Fitness Seller

Push ups en optrekken (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

hoorde dat dit ongeveer een goed aantal is dat je niet teveel spierpijn krijgt en gewoon na 1 dagje rust weer verder kan.
Maar als jij het hier niet mee eens bent, wat raad je dan aan?
 
Ik snap niet dat je zo vaak spierpijn hebt? Ik train altijd in 3 sets van 10 reps. Dan kan ik de oefening perfect uivoeren en de laatste set niet meer dan 10 a 11 reps maken zonder te cheaten. Maar ik heb alleen spierpijn als ik een paar x genoodzaakt over heb moeten slaan (blessure bijvoorbeeld) of als ik van schema verander, door een week lang meer herhalingen met minder gewicht te maken bijvoorbeeld.

Ik heb dan zo'n beetje dezelfde doelstelling: gespierd (niet TE) en een slanke taille. Maar ik ga daarvoor wel 3x per week naar de sportschool en dan train ik in anderhalf tot 2 uur alles. Is dat niet een idee? Gewoon iedere maandag, woensdag en vrijdag. Je spieren hebben namelijk ook rust nodig om te groeien, zoals Vinyard o.a. al zegt. Vooral rust!

En vergeet niet goed te eten! Je spieren groeien niet van lucht! En goed is niet veel, maar vooral gezond met een goede verhouding tussen koolhydraten, vetten en eiwitten.
 
Ik ga nu 2x per week naar de sportschool, maar wil ook dingen thuis doen omdat dat beter uitkomt met tijd , ik heb niet altijd tijd om 3x per week te gaan.
Het gaat er meer om dat ik gewoon bij de sportschool alles kan doen, en dan thuis ook nog wat.

Dus nu ga ik gewoon 2x per week naar de sportschool en na 1 dag rust thuis opdrukken en optrekken.
Ik ga nog een paar oefeningen opzoeken die ik thuis kan doen. Sit ups, sqauts en nog een paar van zulke oefeningen.

Goed eten moet ik inderdaad nog wel verbeteren, maar ik denk dat dat geen probleem gaat worden.
Ik drink nu al veel vaker water i.p.v frisdrank. Vorig jaar was het eigenlijk alleen maar frisdrank en dat is nu al veel meer verminderd. :D
 
" Sportschool op ongv. 80% zodat ik niet te lang spierpijn heb."
Jij zal ver geraken, jongeman!

Ik proef wat cynisme en begrijp het ook wel, maar...vergis je niet, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Je kunt enorme ook vorderingen boeken door vrijwel nooit tot failure te gaan. Het heet grease the groove (check hier bijv. http://www.notyouraveragefitnesstip...ove-how-to-increase-pushups-increase-pull-ups) en feitelijk trainen en trainden veel gewichtheffers altijd al zo. Dusssss.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven