Fitness Seller

Push Pull Legs teveel volume?

Bezoekers in dit topic

Kogelbiefstuk1

Cool Novice
Lid geworden
2 dec 2013
Berichten
154
Waardering
34
Lengte
1m81
Massa
78kg
Vetpercentage
11%
Mede krachtpatsers,

Vraag betreft mijn trainingsschema. Hanteer een push pull legs routine, welke ik 2 keer in de week herhaal. Opzet is hieronder te vinden. Kracht is tot nu toe nog steeds stijgende maar krijg vaak opmerkingen dat dit toch wel wat teveel volume per week is. Zelf vond ik het wel meevallen en wil ik alle spiergroepen minimaal 2 keer per week belasten. Is het beter om toch te switchen naar een UB/LB opzet of niet?

Push

Warming up, stretchen etc, daarna werksetjes:
Dumbell ( chest) press: 5x5
OHP: 4x6
Chest press machine : 5x5
Dumbell front raises 2x10
Fly's ( laag in gewicht, focus op excentrische deel) 3x10
Rope pushdown 3x10
Kickbacks 3x10


Pull
Warming up, strechten, planken, deadlifts laag in gewicht focus op techniek, richting werksets toe. Daarna:
Deadlifts 4x5
T bar 3x10
Face pulls 3x10
Lat pulldown 3x10
Biceps curls 4x5 (focus op explosief, kracht)
Half liggende curls op bankje 3x 12 (hammer) ( focus op excentrische deel)
Kabel oefening achterkant schouders 3x10
Nog wat grip werk, onderarm beetje pompen.

Legs + core
Warming up, stretch, squats laag gewicht, daarna werksets:
SQ 5x5
Leg press 3x10
calve raises 4x12
Hyperextensions 3x10
Core werk : Planks, dragon flags, leg raises, wat rompstijfheid

Daarna volgt meteen weer een push, pull legs, exact dezelfde opzet. Op zondag rust. Ik train dus 6 dagen in de week ( ja het kan met minder, maar ik train graag voor mijn plezier)
 
Laatst bewerkt:
Waarom 1 oefening borst en 2 presses voor schouders ? Vind het een vaag schema
 
Dumbell press is een dumbell chest press, vind hem fijner dan banken. Dan kom je op een totaal van 3 borst oefeningen, Dumbell presses, chest press op een machine en reguliere fly's. Totaal schouder oefeningen is dan 2: OHP en front raises. Is bijgewerkt nu !
 
Ik doe zelf bij grote spiergroepen 3 oefening en Schouders 1 per spier dus front , Side en op pull day rear delt of traps afwisselen.
Armen 2 oefeningen
Alles 4 sets
 
Ziet er nu ok uit imo
 
Wat dacht je anders van een Legs, Push, Pull, - rust - LB-UB- rust. Deadlifts op je LB en legs dag pakken.
Hiermee ben je altijd goed uitgerust voor de meest intensieve trainingsdag.
Zelf doe ik op de pull dag ook squats, zodat ik ze uiteindelijk 3 x p/w doe.
 
je vergeet een leg curl en RDL op leg day

Zou ook nooit face pulls of reverse fly's voor lat pulldown doen
 
Wat dacht je anders van een Legs, Push, Pull, - rust - LB-UB- rust. Deadlifts op je LB en legs dag pakken.
Hiermee ben je altijd goed uitgerust voor de meest intensieve trainingsdag.
Zelf doe ik op de pull dag ook squats, zodat ik ze uiteindelijk 3 x p/w doe.

Dan heb je als ik het goed begrijp op pull en leg dagen squats en deadlifts? Vind het altijd zwaar klote op die beide op 1 dag te doen, omdat ik voor mijn gevoel dan een van beiden een beetje met een "halve mindset " in ga.. Verder is het idee wel goed, omdat je met jouw idee 1 dag meer rust hebt en toch alles 2 x pw pakt. Moet wel even kijken hoe ik dat met sq en dl doe dan , maar thanks voor de input !
 
Dan heb je als ik het goed begrijp op pull en leg dagen squats en deadlifts? Vind het altijd zwaar klote op die beide op 1 dag te doen, omdat ik voor mijn gevoel dan een van beiden een beetje met een "halve mindset " in ga.. Verder is het idee wel goed, omdat je met jouw idee 1 dag meer rust hebt en toch alles 2 x pw pakt. Moet wel even kijken hoe ik dat met sq en dl doe dan , maar thanks voor de input !
Zojuist m'n schema gepost in mijn log. Kijk daar anders eens naar :)
 
je vergeet een leg curl en RDL op leg day

Zou ook nooit face pulls of reverse fly's voor lat pulldown doen

Lats lopen erg voor, heb veel breedte maar weinig dikte. Dat is de rede dat ik de pulldown een beetje als laatst van de grote rug oefeningen pak, deed hem eerst meteen na de t bar maar lats zijn nu even minder belangrijk voor me
 
Back
Naar boven