MuscleMeat

push ups dagelijks overtraining?

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

oranges

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
9 feb 2011
Berichten
255
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
67kg
Vetpercentage
10%
ik pak alle spiergroepen 1 keer per week maar ik hou veel van push ups. is het teveel als ik elke dag ook push ups doe erbij doe?
 
Nou ja, als je borst of rug aardig hebt belast en je gaat ook nog een pushups doen, weet ik niet of dat zo slim is..
Maar ja pushups zijn niet altijd pushups eh, hoeveel doe je er en doe je ze elke avond of ochtend?

Lijkt me opzich allemaal niet geheel schadelijk maar als borst of armen al beschadigd zijn door de training lijkt het me wel dat die pushups overbodig zijn..

Als je het echt leuk vind gewoon blijven doen joh.
 
Als je ver van failure blijft is dat normaal geen probleem.
 
Nou ja, als je borst of rug aardig hebt belast en je gaat ook nog een pushups doen, weet ik niet of dat zo slim is..
Maar ja pushups zijn niet altijd pushups eh, hoeveel doe je er en doe je ze elke avond of ochtend?

Lijkt me opzich allemaal niet geheel schadelijk maar als borst of armen al beschadigd zijn door de training lijkt het me wel dat die pushups overbodig zijn..

Als je het echt leuk vind gewoon blijven doen joh.

ja opzich wel. ik heb er een dag of 2 na borst/arm-dag nog spierpijn maar daarna voelt het weer goed.
ik denk dan dat ik maar beter 2 dagen erna pas push ups doe. push ups in de avond trouwens.
 
Ok, nou het slimste is dus zelf even aan te voelen :) ALs je een goede borst workout hebt gehad zou je best moe moeten zijn dezelfde dag, en als dat zo is zou ik die pushups laten zitten..

Voel je je echt supertop in de avond kan je wel een setje pushups doen om het af te leren ;)
 
tja als je het alleen doet omdat je het leuk vind is het geen probleem :p veel nut heeft het niet alleen misschien wat spierconditie. In ieder geval als je de gewone push up bedoelt want varianten als weighted push ups, push ups met klap ertussen, hip push ups etc zijn veel intensiefer die je wel degelijk in een schema kan gebruiken (als beginner ofcourse).
 
Oud topic, maar ik ben wel benieuwd wat het effect op hypertrofie is als elke ochtend een setje push ups, pull ups en jump squats (o.i.d.) doet tot AMRAP. Dus geen failure maar tot je snelheid/uitvoering achteruit gaan.
Ik ben benieuwd of dit, als je b.v. een driedaagse split doet (elke spiergroep een keer in de week) voordelige of juist nadelige effecten gaat hebben.
 
Megabumpslotje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven