XXL Nutrition

PWO shake na cardio in cut

Bezoekers in dit topic

Moen

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
1 jul 2003
Berichten
3.922
Waardering
1
Op dagen dat je enkel een uurtje cardio doet ook je dextrose nemen of enkel je whey ?
Er is mij namelijk gezegd dat dit in de cut eerder nadelig is, de dextrose ook nemen na een sessie enkel cardio

Meningen ?
 
Ik zelf doe het wel met dextrose. Ik denk dat je lichaam na zo'n training gewoon die dextrose nodig heeft voor nieuwe energie in de spieren. Het nadeel hiervan is dat als je veel dextrose gebuikt dat je dan alle calorieen die je verbrand bijna weer aanvuld. Vandaar dat ik niet al te veel dextrose en niet te veel whey na alleen cardio neem.
 
het gaat niet enkel om de calorieen, maar om het effect van de dextrose: een flinke stijging van je bloedsuikerspiegel. Ik zie veel meer nut in de gedachte om na de cardio op nuchtere maag een eiwit/vet maaltijd te nemen, waardoor je insuline relatief laag blijft en de omstandigheden voor vetverbranding gunstig blijven. En nee, niet als je een kilo noten eet... calorieen blijven meetellen natuurlijk.

Een half uurtje wachten met eten is ook geen slecht idee voor je vetverbranding. De dextrose gewoon bewaren voor na je workout.
 
kingnbajam zei:
het gaat niet enkel om de calorieen, maar om het effect van de dextrose: een flinke stijging van je bloedsuikerspiegel. Ik zie veel meer nut in de gedachte om na de cardio op nuchtere maag een eiwit/vet maaltijd te nemen, waardoor je insuline relatief laag blijft en de omstandigheden voor vetverbranding gunstig blijven. En nee, niet als je een kilo noten eet... calorieen blijven meetellen natuurlijk.

Een half uurtje wachten met eten is ook geen slecht idee voor je vetverbranding. De dextrose gewoon bewaren voor na je workout.

En als je naar je krachtraining cardio doet? Dan kan het toch geen kwaad?
 
Levrone@ zei:
En als je naar je krachtraining cardio doet? Dan kan het toch geen kwaad?

Nee dan moet het zeker levrone.
Thread gaat enkel over na cardio als je tevoren geen KT gedaan hebt
 
Ik neem op mijn aparte cardio dag na de cardio alleen dextrose, gewoon volgens de 0,8gr per kg vvm regel, 60 gram in totaal dus met de gedachte het glycogeen aan te vullen. Die dag neem ik geen whey dus das ook al 120kcal die dag minder.
 
Ik heb het met kingnbajam eens, ik vind die snelle stijging van bloedsuiker op geen enkel moment gewenst. bovendien heeft je lichaam na training de eerst 30-60 minuten geen behoefte aan kh, je lichaam zal spierglycogeen gebruiken. de dextrose wordt ook niet gebruikt om de getrainde spier van energie te voorzien, maar om de anderen spieren en de lever te bevoorraden. en zeker mensen met een langzamer metabolisme daarbij kan de dextrose pwo echt snel aanzetten tot vet. ik ben zelf voorstander van langzamere bronnen van kh. na de training een shake met 3 soort eiwit en wat rijst en zorgen dat je voor de training een maaltijd met voldoende kh en eiwitten binnenkrijgt. de pre workout maaltijd wordt door velen als onbelangrijk gezien, maar deze is in feite nog veel belangrijker dan de eerste maaltijd na de training.
 
Toch ff ter verduidelijking soul : je bedoelt toch enkel na cardio-only workouts he ? En enkel in de cut ?
 
Nee ten allen tijde, na kt/cardio, bulk of cut maakt niks uit..
 
If a lighter carbohydrate supplement is desired, however, glycogen synthesis can be enhanced with the addition of protein and certain amino acids. (1)


The pattern of muscle glycogen synthesis following glycogen-depleting exercise occurs in two phases. Initially, there is a period of rapid synthesis of muscle glycogen that does not require the presence of insulin and lasts about 30-60 minutes. This rapid phase of muscle glycogen synthesis is characterised by an exercise-induced translocation of glucose transporter carrier protein-4 to the cell surface, leading to an increased permeability of the muscle membrane to glucose. Following this rapid phase of glycogen synthesis, muscle glycogen synthesis occurs at a much slower rate and this phase can last for several hours (2)


A large part of the ingested glucose that enters the bloodstream appears to be extracted by tissues other than the exercise muscle (i.e. liver, other muscle groups or fat tissue) and may therefore limit the amount of glucose available to maximise muscle glycogen synthesis rates. Furthermore, intestinal glucose absorption may also be a rate-limiting (2)








1. Dietary strategies to promote glycogen synthesis after exercise.

Ivy JL.

Exercise Physiology and Metabolism Laboratory, Department of Kinesiology and Health Education, The University of Texas at Austin, Austin, TX, USA.



2. Determinants of post-exercise glycogen synthesis during short-term recovery.

Jentjens R, Jeukendrup A.

Human Performance Laboratory, School of Sport and Exercise Sciences, University of Birmingham, Edgbaston, Birmingham, UK.
 
soulreaver zei:
If a lighter carbohydrate supplement is desired, however, glycogen synthesis can be enhanced with the addition of protein and certain amino acids. (1)


The pattern of muscle glycogen synthesis following glycogen-depleting exercise occurs in two phases. Initially, there is a period of rapid synthesis of muscle glycogen that does not require the presence of insulin and lasts about 30-60 minutes. This rapid phase of muscle glycogen synthesis is characterised by an exercise-induced translocation of glucose transporter carrier protein-4 to the cell surface, leading to an increased permeability of the muscle membrane to glucose. Following this rapid phase of glycogen synthesis, muscle glycogen synthesis occurs at a much slower rate and this phase can last for several hours (2)


A large part of the ingested glucose that enters the bloodstream appears to be extracted by tissues other than the exercise muscle (i.e. liver, other muscle groups or fat tissue) and may therefore limit the amount of glucose available to maximise muscle glycogen synthesis rates. Furthermore, intestinal glucose absorption may also be a rate-limiting (2)

1. Dietary strategies to promote glycogen synthesis after exercise.

Ivy JL.

Exercise Physiology and Metabolism Laboratory, Department of Kinesiology and Health Education, The University of Texas at Austin, Austin, TX, USA.



2. Determinants of post-exercise glycogen synthesis during short-term recovery.

Jentjens R, Jeukendrup A.

Human Performance Laboratory, School of Sport and Exercise Sciences, University of Birmingham, Edgbaston, Birmingham, UK.


Soulraver, dit is wel heel selectief zinnen uit 2 verschillende abstracts posten:) Onder mijn opmerkingen staan de gehele abstracts.

Ik heb niet de gehele onderzoeken gelezen, maar wat opmerkingen aan de hand van de abstracts:

- Na krachttraining is het glycogeen in de getrainde spieren laag. Ook is door de training de spier gevoeliger voor insuline geworden, mede doordat de glut-4 receptoren naar de oppervlakte van de cel zijn gekomen. Daardoor zal de meeste glucose na de training naar de getrainde spieren gaan.

- In die 2e abstract gaat het om een glycogeen depletie training. Dit betekent dat er zeer weinig/ geen glycogeen aanwezig meer is. Op dat moment gaat er relatief minder glucose naar de getrainde spieren, omdat het gehele lichaam glucose nodig heeft.
Zo speelt de lever bijvoorbeeld ook een zeer grote rol en is de hoeveelheid glycogeen in de lever een belangrijke indicatie(fed of fasted state). Wanneer je lever geen glycogeen bevat dan verkeer je ook niet in een anabole staat.

- In de samenvattingen staat duidelijk dat een snelle aanvoer van glucose de beste resultaten levert.

- Glucose heeft meer functies dan het glycogeen zo snel mogelijk aanvoeren. Zo zijn de cortisol waardes na een training hoger. Een hogere insuline piek zorgt ervoor dat deze cortisol verhoging snel afneemt.
Ook zorgt insuline ervoor dat de eiwit afbraak gestopt wordt.





_____________________________________________________________
De gehele samenvattingen:

1.) Dietary strategies to promote glycogen synthesis after exercise.

Ivy JL.

Exercise Physiology and Metabolism Laboratory, Department of Kinesiology and Health Education, The University of Texas at Austin, Austin, TX, USA.

