XXL Nutrition

Push/Pull Workout verdelen over de dag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
23 jul 2018
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
57kg
Vetpercentage
8%
Hopelijk kunnen jullie mij helpen mijn vraag te beantwoorden die ik reeds heb. Ik heb een push-pull schema met 1 dag borst, schouder en triceps en op de andere dag rug, biceps en benen. Nu is bij de sportschool waar ik zit soms enorm druk, waar het soms lijkt alsof je een nummertje moet trekken om te gaan bankdrukken.

Dus ik vroeg mij af, om zo eventueel mijn vrije dag en/of uren mooi te verdelen, is het nu verstanding om 's middags thuis oefeningen te gaan doen, om vervolgens 's avonds het andere deel van de workout te doen?

Om een voorbeeld te noemen, dat ik thuis triceps gaat doen en dan 's avonds in de sportschool de overige spiergroepen? Met compound oefeningen lijkt me dit niet handig. Vooral omdat wanneer je spieren aan het herstellen zijn, je ze weer gaat gebruiken. Is dit echter ook het geval met een oefening waar ik enkel mijn triceps gebruik. Het is zomaar iets wat mijn gedachte doorkruiste overlaatst. Dit om mijn tijd in de sportschool zoveel mogelijk te optimaliseren natuurlijk.

Any thoughts? Bedankt alvast!
 
Misschien een oplossing om de barbell oefeningen te vervangen voor dumbbells zover dat mogelijk is. Dan kan je zelfs in een overvolle gym bijna je hele workout doen als je eenmaal een los bankje bemachtigd hebt
 
Ik zou je triceps niet voorvermoeien als je s’avonds nog gaat bankdrukken. Gaat je prestatie bij het banken in de weg zitten, mits je de triceps hard genoeg traint natuurlijk. Een extra trainingsdag lijkt me in deze de beste optie (als dat mogelijk is tenminste).
 
Back
Naar boven