Fitness Seller

Puur Kracht (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MarceldeV

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
10 apr 2009
Berichten
4.625
Waardering
210
Lengte
1m95
Massa
101kg
Hallo,

Ik train de laatste tijd voor massa, zon 4 sets en dan 10, 8, 6, 4 reps bij de meeste oefeningen.

Nu wil ik echter gaan voor puur kracht en massa is bijzaak aangezien ik wil gaan trainen om het leger in te gaan. Ook wil ik 3x per week gaan hardlopen om mijn conditie op te krikken, ik las dat dit het beste kon na de krachttraining. Kan dit niet smiddags en dat ik savonds KT ga doen?
Nu ben ik kwa voeding bezig om aan te komen, dit gaat redelijk goed en ik word rustig zwaarder.

Graag advies over deze punten

Mvg,

Marcel
 
Wat is je vraag eigenlijk?
Zoek je een krachtschema?
 
Oh excuses voor de onduidelijkheid dan.

Ik wil graag weten wat ik moet veranderen als ik ipv massa trainen juist puur voor de kracht wil gaan. Als ik nu bij bankdrukken 4 sets doe van 10x 8x 6x 4x, wat moet ik hieraan veranderen wil ik dit voor kracht doen ipv massa. Als het voor 1 oefening geldt lijkt het me voor alle oefeningen te gelden kwa reps/sets. De oefeningen hoeven niet te veranderen lijkt mij.

Ook wil ik graag weten of ik beter cardio voor of na trainen kan doen en waarom.

Ook wil ik graag weten of er iets in mijn voeding moet veranderen, ik gok van niet omdat goed eten gewoon belangrijk is voor je lichaam
 
Gewoon minder reps doen.
3-6 lijkt mij ideaal voor kracht te ontwikkelen, maar het lijkt me vanzelfsprekend dat je dit enkel bij bepaalde oefeningen doet (compound-oefeningen) en bv. niet bij barbell curls of iets dergelijks.
Misschien toch eens op zoek gaan naar een krachtschema ipv je huidige schema?
Met een 5x5 schema kan je namelijk heel wat progressie maken op relatief korte tijd.

Cardio ga ik mij niet over uitspreken, aangezien ik er niet veel vanaf weet.
Is het niet mogelijk om te gaan lopen op andere dagen dan je aan KT gaat doen?

Over je voeding: daar hoeft niets aan te veranderen. Wel het is te zeggen, zeker niet minder gaan eten als je echt sterk wil worden.
 
Ik zou op zoek kunnen gaan naar een krachtschema indd, alleen train ik thuis en beschik dus niet over alle apparaten uit een gym en hier is mijn huidige schema op aangepast. Al wil ik binnenkort misschien wel naar de gym voor bepaalde oefeningen dus dat maakt ook niet heel veel uit. Ik zal eens rondkijken voor een goed krachtschema.

Ik snap alleen niet waarom die aantal reps niet gelden voor bijvoorbeeld barbell curls ( neem ik aan ook dumbbell curls )?

Ik wil 3x per week cardio gaan doen, ik train op ma, di, do, vr en zaterdag. Ik doe dus op woensdag en zondag cardio kunnen doen + op een dag waar ik ook KT doe
 
Je traint thuis, dus is het zeker geen probleem om op kracht te trainen. Naar de gym ga ik enkel om wat te isoleren, voor de rest train ik ook thuis.

Barbell (en dus ook DB) curls zijn een isolatie oefening voor je biceps, en daar is het toch de bedoeling om massa op je biceps te trainen en niet om kracht te winnen.
Beter neem ja dan bv. BOR, waar je wel lager kan gaan in reps.

Zorg gewoon dat squat, deadlift, bench press, military press/push press, BOR, power clean en pull-ups in je schema zitten. Gebruik dit in een fullbody schema 3x per week, en ga de andere dagen gaan hardlopen en alles komt goed ;)
 
Dat is echt een hele wijziging dan van mijn schema, wist niet dat dat nodig was. Wat is BOR? Dan moet ik waarschijnlijk wel naar de gym omdat ik al niet thuis kan squatten. En ik neem aan dat een fullbody schema inhoudt dat ik 3x per week alle oefeningen doe?
 
Bent Over Row, een oefening hoofdzakelijk voor je rug en biceps.

