Fitness Seller

Puzzel! Van een bulk --> cut schema

Bezoekers in dit topic

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
Waardering
188
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
OK,

Aangezien ik aan het eind van dit jaar toch iets strakker wil zijn (dit aangezien ik in januari toch ook wel met behoorlijke vocht cq. vet stijging te maken zal hebben) wil ik dus van m'n bulk (5000/5500kcal) een 'cut' schema gaan maken maar wel met behoud van ongeveer dezelfde opzet. :)

Ik ben tot zover gekomen, iemand nog verdere tips?

Bulk:
7.30
¼ liter halfvolle melk vermengd met 20 gram brinta en 10 gram ‘normale’ eiwitten + 4 boterhammen met honing + eetlepel LCT olie + 2x vitamineC

10.00
4 boterhammen met dik kipfilet*

12.00
±275 gram zilvervlies rijst met gebakken ei** + 3x vitamineC

13.00
Banaan + 1x fruit (mandarijn of kiwi)

14.00
4 boterhammen met dik kipfilet* + ½ liter magere kwark vermengd met kaneel (en zoetstof voor de smaak)

16.00
±230 gram pasta*** + 1x fruit (mandarijn of kiwi)

18.15
avondeten + 1x multivitamine en 3x vitamineC

Tijdens trainen
Carbo drink

Direct na trainen
shake bestaande uit ¼ l. water met 20 gram whey en 10 gram dextrose

½ Uur na trainen
4 boterhammen pindakaas + ½ liter magere kwark vermengd met kaneel (en zoetstof voor de smaak)

Voor ‘t slapen
¼ liter halfvolle melk vermengd met 20 gram brinta en 10 gram ‘normale’ eiwitten + eetlepel LCT olie + 2x vitamineC

Tussen 9.00 en 13.00
1,5 liter water

Tussen 13.00 en 17.00
1,5 liter water

* ± 170 gram kipfilet per dag
** per 400 gram droge zilvervliesrijst (= 1 week) komen 12 eieren, waarvan 8 zonder dooier
*** ½ kg pasta droog per week

Cut:
7.30
¼ liter halfvolle melk vermengd met 20 gram brinta en 10 gram ‘normale’ eiwitten + 4 boterhammen met honing + eetlepel LCT olie + 2x vitamineC

10.00
2 boterhammen met kipfilet*

12.00
±275 gram zilvervlies rijst met gebakken ei** + 3x vitamineC

13.00

14.00
2 boterhammen met kipfilet* + ½ liter magere kwark vermengd met kaneel (en zoetstof voor de smaak)

16.00

18.15

Tijdens trainen
Burner

Direct na trainen

½ Uur na trainen
½ liter magere kwark vermengd met kaneel (en zoetstof voor de smaak)

Voor ‘t slapen
¼ liter halfvolle melk vermengd met met 20 gram brinta en 10 gram ‘normale’ eiwitten + eetlepel LCT olie + 2x vitamineC

Tussen 9.00 en 13.00
1,5 liter water

Tussen 13.00 en 17.00
1,5 liter water

* ± 85 gram kipfilet per dag
** per 400 gram droge zilvervliesrijst (= 1 week) komen 12 eieren, waarvan 8 zonder dooier

Kan je het precieze aantal aan eiwitten, koolhydraten en vetten bij je beide schema's geven? Zo kunnen we zien of de verhoudingen kloppen. :cool:

Dat zal ik laten uitrekenen voor je. :)

To be continued...

zit er nog eiwitten bij je fruithapje? 13:00
zit er nog eiwitten bij je pasta? 16:00
ik zou geen pasta eten, of het moet minsten volkoren zijn. als je maar 500 gram pasta per week eet en 400 gram rijst (ik neem aan zilvervlies iig geen witte), dan ga je chronisch te kort komen aan energie. Tenminste ik lees dat zo bij je ***

nee
nee
en wat is dan bijv. volkoren pasta? volgens mij zitten er juist in de pasta veel carbs.
en ja, het is wel zilvervliesrijst wat ik neem. :)

/edit:
Direct na trainen

wordt:

Direct na trainen
shake bestaande uit ¼ l. water met 30 gram whey en 20 gram dextrose

of niet?

Laatst bewerkt:
meer dextrose en whey na je training.. ongeveer 1 gram dextrose per 1 kg vvm.

16.00

probeer hier wat eiwitten bij te eten (zon 20-30 gram).

het ziet er op zich niet verkeerd uit, maar ik denk dat je beter wat meer eiwitten kunt eten.. bereken je schema eens.. en post dat even.

Simpele eiwitten in water opgelost lijkt me het beste. Tnx.

ik bedoel per dag wil je niet zoveel hebben, maar in een hele week is het niet een paar 100 gram, maar wel meer. of je wilt nu al zo goed als carbloos eten.

Laatst bewerkt:
OK, to summarise:

Door de weeks

7.30

10.00
4 boterhammen met kipfilet*

12.00
±250/275 gram zilvervlies rijst met gebakken ei** + 3x vitamineC

13.00

14.00
4 boterhammen met kipfilet* + ½ liter magere kwark vermengd met kaneel (en zoetstof voor de smaak)

16.00
±230 gram pasta*** + 1x fruit (mandarijn of kiwi) + ¼ liter water met 20 gram ‘normale’ eiwitten

18.15

Tijdens trainen
Carbo drink

Direct na trainen
shake bestaande uit ¼ l. water met 30 gram whey en 30 gram dextrose

½ Uur na trainen
4 boterhammen pindakaas + ½ liter magere kwark vermengd met kaneel (en zoetstof voor de smaak)

Voor ‘t slapen
¼ liter halfvolle melk vermengd met 20 gram brinta en 10 gram ‘normale’ eiwitten + eetlepel LCT olie + 2x vitamineC

Tussen 9.00 en 13.00
1,5 liter water

Tussen 13.00 en 17.00
1,5 liter water

Voedingsschema (cut):
(nog niet af)

Door de weeks

7.30

10.00
2 boterhammen met kipfilet*

12.00
±250/275 gram zilvervlies rijst met gebakken ei** + 3x vitamineC

13.00

14.00
2 boterhammen met kipfilet* + ½ liter magere kwark vermengd met kaneel (en zoetstof voor de smaak)

16.00
±230 gram pasta*** + 1x fruit (mandarijn of kiwi) + ¼ liter water met 20 gram ‘normale’ eiwitten

18.15

Tijdens trainen
‘Sport’ water

Direct na trainen
shake bestaande uit ¼ l. water met 30 gram whey en 30 gram dextrose

½ Uur na trainen

Voor ‘t slapen
¼ liter halfvolle melk vermengd met met 20 gram brinta en 10 gram ‘normale’ eiwitten + eetlepel LCT olie + 2x vitamineC

Tussen 9.00 en 13.00
1,5 liter water

Tussen 13.00 en 17.00
1,5 liter water

Voedingsschema (cut):
(nog niet af) ik hou er rekening mee:)

Door de weeks

7.30
¼ liter halfvolle melk vermengd met 20 gram brinta en 10 gram ‘normale’ eiwitten + 4 boterhammen met honing + eetlepel LCT olie + 2x vitamineC waarom honing?

10.00
2 boterhammen met kipfilet* de verwijzing is leuk, 85 gram per dag, wat ik wel weinig vind, maar hoe zit t dan met de verhoudingen?

12.00
±250/275 gram zilvervlies rijst met gebakken ei** + 3x vitamineC wel erg veel carbs voor cut, en weinig eiwitten. verhoog eiwiten en verlaag carbs. enegrie heb je denk ik tegen dit tijdstip niet zoi hard nodig of wel?

13.00
Banaan + 1x fruit (mandarijn of kiwi) een uur na je vorige maaltijd en een uur voor je volgende..want?
skippen, nergens goed voor. enkel suikers wat je nu binnekrijgt

14.00
2 boterhammen met kipfilet* + ½ liter magere kwark vermengd met kaneel (en zoetstof voor de smaak) hier weer de verhoudingen. kip en 500 gram kwark is prima, maar waarom in eerdere maaltijd enkel kip als eiwitbron?

16.00
±230 gram pasta*** + 1x fruit (mandarijn of kiwi) + ¼ liter water met 20 gram ‘normale’ eiwitten fruit? je neemt genoeg vit ccomplex. fruit is niet nodig. wat vertsa je btw onder normale eiwitten?
ook hier weeer meer eiwiten en minder carbs

18.15
avondeten + 1x multivitamine en 3x vitamineC bestaat uit?

Tijdens trainen
‘Sport’ water

Direct na trainen
shake bestaande uit ¼ l. water met 30 gram whey en 30 gram dextrose kan wel mer dextrose. over hele dag neem je wel veel carbs, maar juist als t nodig is ga je juist minderen met kh..niet goed.

½ Uur na trainen
zelfde opmerking als hierboven, wil je spieren behouden?
dacht t wel toch! kies dan voor compexe kh hierbij. niet enkel eiwitten en de daarbij "verborgen" suikers in je kwark

Voor ‘t slapen
je let ook niet op je onv vetten, erg belangrijk tijdnes cutten. beter daar meer van nemen en minderen in kh. voor slapen gaan dus eiwitten en onvvetten..eetlepel lijnzaad bijv..oh wachtff dat zal wel de LCT zijn..wat is dat precies?
je kan brinta eventueel skippen. geen noodzaak voor slapen gaan

Tussen 9.00 en 13.00
1,5 liter water

Tussen 13.00 en 17.00
1,5 liter water

wat ik al zei, gaat om wat je per dag in juiste verhoudingen eet. dit geeft certekend beeld

hoeveel cals zit je nu?

stukjes van de puzzel komen nu wel redelijk op zn plek hoop ik:D:thumb:

Laatst bewerkt:
dandyman zei:
Voedingsschema (cut):
(nog niet af) ik hou er rekening mee:)

Door de weeks

7.30
¼ liter halfvolle melk vermengd met 20 gram brinta en 10 gram ‘normale’ eiwitten + 4 boterhammen met honing + eetlepel LCT olie + 2x vitamineC waarom honing?

10.00
2 boterhammen met kipfilet* de verwijzing is leuk, 85 gram per dag, wat ik wel weinig vind, maar hoe zit t dan met de verhoudingen?

12.00
±250/275 gram zilvervlies rijst met gebakken ei** + 3x vitamineC wel erg veel carbs voor cut, en weinig eiwitten. verhoog eiwiten en verlaag carbs. enegrie heb je denk ik tegen dit tijdstip niet zoi hard nodig of wel?

13.00
Banaan + 1x fruit (mandarijn of kiwi) een uur na je vorige maaltijd en een uur voor je volgende..want?
skippen, nergens goed voor. enkel suikers wat je nu binnekrijgt

14.00
2 boterhammen met kipfilet* + ½ liter magere kwark vermengd met kaneel (en zoetstof voor de smaak) hier weer de verhoudingen. kip en 500 gram kwark is prima, maar waarom in eerdere maaltijd enkel kip als eiwitbron?

