XXL Nutrition

PWO shake na cardio in cut

  • Topic starter Moen
  • Startdatum
  • Reacties 28
  • Weergaven 2K
  • Volgers 0

Bezoekers in dit topic

!!BarmaN!! zei:
dag erna ook beter uit.. voor mij zou dit veel idealer zijn. Maar ik wil wel weten in hoeverre dit goed of slecht is, voorzover je deze 2 twee termen kan hanteren. Daarom ben ik meer dan gemiddeld geinteresseerd in de mening van BC, burn en 3xl. Ben benieuwd op welke punten ik er misschien totaal naastzit, of dat ik conclusies trek die ik niet kan trekken. Maar het klinkt mij zo erg logisch allemaal
by soulreaver


dus je bent niet in mijn mening geintreseert lul :mad:

haha lol :p

Als jou basiskennis dusdanig is dat je tijdens opleiding oid. deze processen e.d. hebt gehad, bekent bent met de termen en exact van alles genoemd in de abstracten weet wat het inhouden en hoe de processen lopen, dan ja ben ik ook in jou mening geinteresseerd :) maar ik denk dat tot op heden alleen bc en burn de ondergrond en kennis hebben alles te begrijpen. ik zelf mis essentiele kennis. Ben nu een eind gekomen, maar het kan zo zijn dat ik belangrijke dingen over het hoofd zie op bepaalde conclusies trek die ik niet kan trekken.. vandaar hun mening :D
 
ben nog bezig met cursussen maarja geld is op dus kan nog wel even duren voordat ik het klaar heb... wie is burn trouwens? lees niet vaak wat van hem ook wedstrijd bb er?
 
!!BarmaN!! zei:
ben nog bezig met cursussen maarja geld is op dus kan nog wel even duren voordat ik het klaar heb... wie is burn trouwens? lees niet vaak wat van hem ook wedstrijd bb er?

nee, maar wel iemand die verschrikkelijk veel van voeding weet :)
 
Ik ga het zeker eens proberen zonder de dextrose
 
soulreaver zei:
niet vervangen nee, dat zal je mij zeker niet horen beweren, ben alleen wel van mening dat door een goede pre workout maaltijd te nuttigen je cortisol wel lager kan houden als wanneer dit niet gebeurt.

Ik denk ook zeker dat een goede pre workout maaltijd de cortisol aanmaak zal drukken. Ook wordt het glycogeen minder uitgeput. Dit is positief, omdat je daardoor minder catabool en eerder weer anabool bent.

soulreaver zei:
en ja, een grotere piek zorgt idd. dat het cortisol sneller verminderd wordt, maar deze piek van dextrose zal ook gemakkelijk zorgen dat de dextrose sneller opgeslagen wordt als vet. of ik moet er helemaal naast zitten. maar als je er idd. nog eens naar wil kijken, graag :)

Hier zit je er wel wat naast.
De omzetting van koolhydraten naar vet(=DNL) komt in normale situaties nauwelijks voor.
Kijk eens op medline en zoek op dnl + review. Dan krijg je waarschijnlijk een aantal goede reviews gebaseerd op diverse onderzoeken.

Koolhydraten kunnen wel de vetcellen ingaan en omgezet worden naar glycerol. Glycerol wordt met vetzuren veresterd, zodat zij een vetmolecuul vormen. 3 vetzuren en 1 glycerol molecuul vormen 1 vetmolecuul. Ook de vetcellen bevatten de glut-4 receptoren, net als de spiercellen dit doen.
Na de training is het bekend dat de glut-4 receptoren van de getrainde spieren naar de celoppervlak komen. Normaal is insuline nodig om de glut-4 receptoren naar de celoppervlak te doen laten komen. Door de insuline komt de glut-4 naar de rand van de cel en zo kan de glucose d.m.v. de glut-4 de cel in worden vervoerd. Na een training is er daarom minder insuline nodig om de glucose de spiercellen in te krijgen.
Dit betekent dat de spiercellen in verhouding meer gevoelig worden voor insuline. Met in verhouding bedoel ik 'in verhouding tot de vetcellen'.
Na de training gaat de meeste glucose daarom direct naar de spiercellen. Dit voordeel neemt na een bepaalde tijd weer af.
Ik geloof dat onderzoeken melden dat ongeveer na een uur de glut-4 receptoren weer identiek zijn als voor de training. Het voordeel van de grotere gevoeligheid in de spieren is op dat moment dus weg.

Daarom kun je na de training voordeel behalen uit koolhydraten die snel in het bloed komen. Niet alleen wordt het spierglycogeen sneller aangevuld, ook krijgen de spieren in verhouding meer glucose.

En zoals ik al eerder aangaf; al zou de glucose niet naar de spiercellen gaan, dan nog wordt er maar heel weinig glucose omgezet naar vet(DNL). Dit vergt veel energie en is daarom een inefficient proces, waarvan je lichaam zo min mogelijk gebruik zal maken.

Er zijn wel andere manieren waarop bijv. dextrose de vetverbranding kunnen remmen.

soulreaver zei:
op sommige punten merk ik dat ik niet de juiste achtergrond heb om alle connecties te leggen, ik mis essentiele basiskennis en kom een heel eind, maar bepaalde koppelingen die jij en big cat wel kunnen leggen die kan ik niet leggen. ik werk in de hypotheken en de kennis die ik heb komt uit een basisleer voedingsstudie en wat ik in de loop der jaren over internet vegaard heb :)
tot be continued.

Je bent al een heel eind op weg.
Alleen al het feit dat je onderzoeken leest en je eigen conclusies trekt is een goed teken. 99% die neemt de moeite niet eens op dat te proberen, al moet ik toegeven dat het soms ook niet altijd even makkelijk en leuk is om te lezen.
Er gaat wel wat tijd inzitten, maar je hebt genoeg gezond verstand, dus dat komt wel goed.
 
!!BarmaN!! zei:
je kunt wle alleen whey naar de training gaan nemen maar dat word die whey niet voor spieropbouw gebruikt maar alleen voor energie doeleinden. het voorbeeld rijst wat jij geeft breekt heel langzaam af. en naar de training moet je glucose gelijk aanvullen anders word je catabool. ja de whey zal uitstoot van cortisol ook wel verminderen maar dan word het niet gebruikt als eiwit en ben je opzich nog voor nix bezig. en ja maltijd voor de training is id belangrijker dan wat je er naar doet. dextrose is na een paar minuten in je bloed en rijst duurt er veel langer over. dextrose zorgt er dus voor dat je weer sneller anabool bent.......
en dat je dik word naar een insuline stijging naar de training is zeer onwaarschijnlijk. dat neem je gewoon te veel. kdoe zelf altijd 100 gram druivensuiker. en 50 gram eiwit. en een uur a ander half uur neem ik weer een maaltijd met veel complexe koolydraten en veel eiwit.


duz dit klopt wel :D haha souraver :D :p ;)
 
heb niet alles gelezen, beetje teveel *ashamed*

wat eet je nu best voor/achter training? :s
best nog altijd eiwit/dextrose achter training zeker?
 
je zegt het zelf al: lezen dude
 
byt3z zei:
heb niet alles gelezen, beetje teveel *ashamed*

wat eet je nu best voor/achter training? :s
best nog altijd eiwit/dextrose achter training zeker?

Wat ik denk is het beste een complexe kh maaltijd wat niet al te groot is, zoals 70gr Brinta met een casseine/whey shake 1,5 uur voor de training en na de training meteen dextrose van 1gr kh per kg lichaamsgewicht en daarna whey/casseine shake van 20gr whey en 30gr casseine. 1 uur later een stevige maaltijd wat ook niet te laag hoeft te zijn in gi. Zelf neem ik dan vaak een pizza of pannekoeken
 
Back
Naar boven