AndroidHealthClinic

Pure Whey Protein Isolate - Power Supplements (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Beoordeling: 10/10 ++ Aanrader
Soort supplement: WheyWat is de werking van dit supplement volgens de producent? Toename van spiermassa, sneller spierherstel na gewichtstraining, ondersteuning van het immuunsysteemVoor welk doel gebruik je dit supplement vooral? Cutten en bulkenHoe lang heb je het supplement gebruikt? Ik gebruik het nu 2 wekenHoe is de smaak van dit supplement? Smaak is vrij natuurlijk. Niet te chemisch. Ik heb vanille, aardbei en choco geproeft.Welke dosis heb je gebruikt? Ik gebruik 's ochtend een halve schep (15 gram) en voor het trainen een hele schep.Waar heb je het supplement gekocht? powersupplements.nlWelke extra voordelen gaf deze winkel? -Wat heb je voor dit supplement betaald? Winkelprijs is 49,90 voor 2,5 kgZou je dit supplement in de toekomst opnieuw kopen? Ja. ik ben niet over veel suppies tevreden maar over deze welMijn review:
Dit is een van het handjevol whey producten in Nederland dat volledig 'isolaat' is. Deze whey heeft een hoger eiwitgehalte dan andere whey producten en veel minder lactose. Daarom is het wel bijzonder dat de prijs gelijk is aan veel budget whey producten!

Ik zal er gelijk eerlijk voor uit komen. Power Supplements is een bedrijf dat gerund wordt door mijn broer Jaap Kuiper, voormalig kogelstoter en discuswerper. Omdat ik vanwege mijn bedrijf Glucosamine.com toch al aardig bekend ben in de wereld van supplementfabrikanten heb ik de selectie van de eiwit en creatine voor mijn rekening genomen.

Vaak wordt de term 'kwaliteit' wat al te voortvarend gebruikt. Niet zozeer door de grondstofleveranciers maar wel door de merkfabrikanten. Ze gebruiken allerlei misleidende slogans. Een daarvan is '100% zuivere creatine' (100% zuiverheid bestaat niet).

Bij whey zie je vaak dat isolaat alleen voor de naam wordt toegevoegd in een mengsel met whey concentraat. Meestal gaat het hierbij om een mengsel van 90% concentraat en 10% isolaat. Dat vind ik volksverlakkerij.

Om twijfel uit te sluiten heb ik Jaap daarom voorgesteld om een whey product te laten maken dat puur en alleen whey isolaat bevat. Dat is dus de 'Pure Whey Protein Isolate' geworden.

Enkele voordelen van een isolaat:
- Makkelijker verteerbaar door minder lactose
- Sneller opneembaar door minimaal vetgehalte (in dat geval wel mengen met water!)
- 10% meer eiwit voor je geld vergeleken met een goede concentraat
- Dubbel zoveel eiwit in vergelijking met enkele budget whey producten die je wel eens bij de Duitse internetwinkels aantreft (die zijn 50% eiwit 40% lactose en 10% vet).

Tot slot nog de voornaamste reden waarom ik voor deze whey heb gekozen (specifiek deze leverancier uit Engeland). De whey is bereid met crossflow microfiltratie en ultrafiltratie bij lage temperatuur. Dat betekent dat het eiwit onbeschadigd is en allerlei functies heeft behalve simpelweg als bron van branched chain, essentiele en niet-essentiele aminozuren. De whey bevat bijvoorbeeld immunoglobulinen, lactoferrine en oh zo leuk: groeibevorderdende peptiden.

Het koude verwerkingsproces heeft ook als voordeel dat er geen oxycholsterol in zit. De whey producten die op hogere temperatuur gemaakt zijn en die een hoger vetpercentage hebben kan nogal wat oxycholsterol bevatten. Gezondheidsfreak als ik ben wilde ik dat natuurlijk niet. ;)

Als je van een hele zoete whey houdt dan is deze niet voor jou. De smaak is vrij natuurlijk en licht zoet. Niet chemisch en niet overheersend.

Ik heb deze whey nog niet lang genoeg gebruikt om te kunnen zeggen dat ik zoveel kg droge spiermassa heb gewonnen of iets in die trant. ;) Maar iedereen kan natuurlijk voor zichzelf wel bepalen wat een whey eiwit voor hem of haar kan betekenen. :)

Pure-Whey-Protein-Isolate.jpg
 
Zou ik eventueel tegen een vergoeding wat samples van de Isolaat kunnen bestellen? Ik gebruik nu de Isolaat van XXL Nutrition, daar ben ik redelijk tevreden over. De smaak wordt alleen wat saai.

Bij jullie op site zie ik veel verschillende smaken staan. De voedingswaarde en prijzen lopen niet veel uiteen tussen powersupplements en XXL. Ik zou dan een pot Isolaat puur voor de smaak bij jullie bestellen. De voedingswaarde en prijs lopen niet veel uiteen tussen powersupplements en XXL.

De voedingswaarden zijn waarschijnlijk hetzelfde. Stuur je adres maar even per PM dan sturen we maandag wat samples toe ;)
 
Supply

Ik denk dat ik deze ook maar ga aanschaffen... Eerst maar mijn Mammoth 2500 opkrijgen die ik moeizaam binnen krijg :(

Ik lees veel goede reviews, dus ik ben benieuwd!
 
Ik denk dat ik deze ook maar ga aanschaffen... Eerst maar mijn Mammoth 2500 opkrijgen die ik moeizaam binnen krijg :(
Mammoth 2500 , een emmer suiker.. dat is het :o
 
Klopt, ik kijk er naar uit om gewoon aan de eiwit shakes te zitten. :cool:
 
Heb het net ook besteld.
Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie het hadden gekregen?
 
Heb het net ook besteld.
Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie het hadden gekregen?

Meestal binnen 2 werkdagen. Powersupplements is hier altijd vrij snel in.
 
Gaat toch via TNT? En maakt het iets uit dat er nu vakantie periode is?
 
Gaat toch via TNT? En maakt het iets uit dat er nu vakantie periode is?

Wij sluiten nooit, alleen op de dagen dat TNT gesloten is. De pakketten staan inmiddels al klaar om verstuurd te worden ;)

Jaap
 
Top shake de whey isolaat van PS, ben nu halverwege de 2,5 kg naturel, ideaal geen zoetstoffen troep en prima op smaak te maken met wat je er zelf nog in kan mikken. Volgende keer weer.
 
Wat is eigelijk het verschil tussen deze en de Whey Protein Instant?
 
Top shake de whey isolaat van PS, ben nu halverwege de 2,5 kg naturel, ideaal geen zoetstoffen troep en prima op smaak te maken met wat je er zelf nog in kan mikken. Volgende keer weer.

Ja, ben blij dat ze deze ook hebben, neem deze volgende keer ook!
 
hallo jaap

die 20kg Pure Whey Protein Isolate NATUREL in een zak is die hetzelfde whey als die van 2.5 kilo??? 20 kilo voor 250 euro is erg goedkoop denk eraan om die te bestellen

de whey isolaat van 2.5 kilo is in ieder geval erg goed en gebruik het al 1 jaar
 
hallo jaap

die 20kg Pure Whey Protein Isolate NATUREL in een zak is die hetzelfde whey als die van 2.5 kilo??? 20 kilo voor 250 euro is erg goedkoop denk eraan om die te bestellen

de whey isolaat van 2.5 kilo is in ieder geval erg goed en gebruik het al 1 jaar

Ja het is dezelfde whey, alleen als naturel leverbaar. We hebben op dit moment nog 2 zakken. Er zijn niet veel mensen die 20kg willen inslaan dus houden we het aantal op voorraad bewust laag.


Wat is eigelijk het verschil tussen deze en de Whey Protein Instant?

Whey instant is een mix van concentraat en isolaat, de pure whey isolate is zoals de naam al doet vermoeden alleen isolaat. Concentraat bevat wat meer carbs en wat minder eiwit, carbs schijnt het wat 'lekkerder' te maken. Desalniettemin is de pure whey gewoon lekker ;)

Jaap
 
Ja het is dezelfde whey, alleen als naturel leverbaar. We hebben op dit moment nog 2 zakken. Er zijn niet veel mensen die 20kg willen inslaan dus houden we het aantal op voorraad bewust laag.




Whey instant is een mix van concentraat en isolaat, de pure whey isolate is zoals de naam al doet vermoeden alleen isolaat. Concentraat bevat wat meer carbs en wat minder eiwit, carbs schijnt het wat 'lekkerder' te maken. Desalniettemin is de pure whey gewoon lekker ;)

Jaap

Kun je die ook in smaak krijgen? Zo'n 20 kg zak?
 
Top shake de whey isolaat van PS, ben nu halverwege de 2,5 kg naturel, ideaal geen zoetstoffen troep en prima op smaak te maken met wat je er zelf nog in kan mikken. Volgende keer weer.

Geef eens wat tips waarmee jij hem op smaak brengt?
 
Geef eens wat tips waarmee jij hem op smaak brengt?
richard ik neem aan dat ji ook zon 20 kg zak wilt? en je wilt wete of die natural goed smaakt nou, je kan er altijd wat kaneel bij gooien bij je havermout en whey shake
 
Geef eens wat tips waarmee jij hem op smaak brengt?

Grote voordeel vind ik dat je er alle kanten mee op kan, gewoon met melk en wat multivit perzik siroop bv, mengen met Taxi is ook een aanrader. Ook lekker in de blender met verschillende soorten fruit.

Een vaste smaak verveeld mij altijd snel, perfecte oplossing dit.
 
Hmm vers fruit ben ik al niet zo gek op, maar in een shake al helemaal niet:D

Siroop werkt op zich wel, alleen heb je dan ook weer suikers en velen storen zich daar weer aan. Ik zelf maak me daar niet zo druk om. Alleen ik had liever een kant en klare smaak gehad.
 
Ik had samples aangevraad nadat ik het hier op het forum dit hele topic gelezen had. Had ze super snel binnen en er zat nog een shake beker bij ook. Wat een SERVICE:thumb:

Ik heb pas 1 shake op (vanille) en de smaak is uitstekend. Ik heb hiervoor Revolutions gebruikt. Deze whey is niet alleen veel beter dan wat ik gewend ben, maar het lost ook nog eens beter op en smaakt beter.
 
Back
Naar boven