16.00
±230 gram pasta*** + 1x fruit (mandarijn of kiwi) + ¼ liter water met 20 gram ‘normale’ eiwitten fruit? je neemt genoeg vit ccomplex. fruit is niet nodig. wat vertsa je btw onder normale eiwitten?
ook hier weeer meer eiwiten en minder carbs

18.15
avondeten + 1x multivitamine en 3x vitamineC bestaat uit?

Tijdens trainen
‘Sport’ water

Direct na trainen
shake bestaande uit ¼ l. water met 30 gram whey en 30 gram dextrose kan wel mer dextrose. over hele dag neem je wel veel carbs, maar juist als t nodig is ga je juist minderen met kh..niet goed.

½ Uur na trainen
zelfde opmerking als hierboven, wil je spieren behouden?
dacht t wel toch! kies dan voor compexe kh hierbij. niet enkel eiwitten en de daarbij "verborgen" suikers in je kwark

Voor ‘t slapen
je let ook niet op je onv vetten, erg belangrijk tijdnes cutten. beter daar meer van nemen en minderen in kh. voor slapen gaan dus eiwitten en onvvetten..eetlepel lijnzaad bijv..oh wachtff dat zal wel de LCT zijn..wat is dat precies?
je kan brinta eventueel skippen. geen noodzaak voor slapen gaan

Tussen 9.00 en 13.00
1,5 liter water

Tussen 13.00 en 17.00
1,5 liter water

wat ik al zei, gaat om wat je per dag in juiste verhoudingen eet. dit geeft certekend beeld

hoeveel cals zit je nu?

stukjes van de puzzel komen nu wel redelijk op zn plek hoop ik:D:thumb:

Tnx dude.

Honing voor wat goede suikers. (Is mij ooit gezegd)

Hoe bedoel je verhoudingen? Is dus 85 / 4 boterhammen --> 21/22 gram per boterham.

Ik heb iig een zeer hoge verbranding, dat wel. Maar de eitwitten verhoog ik hier door "¼ liter water met 20 gram ‘normale’ eiwitten" toe te voegen.

Tja, geen idee eigenlijk. Ik skip ze dan wel. :) Maar die stukjes fruit kunnen wel tijdens je bulk blijven?

Tja, om 10.00 kan ik minder eten dan wanneer ik om 14.00 wat ga eten.

Hier ook geen fruit? De kh heb ik denk ik toch wel nodig of niet? En de eiwitten verdubbelen dan? "½ liter water met 40 gram ‘normale’ eiwitten" dus. Normale eiwitten is in mijn geval 92+ protein van Natures Best

Op m'n avondeten helaas geen tot weinig inspraak. Is in 9 v/d 10 gevallen wat aardappellen, groente en een stukje vlees.

50 gram dextrose dan? En ook voor het bulk schema?

Wat voor complexe KH dan naast m'n kwark? Bij m'n bulk heb brood met pindakaas.

De onv. vetten is die MCT olie, geen LCT (maak die fout altijd). Info: http://www.mdoubleyou.com/US/produc...efwoord=&merk=&categorie=6&smaak=&aanbieding= De brinta laat ik denk ik wel staan.

Ik zit met het bulk schema zo rond de 5000/5500kcal per dag.

't begint te komen dude, tnx! :thumb:

Laatst bewerkt:
MrJ zei:
Tnx dude.

Honing voor wat goede suikers. (Is mij ooit gezegd)
honing bevat ook goede suikers, maar t blijven suikers. t verhoogt ook je bloedsuikerspiegel maar in mindere mate dan andere snelle suikers. ander voordeel tov andere suikers is dat t minder cals bevat en vaker in natuurlijke vorm wordt verhandeld.
Ik weet dus niet of je wel over "goede" suikers kan praten, t blijven pers slot van rekening suikers.
suikers in cutdieet is zoweizo een no no.
suikers zrgen voor smnelle enrgiestoot, maar vervogens zorgt t voor snelle daling van bloedsuikerspiegel en kan je je erg moe en lusteloos voelen. dit door te hevige schommelingen in bloedsukekrspiegel dus. (hypoglymie). en tijdene cut is t raadzaam om dit niet te hebben.

MrJ zei:
Hoe bedoel je verhoudingen? Is dus 85 / 4 boterhammen --> 21/22 gram per boterham.
ik doel op eiwitte verhouding per maaltijd. t gaat uiteindelijk om totaal maar ik zou toch per maaltijd ongeveer evenveel eiwitten en kh naar binnen krijgen. elke maaltijd zal ongeveer zelfde aantal cals moeten bevattemn. hoge proteineinname en daarbij dus vet of kh. neem je bijv tonijn op brood dan zal er in cut vooral vri weinig ruimte ijn voor nog wat erbij. dus wordt t in dit geval kh en eiwitten. maar hou die verhouding van eiwitten vooral gelik per maaltijd

MrJ zei:
Ik heb iig een zeer hoge verbranding, dat wel. Maar de eitwitten verhoog ik hier door "¼ liter water met 20 gram ‘normale’ eiwitten" toe te voegen.
maar wat versta je ondeer normale eiwitten. maaltijdvervanger dus? wel casseine dan he, maar dat weet je wel:), en als je eiwitten verhoogt moeten de kh omlaag he

MrJ zei:
Tja, geen idee eigenlijk. Ik skip ze dan wel. :) Maar die stukjes fruit kunnen wel tijdens je bulk blijven?
:thumb: fruit bied enkel voordelen voor vitamientjes.die jij via supps als genoeg binnekrijgt. tijdesn bluk kan t wel, maar dan ook met mate

MrJ zei:
Tja, om 10.00 kan ik minder eten dan wanneer ik om 14.00 wat ga eten.
want? zorg zoals gezegd dat je elke malatijd ongeveer zelfde aantal cals binnekrijgt. zodoende bven je ook minder snel geneigd om een hongergevoel te ontwikkelen na deze maaltijd van 10,00 (mocht je minder eten)

MrJ zei:
Hier ook geen fruit? De kh heb ik denk ik toch wel nodig of niet? En de eiwitten verdubbelen dan? "½ liter water met 40 gram ‘normale’ eiwitten" dus. Normale eiwitten is in mijn geval 92+ protein van Natures Best
waarom kh (lees: fructose/suikers) nodig?
enkel voor en zeker na trainen raad ik kh aan tijdens cutten, maar aangezien jij van hoog aantal cals terugkomt raad ik je aan zeker nog niet gelijk veel kh te minderen. zal enkel averechts werken, komt na verloop van tijd wel. maar hou t wel bij complexe kh voor langdurige energie.

ah zie je, normale eiwitten is idd in poedervorm. voordeel is dat e precies kan afwegen hoeveel eiwitten je tot je neemt. nadeel echter dtat vloeibaar is. vloeibare cals zijn ideaal voor bulk omdat je er veel van binne kan krijgen. de hypofyse (hersenen) hebben zodaning niet snek door dat je vol zit en dus veel cals naar binne kan werken. tijdens cutten raad ike chter aan om vast voedsel te nemen en vloeibare voedingsmoiddelen (melk ed) zoveel mogelijk te vermijden. je raakt er absolutt niet verzadigd van, vooral gezien de cals die je nodi hebt tijdens cutten. is namelijk meetsal niet veel en mocht je drinken dan zegt je lichaam niet op tijd dat je vol zit met alle mogelijke gevolgen van dien..juist, honger want je bent niet verzadigd na die benodigde cals die je volgens je berekeningen moest nemen

MrJ zei:
Op m'n avondeten helaas geen tot weinig inspraak. Is in 9 v/d 10 gevallen wat aardappellen, groente en een stukje vlees.
goed, t is helas niet anders. zorg voor voldoende vlees en minder met je aardappelen. hou t dus bij bescheiden bord. is dit voor trainen? ja he, dan kan je op zich de kh goed gebruiken om spierafbraak tegen te gaan tijdens trainen. maar overdrijf t niet. en hou wel rekening hoeveel cals t ongeveer zal zijn. zoals gezegd hou de verhoudingen qua cals per maaltijd ongever gelijk

MrJ zei:
50 gram dextrose dan? En ook voor het bulk schema?
bulkschema 1 gram per lichgewoicht. na training heb je wel snelle sukers nodig dus kan je dextrose eventueel ook hoger gooien maar jij gooie de dextrose op 30 wat erg weinig is om er goed voordeel uit te halen na training. ook wei verhogen. spierafbraak wil je natuurlij niet hebben en minder dextrose zal er meer aminozuren worden afgebroken voor de benodigde energie. is die ook laag dan nodigt je lichaam de spieren uit voor een gezellige afspraak met meneer-ik-heb-energie-nodig en dat leidt tot t probleem dat spieren afgebroken zullen worden voor glucose--> spierafbraak. en dat wil ej natuurlijk niet hebebn. dus verhoog zeker na training je kh en eiwitten eventueel dan ook

MrJ zei:
Wat voor complexe KH dan naast m'n kwark? Bij m'n bulk heb brood met pindakaas.
brood is een optie, ben ik zelf nie kapot van tijdens cutten maar jij komt van hoog cals en brood is zeker een gode optie in begin, maar na verloop van tijd als je kh echt gaat minderen dan raad ik aan om ok minder brood te nutttigen..en wel volkorenbrood he (weet jij natuurlik al:))
pindakaas is negative. verzadig vet kun je missen als kiespijn tijdens cut. kies voor onv vetten tijdens zut. portie zalm is ideaal. 100 gram lebvert 20 gr eiwitten en ongeveer 20 gram vet. wel veel cals dus hier zal je eigenlijk al genoeg aan moeten hebben.:sad::)

complexe kh BIJ je kwark? lees mn sig maar eens:D.
ideaal tijdens cutten . geeft lamngzame afgifte van energie en zorgt door vele vezels voor een goiede verzadiging. iets wat ik al aangaf ideaal is tijdens cutten

MrJ zei:
De onv. vetten is die MCT olie, geen LCT (maak die fout altijd). Info: http://www.mdoubleyou.com/US/produc...efwoord=&merk=&categorie=6&smaak=&aanbieding= De brinta laat ik denk ik wel staan.
:thumb:
Liquid MTC is an ideal alternative to high carbohydrate energy drinks for bodybuilders on low carbohydrate, high protein diets.

t staat er al: high protein en low kh dieet..dus heb ik teveel gezegd:)

MrJ zei:
Ik zit met het bulk schema zo rond de 5000/5500kcal per dag.

maar reken ff uit wat je energiebehofte is. moet je wel vet% weten dan kan ik dat ook wel ff doen. zijn ook andere factoren van toiepassing. doe je bijv zwaar werk?

bulk is dus rond 5000 (goed bezig geweest:)) maar dan is t belangrijk om langzaam af te bouwen. goed dus dat je je bulkschema erbij zet. Deze manier heb ik hier nog niet gezien terwijl wel heel belangrijk is. pubnt is om te minderen met cals maar wel geledielijk idd, dus dan wat daarvan af, dan bij die maaltijd daar weer zoveel cals van af(voornamelijk mindr kh dus!) en zodoende wordt t idd puzzelen hoe je verder wilt gaan. maar geleidelijk aan 500 cals minder is t missend e puzzelstukje. basis blijft dat je minder cals inneemt dan verbrukt. dus zal denk ik nog wel ff duren voordat jij met je huidige 5000 cals op dat punt ben beland.

waar heb jij je bulkschema op gebaseerd?
onbeperkt en ondoordacht bulken is lastig asl je vervolges wilt gaan cutten. dan kom jejezelf tegen want in een keer veel minderen is geen goede optie en om dan 500 cals geledielijk aan te verminderen is dan de sleutel maar dan zit je nog steeds weken, al da niet maanden nog steeds boven je onderhoudsniveua en ben je dus nog steeds aan t bulken, wel in mindere mate uiteraard maar t blijft meer cal innemen dan je verbtuikt en dat wordt wel eens vergeten volgens mij. Velen denlen dat als je minder gaat eten dat je dan afvalt/cut maar niets is minder waar.

zolang je nog steeds boven je energiebehoeffte zit bemn je nog steeds aan t bulken hoe je t wend of keert.

dus eerts je enrgiebehoefte en dan verder puzzelen:thumb:

MrJ zei:
't begint te komen dude, tnx! :thumb:

gaat helemaal goed komen dacht ik he

Laatst bewerkt:
dandyman zei:
honing bevat ook goede suikers, maar t blijven suikers. t verhoogt ook je bloedsuikerspiegel maar in mindere mate dan andere snelle suikers. ander voordeel tov andere suikers is dat t minder cals bevat en vaker in natuurlijke vorm wordt verhandeld.
Ik weet dus niet of je wel over "goede" suikers kan praten, t blijven pers slot van rekening suikers.
suikers in cutdieet is zoweizo een no no.
suikers zrgen voor smnelle enrgiestoot, maar vervogens zorgt t voor snelle daling van bloedsuikerspiegel en kan je je erg moe en lusteloos voelen. dit door te hevige schommelingen in bloedsukekrspiegel dus. (hypoglymie). en tijdene cut is t raadzaam om dit niet te hebben.

OK, dus wat raad je me dan aan ipv de honing?

ik doel op eiwitte verhouding per maaltijd. t gaat uiteindelijk om totaal maar ik zou toch per maaltijd ongeveer evenveel eiwitten en kh naar binnen krijgen. elke maaltijd zal ongeveer zelfde aantal cals moeten bevattemn. hoge proteineinname en daarbij dus vet of kh. neem je bijv tonijn op brood dan zal er in cut vooral vri weinig ruimte ijn voor nog wat erbij. dus wordt t in dit geval kh en eiwitten. maar hou die verhouding van eiwitten vooral gelik per maaltijd

OK, moet ik even de berekening afwachten van m'n scherma.

maar wat versta je ondeer normale eiwitten. maaltijdvervanger dus? wel casseine dan he, maar dat weet je wel:), en als je eiwitten verhoogt moeten de kh omlaag he

Normale eiwitten uit een bus dus. 92+

:thumb: fruit bied enkel voordelen voor vitamientjes.die jij via supps als genoeg binnekrijgt. tijdesn bluk kan t wel, maar dan ook met mate

M'n vit. supps bestaat uit niet meer dan wat vit. C over de dag en 1 multi vit.. Maar goed, de banaan en 2 kiwi's eruit? Er zitten buiten suikers dacht ik veel andere goede dingen in fruit toch? "2 ons groente en 2 stuks fruit" :p

want? zorg zoals gezegd dat je elke malatijd ongeveer zelfde aantal cals binnekrijgt. zodoende bven je ook minder snel geneigd om een hongergevoel te ontwikkelen na deze maaltijd van 10,00 (mocht je minder eten)

Om 10.00 ben ik net een uurtje op m'n werk, en meer dan wat boterhammen lukt me echt niet naar binnen te werken. :)

waarom kh (lees: fructose/suikers) nodig?
enkel voor en zeker na trainen raad ik kh aan tijdens cutten, maar aangezien jij van hoog aantal cals terugkomt raad ik je aan zeker nog niet gelijk veel kh te minderen. zal enkel averechts werken, komt na verloop van tijd wel. maar hou t wel bij complexe kh voor langdurige energie.

ah zie je, normale eiwitten is idd in poedervorm. voordeel is dat e precies kan afwegen hoeveel eiwitten je tot je neemt. nadeel echter dtat vloeibaar is. vloeibare cals zijn ideaal voor bulk omdat je er veel van binne kan krijgen. de hypofyse (hersenen) hebben zodaning niet snek door dat je vol zit en dus veel cals naar binne kan werken. tijdens cutten raad ike chter aan om vast voedsel te nemen en vloeibare voedingsmoiddelen (melk ed) zoveel mogelijk te vermijden. je raakt er absolutt niet verzadigd van, vooral gezien de cals die je nodi hebt tijdens cutten. is namelijk meetsal niet veel en mocht je drinken dan zegt je lichaam niet op tijd dat je vol zit met alle mogelijke gevolgen van dien..juist, honger want je bent niet verzadigd na die benodigde cals die je volgens je berekeningen moest nemen

Aangezien ik ook heel wat water drink heb ik niet zoveel last van een hongergevoel. Dus dat zal wel loslopen. :)

goed, t is helas niet anders. zorg voor voldoende vlees en minder met je aardappelen. hou t dus bij bescheiden bord. is dit voor trainen? ja he, dan kan je op zich de kh goed gebruiken om spierafbraak tegen te gaan tijdens trainen. maar overdrijf t niet. en hou wel rekening hoeveel cals t ongeveer zal zijn. zoals gezegd hou de verhoudingen qua cals per maaltijd ongever gelijk

OK, tnx.

bulkschema 1 gram per lichgewoicht. na training heb je wel snelle sukers nodig dus kan je dextrose eventueel ook hoger gooien maar jij gooie de dextrose op 30 wat erg weinig is om er goed voordeel uit te halen na training. ook wei verhogen. spierafbraak wil je natuurlij niet hebben en minder dextrose zal er meer aminozuren worden afgebroken voor de benodigde energie. is die ook laag dan nodigt je lichaam de spieren uit voor een gezellige afspraak met meneer-ik-heb-energie-nodig en dat leidt tot t probleem dat spieren afgebroken zullen worden voor glucose--> spierafbraak. en dat wil ej natuurlijk niet hebebn. dus verhoog zeker na training je kh en eiwitten eventueel dan ook

OK --> 1/2 liter met 60 gram dextrose en 60 gram whey?
En dit misschien bij bulk en cut?

brood is een optie, ben ik zelf nie kapot van tijdens cutten maar jij komt van hoog cals en brood is zeker een gode optie in begin, maar na verloop van tijd als je kh echt gaat minderen dan raad ik aan om ok minder brood te nutttigen..en wel volkorenbrood he (weet jij natuurlik al:))
pindakaas is negative. verzadig vet kun je missen als kiespijn tijdens cut. kies voor onv vetten tijdens zut. portie zalm is ideaal. 100 gram lebvert 20 gr eiwitten en ongeveer 20 gram vet. wel veel cals dus hier zal je eigenlijk al genoeg aan moeten hebben.:sad::)

complexe kh BIJ je kwark? lees mn sig maar eens:D.
ideaal tijdens cutten . geeft lamngzame afgifte van energie en zorgt door vele vezels voor een goiede verzadiging. iets wat ik al aangaf ideaal is tijdens cutten

Quacker dus? Aan hoeveel en waarmee moet ik dan denken?

:thumb:

t staat er al: high protein en low kh dieet..dus heb ik teveel gezegd:)

maar reken ff uit wat je energiebehofte is. moet je wel vet% weten dan kan ik dat ook wel ff doen. zijn ook andere factoren van toiepassing. doe je bijv zwaar werk?

Hoe kan ik dat weten? (Stupid question, I know)

bulk is dus rond 5000 (goed bezig geweest:)) maar dan is t belangrijk om langzaam af te bouwen. goed dus dat je je bulkschema erbij zet. Deze manier heb ik hier nog niet gezien terwijl wel heel belangrijk is. pubnt is om te minderen met cals maar wel geledielijk idd, dus dan wat daarvan af, dan bij die maaltijd daar weer zoveel cals van af(voornamelijk mindr kh dus!) en zodoende wordt t idd puzzelen hoe je verder wilt gaan. maar geleidelijk aan 500 cals minder is t missend e puzzelstukje. basis blijft dat je minder cals inneemt dan verbrukt. dus zal denk ik nog wel ff duren voordat jij met je huidige 5000 cals op dat punt ben beland.
Aha, tnx again again. :)

waar heb jij je bulkschema op gebaseerd?
onbeperkt en ondoordacht bulken is lastig asl je vervolges wilt gaan cutten. dan kom jejezelf tegen want in een keer veel minderen is geen goede optie en om dan 500 cals geledielijk aan te verminderen is dan de sleutel maar dan zit je nog steeds weken, al da niet maanden nog steeds boven je onderhoudsniveua en ben je dus nog steeds aan t bulken, wel in mindere mate uiteraard maar t blijft meer cal innemen dan je verbtuikt en dat wordt wel eens vergeten volgens mij. Velen denlen dat als je minder gaat eten dat je dan afvalt/cut maar niets is minder waar.

Zelf verzonnen dat schema. :p

zolang je nog steeds boven je energiebehoeffte zit bemn je nog steeds aan t bulken hoe je t wend of keert.

dus eerts je enrgiebehoefte en dan verder puzzelen:thumb:

gaat helemaal goed komen dacht ik he

OK, tnx. :thumb:

Als ik wat 'concrete' antwoorden op de specifieke samenstelling van m'n schema heb post ik hem wel weer opnieuw. :)

MrJ zei:
OK, dus wat raad je me dan aan ipv de honing?

geen suikers what so ever. zou overugens minder boterhammen eten en misschien helemaal skippen en voor bijv. 100 gram havermout of brinta gaan. zo heb je geen honing nodig en heb je genoeg ernrgie voor de komede uren. tevens veel vezels dus genoeg voordelen:thumb:

MrJ zei:
OK, moet ik even de berekening afwachten van m'n scherma.
ok, ben benieuwd

MrJ zei:
Normale eiwitten uit een bus dus. 92+
wwat ik al aangaf, voordeel uis dat je weet hoeveel je binnekrijgt maar de verzadigingsfactoir van vloeibare cal is erg laag wat nie ideaal is bij t cutten

MrJ zei:
M'n vit. supps bestaat uit niet meer dan wat vit. C over de dag en 1 multi vit.. Maar goed, de banaan en 2 kiwi's eruit? Er zitten buiten suikers dacht ik veel andere goede dingen in fruit toch? "2 ons groente en 2 stuks fruit" :p
eruit ja, 2 ons groente en 2 stukken fruit, maar dat gaat op voor de gem nederlander (die zich daar overigens ook zeker niet aan houd:D). geen suiikers dus tijdens cutten!

MrJ zei:
Om 10.00 ben ik net een uurtje op m'n werk, en meer dan wat boterhammen lukt me echt niet naar binnen te werken. :)
niets mis mee, maar hou je eiwitten hog en je kh laag vooral alsje geen zwaar werk doet.

MrJ zei:
Aangezien ik ook heel wat water drink heb ik niet zoveel last van een hongergevoel. Dus dat zal wel loslopen. :)
ok:thumb:, maar wederom, als je minder voeding/cals binnekrijgt dan je gewnd bent (wat dus opgaat voor t cutten) zal je lichaam zeker in 1e weken moeten aanpassen en vragen waar de cal blijven die die gewend is binne te krijgen.

MrJ zei:
anytime:)

MrJ zei:
OK --> 1/2 liter met 60 gram dextrose en 60 gram whey?
En dit misschien bij bulk en cut?
60 gram is wel erg veel. zowel wei als dextrose. raad je aan om rond de 50 gram van beide te zitten.
bij bulk zal je de dextrose 1 gram per lichgewicht kunnen doen. kan bij cutten ook, maar kan ook wel iets minder. energie heb je toch nodig om aan te vullen. de 30 gram die jij eerder aangaf is fdaar zeker niet genoeg voor. hou t maar bij 50 a 60 gram dextrose..licht eraan hoeeel je weegt!

MrJ zei:
Quacker dus? Aan hoeveel en waarmee moet ik dan denken?
100 gram ongeveer. t is echt ideaal wat ik al eerder aangaf. vooral bij afvallen kan je voeidng met hoge verzadigingsfactor goed gebruiken. zorght tevens voor langdurige energie. op verpakking en via zoekfunctie staan genoeg info hierover, maar lekker is rond de 80 gram havermout en 150 ml melk (ook goed voor eiwiten:)). dit zet je 3 minuten in magnetron op 800 watt. erg leker, erg voedzaam en erg goede verzadiging naderhand:thumb:

MrJ zei:
Hoe kan ik dat weten? (Stupid question, I know)
precies:), opmeten..??:)

MrJ zei:
en hoeveel meegewonnen. kilos, vet% (mocht je dat bij hebben gehouden)

MrJ zei:
anytime wederom:thumb:

MrJ zei:
Als ik wat 'concrete' antwoorden op de specifieke samenstelling van m'n schema heb post ik hem wel weer opnieuw. :)
ok, puzzeltje neemt toch weer iets meer vorm aan he:)

OK, ik ben dus nu tot zover gekomen, ik zal het meenemen naar m'n sportschool en laten uitrekenen.

(Ook m'n bulk hier en daar aangepast.)

Bulk:
7.30
80 gram Quacker havermout en 150 ml melk + eetlepel MCT olie + 2x vitamineC

10.00
4 boterhammen met kipfilet*

12.00
±250 gram zilvervlies rijst met gebakken ei** + 3x vitamineC

13.00

14.00
4 boterhammen met kipfilet* + ½ liter magere kwark vermengd met kaneel (en zoetstof voor de smaak)

16.00

18.15

Tijdens trainen
Carbo drink

Direct na trainen
shake bestaande uit ½ l. water met 50 gram whey en 50 gram dextrose

½ Uur na trainen

Voor ‘t slapen
½ liter halfvolle melk vermengd met met 40 gram brinta en 20 gram ‘normale’ eiwitten + eetlepel MCT olie + 2x vitamineC

Tussen 9.00 en 13.00
1,5 liter water

Tussen 13.00 en 17.00
1,5 liter water

Cut:
7.30

10.00
2 boterhammen met kipfilet* + ¼ liter water met 20 gram ‘normale’ eiwitten

12.00
±125 gram zilvervlies rijst met gebakken ei** + 3x vitamineC + ¼ liter water met 20 gram ‘normale’ eiwitten

14.00

16.00

18.15

Tijdens trainen
‘Sport’ water

Direct na trainen

½ Uur na trainen
½ liter magere kwark vermengd met kaneel (en zoetstof voor de smaak) + 50 gram Quacker havermout en 150 ml melk

Voor ‘t slapen
½ liter halfvolle melk vermengd met met 40 gram brinta en 20 gram ‘normale’ eiwitten + eetlepel MCT olie + 2x vitamineC

Tussen 9.00 en 13.00
1,5 liter water

Tussen 13.00 en 17.00
1,5 liter water

** per 200 gram droge zilvervliesrijst (= 1 week) komen 12 eieren, waarvan 8 zonder dooier

Ik heb trouwens niet echt bij kunnen houden hoeveelk ik hiermee precies gewonnen heb. Ik heb aardig wat gewonnen de laatste tijd, maar dat ligt aan de combi blessure vrij + goed schema + supps.

/edit
Trouwens een idee om net zoals bij m'n cut schema de boterhammen pindakaas na de training te vervangen door de havermout?

/edit2
Misschien handig om op sommige momenten whey ipv normale eiwitten te gebruiken? Zo ja, waar precies dan en wanneer?

Laatst bewerkt:
7.30

10.00
2 boterhammen met kipfilet* + ¼ liter water met 20 gram ‘normale’ eiwitten

12.00
±125 gram zilvervlies rijst met gebakken ei** + 3x vitamineC + ¼ liter water met 20 gram ‘normale’ eiwitten hoe bak je deze overigens?,

14.00
2 boterhammen met kipfilet* + ½ liter magere kwark vermengd met kaneel (en zoetstof voor de smaak) welke zoetstof?

