MuscleMeat

Push ups, dips en chin ups de hele dag door?

Bezoekers in dit topic

1. Ja het kan, zo lang je effort (RPE 8) en volume beperkt houdt. Er mag beslist geen neuromotorische vermoeidheid optreden.

2. Ik zou dagelijks 2 oefeningen, een push en pull en doen op deze manier.
Chin ups en dips is een machtige mooie combi.

Push Ups vind ik minder geschikt, maar zou ik als toetje doen zo af en toe.

Qua indeling zou ik beide bewegingen afwisselen. (agonist/antagonist pairing).
Steeds een korte rust ertussen, om neuromusculaire efficientie te bevorderen en tijd te besparen. (staggered sets)
Johnny Pain van GreySkull Barbell suggereert eerst een aantal push up variaties voor je aan dips begint, hij meent dat wat volume op push ups je lichaam voorbereidt op dips, die zwaarder voor het lichaam (schouders) zouden zijn: push ups, close grip push ups, elevated push ups, elevated close grip push ups en als een set van 50 op de laatste makkelijk is, dan pas gaan dippen.

Zie in aanvulling van de links van Starx6673 ook onderstaande:
The push-up allows for much in the way of variation as your strength, and proficiency in the movement increases. Many will attempt more difficult variations, or worse, will progress to dips or (shudders) even ring dips before they are even close to ready to move on from the most basic incarnation of the movement.
Once you’ve reached this point (namelijk 50 makkelijke feet elevated close grip push ups, mijn toevoeging M), THEN you can/should consider moving on to more difficult variations, as well as bar dips. This progression should keep you busy for a while.

Trust me, if you stick with this progression you will see some serious change in the mirror long before you exhaust my recommendations here. You will also notice a significant carry over to your pressing movements in the gym.

If you want to give your upper body a low-cost, high-effect makeover in a relatively short period of time, I highly encourage you to begin taking on this progression ASAP. Be honest with yourself, bury your ego, and get to it.
 
50? Ik ben hier ook niet zo'n fan van, klinkt als bro-science. Als we even de verschillen van persoon tot persoon negeren (wat bepaalde variaties van push-ups al makkelijker of moeilijker kan maken) heb je ook nog eens verschillende fiber type distribution. Als iemand fast twitch dominant is in de muscle groups die gebruikt worden bij push-ups zit diegene zijn tijd te verspillen om een arbitraire 50 reps te halen bij een arbitraire push-variant en daarbij ben ik niet helemaal overtuigd van de carry-over naar dips anyway.

Ik denk wel dat je kunt zeggen dat iemand eerst 'deftig' push-ups moet kunnen doen maar dat 'deftig' gaat zeker geen 50 random push-ups op rij zijn. Waar dat precies wel ligt weet ik niet, zal waarschijnlijk van de persoon afhangen.
 
50? Ik ben hier ook niet zo'n fan van, klinkt als bro-science. Als we even de verschillen van persoon tot persoon negeren (wat bepaalde variaties van push-ups al makkelijker of moeilijker kan maken) heb je ook nog eens verschillende fiber type distribution. Als iemand fast twitch dominant is in de muscle groups die gebruikt worden bij push-ups zit diegene zijn tijd te verspillen om een arbitraire 50 reps te halen bij een arbitraire push-variant en daarbij ben ik niet helemaal overtuigd van de carry-over naar dips anyway.

Ik denk wel dat je kunt zeggen dat iemand eerst 'deftig' push-ups moet kunnen doen maar dat 'deftig' gaat zeker geen 50 random push-ups op rij zijn. Waar dat precies wel ligt weet ik niet, zal waarschijnlijk van de persoon afhangen.
50? Ik ben hier ook niet zo'n fan van, klinkt als bro-science. Als we even de verschillen van persoon tot persoon negeren (wat bepaalde variaties van push-ups al makkelijker of moeilijker kan maken) heb je ook nog eens verschillende fiber type distribution. Als iemand fast twitch dominant is in de muscle groups die gebruikt worden bij push-ups zit diegene zijn tijd te verspillen om een arbitraire 50 reps te halen bij een arbitraire push-variant en daarbij ben ik niet helemaal overtuigd van de carry-over naar dips anyway.

