Fitness Seller

Quaker havermout

Bezoekers in dit topic

Moen

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
1
Vraagje aan de Quakerfans hier :)

Heb nml voor het eerst een doos gekocht maar als gekookte pap met melk vind ik het afgrijselijk en ik weet zo dat ik dat smorgensvroeg in geen honderd jaar binnenkrijg.

Hoe eten jullie dit bij het ontbijt ?

ik zit nu in mn cut en bij het ontbijt eet ik mn havermout als volgt. Het is tot poeier gemalen, in een beker. een scheut water erover en weggieten.
In de bulk deed ik het alsvolgt: Ook tot poeier vermalen, in een shakebeker met wat melk een een schep weightgainer voor de smaak, schudden en je hebt een powershake waar je wel 100gram havermout in kwijt kan.
Vandaag (refeed) at ik een flinke schaal pap. met melk in de microgolf oven en dan met kaneel op smaak brengen. Probeer dat maar eens!

D. zei:
ik zit nu in mn cut en bij het ontbijt eet ik mn havermout als volgt. Het is tot poeier gemalen, in een beker. een scheut water erover en weggieten.
In de bulk deed ik het alsvolgt: Ook tot poeier vermalen, in een shakebeker met wat melk een een schep weightgainer voor de smaak, schudden en je hebt een powershake waar je wel 100gram havermout in kwijt kan.
Vandaag (refeed) at ik een flinke schaal pap. met melk in de microgolf oven en dan met kaneel op smaak brengen. Probeer dat maar eens!

bump, doe ook zoiets.

Bierglas van halve lieter, daar 60gr brinta in, 400ml koude magere melk, efkes roeren en opdrinken. 2 van die glazen elke morgend, gaat zo binnen.

krijg het ook ni binnen die havermout/brinta opgewarmd in de oven.

mvg.

pfff niet lekker? weet je HOE LEKKER havermout + melk is !?! omg zeg..

ik vreet een kilo per week weg :D heerlijk !!

gewoon simpel as it is: 100-150 gram haver. goede scheut melk (+ - 200 ml). 2 min in magnetron en SMULLEN MAARR !! jummz
:eyebrow:

150gr havermout, 40gr whey en 30gr rozijnen. Alles bij elkaar en mengen met water. DIt opwarmen in de oven en lekker opeten :)

Blijkbaar wel een enorm verschil tussen belgen en nederlanders he wat betreft die havermout : de nederlanders kicken op de pap en de belgen krijgen de pap ni binnen :)

Bedankt voor alle reacties, ik denk dat ik mayday's manier eens ga proberen :)

Door de yoghurt, als je van zoet houdt kun je er wat diksap, zoetstof, honing en/of rozijnen doormengen.
Ook lekker vind ik het met kwark (ik meng het er dan niet door, hou van bite). Doe dan wel kaneel door de havermout.

Persoonlijk vind ik de combinatie met water of melk ook niet weg te krijgen.

En als je het receptenboekje aanvraagt (zie info op pak) staan daarin nog vele heerlijke recepten: shakes, ontbijtrecepten, maar ook recepten voor tonijnkoekjes, warme maaltijden etc.

Frenkpie zei:
pfff niet lekker? weet je HOE LEKKER havermout + melk is !?! omg zeg..

meen je dat nu echt:D

haha, valt idd op dat be kaaskoppen ook de quakerkoppen zijn. vind t heerlijk. de Edah verdient een fortuin aan mijn quakeraankopen. 100 gram en rond de 250 ml melk, 3 minuten in magnetron en dan..piep, piep, piep:lick:

je kan t ook in yoghurt doen. groene koe biologische yoghurt en havermout is ook erg lekker

zie me eigen havermout echt niet drinken. ik ga er goed voor zitten:)

gewoon wat melk koken in een pannetje een goeie geut (lees half pak :D ) havermout erin en wat honing om het wat op smaak te brengen.

:thumbs:

hmm.. ik probeer het al een tijdje naar binnen te werken maar het wil niet lukken. Ik warm het met melk op in een pannetje. Als ik het dan eet... BLLLEEECHHH wat smerig. Ik heb al geprobeerd diksap erbij te doen, maar dat was ook niet te kanen.

Is het van de straaldoos beter te eten? En hoe smaakt Brinta eigenlijk, heb het nog nooit gehad. Is zeker niet zo vlokkerig, maar poeder ofzo.

dandyman zei:
meen je dat nu echt:D

haha, valt idd op dat be kaaskoppen ook de quakerkoppen zijn. vind t heerlijk. de Edah verdient een fortuin aan mijn quakeraankopen. 100 gram en rond de 250 ml melk, 3 minuten in magnetron en dan..piep, piep, piep:lick:

je kan t ook in yoghurt doen. groene koe biologische yoghurt en havermout is ook erg lekker

zie me eigen havermout echt niet drinken. ik ga er goed voor zitten:)

PRC, k sta nu zelfs 45 min eerder op om rustig van mn ontbijt te kunnen genieten :)

Vind haver + melk ook echt heerlijk en gooi er soms nog eens ff een snufje kaneel in voor de afwisseling....

Snap niet wat iedereen altijd over die haver zeurt :dunno:

Ik moet van Brinta trouwens echt -> :barf:

Wat is nou precies het nut van brinta en havermout over gewone boterhammen? Of is het gewoon een must voor iedere bb'er? ???

100 + gram Havermout, schep chocolade whey en melk.
Niet opgewarmd, goed te eten!

havermout + melk + pure cacaopoeder + zoetstof naar keuze (honing/splenda/rozijnen) mengen in een kom en 's avonds in de koelkast doen. De volgende ochtend heb je een heerlijk frisse havermoutpap....

Momenteel zit ik zelf aan de brinta. In het begin kreeg ik het gewoon niet binnen, nu gaat het als niets binnen.

'k Zou wel eens havermout willen proberen. Blijkbaar smaakt het anders dan brinta ? Hopelijk moet ik weer niet door die hele aanpassingsperiode :D .

Toch zie ik het als troep, die je zo door de strot wordt geduwd onder het mom van: is goed voor je.
Zijn kh met weinig relevante voedingswaarde.

Dan liever mijn traditionele ontbijt:
- 500 g uitgelekte kwark (dan niet meer zuur)
- 100 g bevroren zomerfruit, frambozen of bramen
- 50 ml bramendiksap
- 15 g kokos
- 30 g weipoeder
- wat water er bij
En smullen maar... ene helft als ontbijt, andere helft paar uur later als lunch.

Zitten alleen maar nuttige eiwitten en KH in vol anti-oxydantia.

Espi, die de brinta door de wc gepleurd heeft

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven