Fitness Seller

Push/Pull/Legs 6 dagen schema (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Stefanovic

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
6 jan 2010
Berichten
1.301
Waardering
86
Lengte
1m83
Massa
81kg
Vetpercentage
8%
Ik heb zojuist op wat adviezen het onderstaande schema samengesteld, graag jullie gezouten meningen hierover.

Schema is in principe altijd: Push/Pull/Legs/Rest/Push/Pull/Legs/Rest/etc.

- De eerste en tweede cycle variëren van oefeningen, incline/flat, wide/close, sitting/lying, etc.
- Tussen de 3 dagen altijd een rustdag
- Proberen altijd na Legday de rustdag te hebben
- Niet meer dan 25 sets over de totale workout
- Variërende repranges
- De "Big Three" iets meer aandacht geven en altijd mee beginnen

Day 1 - Push (Chest/Shoulders/Triceps)
- Flat Bench Press (4 x 6-8)
- Incline Dumbbell Press (3 x 6-8)
- Incline Dumbbell Fly (3 x 6-8)

- Barbell Overhead Press (3 x 6-8)
- Dumbbell Side Lateral Raise (3 x 8-10)

- Close Grip Bench Press (3 x 8-10)
- Tricep Extension (3 x 10-12)

Day 2 - Pull (Back/Traps/Biceps)
- Deadlift (4 x 6)
- Chinup (3 x 8-10)
- Bent Over Barbell Row (3 x 8-10)

- Rear Delt Cable Reverse Fly’s (3 x 10-12)
- Barbell Shrugs (3 x 10-12)

- Barbell Curls Close Grip (3 x 8-10)
- Hammer Curl (3 x 8-10)

Day 3- Legs (Quads/Hams/Calves) + Abs
- Squat (4 x 6)
- Hack Squat (3 x 8-10)
- Legextension (3 x 10-12)

- Lying Leg Curl (3 x 8-10)
- Stiff Legged Deadlift (3 x 8-10)

- Sitting Calf Raise (3 x 10-12)

- Cable Crunch (3 x 15)
- Hanging Leg Raise (3 x 15)

Day 4 - Rest

Day 5 - Push (Chest/Shoulders/Triceps)
- Incline Barbell Press (4 x 6)
- Decline Barbell Press (3 x 6-8)
- Flat Dumbbell Squeeze Press (3 x 6-8)

- Seated Dumbbell Press (3 x 6-8)
- Cuban Rotations (3 x 8-10)

- Dips (3 x 10-12)
- EZ Bar Pull Down (3 x 10-12)

Day 6 - Pull (Back/Traps/Biceps)
- Deadlift (4 x 6)
- Wide Grip Pull Up (3 x 8-10)
- T-bar Row (3 x 6-8)

- Face Pulls (3 x 8-10)
- Dumbbell Shrugs (3 x 10-12)

- Barbell Curls Wide Grip (3 x 8-10)
- Concentration Curl (3 x 8-10)

Day 7 - Legs (Quads/Hams/Calves) + Abs
- Front Squat (4 x 6)
- Overhead Squat (3 x 6-8)
- Legpress (3 x 6-8)

- Sitting Leg Curl (3 x 8-10)
- Stiff Legged Deadlift (3 x 8-10)

- Standing Calf Raise (3 x 10-12)

- Woodchopper (3 x 15)
- Wheel Roll (3 x 15)


Ik hoor graag wat jullie ervan vinden! ;)
 
Goeie richtlijnen opgezet en schema ziet er ook goed uit! Alleen beide pull dagen 4x6 deadlift is wel heavy. Dagen daarna ook squats is ook wel zwaar. Heb in zelfde opzet weleens 4x4 deadlift geprobeerd en ik trok het niet, stagneerde in week 3 al. Nou wil dat natuurlijk niet zeggen dat jij hier geen goeie resultaten mee kan halen. Deadliften zoveel mensen 2x in de week met sucess. Je kunt overigens ook nog voor kiezen om Pull/Push/Legs te doen, hoef je de dag na deadlift niet te squatten. Zou sws de SDL eruit knikkeren op leg dag, anders wordt het wel heel gek voor je onderrug.
 
Ziet er op zich goed uit. Hoe doe je dat met squatten na het deadliften? Ik voel dan flink mijn rug:p

Ik heb zelf ook dl / squat na elkaar geprobeerd maar beviel mij totaal niet. Dus nu doe ik deadlift met legs. Verder netjes schema imo
 
Dat is inderdaad iets waar ik ook mee zat, misschien is Pull/Push/Leg/Rest dan beter! Ik ga even kijken hoe het verloopt, en dan post ik het hier zeer zeker.
 
Ziet er zeer goed uit!
De indeling moet je zelf wat uitzoeken wat voor jou het beste is. Je kan legs/push/pull doen, pull/push/legs of de klassieke.
Beetje uitzoeken waar jij het beste bij recupereert.

Je kan ook bij elke grote spiergroep 2 oefeningen in plaats van 3 doen. 2 is zeker genoeg, maar je zal zelf aanvoelen wat voor jou het beste gaat.

Succes!
 
Ziet er zeer goed uit!
De indeling moet je zelf wat uitzoeken wat voor jou het beste is. Je kan legs/push/pull doen, pull/push/legs of de klassieke.
Beetje uitzoeken waar jij het beste bij recupereert.

Je kan ook bij elke grote spiergroep 2 oefeningen in plaats van 3 doen. 2 is zeker genoeg, maar je zal zelf aanvoelen wat voor jou het beste gaat.

Succes!

Bedankt! Ben ook best lang bezig geweest om schema in elkaar te zetten zo, dus ben blij met jullie reacties haha.

Ik zal het inderdaad zelf even moeten ondervinden. Deze week moet ik em sws Legs/push/pull pakken aangezien ik volgende vrijdag na defqon ga weekendje, wil dan geen benen de dag ervoor hebben gedaan.

Heb vandaag dus de eerste legday gehad, beviel erg goed. Was verrassend snel klaar. Ik denk dat ik altijd te lang/veel heb getrained..
 
waarom niet gewoon rack pulls ipv deadlifts? anders heb je je hams weer mee 2dagen na een leg day (met sldl's)
 
Denk dat ik Pull/Push/Legs ga doen ivm met DL/SQ na elkaar inderdaad.
 
Ik sla deze even op, als je het niet erg vindt:p.

Doe altijd een 4x split en dat draai ik door. Train nu 6x per week merk dat dit al een beetje zijn tol begint te eisen. Denk dat dit een goede vervangen is.

Tijdens mijn kuur ging het lekker wat ik deed, maar nu wordt het wat zwaar.

Jou schema vind ik er goed uitzien
 
Ik sla deze even op, als je het niet erg vindt:p.

Doe altijd een 4x split en dat draai ik door. Train nu 6x per week merk dat dit al een beetje zijn tol begint te eisen. Denk dat dit een goede vervangen is.

Tijdens mijn kuur ging het lekker wat ik deed, maar nu wordt het wat zwaar.

Jou schema vind ik er goed uitzien

Haha prima hoor :D Vind hem tot nu toe heel fijn!
 
*UPDATE*

Train nu aantal weekjes met dit schema, hij is heerlijk. Ik doe wel Pull/Push/Legs, ipv Push/Pull/Legs ivm Deadliften en squatten/SLD een dag na elkaar niet fijn is.

Ik moet zeggen dat elke spiergroep progressie maakt met dit schema, behalve de borst. Voor mijn gevoel, haal ik niet het maximale er uit. Ik moet hierbij vermelden dat ik heel erg "Schoulder dominant" ben.

Voorheen deed ik één spiergroep per dag en pakte ik 5/6 oefeningen voor de borst en had ik de dag erna dikke spierpijn. Nu heb ik eigenlijk nauwelijks het gevoel dat ik mijn borst "echt" goed heb aangepakt. Terwijl ik dat bij pull/legs wel echt heb.

Iemand suggesties?

Ik heb de laatste weken geprobeerd om voor de borst wat meer fly's te doen, omdat ik las dat je daar minder de rest van de spieren voor gebruikt. Voelt al wel wat lekkerder.
 
Back
Naar boven