Fitness Seller

Push up (tips) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

pendext

Cool Novice
Lid geworden
14 mei 2012
Berichten
110
Waardering
7
Lengte
1m60
Massa
68kg
Heeft iemand een gouden tip voor push-up oefeningen (op de tenen). Het lukt mij, onlangs de krachttrainingen en veel sporten, nog steeds niet op op de tenen push ups te maken. Pull ups gaat al helemaal niet. Dank alvast voor tips.
 
Vanaf je knieën is een tip die je vast veel krijgt, maar die eigenlijk helemaal niet goed werkt. Negatieven doen: dus rustig en gecontroleerd zakken. Langzaam opbouwen met bijvoorbeeld ladders: 1x, 2x, 3x en dit herhalen. Uiteindelijk kan je gewoon een push up. Zodra je 1 hele push up kan gewoon sets van 1 maken met rust ertussen. Zodra je meer kan kun je weer ladders gebruiken.

Mijn ervaring? Mijn eigen vrouw: die kon er geen één en doet nu sets van 10. Dit was de methode. En in je krachttraining wat zwaarder benchen helpt ook wel.
 
Laatst bewerkt:
Vanaf je knieën is een tip die je vast veel krijgt, maar die eigenlijk helemaal niet goed werkt. Negatieven doen: dus rustig en gecontroleerd zakken. Langzaam opbouwen met bijvoorbeeld ladders: 1x, 2x, 3x en dit herhalen. Uiteindelijk kan je gewoon een push up. Zodra je 1 hele push up kan gewoon sets van 1 maken met rust ertussen. Zodra je meer kan kun je weer ladders gebruiken.

Mijn ervaring? Mijn eigen vrouw: die kon er geen één en doet nu sets van 10. Dit was de methode. En in je krachttraining wat zwaarder benchen helpt ook wel.

Bedankt voor je reactie. Vroeger kon ik makkelijk 5 achter elkaar (toen ik niet zoveel sportte/krachttraining deed), maar nu lukt het me nauwelijks (ook niet rustig en adem in, uit). Ik blijf het proberen :(
 
Bedankt voor je reactie. Vroeger kon ik makkelijk 5 achter elkaar (toen ik niet zoveel sportte/krachttraining deed), maar nu lukt het me nauwelijks (ook niet rustig en adem in, uit). Ik blijf het proberen :(
Gewoon rustig opbouwen dan ga je ze gewoon weer kunnen. Bovenstaande methode werkt ook voor pullups, al is een resistance band daarbij ook een goed hulpmiddel.
 
Negatieven zijn inderdaad een idee. Je kan je handen ook op een hoger platform zetten. Hoe hoger het platform des te lichter het wordt.
Je kan bij voorbeeld je handen op de stang van een smithmachine zetten. Bijvoorbeeld op het vijfde haakje en zo werk je het af naar beneden.
Ik deed toen hoge volume a la 20x per 3 sets.
 
Back
Naar boven