Muscle glycogen is an essential fuel for prolonged intense exercise, and therefore it is important that the glycogen stores be copious for competition and strenuous training regimens. While early research focused on means of increasing the muscle glycogen stores in preparation for competition and its day-to-day replenishment, recent research has focused on the most effective means of promoting its replenishment during the early hours of recovery. It has been observed that muscle glycogen synthesis is twice as rapid if carbohydrate is consumed immediately after exercise as opposed to waiting several hours, and that a rapid rate of synthesis can be maintained if carbohydrate is consumed on a regular basis. For example, supplementing at 30-min intervals at a rate of 1.2 to 1.5 g CHO x kg(-1) body wt x h(-1) appears to maximize synthesis for a period of 4- to 5-h post exercise. If a lighter carbohydrate supplement is desired, however, glycogen synthesis can be enhanced with the addition of protein and certain amino acids. Furthermore, the combination of carbohydrate and protein has the added benefit of stimulating amino acid transport, protein synthesis and muscle tissue repair. Research suggests that aerobic performance following recovery is related to the degree of muscle glycogen replenishment.


2) Determinants of post-exercise glycogen synthesis during short-term recovery.

Jentjens R, Jeukendrup A.

Human Performance Laboratory, School of Sport and Exercise Sciences, University of Birmingham, Edgbaston, Birmingham, UK.

The pattern of muscle glycogen synthesis following glycogen-depleting exercise occurs in two phases. Initially, there is a period of rapid synthesis of muscle glycogen that does not require the presence of insulin and lasts about 30-60 minutes. This rapid phase of muscle glycogen synthesis is characterised by an exercise-induced translocation of glucose transporter carrier protein-4 to the cell surface, leading to an increased permeability of the muscle membrane to glucose. Following this rapid phase of glycogen synthesis, muscle glycogen synthesis occurs at a much slower rate and this phase can last for several hours. Both muscle contraction and insulin have been shown to increase the activity of glycogen synthase, the rate-limiting enzyme in glycogen synthesis. Furthermore, it has been shown that muscle glycogen concentration is a potent regulator of glycogen synthase. Low muscle glycogen concentrations following exercise are associated with an increased rate of glucose transport and an increased capacity to convert glucose into glycogen.The highest muscle glycogen synthesis rates have been reported when large amounts of carbohydrate (1.0-1.85 g/kg/h) are consumed immediately post-exercise and at 15-60 minute intervals thereafter, for up to 5 hours post-exercise. When carbohydrate ingestion is delayed by several hours, this may lead to ~50% lower rates of muscle glycogen synthesis. The addition of certain amino acids and/or proteins to a carbohydrate supplement can increase muscle glycogen synthesis rates, most probably because of an enhanced insulin response. However, when carbohydrate intake is high (> or =1.2 g/kg/h) and provided at regular intervals, a further increase in insulin concentrations by additional supplementation of protein and/or amino acids does not further increase the rate of muscle glycogen synthesis. Thus, when carbohydrate intake is insufficient (<1.2 g/kg/h), the addition of certain amino acids and/or proteins may be beneficial for muscle glycogen synthesis. Furthermore, ingestion of insulinotropic protein and/or amino acid mixtures might stimulate post-exercise net muscle protein anabolism. Suggestions have been made that carbohydrate availability is the main limiting factor for glycogen synthesis. A large part of the ingested glucose that enters the bloodstream appears to be extracted by tissues other than the exercise muscle (i.e. liver, other muscle groups or fat tissue) and may therefore limit the amount of glucose available to maximise muscle glycogen synthesis rates. Furthermore, intestinal glucose absorption may also be a rate-limiting factor for muscle glycogen synthesis when large quantities (>1 g/min) of glucose are ingested following exercise.
 
Producten met een lagere GI zullen ook zorgen voor verlaging van het cortisol, in feite de stijging in insuline die whey geeft zal al zorgdragen voor het verlagen van cortisol. Cortisol zal ook lager blijven indien de pre workout maaltijd zoals ik al zei, die veruit onderschat is, in orde is. zal vanaf nu meteen de volledige abstracten neerzetten, dat is toch makkelijker, scheelt zoekwerk. het is namelijk niet mijn bedoeling bepaalde opmerkingen te verdoezelen, dat laat ik aan Koert over. Ik wil simpel discussie voeren over het onderwerp om zodoende de meest ideale pre workout en post workout maaltijd samen te kunnen stellen :) dus als ik er helemaal naast mocht zitten dan zei dat zo, maar aan de hand van onderstaande abstracten blijf ik toch nog steeds bij m'n punten.


Regulation of GLUT4 protein and glycogen synthase during muscle glycogen synthesis after exercise.

Ivy JL, Kuo CH.

Department of Kinesiology, The University of Texas at Austin, 78712, USA.