16.00
±230 gram pasta*** + 1x fruit (mandarijn of kiwi) + ¼ liter water met 20 gram ‘normale’ eiwitten een enkel stuk fruit is geen doodzonde maar na verloop van tijd als je minder kh nutigt deze wel eruit he, en minder pasta. en eiwitten hier verhogen ipv die kh

18.15

Tijdens trainen
‘Sport’ water

Direct na trainen

½ Uur na trainen
½ liter magere kwark vermengd met kaneel (en zoetstof voor de smaak) + 50 gram Quacker havermout en 150 ml melk

Voor ‘t slapen
ik zou zoals gezegd gaan voor enkel vet en eiwitcombi vor slapen gaan

Tussen 9.00 en 13.00
1,5 liter water

Tussen 13.00 en 17.00
1,5 liter water

** per 200 gram droge zilvervliesrijst (= 1 week) komen 12 eieren, waarvan 8 zonder dooier

MrJ zei:
Ik heb trouwens niet echt bij kunnen houden hoeveelk ik hiermee precies gewonnen heb. Ik heb aardig wat gewonnen de laatste tijd, maar dat ligt aan de combi blessure vrij + goed schema + supps.
]

MrJ zei:
Trouwens een idee om net zoals bij m'n cut schema de boterhammen pindakaas na de training te vervangen door de havermout
pindakaas zowiezo eruit. havermout na training :thumb: en voldoende eiwitten he:)

MrJ zei:
Misschien handig om op sommige momenten whey ipv normale eiwitten te gebruiken? Zo ja, waar precies dan en wanneer?
neen, wei heeft snelle opname. wil je maaltijdvervanger op basis van eiwiten nemen raad ik casseine aan. maar in cut heeft dat enkel voordeel dat t a) hoogwaardige proteine is en
b) dat je precies kan afwegen en dus weet hoeveel proteine je binnenkrijgt

nadeel is dat je t waarschijnlijk met water mengt..vloeibare calorein hebben hele lage verzadigingsfactor. iets waar ik geen voorstander van ben in cut. hou t bij verzadigbaar VAST voedsel. wat je wel kan overwegen is om wei/casseine door kwark te mikken, zodoende heb je ook geen zoetstof nodig:thumb:

zou kunne nadenken dat je dan bij je kwark de boterhammen en kipfilet niet meer nodi hebt na verloop van tijd als je kh gaat skippen

maar voorlopig is belangrijk o calinname lager te houde dan verbruik

Die eiwitten zijn dus weer uit een potje. :)

Zoetstof is candarel ofzo.

Oeps, 't fruit eruit ja, vergeten. :)

Dus de brinta er helemaal uit tijdens m'n cut?

OK, dus ook in m'n bulk de havermout erin! :p

Ach, minder vast voedsel is dus niet echt een probleem aangezien ik ook nog erg veel drink. Zal er dan niet zo gigantisch veel last van krijgen. :)

Maar goed, hoe kom je achter je dagelijks gebruik dan?

heb je je vet%? nee he:D

zoja, post die maar dan gooi ik er wel eens een berekening uit

Enne brinta hoeft er niet uit, maar verminder geleidelijk aan je kh. zou dan kiezen oim brinta of havermout er wel in te laten. fruit eruit en minder brood

Jawel. 1.80/82kg/7% :)

Maar goed, ik weet van mezelf dat ik een zeer hoge verbranding heb. als ik straks weer ga kickboxen en eventueel wat ga cardioen zal het snel hard gaan denk ik.

MrJ zei:
Jawel. 1.80/82kg/7% :)

Maar goed, ik weet van mezelf dat ik een zeer hoge verbranding heb. als ik straks weer ga kickboxen en eventueel wat ga cardioen zal het snel hard gaan denk ik.

ok, daar gaan we.

82 kilo
vet% 7..erg goed bezig dus..waaro cutten?:):thumb:

vetmassa is dan 5.74
vetvrije massa dan 76.26 kilo..schoon aan de haak..:thumb:

energiebehiefte is 24 maal die 76 (afgerond)1824. dit is je rustmetabolisme voor metabole processen

uitgaande van goed voedingpatroon (eten en vooral verwerken hiervan) tellen we hier 15% bij. (vold eiwitten en vetten levert gemiddeld een verhoging van je grondstofwisseling van 15% op)
dus tel hier bij 273 cals bij op

Arbeidstoeslag (zwaar werk en sporten) levert ook nog wat extras op..genoeg extras eigenlijk

licht werk???
sporten: ja

rond de 60% erbij--->Hoppa!!! 1094 erbij

en aangezien je genoeg sport komt er nog eens 10% bij omdat je icm een regelamtig voedingpatroon je stofwisseling zowiezo hoog houdt-->182.4

ok, samen dus op calbehoefte van
1824
273
1094
182
------+
3373 cals.

zozo, jij mag dus aardig wat eten. met individuele verschillen in t achterhoofd houdend laten we dan rond de 3100 a 3500 zitten

neem dan per dag rond de 500 a 600 (20% :thumb at Espi) minder, dus boven de 2500 blijven (zowiezo boven je ruyststofwisselingh van 1824!) en onder de 3000 en je zit goed met afvallen:thumb:

en nu mag er wel een nieuwe pagina aan deze topic komen ipv telkens dat naar beneden scrollen:D

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven