MuscleMeat

Push pull legs? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ginovh

Cool Novice
Lid geworden
13 okt 2015
Berichten
30
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
70kg
Hallo,

Ik ga nu een jaar naar de sportschool en sinds een half jaar ook met een voedingsschema,hierin ben ik tien kilo aangekomen.Ik maak gebruik van deze split: borst tricep, benen buik, armen, schouders, rug bicep maar ik zit er over na te denken om over te stappen naar een push pull legs. Mijn vraag is of dat ook aan te raden is als je 5/6x per week traint of dat je dan beter twee spiergroepen per keer kan doen, zodat je wat meer oefeningen per spiegroep kan doen.

Ook vroeg ik me af hoe ik alle delen van een spier kon pakken in een ppl, ik zat hier aan te denken.

Dag1: push

Bench press
Incline dumbbell press
Cable iron cross
Shoulder press
Dumbbell side laterals
skullcrushers
rope pushdown

Dag2: pull

Deadlift
Lat pulldown
Bent over row
Alternating bicep curl
Cable reverse grip curl
Smith machine shrugs
kettlebell high pull
bent over reverse flyes
overhead cable curl
Standing palms up barbell behind the back wrist curl


Dag3: legs + buik

Smith machine calve raises
Calve press op de leg press
Leg curls
Romanian deadlift
Deep squat
leg extensions
Leg press

Voor buik pak ik een matje en doe ik 3oefeningen; bovenkant onderkant en zijkanten.

 
Laatst bewerkt:
Dag1: Zou persoonlijk die shoulder press en side laterals switchen, maar maakt niet heel veel uit.
Dag 2: Zou eindigen met je onderarmen, anders zijn ze zo verzuurd voor de rest, bv shrugs.
Dag3: Zou hier ook eindigen met kuiten en beginnen met de squat.

Verder best prima
 
Kijk even naar de tips hierboven en verder zou ik je legday beginnen met squatten. Ik zie dat je de andere dagen wel begint met bench en deadlift, dus misschien heb je een foutje gemaakt in je notatie, maar voor zekerheid zeg ik het toch even ;)

Edit: moet ik wel goed lezen, want zeg nu precies zelfde als Jasenko al zei :o
 
Dag1: Zou persoonlijk die shoulder press en side laterals switchen, maar maakt niet heel veel uit.
Dag 2: Zou eindigen met je onderarmen, anders zijn ze zo verzuurd voor de rest, bv shrugs.
Dag3: Zou hier ook eindigen met kuiten en beginnen met de squat.

Verder best prima

Aah ja bedankt dag 1 en 2 ga ik zeker even aanpassen, kuiten doe ik alleen als eerste omdat die het moeilijkst groeien en ik op t begin het meeste energie heb maar ik zal het eens gaan proberen:)
 
Aah ja bedankt dag 1 en 2 ga ik zeker even aanpassen, kuiten doe ik alleen als eerste omdat die het moeilijkst groeien en ik op t begin het meeste energie heb maar ik zal het eens gaan proberen:)

Ik zou dag 1 juist niet aanpassen. Tussen incline dumbbell press en shoulder press zou ik juist een isolatie oefening zoals side raise uitvoeren. Hebben je voorste schouderkoppen even wat rust. De volgorde van dag 1 is gewoon goed. Dag 2 vind ik niet zo goed.
 
Ik heb nog even een keer goed gekeken en bij dag 1 zou ik het volgende doen:
bankdrukken
incline dumbbell press
cable iron cross
shoulder press
side raise
etc.

Op deze manier kan je borst knallen, maar krijgt je schouder ook nog even rust (tijdens de cable iron cross). Dan vervolgens kan je beginnen met de shoulder press en je schouders afmaken met side raises.
 
Ik heb nog even een keer goed gekeken en bij dag 1 zou ik het volgende doen:
bankdrukken
incline dumbbell press
cable iron cross
shoulder press
side raise
etc.

Op deze manier kan je borst knallen, maar krijgt je schouder ook nog even rust (tijdens de cable iron cross). Dan vervolgens kan je beginnen met de shoulder press en je schouders afmaken met side raises.

Aah lijkt me inderdaad een goed idee, ga ik proberen:thumbs:
 
Aah lijkt me inderdaad een goed idee, ga ik proberen:thumbs:
Geen probleem. Ik heb nog een tip voor de kuiten, probeer niet op het gewicht te focussen, maar op volledige ROM en het aanspannen van de kuitspier. Zorg verder dat je de oefening rustig uitvoert, zodat je niet gaat "bouncen". Als je dit doet, zullen je kuiten vanzelf gaan groeien ;)
 
Back
Naar boven