Misschien is een gym wel handig aangezien squatten redelijk essentieel is voor overall kracht...
Voor een goed FB schema, zoek eens naar rippetoe of bill star of iets dergelijks, of kijk eens rond op het forum.
 
Oke ik doe normaal dumbbell row ipv bent over row. Heb wel van rippetoe gehoord indd maar dat kon thuis niet. Toch maar een abbo nemen dan en goed gaan trainen.

Waar het op neer komt bij kracht in tegenstelling tot massa is dus 3-6 reps ipv 8-12, of 5x5 zoals je al zei. Bedankt voor de info!
 
Je wilt op kracht gaan trainen omdat je het leger ingaat toch?

Wat jumperke1tje zegt, is idd echt om op kracht te trainen, maar..

Bij alle 3 de krijgsmachten is duurkracht heel belangrijk, en niet zozeer je BP/squat max of iets dergelijks. 5x5 trainingen zullen je max wel verhogen, maar niet direct je opdrukken bijvoorbeeld.

Probeer een schema op te stellen waarin je zoveel mogelijk basis oefeningen opneemt met een hoog aantal herhalingen, 4x20 of iets dergelijks. En verwerk er dan in ieder geval opdrukken, optrekken en military press in. Squatten is heel handig, maar het is beter als je gewoon een heel goede conditie opbouwt door bijvoorbeeld hard te lopen.

Ga anders eens op het internet googlen naar wat voor krachttraining militairen zelf volgen.

Heb je trouwens je keuring e.d al gehad of nog niet?
 
Ik vond trouwens het volgende!

The following is a Special Forces workout that was designed to prepare recruits for Ranger School (some say Ranger School is harder than SEAL training). Similar to the U.S. Navy SEAL Workout, this workout integrates strength and endurance for an all out assault on the body. For those looking to develop bodybuilder's physiques, look at some other articles because this is not the one where you will find the answer. The only thing you'll find here is hardcore, boot camp-style, sh*t-kickin' fun! So gear up ladies and give me 20!

Week 1
Day 1:
A. 100 meter swim (nonstop, any stroke, do not swim on back or touch the side or bottom or the pool).
B. Forced march with rucksack (1/4 body weight); 3 miles in 45 mins. Along a road or 1 hr. cross country.

Day 2:
A. Stationary bike; 20 minutes at 70% heart rate.
B. Side straddle Hop or Jump rope 10 minutes (work toward nonstop).

Day 3:
A. 3 sets (maximum repetitions) of push-ups in 30 seconds.
B. 3 mile run (moderate, 8-9 minute pace).
C. Rope Climb/or 3 sets (maximum repetitions) of chin-ups Forced march with rucksack (1/4 body weight); 5 miles in 1 hr 15 min along the road or 1 hr 40 min cross country.

Day 4:
A. Stationary bike; 20 minutes at 70% heart rate.
B. 40 yard sprints (10 times; 30 second rest).
C. 15 meter swim.

Day 5:
A. Forced march with rucksack (1/4 body weight), 5 miles in 1 hr 15 min along road or 1 hr 40 min cross country.

Day 6:
A. 3 sets push-ups and sit ups (max repetitions in 30 seconds).
B. 3 sets chin-ups (max repetitions).
C. 200 meter swim.

Day 7: REST.

Week 2
Day 1:
A. Forced march rucksack (1/3 body weight); 8 miles in 2 hrs along road or 2 hrs 40 min. cross country.

Day 2:
A. Stationary bike; 20 minutes at 70% heart rate.

Day 3:
A. 3 sets (maximum repetitions) of push-ups, chin-ups, and sit-ups in a 35 second period.
B. Run 5 miles (moderate 8-9 minute pace).
C. 3 sets (30-50 each) of squats with rucksack (1/4 body weight). Go down only to the point where the upper and lower leg form a 90 degree bend at knee.

Day 4:
A. 300-meter swim, nonstop; any stroke but not on your back.

Day 5:
A. Forced march with rucksack (1/3 body weight); 10 miles inn 3 hrs along road or 4 hrs cross country.

Day 6:
A. 3 sets (maximum repetitions) of push-ups, chin-ups, and sit-ups in a 35 second period.
B. Stationary bike; 20 minutes at 80% heart rate.
C. 15-meter swim.

Day 7: REST

WEEK 3
Day 1:
A. 4 sets (maximum repetitions of push-ups, chin-ups, and sit-ups in a 40 second period.
B. Run 4 miles (fast to moderate 7-8 minute mile).
C. 4 sets (50 each) of squats with rucksack (1/3 body weight). Go down only to the point where there is a 90 degree bend at knee

Day 2:
A. Stationary bike; 20 minutes at 80% heart rate.
B. Jump rope or Side straddle Hop 12 minutes (work towards nonstop).

Day 3:
A. Forced march; 12 miles with rucksack (1/3 body weight or 60 lbs, whichever is greater) in 3 hrs along road or 4 hrs cross country.

Day 4:
A. Swim 400 meters.

Day 5:
A. 4 sets (maximum repetitions) of push-ups, chin-ups, and sit-ups in a 40 second period.
B. Run 6 miles (fast to moderate 7-8 minute mile).

Day 6:
A. Stationary bike; 20 minutes at 80% heart rate.
B. Jump rope or Side Straddle Hop 10 minutes nonstop.
C. 15-meter swim.

Day 7: REST

Week 4
Day 1:
A. Forced march; 8 miles rucksack (1/3 body weight or 60 lbs, whichever is greater) in 2 hours along road or 2 hrs 40 min cross country.

Day 2:
A. Swim 400 meters.
B. 4 sets dips (max repetitions).
C. 4 sets (maximum repetitions) of push-ups, chin-ups, and sit-ups in a 40 second period.

Day 3:
A. Run 6 miles (fast to moderate 7-8 minute pace).
B. 3 sets (8-12 reps) leg presses, heel raises, leg extensions, leg curls.

Day 4:
A. 4 sets (maximum repetitions of push-ups, chin-ups, and sit-ups in a 40 second period.
B. Stationary bike; 25 minutes at 805 maximum heart rate.

Day 5:
A. Forced march; 12 miles with rucksack (1/3 body weight or 75 lbs, whichever is greater) in 3 hrs along road or 4 hrs cross country.

Day 6:
A. 4 sets (maximum repetitions) of push-ups, chin-ups, and sit-ups in a 40 second period.
B. Jump rope; 15 minutes nonstop.

Day 7: REST

Week 5

Day 1:
A. Run 3 miles (fast 6-7 minute mile pace).
B. 500 meter swim (nonstop, any stroke but not on your back).
C. 3 sets (8-12 reps) leg presses, heel raises, leg extensions, leg curls

Day 2:
A. Jump rope or Side Straddle Hop 12 minutes nonstop.

Day 3:
REST

Day 4:
A. swim 400 meters
B. 4 sets dips (max repetitions).

Day 5:
A. Forced march; 18 miles with rucksack (1/3 body weight or 75 lbs, whichever is greater) in 4 hrs 30 min along road or 6 hours cross country.

Day 6:
A. 4 sets (maximum repetitions) of push-ups, chin-ups, and sit-ups in a 40 second period.
B. Jump rope or Side Straddle Hop 12 minutes, nonstop.

Day 7: REST

Phew! Yeah, it's a tough workout. It would be very beneficial, if you attempted to do this workout, to record all of your progress on a day by day calendar. Include the number of repetitions, time of runs, number of sets, ect. And, many of you may not have a rucksack, but that doesn't mean you can't improvise; use a backpack with weights in it. Again, as stated in the Navy SEAL Workout, consume the appropriate amount of nutrients and drink lots of water. If you are trying this out as a supplement to your lifting schedule, look into taking Glutamine to preserve muscle mass during the running and swimming. Good luck if you dare try this workout. HOO YAH!

Brent Vlcek


b_vlcek@hotmail.com





Ja, dit is zwaar. Maar absoluut de beste voorbereiding die je kunt hebben :)
Succes!
 
Vraag jezelf eerst eens af wat 'kracht' nou precies inhoudt. Als jij bij het leger komt met een DL van 200+kg, is dat misschien erg leuk, maar als dat helemaal niet functioneel is, slaat het natuurlijk nergens op.

Vertel eens, wat versta jij hier onder 'kracht'?
 
Klopt, ik wil trainen voor wat nodig is in het leger.

Kwa kracht zie ik dat dat je spieren niet verzuren als je de hele dag bezig bent, vaak kunnen opdrukken en optrekken. Vooral conditie is heel belangrijk.

Bedankt Matthijs ziet er goed uit, eens zien of ik dat schema kan volhouden!

Wat wordt hier mee bedoeld?

C. 4 sets (maximum repetitions) of push-ups, chin-ups, and sit-ups in a 40 second period.

4 setx push ups + 4 sets chin-ups + 4sets sit ups, neem ik aan? En aangezien het in 40 seconden moet, lijkt het me dat je snelle pushups moet maken zoveel mogelijk ipv langzame?
 
Laatst bewerkt:
Klopt, ik wil trainen voor wat nodig is in het leger.

Kwa kracht zie ik dat dat je spieren niet verzuren als je de hele dag bezig bent, vaak kunnen opdrukken en optrekken. Vooral conditie is heel belangrijk.
Als je je hierop wilt focussen, waarom maak je hier dan geen schema van? Ik zou het iig niet aanbevelen om je 1RM bench te gaan trainen, als je de bedoeling hebt om je zo vaak mogelijk op te drukken.

Sprints, pushup's (weighted, voeten plat/verhoogd), pullup's (weighted, strict/cheaten), high rep squats/cleans.. ik denk dat je meer richting zoiets moet gaan dan.
 
in dat schema hierboven wordt vooral gefocussed op lopen en zwemmen en opdrukken / optrekken / situps. Het kan vast geen kwaad nog ergens benchpress er bij te voegen. Forced marcht is gewoon goed doorlopen neem ik aan.

Ik heb alleen niet zon stationary bike en ook geen zwembad in de achtertuin :p Daarvoor zal ik dus wel ergens heen moeten maar dat moet dan maar. Wist niet dat zwemmen zo goed was.

In dat schema zijn helemaal geen oefeningen met dumbbells ofzo, vind ik wel apart maar als dat echt een schema is dat gemaakt is voor het leger moet het wel goed zijn
 
Wat wordt hier mee bedoeld?

C. 4 sets (maximum repetitions) of push-ups, chin-ups, and sit-ups in a 40 second period.

4 setx push ups + 4 sets chin-ups + 4sets sit ups, neem ik aan? En aangezien het in 40 seconden moet, lijkt het me dat je snelle pushups moet maken zoveel mogelijk ipv langzame?
\

4 sets max rep betekend dat je eerst 40secs zo veel mogelijk pushups, dan 40 secs zoveel mogelijk chin ups, dan 40 secs zoveel mogelijk sit ups. En dan is dat 1 set. Dat circuit herhaal je 4 keer.

En kwa form zou ik idd aanhouden zo snel mogelijk, maar niet dat het je form gaat belemmeren. Dus dat je wel de jusit beweging blijft maken en niet gaat smokkelen.
Ik zou overigens als ik jou was eens heel kritisch naar je push ups kijken, veel mensen denken namelijk dat ze het goed doen maar vergissen zich daar erg in. ( trekken hun rug heel krom bijvoorbeeld )

Succes!
 
Oke dus dat zijn een soort supersets? Aangezien er geen rust tussen zit. Kan ik misschien een korte vid maken van mijn pushups en die hier ergens plaatsen om te kijken of ik ze in de goede form doe? Ik denk het zelf wel omdat ik me altijd goed bewust ben van de form bij oefeningen.

Gaat een pittige tijd worden, klaarstomen voor luchtmobiel / mariniers / commando's, weet nog niet welke maar alledrie super zwaar
 
Oke dus dat zijn een soort supersets? Aangezien er geen rust tussen zit. Kan ik misschien een korte vid maken van mijn pushups en die hier ergens plaatsen om te kijken of ik ze in de goede form doe? Ik denk het zelf wel omdat ik me altijd goed bewust ben van de form bij oefeningen.

Zoiets:) En ik ga ervanuit dat dat kan, ik ben ook nog maar nieuw op dit forum. Het is bij pushups vooral belangrijk dat je rug recht houdt en vanuit je borst pusht, ipv vanuit je schouders zoals ik vroeger deed... :rolleyes:


Gaat een pittige tijd worden, klaarstomen voor luchtmobiel / mariniers / commando's, weet nog niet welke maar alledrie super zwaar

Heel veel succes man! Ongeveer mijn hele familie zit in de krijgsmachten, dus ik weet wat je gaat doormaken. :D
 
Bedankt :)

Jij zelf niet dan? Ik zoek nog wat mensen uit het leger en het liefst bij een van de drie ''instanties'' die ik noemde om mee te praten voor informatie.
 
Zit nog op de middelbare school jongen;)

Maar wat wil je weten dan?
 
Back
Naar boven