AndroidHealthClinic

Race naar Captain of Crush (Crushing Grip) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik vind deze progressie nog best snel als ik zie hoe lang anderen erover doen of zelfs dit niveau nooit zullen bereiken.
 
Laatst bewerkt:
:yes:Het is inderdaad niet onverdienstelijk!

Het zal voor heel veel lieden toegankelijk zijn als ze zichzelf een doel stellen!
En ja het is wel een lange adem, echter heeft eenieder ook zijn bankdruk of deadlift of wat dan ook op deze manier op moeten bouwen.
Het grote verschil is dat de grippers niet veel tijd en niet veel ruimte kost om het te beoefenen.
De tijd die erin gaat is ongeveer 2 x in de week een half uur tot 3 kwartier. Meestal doe ik het nog even s'avonds.

Het is wel lastiger om het gat van gripper tot gripper te dichten, terwijl je bij bijv. bankdrukken per 2,5kg kan verzwaren.
Dit maakt het tegelijk erg interessant omdat je hierdoor erg creatief moetzijn en research moet doen en kijken hoe anderen dit hebben gedaan.

Ik denk dat een hoog gripper niveau zeker voor meer mensen is weggelegd.
Als ik het kan, kunnen het er zeker meer! Ik ben ook met de CoC1,5 begonnen en vele sterke grip jongens in bijv. de USA en Rusland zijn nog veel lager begonnen.

Iedereen die het de interesse wekt moet beginnen met uit te gaan van eigen kracht en trots zijn op zijn of haar eigen progressie.
En niet te snel omhoog kijken waar de grote jongens staan, want dit demotiveert vaak omdat het een heel lang progressie proces is.

Vastberadenheid en toewijding is er nodig! Dit is toch niet teveel gevraagd?

Maar goed! Ik ben er ook nog lang niet klaar mee en kijk iedere keer weer uit naar de volgende grippersessie.
Als de sessie goed gaat, kan ik niet wachten om dit de volgende sessie te verbeteren en
als het niet zo goed gaat, kijk ik ook uit naar de volgende sessie om dit te verbeteren.
Alleen maar winst dus!:yes:
 
Voor de lijst!

CoC3 149lbs

;)
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd waar je deze gaat plaatsen in de lijst! :cool:

CoC3 155lbs

leuk om te zien dat hij tijdens seconde 26 nog aan het dichtgaan is.
Einde seconde 26 zit ie geheel dicht!

;)
 
Die ratings hebben je een motivatie boost gegeven zo lijkt het.

Je bent zo te zien op aan het werken naar de cert. Kan nog een leuke race worden tussen jou en Geralt. Wie pakt de 3e Nederlandse titel?

Ohh dit was de 155lb (zware 3) sterk man.
 
Die ratings hebben je een motivatie boost gegeven zo lijkt het.

Je bent zo te zien op aan het werken naar de cert. Kan nog een leuke race worden tussen jou en Geralt. Wie pakt de 3e Nederlandse titel?

Zeker een boost! Gister de hele dag geprobeerd iets fatsoenlijks op film te krijgen (7 closes).

Vandaag de eerste weer rottig op film en vervolgens 2 x goed! :flexbiceps:
 
Deze was duidelijk. Helemaal volgens het boekje. Zal de lijst later updaten.
 
Thanks Bob! Gaat langzaam de goede kant op :)
 
Trouwens Jacques, je zou ook aan de mash monster ladder kunnen beginnen als je naast de CoC cert. nog een doel wilt hebben.
Theo (Fries) is de enige Nederlander die MM2 officieel heeft gesloten.
 
Zou kunnen! Eerst nog effe doortrainen.
 
Zo, mijn account was al behoorlijk stoffig geworden. Netjes, Jacques, dat is een hele mijlpaal. Inderdaad is het een kwestie van de langste adem. Als ik kijk dat ik mijn eerste #3 in 2010 sloot, ben ik nu dus al 6 jaar verder, waarvan ruim een jaar tussen 2011 en 2012 een blessure mij weer aardig ver terugzette. De weg naar een goede CCS was met meer dalen dan pieken en toen ik op mijn beste kunnen was qua CCS, mistte ik nog steeds dat beetje overcrush om een 150+ #3 de consistent baas te kunnen. Ik noem die RGC trouwens, maar iedereen weet dat het niet alleen daar op neer komt, de ene gripper is net wat stugger in de sweep dan de ander en dat komt niet tot uiting in de RGC. Op dat moment van mijn 'top' CCS kracht, had ik een parallel close van 176lbs (Ghp8). Ik durf voor mezelf te stellen dat ergens de carryover naar CCS weg valt, in tegenstelling tot wat lang mijn uitgangspunt wel was.

Mijn vooruitgang op dit moment is erg steady, met even zoveel dalen als daarvoor. Ik had het er laatst over met Roy, dat wanneer je echt op progressie wilt trainen, resultaten van trainingen dan tegen kunnen gaan vallen omdat je in het algemeen toch (althans ik)soms teleurgesteld bent op het moment dat je niet kunt pieken om welke reden dan ook, op het moment dat je dat zelf zo uitgekiend had. PR's komen vaak onverwacht!

Ik heb mijn Flask voor een tijdje doorgestuurd naar Roy, zodat hij hem kan inzegenen. Voorlopig richt ik mijn training toch niet op pinch specifiek en hij kan er mooi wat voordeel mee doen.

Vorige week 3 Silarukov grippers binnengekregen vanuit Moskou. De 120, 130 en 140kg. Ze zijn vergelijkbaar met de 2.5, 3 en een Elite. Ze hebben een smallere spread, waardoor je beter op no set werk kunt trainen. De 120kg heeft krap de wijdte van een creditcard, dus die was voor mij een walk in the park. De 130kg is net wat wijder en daardoor dus al aardig tricky no set. Die dus net niet TNS gesloten. De 140kg niet eens serieus geprobeerd. Helaas een wondje op mijn middelvinger waardoor ik ondanks tape niet optimaal kracht kon zetten. Wordt vervolgd dus. Waardeloos, hoe zo'n klein sneetje je hele training kan dwarsbomen.
 
@Geralt : Ik durf voor mezelf te stellen dat ergens de carryover naar CCS weg valt, in tegenstelling tot wat lang mijn uitgangspunt wel was.
Dat ervaar ik ook en eigenlijk al vanaf het begin. Blijkt toch lastig en vooral als je niet al te veel opeenlopende grippers hebt zoals ik.
De vordering die je toch wel maakt is nauwelijks te zien en opeens besef je dat je een level hoger zit.

@Geralt : Mijn vooruitgang op dit moment is erg steady
Zou leuk zijn als je af en toe iets van je progressie hier op het forum laat zien.:thumbs:

@Geralt : Vorige week 3 Silarukov grippers binnengekregen vanuit Moskou. De 120, 130 en 140kg.
Ik zou ook meer grippers moeten bestellen om vooral de overbrugging op te vullen van de ene Captains of Crush naart de volgende.
Toch weerhoud iets mij om dat te doen.
Maar de stap van 128lb naar 149lb of eigenlijk 155lb is enorm...enorm en om deze straks ook nog ooit Credit Card Set te gaan sluiten zal ik wellicht nog heel erg lang vastberaden moeten zijn.

@Geralt : Helaas een wondje op mijn middelvinger waardoor ik ondanks tape niet optimaal kracht kon zetten. Wordt vervolgd dus. Waardeloos, hoe zo'n klein sneetje je hele training kan dwarsbomen.
Qua huid en vel ben ik wel gezegend tot nog toe en blijft alles toch wel redelijk heel ondanks de grote wrijvende drukkrachten die er ontstaan.


Leuke Post, en goeie Geralt UPDATE!
Moet je vaker doen! :knipoog:
 
Zo, om even een antiek topic op te halen (vond zo snel niks anders mbt grippers?)
Ik heb me vd week 3 HG grippers besteld op internet, een HG100, HG200 en HG250.
Vanmiddag aangekomen, uitgepakt en meteen knijpen als een maniak naturlijk, de 100 was uiteraard geen probleem, 200 ook niet en de 250 lukte me op 3mm na ofzo nog niet.
Uurtje gerust en de 250 heb ik met zowel rechts als links inmiddels een keer weten te sluiten, no set (zou niet eens weten hoe ik die dingen moet setten, maar heb gelezen dat als je ze oppakt van de tafel met 1 hand en erin knijpt dat dat no set is)
Uiteindelijk zou het leuk zijn om een 400 te kunnen sluiten maar daar ga ik nog maar even niet vanuit, haha.
Doel is om iets te hebben om naartoe te werken in m'n vrije tijd en het zijn de kleine overwinningen die het leven leuk maken, toch?

Nu eens uitzoeken hoe je die dingen moet setten en dan kan ik hopelijk trainen met die 250 tot ik het gevoel heb dat ik aan de 300 toe ben.
 
Zo, om even een antiek topic op te halen (vond zo snel niks anders mbt grippers?)
Ik heb me vd week 3 HG grippers besteld op internet, een HG100, HG200 en HG250.
Vanmiddag aangekomen, uitgepakt en meteen knijpen als een maniak naturlijk, de 100 was uiteraard geen probleem, 200 ook niet en de 250 lukte me op 3mm na ofzo nog niet.
Uurtje gerust en de 250 heb ik met zowel rechts als links inmiddels een keer weten te sluiten, no set (zou niet eens weten hoe ik die dingen moet setten, maar heb gelezen dat als je ze oppakt van de tafel met 1 hand en erin knijpt dat dat no set is)
Uiteindelijk zou het leuk zijn om een 400 te kunnen sluiten maar daar ga ik nog maar even niet vanuit, haha.
Doel is om iets te hebben om naartoe te werken in m'n vrije tijd en het zijn de kleine overwinningen die het leven leuk maken, toch?

Nu eens uitzoeken hoe je die dingen moet setten en dan kan ik hopelijk trainen met die 250 tot ik het gevoel heb dat ik aan de 300 toe ben.


Inmiddels de 300 en 350 ook besteld aangezien de 250 inmiddels ofwel slap begint te worden (seasoned) of dat ik al aardig vooruitgang boek (ga maar even niet van t laatste uit)
Met de 250 inmiddels setjes van 4-5 met plusminus 30mm opening of setjes van 2-3 no set.

Ben benieuwd hoe de 300 aanvoelt, lees op internet dat de 300 slapper kan zijn als een 250 of behoorlijk gelijk aan een CoC #3. Als ik de 300 fatsoenlijk kan sluiten ga ik eens op zoek naar een setje CoC grippers
 
Doe ze eerst eens helemaal sluiten? :P
 


M'n hand is een beetje rauw (en pijnlijk) van het spelen met de HG300 gisteravond dus niet m'n beste set. Krijg m de 5e keer ook niet meer dicht.
De 300 is nog lang niet in zicht, die blijft nog zeker een halve cm open staan.
 
Back
Naar boven