XXL Nutrition

R-ala (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

patric

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
26 dec 2002
Berichten
11
Waardering
0
Wie heeft er ervaring met het supplement R-ala?
Dit supplement zorgt ervoor dat je meer koolhydraten kunt opslaan in je spieren, dus je kunt meer koolhydraten laden voor massa zonder dat het als vet wordt opgeslagen.
 
Het bevordert ook de insuline gevoeligheid in de vetcellen. Wanneer je een slechte insuline gevoeligheid hebt kan het voordelen hebben. Is dit niet het geval dan zal het weinig voor je doen. Op sommige momenten kan het er misschien zelfs voor zorgen dat er minder koolhydraten naar de spieren zullen gaan.
 
Ik ga het binnenkort gebruiken..

Zal resultaten laten weten..
 
Originally posted by patric
Wie heeft er ervaring met het supplement R-ala?
Dit supplement zorgt ervoor dat je meer koolhydraten kunt opslaan in je spieren, dus je kunt meer koolhydraten laden voor massa zonder dat het als vet wordt opgeslagen.

Zou je dit misschien kunnen uitleggen?? Ik gebruik op dit moment r-ALA, ik neem het alleen als bij een maaltijd als daar ook koolhydraten bij zitten, anders niet. Ik gebruik het met name om te voorkomen/verminderen dat de koolhydraten als vet worden opgeslagen.
 
Dit is een stofje waar ik eig te weinig aandacht aan heb besteed, het wordt vaker vermeld door mensen die een ketodieet volgen en dan mn ALA gebruiken op hun junkdagen en de KH-inname voor/na training.

Espi
 
Re: Re: R-ala

Originally posted by kingnbajam


Zou je dit misschien kunnen uitleggen?? Ik gebruik op dit moment r-ALA, ik neem het alleen als bij een maaltijd als daar ook koolhydraten bij zitten, anders niet. Ik gebruik het met name om te voorkomen/verminderen dat de koolhydraten als vet worden opgeslagen.

Ik denk dat je bedoeld dat koolhydraten door vetcellen worden opgenomen. De omzetting van koolhydraten naar vet zelf komt namelijk bijna niet voor.

Kijk hier even op de 2e pagina onderaan en op pag. 3; http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?threadid=5897&perpage=15&display=&pagenumber=2
 
R-ala is toch ook een leverbeschermer?
 
Re: Re: Re: R-ala

Originally posted by burn


Ik denk dat je bedoeld dat koolhydraten door vetcellen worden opgenomen. De omzetting van koolhydraten naar vet zelf komt namelijk bijna niet voor.

Ja, dat bedoelde ik inderdaad. :D Dat wil ik natuurlijk zo min mogelijk hebben!

Kijk hier even op de 2e pagina onderaan en op pag. 3; http://www.dutchbodybuilding.com/forum/showthread.php?threadid=5897&perpage=15&display=&pagenumber=2


Maar uh, r-ALA is volgens mij een veelbelovend product.... even doorgaan met gebruiken nog, misschien komen er nog meer onderzoeken die meer opheldering/bewijzen geven...
 
Re: Re: Re: Re: R-ala

Originally posted by kingnbajam



Maar uh, r-ALA is volgens mij een veelbelovend product.... even doorgaan met gebruiken nog, misschien komen er nog meer onderzoeken die meer opheldering/bewijzen geven...

De werking ervan is toch al duidelijk. Het vermeerderd het aantal glut-4 receptoren en de werking ervan. Deze receptoren bevinden zich zowel in spiercellen, als in vetcellen( ook nog aantal organen). Wanneer je minder glut-4 receptoren in de spieren hebt(slechtere insuline gevoeligheid), dan zal deze door ALA in verhouding tot de receptoren in vet meer toenemen. Gevolg is een betere insuline gevoeligheid in de spieren.

Na de training is er al een verbeterde werking van glut-4 receptoren in de getrainde spieren. De insuline gevoeligheid is goed en de meeste glucose gaat al naar de spieren. Nu kan ALA dus eigenlijk alleen maar tegenwerken. Door ook de werking van de receptoren in vetcellen te verbeteren, verlies de je de voordelen van 'na de training'. Ik zou daarom geen ALA nemen na de training.
 
bedankt voor je duidelijke uitleg! Is het daarom ook 'onzin' dat het nemen van ALA met je carb-maaltijden (op bv. rustdagen) voorkomt dat je vetopslag krijgt?
 
Originally posted by Big Steve
R-ala is toch ook een leverbeschermer?

Ja klopt ! ALA is een zeer krachtige anti-oxidant op zichzelf en bevorderd ook de anti-oxidante werking van aanwezige vitamine C/E in het lichaam.
 
Originally posted by kingnbajam
bedankt voor je duidelijke uitleg! Is het daarom ook 'onzin' dat het nemen van ALA met je carb-maaltijden (op bv. rustdagen) voorkomt dat je vetopslag krijgt?

Vetopslag krijg je sowieso niet snel, maar ok.

Op tijden buiten post-workout kan het altijd helpen, vooral in tijden dat de insuline gevoeligheid afneemt. Dit gebeurt bijvoorbeeld wanneer er meer glucose in de spieren zit. Hierdoor zal het aantal glut-4 receptoren afnemen. Daarom dat vooral tijdens een 'carb-up' vaak ALA aangeraden wordt. Op dat moment is de insuline gevoeligheid slecht door de grote hoeveelheid glucose. Nu zorgt ALA ervoor dat de spieren weer gevoeliger worden voor insuline en dus meer glucose opnemen.

Feit blijft dat bij een goede insuline gevoeligheid ALA vrij weinig zal doen. Bij een slechte insuline gevoeligheid kan het duidelijk helpen.
Na een training is de insuline gevoeligheid meestal heel goed en dan zie ik weinig reden om ALA te nemen. Ik denk zelfs dat het tegenstrijdig kan werken op dat moment.
 
je moet R-ala voor de training nemen, dan raken je insuline recopteren helemaal gevoelig voor insuline en gaat al het glycogeen naar de spieren dus geen vetopslag en door de toename van glycogeen in de spieren, zal je een betere pomp verwachten tijdens het trainen.

Verleden jaar heb ik ook R-ala gebruikt, als je het met te weinig water/limonade inneemt zal het voelen als maagzuur(branderig), omdat R-ala zelf een zuur(Acid) is.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by fer
je moet R-ala voor de training nemen, dan raken je insuline recopteren helemaal gevoelig voor insuline en gaat al het glycogeen naar de spieren dus geen vetopslag en door de toename van glycogeen in de spieren, zal je een betere pomp verwachten tijdens het trainen.

Verleden jaar heb ik ook R-ala gebruikt, als je het met te weinig water/limonade inneemt zal het voelen als maagzuur(branderig), omdat R-ala zelf een zuur(Acid) is.

Ik denk sowieso dat dit een slecht idee is om 2 redenen:
1) zoals al eerder aangegeven zul je op deze manier de vetcellen in verhouding gevoeliger maken dan de spiercellen. Je raakt immers de voordelen van de grote insuline gevoeligheid in de spiercellen t.o.v. de vetcellen kwijt.
2) ALA zonder koolhydraten lijkt me een slecht idee. Wanneer je ALA zonder koolhydraten neemt dan zal de glucose uit het bloed opgenomen worden. Hierdoor zal de lever haar glycogeen moeten afgeven om het bloedsuiker op peil te houden. Hierdoor krijg je dus lagere glycogeen waarden in de lever, waardoor stresshormonen zoals glucagon en cortisol gaan toenemen. Deze stresshormonen breken o.a. aminozuren(spiermassa) af, om zo toch bijvoorbeeld de hersenen glucose te kunnen leveren. Je hebt dan wel een betere pomp, maar ook een grotere spierafbraak.
 
Originally posted by burn


Ik denk sowieso dat dit een slecht idee is om 2 redenen:
1) zoals al eerder aangegeven zul je op deze manier de vetcellen in verhouding gevoeliger maken dan de spiercellen. Je raakt immers de voordelen van de grote insuline gevoeligheid in de spiercellen t.o.v. de vetcellen kwijt.
2) ALA zonder koolhydraten lijkt me een slecht idee. Wanneer je ALA zonder koolhydraten neemt dan zal de glucose uit het bloed opgenomen worden. Hierdoor zal de lever haar glycogeen moeten afgeven om het bloedsuiker op peil te houden. Hierdoor krijg je dus lagere glycogeen waarden in de lever, waardoor stresshormonen zoals glucagon en cortisol gaan toenemen. Deze stresshormonen breken o.a. aminozuren(spiermassa) af, om zo toch bijvoorbeeld de hersenen glucose te kunnen leveren. Je hebt dan wel een betere pomp, maar ook een grotere spierafbraak.

theorie...........:rolleyes:
in de werkelijkheid is het zo dat als je voor je traing R-ala neemt na een kolhydraat rijk maaltijd en limonade, dat je dan betere pomp dan normaal kan verwachten na je training.
 
Originally posted by fer


theorie...........:rolleyes:
in de werkelijkheid is het zo dat als je voor je traing R-ala neemt na een kolhydraat rijk maaltijd en limonade, dat je dan betere pomp dan normaal kan verwachten na je training.

Een betere pomp ja, dat gaf ik ook al aan. Als het je daarvoor te doen is:rolleyes:
 
Ik zou graag zelf men eigen caps me R-ALA vullen ipv die dure ondergedoseerde potjes in men gym te moeten kopen.

Gelcaps en een maschientje om deze te vullen heb ik al nu alleen nog het R-ALA poeder.

Heeft hier iemand ervaring mee ? En kan iemand me vertellen waar ik een kleine weegschaal kan kopen die mg weegt en of ik het poeder ergens op een website ofzo kan bestellen ?

Alvast bedankt
 
Originally posted by burn


Vetopslag krijg je sowieso niet snel, maar ok.

Waarschijnlijk bedoel je dat jij niet zo snel vetopslag krijgt. Er zijn enkele meso's like me die daar wel tegen moeten vechte.. opletten op alles en hoeveel ik eet, omdat bij mij juist wel snel overtollig energie naar de vetcellen gestuurd wordt. Voor diegene werkt r-ala wel goed.

Je moet het toch zelf proberen, je moet er achter komen hoe gevoelig je er voor bent. En zou je een je bloedsuikerspiegel ermee omlaag brengen, dan maakt het niet zoveel uit, want we hebben het over r-ala gebruiken bij koolhydraten dus uit je voeding krijg je genoeg glucose binnen om de catabolische effecten die je beschrijft te temperen.
 
Originally posted by ErEf
Waarschijnlijk bedoel je dat jij niet zo snel vetopslag krijgt. Er zijn enkele meso's like me die daar wel tegen moeten vechte.. opletten op alles en hoeveel ik eet, omdat bij mij juist wel snel overtollig energie naar de vetcellen gestuurd wordt. Voor diegene werkt r-ala wel goed.

Je moet het toch zelf proberen, je moet er achter komen hoe gevoelig je er voor bent. En zou je een je bloedsuikerspiegel ermee omlaag brengen, dan maakt het niet zoveel uit, want we hebben het over r-ala gebruiken bij koolhydraten dus uit je voeding krijg je genoeg glucose binnen om de catabolische effecten die je beschrijft te temperen.

Ik het over vetopslag uit koolhydraten(was een reactie op een vraag). Daarmee bedoelde ik dat je niet door koolhydraten opeens vetopslag krijgt. Glucose kan wel door vetcellen worden opgenomen, maar dat betekent geen vetopslag. Vandaar mijn opmerking.
Ik krijg net als de meeste mensen snel vet bij wanneer ik teveel eet. Wanneer jij zorgt dat je niet teveel eet dan krijg je ook niet snel vetopslag.

Als jij veel eet dan zal de insuline gevoeligheid in de spieren snel afnemen en dan kan ALA helpen. Zoals ik al eerder zei: ALA zal helpen bij een slechte insuline gevoeligheid, omdat er dan in verhouding meer voedingsstoffen naar de spieren gaan.

Iemand beveelde ook ALA aan voor de training. Ik nam daarom aan dat het zonder koolhydraten was, vandaar mijn opmerking over een verlaagd bloedsuiker etc...
 
Hmmm, no offence Burn...maar jij bent absoluut geen meso.
Meso hebben van zichzelf al vet en hebben een superlangzame verbranding.

Ik heb je pics gezien en je trainings/dieet regime zit allemaal goed in elkaar. Maar Zo droog als jij nu al bent zal ik op natuurlijke wijze nooit worden tenzij ik van BB mijn full-time bezigheid maak.

Jij zegt:
"Ik krijg net als de meeste mensen snel vet bij wanneer ik teveel eet. Wanneer jij zorgt dat je niet teveel eet dan krijg je ook niet snel vetopslag. "

Uhhmmm, geloof me als ik net als jij voor het slapen gaan een portie vette vis naar binnen werk dan zie ik dat terug op de weegschaal....maar helaas niet in spiermassa(en dan zijn het niet eens carbs maar gezonde vetten/eiwitten en dan zit ik echt wel laag in de kcal).

Ik geloof niet dat R-ALA een wondermiddel is maar tot nu toe zijn de verhalen wel positief.



Ik ga binnenkort met R-ALA beginnen (can't waith ErEf ;-) ) wellicht dat het wat zoden aan de dijk zet.
 
Back
Naar boven