The pattern of muscle glycogen synthesis following its depletion by exercise is biphasic. Initially, there is a rapid, insulin independent increase in the muscle glycogen stores. This is then followed by a slower insulin dependent rate of synthesis. Contributing to the rapid phase of glycogen synthesis is an increase in muscle cell membrane permeability to glucose, which serves to increase the intracellular concentration of glucose-6-phosphate (G6P) and activate glycogen synthase. Stimulation of glucose transport by muscle contraction as well as insulin is largely mediated by translocation of the glucose transporter isoform GLUT4 from intracellular sites to the plasma membrane. Thus, the increase in membrane permeability to glucose following exercise most likely reflects an increase in GLUT4 protein associated with the plasma membrane. This insulin-like effect on muscle glucose transport induced by muscle contraction, however, reverses rapidly after exercise is stopped. As this direct effect on transport is lost, it is replaced by a marked increase in the sensitivity of muscle glucose transport and glycogen synthesis to insulin. Thus, the second phase of glycogen synthesis appears to be related to an increased muscle insulin sensitivity. Although the cellular modifications responsible for the increase in insulin sensitivity are unknown, it apparently helps maintain an increased number of GLUT4 transporters associated with the plasma membrane once the contraction-stimulated effect on translocation has reversed. It is also possible that an increase in GLUT4 protein expression plays a role during the insulin dependent phase.

Publication Types:
Review
Review, Tutorial

PMID: 9578375 [PubMed - indexed for MEDLINE]




Effect of different post-exercise sugar diets on the rate of muscle glycogen synthesis.

Blom PC, Hostmark AT, Vaage O, Kardel KR, Maehlum S.

Department of Physiology, National Institute of Occupational Health, Oslo, Norway.

The effect of repeated ingestions of fructose, sucrose, and various amounts of glucose on muscle glycogen synthesis during the first 6 h after exhaustive bicycle exercise was studied. Muscle biopsies for glycogen determination were taken before and after exercise, and every second hour during recovery. Blood samples for plasma glucose and insulin determination were taken before and after exercise, and every hour during recovery. When 0.35 (low glucose: N = 5), 0.70 (medium glucose: N = 5), or 1.40 (high glucose: N = 5) g.kg-1 body weight of glucose were given orally at 0, 2, and 4 h after exercise, the rates of glycogen synthesis were (mean +/- SE) 2.1 +/- 0.5, 5.8 +/- 1.0, and 5.7 +/- 0.9 mmol.kg-1.h-1, respectively. When 0.70 g.kg-1 body weight of sucrose (medium sucrose: N = 5), or fructose (medium fructose: N = 7) was ingested accordingly, the rates were 6.2 +/- 0.5 and 3.2 +/- 0.7 mmol.kg-1.h-1. Average plasma glucose level during recovery were similar in low glucose, medium glucose, and high glucose groups (5.76 +/- 0.24, 6.31 +/- 0.64, and 6.52 +/- 0.24 mM), while average plasma insulin levels were higher with higher glucose intake (16 +/- 1, 21 +/- 3, and 38 +/- 4 microU.ml-1).(ABSTRACT TRUNCATED AT 250 WORDS)



Comparison of carbohydrate and milk-based beverages on muscle damage and glycogen following exercise.

Wojcik JR, Walber-Rankin J, Smith LL, Gwazdauskas FC.

Department of Human Nutrition, Foods, and Exercise at Virginia Polytechnic Institute and State University, Blacksburg 24061, USA.

This study examined effects of carbohydrate (CHO), milk-based carbohydrate-protein (CHO-PRO), or placebo (P) beverages on glycogen resynthesis, muscle damage, inflammation, and muscle function following eccentric resistance exercise. Untrained males performed a cycling exercise to reduce muscle glycogen 12 hours prior to performance of 100 eccentric quadriceps contractions at 120% of 1-RM (day 1) and drank CHO (n = 8), CHO-PRO (n = 9; 5 kcal/kg), or P (n = 9) immediately and 2 hours post-exercise. At 3 hours post-eccentric exercise, serum insulin was four times higher for CHO-PRO and CHO than P (p < .05). Serum creatine kinase (CK) increased for all groups in the 6 hours post-eccentric exercise (p < .01), with the increase tending to be lowest for CHO-PRO (p < .08) during this period. Glycogen was low post-exercise (33+/-3.7 mmol/kg ww), increased 225% at 24 hours, and tripled by 72 hours, with no group differences. The eccentric exercise increased muscle protein breakdown as indicated by urinary 3-methylhistidine and increased IL-6 with no effect of beverage. Quadriceps isokinetic peak torque was depressed similarly for all groups by 24% 24 hours post-exercise and remained 21% lower at 72 hours (p < .01). In summary, there were no influences of any post-exercise beverage on muscle glycogen replacement, inflammation, or muscle function.
 
soulreaver zei:
Producten met een lagere GI zullen ook zorgen voor verlaging van het cortisol, in feite de stijging in insuline die whey geeft zal al zorgdragen voor het verlagen van cortisol. Cortisol zal ook lager blijven indien de pre workout maaltijd zoals ik al zei, die veruit onderschat is, in orde is. zal vanaf nu meteen de volledige abstracten neerzetten, dat is toch makkelijker, scheelt zoekwerk. het is namelijk niet mijn bedoeling bepaalde opmerkingen te verdoezelen, dat laat ik aan Koert over. Ik wil simpel discussie voeren over het onderwerp om zodoende de meest ideale pre workout en post workout maaltijd samen te kunnen stellen :) dus als ik er helemaal naast mocht zitten dan zei dat zo, maar aan de hand van onderstaande abstracten blijf ik toch nog steeds bij m'n punten.

Ik weet ook wel dat je niet het persoon bent om bepaalde gedeeltes te verdoezen, het viel me alleen op.

De maaltijd voor de training is zeker van belang. Alleen het kan niet de maaltijd na de training vervangen. Cortisol zal tijdens een training altijd toenemen. Ook de pre workout maaltijd kan dat niet voorkomen, doordat de stijging van adrenaline en noradrenaline (veroorzaakt door de training) de toename van insuline laag houden. Hierdoor kun je het cortisol slechts gedeeltelijk laten afnemen.
En natuurlijk zal elke toename van insuline zorgen voor een afname van cortisol. Een grotere piek zal wel ervoor zorgen dat cortisol sneller verminderd wordt.

Ik heb nu totaal geen tijd om die abstracts door te lezen. Maar ik kom er nog op terug.
 
je kunt wle alleen whey naar de training gaan nemen maar dat word die whey niet voor spieropbouw gebruikt maar alleen voor energie doeleinden. het voorbeeld rijst wat jij geeft breekt heel langzaam af. en naar de training moet je glucose gelijk aanvullen anders word je catabool. ja de whey zal uitstoot van cortisol ook wel verminderen maar dan word het niet gebruikt als eiwit en ben je opzich nog voor nix bezig. en ja maltijd voor de training is id belangrijker dan wat je er naar doet. dextrose is na een paar minuten in je bloed en rijst duurt er veel langer over. dextrose zorgt er dus voor dat je weer sneller anabool bent.......
en dat je dik word naar een insuline stijging naar de training is zeer onwaarschijnlijk. dat neem je gewoon te veel. kdoe zelf altijd 100 gram druivensuiker. en 50 gram eiwit. en een uur a ander half uur neem ik weer een maaltijd met veel complexe koolydraten en veel eiwit.
 
burn zei:
Ik weet ook wel dat je niet het persoon bent om bepaalde gedeeltes te verdoezen, het viel me alleen op.

De maaltijd voor de training is zeker van belang. Alleen het kan niet de maaltijd na de training vervangen. Cortisol zal tijdens een training altijd toenemen. Ook de pre workout maaltijd kan dat niet voorkomen, doordat de stijging van adrenaline en noradrenaline (veroorzaakt door de training) de toename van insuline laag houden. Hierdoor kun je het cortisol slechts gedeeltelijk laten afnemen.
En natuurlijk zal elke toename van insuline zorgen voor een afname van cortisol. Een grotere piek zal wel ervoor zorgen dat cortisol sneller verminderd wordt.

Ik heb nu totaal geen tijd om die abstracts door te lezen. Maar ik kom er nog op terug.

niet vervangen nee, dat zal je mij zeker niet horen beweren, ben alleen wel van mening dat door een goede pre workout maaltijd te nuttigen je cortisol wel lager kan houden als wanneer dit niet gebeurt. en ja, een grotere piek zorgt idd. dat het cortisol sneller verminderd wordt, maar deze piek van dextrose zal ook gemakkelijk zorgen dat de dextrose sneller opgeslagen wordt als vet. of ik moet er helemaal naast zitten. maar als je er idd. nog eens naar wil kijken, graag :) op sommige punten merk ik dat ik niet de juiste achtergrond heb om alle connecties te leggen, ik mis essentiele basiskennis en kom een heel eind, maar bepaalde koppelingen die jij en big cat wel kunnen leggen die kan ik niet leggen. ik werk in de hypotheken en de kennis die ik heb komt uit een basisleer voedingsstudie en wat ik in de loop der jaren over internet vegaard heb :)

tot be continued.
 
kben nieuwschierig wil altijd graag weten als ik iets fout doe of wat beter kan doen.............
 
