten en het verkeerd langer in de gunstige spieropbouwende modus onder invloed van het insuline.
(Uiteraard moet je er sowieso voor zorgen dat er na enige tijd alweer een nieuwe (vaste) maaltijd onderweg is).

Naar mijn idee is glucose dus te snel en is maltodextrine beter geschikt.

Tot slot: dit betekent niet dat je per se de supreme gainer moet gebruiken. Je kan er ook voor kiezen om de whey isolaat aan te vullen met andere suikers. Bijvoorbeeld uit fruit.

Suikers uit fruit zijn langzamer dan dextrose en ze zijn gezond. Een mogelijk nadeel is dat ze ook veel fructose bevatten. Fructose is niet direct aan te wenden voor spiergroei. En een overschot kan wat sneller leiden to vetopslag. (Bij mij lijkt dit wel mee te vallen ;-), maar ik eet dan ook niet superveel).

Kris
 
Yo Kris ik had een vraagje,
ik heb de Pure Whey Protein Isolate en de Creatine gehaald.
Ik drink 2 tot 3 shakes per dag en 1x 2scheppen creatine na de training i.c.m. vruchtensap waar zowel fructose als dextrose inzit.

Mijn vraag is nu, heeft het nu om als nog een extra weight gainer aan te schaffen voor direct na de training, of is dit overkill?

Me voeding is goed. Ik eet de hele dag door zoveel mogelijk goed voedsel.
Mijn doel is natuurlijk om massa aan te winnen. Mijn vet percentage is 10%
 
hej kris,

bedankt voor je reactie, super informatief:D
ik was me namelijk niet bewust van die korte heftige afgifte van dextrose en de vet afzetting(ookal merk ik daar niet heel veel van)

als ik het zo hoor lijkt het me beter om de gainer te nemen aangezien die het optimaalst werkt en ook het langst.

maar ik dacht eraan om miss de twee te combineren, namelijk dat ik wat minder dextrose met wat minder, snelle, whey combineer om die window van oppurtunity na de training nog te pakken. en dan de gainer neem voor een langere afgifte.:rolleyes:

zo probeer ik de optimaalste eiwit afgave voor de grootste mogelijke spiergroei te bereiken.

is dit wat? of heb jijzelf evt. nog goede tips ( supplementen ) om een zo goed mogelijke afgifte van de juiste voedingsstoffen te krijgen en spiergroei te optimaliseren?
 
Yo Kris ik had een vraagje,
ik heb de Pure Whey Protein Isolate en de Creatine gehaald.
Ik drink 2 tot 3 shakes per dag en 1x 2scheppen creatine na de training i.c.m. vruchtensap waar zowel fructose als dextrose inzit.

Mijn vraag is nu, heeft het nu om als nog een extra weight gainer aan te schaffen voor direct na de training, of is dit overkill?

Me voeding is goed. Ik eet de hele dag door zoveel mogelijk goed voedsel.
Mijn doel is natuurlijk om massa aan te winnen. Mijn vet percentage is 10%

Allereerst: Kijk naar je totale eiwit-inname. Mik op een minimum van 1,5 gram hoogwaardig eiwit per kilogram lichaamsgewicht per dag.
(Wil je preciezere achtergrond info, lees dan dit stukje over eiwit behoefte wat ik lang geleden schreef in a galaxy far away).

Bepaal daarom hoeveel eiwit je ruwweg uit je gewone voeding binnenkrijgt. Als nu blijkt dat je met die 3 shakes en je voeding tezamen op een goede eiwit inname zit, dan kan je het aantal shakes zo houden.

Vervolgens kijk je naar de inname momenten. De inname van whey vooraf aan de training is het meest belangrijk. Dan heb je nog twee momenten over. Ik stel voor: 1 in de ochtend (eventueel een halve schep als jouw ontbijt al redelijk wat eiwitten bevat) en 1 na de training met extra koolhydraten.

Die shake na de training kan je eventueel vervangen door de gainer, maar dat hoeft niet. Je kan ook gewoon whey + vruchtensap nemen. Maar misschien kan je dan naast de vruchtensap nog wat extra koolhydraten nemen (een goed rijpe banaan bijvoorbeeld).

Je zegt dat je massa wilt winnen. Als dit uiteindelijk niet blijkt te lukken ondanks het eten van zoveel mogelijk (goede) voeding, dan kan je de gainer inzetten als aanvulling op je voeding.

Kris

---------- Toegevoegd om 17:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:19 ----------

hej kris,

bedankt voor je reactie, super informatief:D
ik was me namelijk niet bewust van die korte heftige afgifte van dextrose en de vet afzetting(ookal merk ik daar niet heel veel van)

als ik het zo hoor lijkt het me beter om de gainer te nemen aangezien die het optimaalst werkt en ook het langst.

maar ik dacht eraan om miss de twee te combineren, namelijk dat ik wat minder dextrose met wat minder, snelle, whey combineer om die window van oppurtunity na de training nog te pakken. en dan de gainer neem voor een langere afgifte.:rolleyes:

zo probeer ik de optimaalste eiwit afgave voor de grootste mogelijke spiergroei te bereiken.

is dit wat? of heb jijzelf evt. nog goede tips ( supplementen ) om een zo goed mogelijke afgifte van de juiste voedingsstoffen te krijgen en spiergroei te optimaliseren?

Maltodextrine is een mix van dextrose (losse glucose!) , maltose (twee glucose moleculen aan elkaar) en een polymeer van glucose ('complexe' glucose).

Je hebt dus al voor een deel je dextrose in maltodextrine. Daarbij komt dat maltodextrine in zijn geheel ook nog steeds behoorlijk snel is.

Ik denk dat je de window volledig benut. Ik geloof dat de glycogeen synthese nog zo'n 2 uur verhoogd is (na duurtraining).

Er zijn overigens veel kanttekeningen te plaatsen bij alles wat ik schrijf. De reactie van het menselijk lichaam of voeding is geen heel harde wetenschap.
De wetenschappelijke info die er is, kan je niet makkelijk extrapoleren naar een individu en zijn training. Bekijk de wetenschap en ook alles wat ik zeg daarom maar als een ruwe richtlijn. Speel ermee en kijk hoe je zelf reageert.

Kris :)
 
jah dat snap ik, wat fitnisse/bodybuilding betreft heeft iedereen wel zo zijn eigen ideeén over wat het beste is :rolleyes:

maar, ik vraag me alleen af of je bij die gainer miss minder, en ook kwalitatief mindere eiwitten binnenkrijgt dan bij de whey. en ook zitten er dingen in als:
Foliumzuur
Natrium
Kalium
Magnesium
en verder dingen waarvan je niet teveel per dag moet binnen krijgen ( staat ook bij niet meer dan 8 scheppen) maar nu slik ik ook multivitamine en een gewrichtsdrankje met verscheidene vitamine etc. dus wil ik niet een 'overdosis' krijgen....
kan ik miss niet de whey met losse maltodextrine slikken voor een langduriger effect?
 
jah dat snap ik, wat fitnisse/bodybuilding betreft heeft iedereen wel zo zijn eigen ideeén over wat het beste is :rolleyes:

maar, ik vraag me alleen af of je bij die gainer miss minder, en ook kwalitatief mindere eiwitten binnenkrijgt dan bij de whey. en ook zitten er dingen in als:
Foliumzuur
Natrium
Kalium
Magnesium
en verder dingen waarvan je niet teveel per dag moet binnen krijgen ( staat ook bij niet meer dan 8 scheppen) maar nu slik ik ook multivitamine en een gewrichtsdrankje met verscheidene vitamine etc. dus wil ik niet een 'overdosis' krijgen....
kan ik miss niet de whey met losse maltodextrine slikken voor een langduriger effect?

De whey isolaat in de Supreme Gainer is dezelfde als in het Pure Whey Isolate eiwitpoeder.

Je hebt gelijk dat je van sommige micronutrienten niet teveel moet binnenkrijgen. Het zal in dit geval alleen gelden voor foliumzuur. Dus als je een flinke multi neemt en dan nog wat losse foliumzuur her en der, dan is dat niet goed.

Als je de gainer alleen als post workout shake gebruikt, dan is 4 scheppen per dag voldoende. Dat brengt de inname van foliumzuur op 50%. Ik zou dan maximaal nog eens 50% uit andere supplementen halen.

Maar zoals je zegt, de whey isolaat samen met maltodextrine gebruiken, is ook een prima keuze.

Kris
 
Hoi kris en alle andere

Ik ben 196 lang en 150 kilo ik ben wel grof gebouwd maar natuurlijk veel te zwaar.
ik heb vroeger 4 a 5 keer per week getraint maar ben nu 5 jaar geleden gestopt maar sinds een paar weken gelden ben ik weer begonnen met trainen 4 a 5 keer per week en een voedings schema opgezet.
mijn doel is niet om helemaal droog te worden maar meer spiermassa te krijgen.Wat is de beste power supplements voor mijn? en hoeveel vaak per dag? en hoeveel per keer?

alvast bedankt voor julli reactie
 
Hoi kris en alle andere

Ik ben 196 lang en 150 kilo ik ben wel grof gebouwd maar natuurlijk veel te zwaar.
ik heb vroeger 4 a 5 keer per week getraint maar ben nu 5 jaar geleden gestopt maar sinds een paar weken gelden ben ik weer begonnen met trainen 4 a 5 keer per week en een voedings schema opgezet.
mijn doel is niet om helemaal droog te worden maar meer spiermassa te krijgen.Wat is de beste power supplements voor mijn? en hoeveel vaak per dag? en hoeveel per keer?

alvast bedankt voor julli reactie

Ik denk dat extra spiermassa prima is. Je gewicht zal echter wel (geleidelijk) omlaag moeten. Anders krijg je problemen. Is het niet met je hart dan wel met je gewrichten (artrose in de enkels en knieën).

Wat ik zou doen: Ga niet hongeren, maar eet zo min mogelijk bewerkt voedsel en zo veel mogelijk groenten aangevuld met mager vlees, zuivel een paar gekookte eieren en wat fruit.

Vermijd alle zoete dranken en producten waarin 'plantaardige olie' (geharde of ongehard) als ingrediënt wordt gedeclareerd. Gebruik geen margarines en halvarines. Bakken kan in roomboter, olijfolie of kokosolie.

Als je zin hebt in wat zoets, drink dan eerst een glas water. Als je dan nog steeds die zoete trek hebt, kies dan voor wat fruit. Bijvoorbeeld peer of meloen.

Als supplement lijkt me een schep whey vooraf aan je training de meest voor de hand liggende keuze. Mik op een totale eiwitinname van minimaal 180 gram per dag. Kom je daar niet aan met goede eiwitbronnen dan kan je aanvullen met wat extra whey of micellaire caseïne.

Succes!
Kris
 
Dankje kris voor je info mijn voedings schema zat ook zo in elkaar zo als jij hier aan geeft.Maar ik zat even met de vraag zijn extra whey wel goed voor mijn maar daar heb je duidelijk antwoordt op geven.

nogmaals bedankt
 
Ik heb een tijdje terug ook samples gekregen en ik vond het geweldig !

Maandag maar even een bestelling plaatsen!

Nogmaals bedankt voor de samples !
 
Ik heb de Pure Whey Protein van Power Supplements nu 2 dagen binnen en ben er vanaf vandaag mee begonnen. Ik neem 's ochtends een halve schep en voor de training 1 schep en na de training 1 schep.

Nou vroeg ik me af , wat moet ik nemen op niet trainingsdagen?

Ik heb ook Creatine Ethyl Ester en neem deze voor de training en na de training in met water ( goed ) , hoe moet ik dit op niet-trainingsdagen doen?

Alvast bedankt,

Groetjes
 
Ik heb de Pure Whey Protein van Power Supplements nu 2 dagen binnen en ben er vanaf vandaag mee begonnen. Ik neem 's ochtends een halve schep en voor de training 1 schep en na de training 1 schep.

Nou vroeg ik me af , wat moet ik nemen op niet trainingsdagen?

Ik heb ook Creatine Ethyl Ester en neem deze voor de training en na de training in met water ( goed ) , hoe moet ik dit op niet-trainingsdagen doen?

Alvast bedankt,

Groetjes

Hoi Alwin,

Persoonlijk pas ik mijn eiwitinname op niet-trainingsdagen aan, aan wat ik de dag ervoor getraind heb. Zijn dat kleine spiergroepen dan probeer ik zonder eiwit supplement te werken. Zijn dat grote spiergroepen dan neem ik gedurende de dag een paar keer een halve schep whey.

De meeste mensen nemen op niet-trainingsdagen een halve of hele schep whey bij het ontbijt.

Wat betreft creatine ethyl ester; daar heb ik geen ervaring mee (en er is ook nauwelijks onderzoek voorhanden). Voor creatine monohydraat gaat men over het algemeen uit van inname op zowel trainings- als niet-trainingsdagen.

Kris :)

---------- Toegevoegd om 16:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:26 ----------

Vragen mogen direct gesteld worden via PM of e-mail:
info @ power supplements . nl

Jaap & Kris
:)
 
IK train 3 keer per week en train de volgende groepen:

- Armen
- Borst
- Schouders
- Buik
- Rug
- Benen

rangschikkend van veel naar weinig ,

Het verhaal van kleine spiergroepen en grote spiergroepen gaat bij mij dus niet op ,

Ik wil meer massa en ook wat zwaarder worden.
Ik ben 21 jaar , 1,89 m en 70 kg

Mag van mij dus echt wel wat forser en zwaarder.

Wat raadt je me aan?

Ik eet veel op een dag , veel brood eiwitrijkeproducten kwark en een goede avondmaaltijd. 's avonds om een uur of 10 / half 11 neem ik vaak ook nog 2 broodjes met kaas o.i.d.
 
Alwin,

Als je niet zwaarder wordt, dan zul je nog meer moeten eten. Het trainen van de benen stimuleert je eetlust. Je zet benen nu achteraan (minste hoeveelheid sets?). Die kan je beter vooraan zetten!! De rest van je lijf zal je er beter door groeien.

Lukt het je echt niet om zwaarder te worden dan kan je een gainer inzetten.

Kris :)

Algemene P.S. Vragen mogen direct gesteld worden via PM of e-mail:
info @ power supplements . nl

De antwoorden komen soms wel wat laat ;-)
 
Ik heb nadat ik alle smaken heb mogen proeven gekozen voor Vanille. Ik mix mijn Whey poeder s'ochtends met brinta en dit is dan imo de beste smaak.

Ik vond de chocola trouwens verrassend 'vol' van smaak. De smaken Kokos, zwarte bes en vanille vond ik het lekkerst.

Ik heb de overschrijving dinsdag op de bus gedaan. Enig idee wanneer ik de bestelling zal ontvangen?
 
Ik heb het via internet overgemaakt en had het binnen 2 werkdagen,
erg snel.

Je hebt het waarschijnlijk 2 dagen nadat het geld van je rekening is afgeschreven
 
Ik heb nadat ik alle smaken heb mogen proeven gekozen voor Vanille. Ik mix mijn Whey poeder s'ochtends met brinta en dit is dan imo de beste smaak.

BAH, vandaag ook de vanille door mijn dagelijkse brinta ontbijt gedaan. Maar whey veranderd in vieze stukjes. Zelfs na de staafmixer er door heen te halen nog klonterig en stukjes. Misschien dat het helpt om eerst de whey met melk te mixen en dan brinta bij te doen. Tegelijkertijd lukt iig niet.
 
BAH, vandaag ook de vanille door mijn dagelijkse brinta ontbijt gedaan. Maar whey veranderd in vieze stukjes. Zelfs na de staafmixer er door heen te halen nog klonterig en stukjes. Misschien dat het helpt om eerst de whey met melk te mixen en dan brinta bij te doen. Tegelijkertijd lukt iig niet.

Nee de truc is om eerst de brinta met de whey te mixen in een kom. Vervolgens voeg je water/melk toe. Dan mixed het perfect ;)
 
Ik heb de Pure Whey Protein Isolate 2500g besteld en 3 x Creapure Creatine monohydraat 500g, dit naar aanleiding van samples Whey waar ik zeer tevreden over was.

De levering was supersnel! Klasse. De Whey is zoveel beter dan mijn vorige (Reflex - Natural Whey). Ik gebruik het nog maar kort, maar de smaak/meng/body is gewoon beter vind ik.

Ik ben een gezondheidsfreak en houd van voedingsmiddelen zonder toevoegingen. Ik heb het idee dat Kris en Jaap er net zo tegen aankijken.

Ik meng de natural taste whey met melk en een beetje Sojamelk met een chocolade of vanille smaak, met een goede taste hierdoor.

Over de crea kan ik nog niet veel zeggen, maar ziet er ook goed uit. Ik zal over een paar maanden nog eens mijn bevindingen over een langere termijn posten.

AANRADER!
 
Back
Naar boven