Ik denk wel dat je kunt zeggen dat iemand eerst 'deftig' push-ups moet kunnen doen maar dat 'deftig' gaat zeker geen 50 random push-ups op rij zijn. Waar dat precies wel ligt weet ik niet, zal waarschijnlijk van de persoon afhangen.

Kort samengevat vind je deze maatstaf, waarschijnlijk gebaseerd op ervaringen, maar niets, zonder dat je met een andere komt omdat iedereen anders is.

Dan hoef je ook geen SLs of GS LP meer te doen, da's ook generiek. Uiteindelijk is alle training immers persoonlijk, vanwege geschiedenis, achtergrond, blessures, ervaringen, belastbaarheid.

Bij GS zijn ze wel gewend om ijverige beginners een beetje te remmen, gelukkig maar.
 
?
Nu wil ik dus elke dag (ook rustdagen) een paar setjes per dag doen met maximaal 80% effort (dus niet tot failure) voor push ups, chin ups en dips.

De vraag is of ik nu niet een beetje te ambitieus word en teveel van mijn lichaam ga vragen.

Is mogelijk ja, deed het ook de hele dag door toen mijn rug achterliep
 
Kort samengevat vind je deze maatstaf, waarschijnlijk gebaseerd op ervaringen, maar niets, zonder dat je met een andere komt omdat iedereen anders is.

Dan hoef je ook geen SLs of GS LP meer te doen, da's ook generiek. Uiteindelijk is alle training immers persoonlijk, vanwege geschiedenis, achtergrond, blessures, ervaringen, belastbaarheid.

Bij GS zijn ze wel gewend om ijverige beginners een beetje te remmen, gelukkig maar.

Ik snap de intentie, maar ik kan op dit moment toch wel 30+ consecutive push ups achter elkaar doen en ik ben van vorige pogramma's al gewend om dips te doen.
Ik kan nu bijna hele setjes dips doen na mijn stronglifts workout.
 
Ik doe momenteel precies het schema wat eigenwereld hierboven post, maar qua progress gaan mijn chin ups en dips niet omhoog.
(Ik kan per set maar maximaal 3 chin ups, en dat meestal alleen voor de eerste set.
Dat is toch al meer dan de 2 chin ups max van vorige week. ;)
 
Hoe wil je met dips/pushups vooruit gaan als je niet traint tot (bijna)failure? Heb er altijd het meest succes mee gehad. Zat voor een challenge op 50 reps en een maand later op 69 reps, elke dag een setje en geven wat je hebt. De verzuring, want dat wordt het met deze reps komt er dan telkens pas later in.

Stel je kan er momenteel 50 en wilt door naar 60. Ga je meerdere sets toepassen dan van 3 x 40 reps?

Ik zou dan eerder elke dag 1 set doen, die 50 halen en dan gaan er elke dag een of meerdere reps bij komen en je zit zo op 60 reps. Kan me niet voorstellen dat je dit eerder bereikt met trainingen op 80%.
 
Hoe wil je met dips/pushups vooruit gaan als je niet traint tot (bijna)failure? Heb er altijd het meest succes mee gehad. Zat voor een challenge op 50 reps en een maand later op 69 reps, elke dag een setje en geven wat je hebt. De verzuring, want dat wordt het met deze reps komt er dan telkens pas later in.

Stel je kan er momenteel 50 en wilt door naar 60. Ga je meerdere sets toepassen dan van 3 x 40 reps?

Ik zou dan eerder elke dag 1 set doen, die 50 halen en dan gaan er elke dag een of meerdere reps bij komen en je zit zo op 60 reps. Kan me niet voorstellen dat je dit eerder bereikt met trainingen op 80%.

Voor mij gaat het meerendeels om mijn chin ups, waar ik maar maximal 3 per set kan.
Als ik dit tot failure zou doen elke keer zou ik zelf denken dat mijn herstel niet voldoende zal zijn voor de volgende stronglifts dag.
Op het programma zelf staat dat je beter niet tot failure kunt doen, dus daarom doe ik dit liever niet.
 
Back
Naar boven