XXL Nutrition

quadriceps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

moet je zeker niet te vaak doen !!! zo verslap je je knieën op lange termijn!

je moet ze net versterken!!! zodat je geen wraps nodig hebt.

en de gewone bb heeft dat volgens mij niet nodig, want een bb gaat niet op competitie om nog een beetje meer te liften. te vaak afbinden is zoals een riem aandoen wanneer je denkt dat het wat 'gevaarlijker' wordt. en dat is dus niet goed.
 
Originally posted by Spike
moet je zeker niet te vaak doen !!! zo verslap je je knieën op lange termijn!

je moet ze net versterken!!! zodat je geen wraps nodig hebt.

en de gewone bb heeft dat volgens mij niet nodig, want een bb gaat niet op competitie om nog een beetje meer te liften. te vaak afbinden is zoals een riem aandoen wanneer je denkt dat het wat 'gevaarlijker' wordt. en dat is dus niet goed.

Lezen...enkel wanneer die ondersteuning nodig is omdat ik er dan last van heb... anders niet. Soms neem ik die dingen dus voor de kat z'n k*t mee.
 
hehehe....

zo weinig mogelijk naar grijpen, maar dat doe je blijkbaar al, k bro' :D
 
Originally posted by Spike
hehehe....

zo weinig mogelijk naar grijpen, maar dat doe je blijkbaar al, k bro' :D

Jup :thumb:
 
Originally posted by Robin


Haha...geloof me maar dat je je knieen echt wel goed kan vernken met extreem zware extentions. Ik houd altijd wraps bij de hand...zodra ik een onaangename druk op de knieen voelt bind ik ze af.

Kan ja, maar je kan met alle oefeningen wel iets vernken. Als jij die druk op je knieen voelt ben je ze gewoon aan het overbelasten, dus minder gewicht nemen.
 
Ik heb gisteren voor het eerst gesquat en niet helemaal naar beneden (hams tegen calves) omdat dat slecht zou zijn voor je knieën. maar ik heb wel eens gelezen dat dat onzin is...

Toen vroeg ik me af, die squat stats... zijn die tot beneden of tot knieën 90 graden ofzo?

Ik voelde trouwens meer mijn onderrug dan mijn quads... soort kruizing tussen goodmornings en squats :)
 
Originally posted by KaLe


Kan ja, maar je kan met alle oefeningen wel iets vernken. Als jij die druk op je knieen voelt ben je ze gewoon aan het overbelasten, dus minder gewicht nemen.

Overbelasten...of beter gezegt overloaden...dat is het principe van BB bro. :rolleyes:
 
ik heb het over je gewrichten.
 
Originally posted by CrocoDillon
Ik heb gisteren voor het eerst gesquat en niet helemaal naar beneden (hams tegen calves) omdat dat slecht zou zijn voor je knieën. maar ik heb wel eens gelezen dat dat onzin is...

Ik voelde trouwens meer mijn onderrug dan mijn quads... soort kruizing tussen goodmornings en squats :)

Is idd onzin en achterhaald.

Dat jij je onderrug meer voelt dan quads ligt aan je vorm/uitvoering
 
Originally posted by bestoldschool


Is idd onzin en achterhaald.

Dat jij je onderrug meer voelt dan quads ligt aan je vorm/uitvoering

Het is alleen jammer dat ik niet lager kan in het squatrek door een soort balkje die de stang tegenhoud. En ik wil je niet los van het rek eerst maar de techniek proberen onder de knie te krijgen.

Voor de quads moet ik dan mijn rug meer verticaal houden ofzo? Ik vind het niet erg trouwens dat ik meteen mijn onderrug meepak. Alleen kan ik dan de DL's erna niet max doen.
 
Niet erg dat je je onderrug meteen meepakt?
Een slechte vorm aanleren is denk ik belangrijker in dit geval. Het is weer moeilijk af te leren als het er maanden/jaren zo aan toe is gegaan
Naarmate je sterker wordt en zwaarder gaat tillen met deze uitvoering zul je er wel spijt van krijgen dat je je onderrug meteen had meegepakt.

Dat je eerst de techniek onder de knie wilt krijgen is heel goed, maar krijg dan wel de correcte techniek onder de knie, please.

Rug zo recht mogelijk houden en niet bol (laten) trekken door gewicht.
 
Thnx voor je reply...

Ik heb nu 1 keer gesquat (vroeger weleens maar dat was nauwelijks met gewicht voor conditie training), dus ik denk niet dat het moeilijk word een andere techniek aan te leren. Probleem is dat ik het van plaatjes moet leren. Mijn rug hou ik iig recht, dus niet bol ofzo.

Ik zal donderdag kijken of het me goed lukt dan. mzzl :D
 
Back
Naar boven