Fitness Seller

R.I.P. Johnny Wahlqvist (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

huggybear1968

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
29 okt 2008
Berichten
9.373
Waardering
2.204
Lengte
1m85
Massa
150kg
Requiem in Pace Johnny.

Helaas een minder leuk bericht :treuren: de voormalige Europees kampioen powerliften (1002.5kg) en bankdrukken (335kg) Johnny Wahlqvist (uit Zweden) is op slechts 43 jarige leeftijd overleden (aan de gevolgen van boezem fibrileren. als ik het goed vertaald heb). Moge hij rusten in vrede. :engel:

Dear IPF Community,
It is with deep regret that we announce the loss a great man from within our IPF family, Mr. Johnny Wahlqvist. Johnny represented Sweden at multiple IPF World Championships. He totalled over 1,000kgs in equipped powerlifting and bench pressed 335kgs (equipped) achieving several World Championship Medals. He was also a European Bench Press and Powerlifting Champion. Johnny was arguably the kindest and most charismatic lifter in the room and had an enormous positive impact on many of today’s lifters and officials alike. Johnny suffered an Atrial Fibrilation and passed away at the age of 43.
On behalf of the IPF Community, we extend our deepest sympathies to Johnny’s family, friends and fans as we salute him for embodying the values that IPF Athletes strive to represent. He will be missed dearly.

tumblr_o4etjkZCDj1sk9zn1o1_500.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk eerder voorkamer fibrilatie (hart) ipv boezemfibrileren.
 
Laatst bewerkt:
Aan boezemfibrilleren ga je niet dood. Tenzij je al zwaar hartfalen hebt en je hart het boezemfibrilleren niet trekt. Hij kan het goed hebben gehad, maar lijkt me sterk als doodsoorzaak. Eerder ventrikelfibrilleren inderdaad, of iets heel anders natuurlijk.
 
Atrial fibrillation=voorkamer fibrilatie. Als ik me niet vergis

Maar hartboezems bestaan ook. Had er wel nog niet van gehoord.
 
Hoi, ik weet het eerlijk gezegd niet, ben absoluut geen medisch expert en heb ook geen cardiologie gestudeerd ;)
Ik had wellicht beter "hartproblemen" kunnen schrijven, toch?
Hoe dan ook, triest dat hij op zo'n jonge leeftijd alreeds van ons heen is gegaan.
Natuurlijk zullen het nu velen hebben over zijn overgewicht...Johnny was slechts 1.75m en zo'n 170-180kg zwaar, maar was het afgelopen jaar ruim 60kg afgevallen.
Feit is wel (ik heb hier op het forum daar al eens een artikel over gelezen) dat de combinatie van obesitas (zwaarlijvigheid) en (top)sport (het voorbeeld van professionele worstelaars werd meen ik aangehaald als voorbeeld in de categorie 40-55 jaar) bij velen helaas geleid heeft tot een vroegtijdige dood. Wat precies de reden bij Johnny geweest moge zijn weet ik niet, e.e.a. kan ook erfelijk bepaald zijn en ik ken helaas ook genoeg mensen met een normaal postuur die op veel te jonge leeftijd overleden zijn aan de gevolgen van hart- en vaatziekten...het is nog altijd doodsoorzaak nummer 1 in onze westerse samenleving voor zover ik weet.
Slechte leefgewoonten (ongezonde voeding, overgewicht, roken, alcohol, te weinig beweging) zullen hier mede debet aan zijn maar ook stress waar velen mee geconfronteerd worden. En vooral dat laatste is iets wat je niet altijd zelf in de hand hebt.
 
Hoi, ik weet het eerlijk gezegd niet, ben absoluut geen medisch expert en heb ook geen cardiologie gestudeerd ;)
Ik had wellicht beter "hartproblemen" kunnen schrijven, toch?
Hoe dan ook, triest dat hij op zo'n jonge leeftijd alreeds van ons heen is gegaan.
Natuurlijk zullen het nu velen hebben over zijn overgewicht...Johnny was slechts 1.75m en zo'n 170-180kg zwaar, maar was het afgelopen jaar ruim 60kg afgevallen.
Feit is wel (ik heb hier op het forum daar al eens een artikel over gelezen) dat de combinatie van obesitas (zwaarlijvigheid) en (top)sport (het voorbeeld van professionele worstelaars werd meen ik aangehaald als voorbeeld in de categorie 40-55 jaar) bij velen helaas geleid heeft tot een vroegtijdige dood. Wat precies de reden bij Johnny geweest moge zijn weet ik niet, e.e.a. kan ook erfelijk bepaald zijn en ik ken helaas ook genoeg mensen met een normaal postuur die op veel te jonge leeftijd overleden zijn aan de gevolgen van hart- en vaatziekten...het is nog altijd doodsoorzaak nummer 1 in onze westerse samenleving voor zover ik weet.
Slechte leefgewoonten (ongezonde voeding, overgewicht, roken, alcohol, te weinig beweging) zullen hier mede debet aan zijn maar ook stress waar velen mee geconfronteerd worden. En vooral dat laatste is iets wat je niet altijd zelf in de hand hebt.

Ik ben ook geen medisch expert. Vroeger wel gewerkt in de medische sector. Maar ben al veel vergeten :)

1m75 en 170-180 kg is nu ook niet echt gezond te noemen natuurlijk.

Het is idd veel te jong. 3jaar ouder dan ik.

jon pall sigmarson op zn 32 dacht ik. Was ook een geweldige atleet. de aorta gescheurd dacht ik.
 
Atrial fibrillation=voorkamer fibrilatie. Als ik me niet vergis

Maar hartboezems bestaan ook. Had er wel nog niet van gehoord.

Voorkamer is denk ik Belgisch voor boezem?

Een hart heeft boezems en kamers. Boezemfibrilleren is no biggie, kamerfibrilleren ben je de lul.
 
Voorkamer is denk ik Belgisch voor boezem?

Een hart heeft boezems en kamers. Boezemfibrilleren is no biggie, kamerfibrilleren ben je de lul.

Hopelijk hangt er dan een AED :)

Het woord boezem werd nooit tijdens de opleiding gebruikt. Ze spraken enkel over voorkamers en kamers. Maar de boezem zal dan idd de voorkamer zijn.

Zal een verschil zijn tss Nl en Be zoals jij aangeeft.
 
Laatst bewerkt:
Toen ik begon met powerlifting was hij echt één van de grote mannen (letterlijk en figuurlijk). RIP
 
Ik ben ook geen medisch expert. Vroeger wel gewerkt in de medische sector. Maar ben al veel vergeten :)

1m75 en 170-180 kg is nu ook niet echt gezond te noemen natuurlijk.

Het is idd veel te jong. 3jaar ouder dan ik.

jon pall sigmarson op zn 32 dacht ik. Was ook een geweldige atleet. de aorta gescheurd dacht ik.

aorta indd gescheurd, tijdens het deadliften nog wel.

guess he always knew.

deadlift-motivation-jon-pall-sigmarsson-t-shirts-men-s-premium-t-shirt.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven