AndroidHealthClinic

Push up schema (bovenarmen) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

-knip-
 
Laatst bewerkt:
stoppen met dat aantal pushups per dag en beginnen te bankdrukken/deadliften/squatten en fatsoenlijke arm training(barbell curl, dippen)
 
-knip-
 
Laatst bewerkt:
Heb je misschien ook een verwijzing naar hoe die werken?
Het moet wel thuis uitvoerbaar zijn omdat ik 14 ben en de sportschool me niet toelaat.. :p

dat word heel lastig ivm je leeftijd, wel tof dat je er al serieus mee bezig wilt zijn!

als je thuis aan een bankje kan komen met 2 losse dumbbells kun je het volgende doen aan oefeningen voor de armen:

Biceps: Dumbbell Curl

Triceps: Dumbbell One Arm Triceps Extension

Ik zal niet verder ingaan op de oefeningen zoals bankdrukken/squatten/deadliften omdat je in mijn mening daar nog te jong voor bent om daar nu al mee aan de slag te gaan ivm blessure gevoeligheid voor juist die oefeningen.

wat je eventueel wel kunt doen nog is mischien gaan opdrukken met een rugtas die je wat verzwaard om je borst wat intensiever te prikkelen voor kracht en wat massa.

Als je dat al doet moet je ook eens proberen om de handen dichter bij elkaar te plaatsem welke de druk meer naar de triceps verplaats.

En als het kan probeer ook te kijken of je ergens gelegenheid hebt om eens te gaan proberen op te trekken mischien(met help indien nodig) zodat je een wat betere balans houd voor je ontwikkeling ipv alleen borst en armen te doen.

ik raad je aan niet te intensief hier mee aan de slag te gaan toch en te wachten tot je zeker 16 jaar bent.
 
-knip-
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!

Dumbbells kan ik helaas niet aankomen, dus dat houdt in dat ik maar met opdrukken door moet gaan?
Evt. wat verzwaren met me schooltas dan ;)

Hebben jullie nog tips voor het aantal pushups ofzo?
En denk je dat pushups een zichtbaar resultaat hebben?

ok geen dumbbells dus, dan kun je dus smal gaan opdrukken zoals ik eerder aanhaalde, plaatst focus hard op de triceps.

heb je voor de biceps niet een voorwerp dat makkelijk te hanteren is en eventueel te verzwaren? rugtas mischien maar lijkt me onhandig.

wat je ook kan doen is optrekken met een omgekeerde greep, deze zal ook de biceps iets harder aanspreken als normale pull ups:

Assisted Underhand Chin-up

dus met de handpalmen naar je gezicht gericht.
 
-knip-
 
Laatst bewerkt:
blijf in de 6-12 reprange en ik zou eerder zeggen: niet het opvoeren van aantal herhalingen maar het opvoeren van het gewicht in de rugtas!
 
dat word heel lastig ivm je leeftijd, wel tof dat je er al serieus mee bezig wilt zijn!

als je thuis aan een bankje kan komen met 2 losse dumbbells kun je het volgende doen aan oefeningen voor de armen:

Biceps: Dumbbell Curl

Triceps: Dumbbell One Arm Triceps Extension

Ik zal niet verder ingaan op de oefeningen zoals bankdrukken/squatten/deadliften omdat je in mijn mening daar nog te jong voor bent om daar nu al mee aan de slag te gaan ivm blessure gevoeligheid voor juist die oefeningen.

wat je eventueel wel kunt doen nog is mischien gaan opdrukken met een rugtas die je wat verzwaard om je borst wat intensiever te prikkelen voor kracht en wat massa.

Als je dat al doet moet je ook eens proberen om de handen dichter bij elkaar te plaatsem welke de druk meer naar de triceps verplaats.

En als het kan probeer ook te kijken of je ergens gelegenheid hebt om eens te gaan proberen op te trekken mischien(met help indien nodig) zodat je een wat betere balans houd voor je ontwikkeling ipv alleen borst en armen te doen.

ik raad je aan niet te intensief hier mee aan de slag te gaan toch en te wachten tot je zeker 16 jaar bent.


