MuscleMeat

Raad vragen beginner

Bezoekers in dit topic

Waardering
1
Lengte
1m70
Massa
84kg
Vetpercentage
25%
Hier mijn eerste post nu weeg ik 84kg 25% vet. 1m70 en al 2jaar aan het fitnessen.
Nu heb ik gekozen om via deze weg wat hulp te vragen. Wil over een paar maand of tot mijn bf zeker tot 12-15% is om mijn eerste kuur te doen.
Mijn dieet voor momenteel om te cutten.
Smorgens 2 hele eieren en 100gram extra eiwit met 4 sneden bruin brood.
Morgen snack 100gr havermout met 250ml melk.
Middag maal 150 kippen reepjes met 4 gekookte xl eiwitten.
Namiddag snack terug 100gr havermout met 250ml melk.
Avond eten 120gr kipfilet met 150gram rijst ongekookt met 170 gram curry saus van manna.
Avond snack 250gr half volle kwark en nog is 1 banaan.
Voor mijn eerste kuur gewoon simple test 500mg per week. En natuurlijk een nakuur.
Mijn fitness schema:
Maandag 3 oefeningen borst 2 schouder en 1 tricep
Dinsdag 4 rug oefening 1 achterkan schouder
woensdag 4 been oefening 1 schouder en 2 Biceps en triceps oefeningen
donderdag rust
vrijdag 2 borst 2 rug 1 schouder en 1 Biceps en tricep oefening
zaterdag 5 been oefening.
Zondag rust.
Ook 4 keer per week 10 a15min wandelen op 5kmpu op 5% helling.
Nu zit mijn dieet goed zo of zouden jullie mij iets anders aanraden ook mijn training schema zit die ook goed just asking for the pro's 😅

Welkom op het forum.

Gokje over de reacties die je krijgt van mensen met ervaring:
1. Je VP is veel te hoog en je bereikte resultaten te gering, je trainingsschema te slecht* en je hebt je te weinig ingelezen om zinvol met kuren te beginnen.

2. Voor feedback over je dieet is het handig als je je macro's post en het verloop van je gewichtsverlies op basis van weekgemiddelden.

3. Als je na 2 jaar op 25% vet zit dan is er of iets misgegaan of je uitgangspunt was heel slecht.

Tot zover mijn glazen bol.

Een welgemeend succes!

EDIT.
*) deze ligt genuanceerder dan ik in eerste instantie dacht, je doet een in beginsel prima idee van een PPL/r/UB/LB

Laatst bewerkt:
Hier mijn eerste post nu weeg ik 84kg 25% vet. 1m70 en al 2jaar aan het fitnessen.
Nu heb ik gekozen om via deze weg wat hulp te vragen. Wil over een paar maand of tot mijn bf zeker tot 12-15% is om mijn eerste kuur te doen.
Mijn dieet voor momenteel om te cutten.
Smorgens 2 hele eieren en 100gram extra eiwit met 4 sneden bruin brood.
Morgen snack 100gr havermout met 250ml melk.
Middag maal 150 kippen reepjes met 4 gekookte xl eiwitten.
Namiddag snack terug 100gr havermout met 250ml melk.
Avond eten 120gr kipfilet met 150gram rijst ongekookt met 170 gram curry saus van manna.
Avond snack 250gr half volle kwark en nog is 1 banaan.
Voor mijn eerste kuur gewoon simple test 500mg per week. En natuurlijk een nakuur.
Mijn fitness schema:
Maandag 3 oefeningen borst 2 schouder en 1 tricep
Dinsdag 4 rug oefening 1 achterkan schouder
woensdag 4 been oefening 1 schouder en 2 Biceps en triceps oefeningen
donderdag rust
vrijdag 2 borst 2 rug 1 schouder en 1 Biceps en tricep oefening
zaterdag 5 been oefening.
Zondag rust.
Ook 4 keer per week 10 a15min wandelen op 5kmpu op 5% helling.
Nu zit mijn dieet goed zo of zouden jullie mij iets anders aanraden ook mijn training schema zit die ook goed just asking for the pro's 😅
ik zou eerst droppen naar 10% bf minstens dan weeg je 72kg op 170m ongeveer. dus veel massa heb je zeker nog niet en zou je beter nog na deze cut het beste door bouwen natuurlijk.
In de tussentijd goed inlezen en dan weet je ook dat we hier vrij weinig mee kunnen.

Je vermeld geen macro's
je vermeld geen sets in je training schema?
en dinsdag geen biceps maar dan doe je biceps wel op je legday?

nakuur is niet nodig

De macro's liggen op koolhydraten 330 gram vetten 68 gram proteïne 195 gram. Heb 2 jaar gewoon echt alleen maar een dirty bulk gedaan omdat ik ma 65kg woog. Dermee dat ik nu wat zal afvallen. Nu mijn schema wat zou ik dan veranderen ?

Doe wel 1 Biceps oefening vergeten bij te zetten. Plus ik deed eerst 5×5 omdat ik puur power lifting wou doen. Maar het werd is tijd voor vergadering dacht ik dus nu doe ik 3×12 als dat verbeterd zou ik naar 4×12 gaan of raden jullie iets anders

De macro's liggen op koolhydraten 330 gram vetten 68 gram proteïne 195 gram. Heb 2 jaar gewoon echt alleen maar een dirty bulk gedaan omdat ik ma 65kg woog. Dermee dat ik nu wat zal afvallen. Nu mijn schema wat zou ik dan veranderen ?
weeg je elke ochtend nuchter noteer dit.
na een week neem een week totaal.
doe dit precies hetzelfde een week later
vergelijk deze totalen met elkaar.
is het de 2e week 300/500 gram minder dan de week ervoor.
is dit verschil groter zit je te laag is het verschil kleiner zou je iets dieper kunnen gaan.

trainingsschema wil ik helemaal zien.

oefeningen incl reps

hier kan ik niks mee

Maandag
Bench press 110kg verloopig 3×8
Incline dumble press 40kg 3×10
Cable fly 20kg 3×12
Side raise dumble shoulde 12kg 3×12
Front raise dumble 10kg 3×12
Rob pulldown tricp 27.5kg 3×12
10min wandelen

Dinsdag
Pull up 3×10
Cable row 65kg 3×12
Rob delta raise 27.5kg 3×12
Deadlift 150kg 3×12
Shoulder pul down cable ik weet de naam niet goed 10kg 3×12

Woensdag
Squat 140kg 3x6
Hack squat 120kg 3×12
Leg extension 75kg 3×12
Calf raise 200kg 3×12
Soulder press 36kg 3×10
V bar cable down tricp 40kg 3×12
Dips 3×12
Bar curling Biceps 20kg 3×12
Dumble raise 12kg 3×12
10min wandelen
Vrijdag
Bench press 110 3×8
Dumblz fly 16kg 3×12
Lat pul down 120kg3×12
Row 110kg 3×12
Side raise 12kg 3×12
Hammer curling 16kg 3x12
Skull cruch 20kg 3×10
10min wandelen
Zaterdag
Squat 140kg 3×6
Bulgari leg split op de leg press 40kg 3×10
Legpress zelf 160kg 3×10
Calf raise 200 3×12
Leg curling 40kg 3×12

Hopelijk dat het wat is

hoe doe je de bulgarian split op een legpress?

squat en hacksquat erna zal ik ook anders doen zal die armen en schouders daar ook weg halen en gewoon op je push en pull dag 2 oefeningen biceps triceps doen.

haal je alles in dezelfde rep range? 3x8x bijvoorbeeld? of doe je 1 set 9 1 set 8 1 set 7 bijvoorbeeld?

Ja met 1 been ik heb da zo van iemand gehoor dat je da ook op een een legpress kunt doen. Ja ik probeer altijd naar de goal te gaan naar bv 3x10 eerste set ga 10 2de gan 10 en dan laatste zal dan ineens maar 8 keer. Dus ik probeer altijd 3×12 te doen om te verhogen. Oke zal dat vanaf nu doen. Geen armen meer op leg day.

Ja met 1 been ik heb da zo van iemand gehoor dat je da ook op een een legpress kunt doen. Ja ik probeer altijd naar de goal te gaan naar bv 3x10 eerste set ga 10 2de gan 10 en dan laatste zal dan ineens maar 8 keer. Dus ik probeer altijd 3×12 te doen om te verhogen. Oke zal dat vanaf nu doen. Geen armen meer op leg day.
Elke set alles geven, als je stopt terwijl je meer kunt kan je beter thuis blijven. “3x10 of 3x12” is altijd een red flag dat iemand niet intensief traint. Ben ook wel benieuwd naar je uitvoering van oa bench squat lat pulldown en wel paar meer.

Ja gewoon single legpress is dat.

Splitsquats zijn iets heel anders

Zal dan nog een hamstring oefening op dienlegday doen dan als je je armen weghaalt die dag een rdl of een stld of hyper extensions Oja en adductor

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven