AndroidHealthClinic

Push up voor bicep.

Bezoekers in dit topic

MaxFit

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
19 jun 2016
Berichten
362
Waardering
98
Lengte
1m87
Massa
85kg
Vetpercentage
11%
Ayy,

De algemene push-ups spreken vooral je borst en triceps aan. Alleen is er ook een push-up 'soort' die je biceps aanspreekt?
 
Chin Up lol
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Hey, ik dacht, ik doe ff een concretere reactie op jouw vraag :p... Hieronder een linkje naar push-ups die de biceps meer zouden aanspreken.
Weet niet of de link werkt nadat ik dit gepost heb, anders ff copy-paste. Anyhoe, suc6!

[Link niet meer beschikbaar]
 
Inverted rows zijn omgekeerde pushups.
 
De algemene push-ups spreken vooral je borst en triceps aan. Alleen is er ook een push-up 'soort' die je biceps aanspreekt?
Nee. Welke variatie je ook doet, de triceps zorgt voor de extensie van de elleboog. Om de biceps te trainen, zul je een pull beweging moeten maken.
 
Hey, ik dacht, ik doe ff een concretere reactie op jouw vraag :p... Hieronder een linkje naar push-ups die de biceps meer zouden aanspreken.
Weet niet of de link werkt nadat ik dit gepost heb, anders ff copy-paste. Anyhoe, suc6!

[Link niet meer beschikbaar]


Laat ik beginnen met te zeggen net als bij presses iedere push up de biceps aanspreekt dmv schouderflexie. Maar het This exercise means your arms curl more, giving your biceps a workout. vind ik pure onzin!

Ja, je arm buigt meer op deze manier, maar dat niet thv de schouder waardoor schouderflexie niet veranderd en ook nog eens is dit extra buigen tijdens het zakken wat er eigenlijk op neer komt dat zwaartekracht je naar beneden trekt. Niet flexie van de biceps.
 
biceps aanspreken bij de push ups, die is goed :roflol:

grapje toch ...:grinny:
 
Als je een beetje verstand van anatomie heb zou je weten dat de biceps over het schoudergewricht loopt, maw oefeningen zoals push-up spreken de biceps aan vanaf de origo. Push up belast de biceps verglijkbaar met bankdrukken en dat is meer dan sommigen denken.
 
Als je een beetje verstand van anatomie heb zou je weten dat de biceps over het schoudergewricht loopt, maw oefeningen zoals push-up spreken de biceps aan vanaf de origo. Push up belast de biceps verglijkbaar met bankdrukken en dat is meer dan sommigen denken.

Allemaal aan de push ups voor grote biceps dan.
 
pff dus dat is de reden dat mijn biceps moeilijk groeien
ik moet meer pushen en minder pullen


Allemaal aan de push ups voor grote biceps dan.


Iets in het belachelijke willen trekken zegt veel over wat iemand weet.

Natuurlijk zijn dit soort oefeningen geen "bicep bouwers" maar ze belasten wel degelijk de biceps. Sterker nog er is geen enkele press of flye die de biceps niet belast.

En ja, misschien groeien bij iemand de biceps wel niet omdat die persoon een berg presses ed in z'n schema heeft waardoor de biceps voortduren belast worden en dus niet de kans krijgen te groeien.
 
Iets in het belachelijke willen trekken zegt veel over wat iemand weet.

Natuurlijk zijn dit soort oefeningen geen "bicep bouwers" maar ze belasten wel degelijk de biceps. Sterker nog er is geen enkele prees of flye die de biceps niet belast.

Zeg jij.

Alsof ik niet zou weten dat je biceps ook meewerkt.
 
Idd, zeg ik en als het jouw woord tegen dat van mij is mogen anderen zelf uitmaken wie ze geloven.
 
Idd, zeg ik en als het jouw woord tegen dat van mij is mogen anderen zelf uitmaken wie ze geloven.

Is zelfs geen zaak van woord tegen woord dit. Maar iedereen neemt het zoals hij wil.

Als mijn humor niet gesmaakt wordt dan is dat zo.
 
gast ik weet ook dat je biceps voortduren belast worden bij het pushen
maar dat er een push variant is dat je biceps doet groeien?
 
biceps aanspreken bij de push ups, die is goed :roflol:

grapje toch ...:grinny:

gast ik weet ook dat je biceps voortduren belast worden bij het pushen
maar dat er een push variant is dat je biceps doet groeien?


Zo aan je eigen eerste reactie te zien wist je dat niet en je ziet mij ook nergens stellen dat push varianten je biceps doen groeien, sterker nog

Laat ik beginnen met te zeggen net als bij presses iedere push up de biceps aanspreekt dmv schouderflexie. Maar het This exercise means your arms curl more, giving your biceps a workout. vind ik pure onzin!.
 
Biceps is een stabilisator. Als je wijde pushups doet met extra gewicht werkt je biceps het meeste mee..
 
Biceps is een stabilisator. Als je wijde pushups doet met extra gewicht werkt je biceps het meeste mee..

Meewerken wel maar denk dat TS een pushoefening zoekt waarmee de biceps echt getraind wordt.
 
Meewerken wel maar denk dat TS een pushoefening zoekt waarmee de biceps echt getraind wordt.

Daar train je hem ook mee.. Alleen is het natuurlijk wel zo dat hoe zwaar jij kan gaan bepaald in hoeverre je hem traint. Als je bijv. bankdrukken neemt ken ik geen andere oefeningen die het stabiliseren van 150kg nabootst? Anders gezegd: nu ik bijna elke training zware chins doe met de nadruk op het bovenste gedeelte kan ik niet zwaar bankdrukken doordat ik zure biceps heb.
 
Back
Naar boven