Dat is echt niet waar hoor. Volledige mythe. Als je wil trainen op je 14, train dan maar. Je bent niet blessuregevoeliger dan een ander. En nee, je stopt heus niet met groeien.

Lees bv het artikel over jeugd en training in Krachttraining van juni 2004 (nr 6). In het nummer van juli 2006 (nr 13) staat ook een artikel over het trainen van kinderen.
KNKF - Koninklijke Nederlandse Krachtsport en Fitnessfederatie



Voor de rest wel goeie tips ivm met verzwaarde rugzak en optrekken.
 
Laatst bewerkt:
ik snap wat je bedoelt en ben het met je eens.

echter waar ik op doelde is: hij traint thuis dus hij heeft geeen toeziend oog op de uitvoering van de oefeningen, en omdat hij 14 is is hij nog niet volgroeid simpel en zal minder kunnen hebben als een volwassene.

de spieren hechten dichtbij de groeischijven van het bot, en (sub)''maximale'' krachtraining kan leidden tot beschadiging van deze schijven wat kan zich kan uitten in afwijking en groeistoornissen.
weet ik oa uit ervaring en toepassing op mezelf :( genaamd scoliose.

voornaamste punt is dat hij geen toezicht heeft en het daarom ook beter is om even te wachten met maximaal rammen met dat soort oefeningen totdat hij de leeftijd heeft dat hij mag trainen in de gym waar dus wel ''redelijke'' toezicht is. krachtraining geen punt plz do it! maar ga er niet te intensief mee aan de slag.
 
Laatst bewerkt:
je kan ook pompen met voeten op een verhoog... De oefening is zwaarder en meer nadruk op de pars clavicularis van de pectoralis major (bovenste deel).

voor de uitvoering zou ik veel variatie inbouwen zowel qua gewicht als aantal als breed vs smal en ook snel vs traag. Door je beperkte mogelijkheden zou ik zou toch nog relatief wat variatie in prikkels inbouwen in je 'schema'.
 
je kan ook pompen met voeten op een verhoog... De oefening is zwaarder en meer nadruk op de pars clavicularis van de pectoralis major (bovenste deel).

voor de uitvoering zou ik veel variatie inbouwen zowel qua gewicht als aantal als breed vs smal en ook snel vs traag. Door je beperkte mogelijkheden zou ik zou toch nog relatief wat variatie in prikkels inbouwen in je 'schema'.

heel goed punt, ben ik helemaal vergeten!
als aanvulling zou je ook je handen op een verhoging kunnen doen die dan juist weer het onderste gedeelte iets harder stimuleert is wel lichter dus mischien nog zwaardere backpack!:D
 
heel goed punt, ben ik helemaal vergeten!
als aanvulling zou je ook je handen op een verhoging kunnen doen die dan juist weer het onderste gedeelte iets harder stimuleert is wel lichter dus mischien nog zwaardere backpack!:D

inderdaad... dan hebben we de 3 delen van de pectoralis major gestimuleerd.
Je gaat wel een sterke rugzak mogen kopen:D:p
 
inderdaad... dan hebben we de 3 delen van de pectoralis major gestimuleerd.
Je gaat wel een sterke rugzak mogen kopen:D:p


ik zat te denken aan een tas met een inhouds capaciteit van 100 liter, wat jij?:D
 
Steun met je 2 handen op stoel/tafel/nachtkastje maakt ni uit, en je voeten ook op bed/stoel/nachtkastje/bank van ongeveer dezelfde hoogte. Zak dan door je armen en dan terug strekken. Is een soort van dippen, ik doe het zelfs in de sportschool. 2 banken en dan zakken en trug opdrukken, eerst deze oefening en dan push-ups (afwisselend dus, zo doe ik het)... Voel je wel hard in je triceps hoor zeker eerste keer.

Mvg
Cherrygarcia
 
-knip-
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reactie's..
Wat bedoel je precies met een 'reprange' ?

En als ik me tas goed vol doe met wat zware boeken weegt dat aardig wat hoor ;)

rep range is bijvoorbeeld: 8-12 herhaling, of 6-8, 4-6, denk dat je hem zowel snapt:D iedere keer dat jij jezelf omhoog drukt is dat 1 rep!
 
Back
Naar boven