Er is natuurlijk glycogeen nodig voor de synthese, maar ik heb me twijfels bij de vraag of dit wel zo snel als mogelijk aangevuld moeten worden. Cortisol nog heel even buiten beschouwing gelaten. Heeft een langzamere aanvulling negatieve effecten? Die onderzoeken zeggen zoals ik het interpreteer, de verschillende vormen kh zorgen voor een verschillende effect op de bloedsuiker en insuline niveau's, maar de mate waarin de synthese plaatsvindt is onveranderd in zowel snelle als langzame kh. Dat zou te maken hebben met het feit dat het in 2 fasen plaatsvindt, een waarvoor insuline nodig is en een waarvoor geen insuline nodig is. Zoals gezegd in bovenstaand artikel:

Initially, there is a rapid, insulin independent increase in the muscle glycogen stores. This is then followed by a slower insulin dependent rate of synthesis

Dat zou betekenen dat voor de synthese zelf de vraag naar kh pas later begint en een langzame bron prima geschikt zou zijn. Om enige vorm van insuline resistentie te voorkomen zou het beter zijn om lage GI bronnen te consumeren, aangezien hoge GI bronnen in verband met diabetes gebracht worden.

Ander verhaal is cortisol, extreem laag cortisol is niet goed, extreem hoog ook niet, tijdens de training stijgt cortisol door zoals burn al zei, ik denk, maar nogmaals dit is puur hypothetisch, ik moet daar meer over zoeken nog, dat door een goede pre workout maaltijd te nuttigen met langzame kh, cortisol tijdens de training lager blijft en ook na de training niet extreem hoog zal zijn, door de regelmatige aanvoer van kh van de pre maaltijd. let wel, dit is allemaal nogal hypothetisch.. zodoende zou je best even zonder die snelle kh kunnen en een langzame bron kiezen. ik ben zelf overgegaan naar wat rijst en een shake pre workout en rijst en een shake post workout. ik had altijd te maken met een misselijk gevoel door de dextrose, ik moest direct na het drinken van de dextrose naar het toilet en scheet me leeg. 15 min. na het drinken begon ik me slap en suf te voelen. plus dat snelle wisselingen in bloedsuiker of een te lage bloedsuiker migraine kunnen opwekken bij mij. Na de piek van de dextrose kom je ook meteen in een flink dal. Ben overgegaan nu en voel me beter, en ik zie er de dag erna ook beter uit.. voor mij zou dit veel idealer zijn. Maar ik wil wel weten in hoeverre dit goed of slecht is, voorzover je deze 2 twee termen kan hanteren. Daarom ben ik meer dan gemiddeld geinteresseerd in de mening van BC, burn en 3xl. Ben benieuwd op welke punten ik er misschien totaal naastzit, of dat ik conclusies trek die ik niet kan trekken. Maar het klinkt mij zo erg logisch allemaal :)
 
Dus soulreaver als ik het goed begrijp (naast alle wetenschappelijke bla bla die er helaas weerbijkomt :)) ben jij dus een tegenstander van dextrose na de training in eender welke situatie ?

Heb ik het nu juist ? :)
 
Moen zei:
Dus soulreaver als ik het goed begrijp (naast alle wetenschappelijke bla bla die er helaas weerbijkomt :)) ben jij dus een tegenstander van dextrose na de training in eender welke situatie ?

Heb ik het nu juist ? :)

klopt.

moeten alleen afwachten wat o.a. Burn op mijn relaas te melden heeft :) zoals de stand nu is ben ik nog steeds tegen..

zou zeggen probeer het eens een week met een langzame bron na de training, bv. havermout, rijst, brinta oid. en voor de training wat brinta, havermout met een shake.. ik reageer er beter op en voel me beter :)
 
dag erna ook beter uit.. voor mij zou dit veel idealer zijn. Maar ik wil wel weten in hoeverre dit goed of slecht is, voorzover je deze 2 twee termen kan hanteren. Daarom ben ik meer dan gemiddeld geinteresseerd in de mening van BC, burn en 3xl. Ben benieuwd op welke punten ik er misschien totaal naastzit, of dat ik conclusies trek die ik niet kan trekken. Maar het klinkt mij zo erg logisch allemaal
by soulreaver


dus je bent niet in mijn mening geintreseert lul :mad:

haha lol :p
 
Back
Naar boven