AndroidHealthClinic

Push/pull schema

Bezoekers in dit topic

Steks

Enormous Athlete
Lid geworden
21 feb 2017
Berichten
40.158
Waardering
38.216
Lengte
1m82
Massa
92kg
Na een tijdje UB/LB te hebben getraind wil ik eens kijken of push/pull mij gaat bevallen, ik kan maar weinig push/pull schema's vinden, de meesten zijn PPL, vandaar dat ik zelf iets in elkaar heb gezet. Ik ben benieuwd of er nog wat aan te verbeteren valt.

Push A
Low bar squat 4x6
Bulgarian split squat 3x8
Bench Press 4x6
Overhead Press 4x6
Dips 3x8
1 leg calf raises 2×amrap
Crunch (of andere abs/obliques oefeningen)

Pull A
Deadlift 4×5
Pendlay row 4x6
Chin up 4x8
Leg curl 3x8
Face pull 2x12
Wrist curl 2*15
Backextension

Push B
Front squat 4×8
Lunges 3x10
Incline dumbell press 4×8
Dumbell lateral raise 4×10
Skulll Crushers 2×10
2 leg calf raises 2xamrap
Crunch (of andere abs/obliques oefeningen)

Pull B
Romanian deadlift 4x8
Lat pulldown 4x8
Seated cable row 4×8
Nordic leg curl 3x10
Incline dumbbell curl 2x10
Wrist curl 2x15
Backextension
 
Hmmmh apart, dat wil niet zeggen dat het niet lekker kan zijn.
Ik heb ze zeker slechter voorbij zien komen. Ik zou het wel aandurven.
 
Het verbaasd me dat dit soort schema's haast niet te vinden zijn, zie ik wellicht iets over het hoofd waarom dit niet gaat werken?

Ik wil de komende tijd elke paar maanden van (type) schema wisselen om te kijken wat mij het beste bevalt, niet per se de meeste vooruitgang oplevert, maar ook waar ik me het lekkerst bij voel en me het meeste plezier oplevert. Na een UB/LB was ik eerst van plan om een full-body schema te gaan volgen (SL 5x5 bijv), maar ik kan eigenlijk geen goede planning voor maken en ik wil graag 4 keer per week trainen. Ik ben dus weer verder gaan zoeken, maar dan kom je snel uit op PPL of andere schema's met een 3-way split.
 
Ik zie ook niet in waarom dit niet zou werken. Zou zeggen gaan met die banaan!
 
Deze week nog twee trainingen met met huidige schema, dan anderhalve week op vakantie en dan ga ik er mee beginnen.
 
Na een tijdje UB/LB te hebben getraind wil ik eens kijken of push/pull mij gaat bevallen, ik kan maar weinig push/pull schema's vinden, de meesten zijn PPL, vandaar dat ik zelf iets in elkaar heb gezet. Ik ben benieuwd of er nog wat aan te verbeteren valt.

Push A
Low bar squat 4x6
Bulgarian split squat 3x8
Bench Press 4x6
Overhead Press 4x6
Dips 3x8
1 leg calf raises 2×amrap
Crunch (of andere abs/obliques oefeningen)

Pull A
Deadlift 4×5
Pendlay row 4x6
Chin up 4x8
Leg curl 3x8
Face pull 2x12
Wrist curl 2*15
Backextension

Push B
Front squat 4×8
Lunges 3x10
Incline dumbell press 4×8
Dumbell lateral raise 4×10
Skulll Crushers 2×10
2 leg calf raises 2xamrap
Crunch (of andere abs/obliques oefeningen)

Pull B
Romanian deadlift 4x8
Lat pulldown 4x8
Seated cable row 4×8
Nordic leg curl 3x10
Incline dumbbell curl 2x10
Wrist curl 2x15
Backextension


= 4 keer belasting van de Post.chain wat ook direct de reden is dat de "gewone" PP bij de meesten niet in trek is en er gekozen word voor PLP (oid)
 
Dan doel je op het feit dat je de posterior chain elke training zwaar belast, zowel met squats als ook met deadlifts e.d. Als dat het enige struikelblok is, dan kan je in dit specifieke schema bijv de RDL toch laten vervallen en als je echt nog wat hamstring werk wilt doen een isolatie oefening daar voor in de plaats doen, of de frontsquats vervangen door pistol squats, sissy squats oid.
 
Neem aan dat je je schema niet voor niets gemaakt heb zoals het is, maar als je er gewoon oefeningen uit kan gooien zou dat id en optie zijn maar dan nog zit je met de combi rows ed bij puldagen en squat(varianten) bij push.

Hoe je het ook indeel, een PP schema zonder overlap van post.chain is alleen te maken wanneer je uitga van isolatiewerk.


Even de oef. in je schema die een overlap hebben:

Low bar squat 4x6
Bulgarian split squat 3x8
Deadlift 4×5
Pendlay row 4x6
Leg curl 3x8
Backextension
Front squat 4×8
Lunges 3x10
Romanian deadlift 4x8
Seated cable row 4×8
Nordic leg curl 3x10

En dan nog de oefeningen die de erector ed aanspreken als stabilisator od.

Het is niet voor niets dat je meer PLP zie dan PP
 
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ik snap je punt, dit gaat een tijdje goed, maar vroeg of laat gaat het je opbreken om met zo'n schema te trainen.

De reden dat ik op een PP schema uitkwam is vrij simpel, ik wil wat anders proberen na UB/LB, de opties voor mij zijn fullbody of een 2-wat split aangezien ik circa 4 dagen kan trainen per week, eerst zat ik te denken aan SL maat om drie redenen zie ik dit niet helemaal zitten.
1. Soms komt het mij net beste uit om 2 dagen achtereen te trainen en dan 2 a 3 dagen rust te pakken.
2. Ik vind het vrij beperkt wat oefeningen betreft, ook de uitbreiding met wat arm oefeningen
3. Ik heb graag wat meer variatie

Punt 1 kan ik oplossen door zo nu en dan cardio te doen als tweede trainings dag en daar na een rust dag te nemen, punt 2 en punt 3 zijn ook wel op lossen, maat dan wijk je we erg af van SL en wordt het gewoon een fullbody routine.

Toen vroeg ik me in eens af waarom ik maar weinig PP schema's kom vinden en ben ik zelf wat gaan maken.

Misschien dan na mijn vakantie toch maat SL proberen met wat cardio er bij.
 
Bedankt voor het meedenken, maar hier heb je denk ik ook het probleem wat 3xl aankaart
 
Back
Naar boven