XXL Nutrition

Rack Deadlifts

Bezoekers in dit topic

ziel

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
27 dec 2009
Berichten
522
Waardering
13
Lengte
1m97
Massa
97kg
Vetpercentage
10%
Hey jongens ik wil mn deadlift een tijdje vervangen voor rack deadlifts want die voelen veel lekkerder aan, Kan dat kwaad of is rack dl geen oef. die je tijden moet doen?

Groetjes
 
Hoe hoog heb je de bar liggen dan?
 
iets boven mn knieén
 
dat is alleen de lock out dus . Als je erg zwaar gaat wat dus kan met die oefening dan kan dat wel je cns een beetje op****en. Waarom vind je de deadlift van de grond niet lekker dan.
 
iets boven mn knieén
Heeft weinig zin vind ik. Vrijwel puur ego. Sommigen vinden dat vanaf knie iets doet voor lockout maar dan zijn er imo nog betere alternatieven. Doe beter vanaf enkel tot net boven knie daar pak je het gebied mee aan waar de meesten het eerst zwakte tonen.

Edit:
En lekkerder aanvoelen is vaag. Wat bedoel je daarmee. Ben geneigd te zeggen blijf deadliften, wordt vanzelf lekkerder.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dl's van de grond nooit lekker gevonden ongeacht het gewicht, misschien door mn lengte (nu 2.05m) ,heb ik altijd het gevoel gehad dat ik een telange rom maak,dl van de grond vind ik onnatuurlijk aanvoelen ,deed hem toch omdat het een grote 3 is, maar zit nu toch te overwegen om evt gewoon de rack dl te doen want daarmee heb ik geen problemen en ben ik helemaal in mn element:P
 
Ik heb dl's van de grond nooit lekker gevonden ongeacht het gewicht, misschien door mn lengte (nu 2.05m) ,heb ik altijd het gevoel gehad dat ik een telange rom maak,dl van de grond vind ik onnatuurlijk aanvoelen ,deed hem toch omdat het een grote 3 is, maar zit nu toch te overwegen om evt gewoon de rack dl te doen want daarmee heb ik geen problemen en ben ik helemaal in mn element:P
Lengte in absolute zin maakt geen **** uit. Wellicht kan je kiezen voor andere full rom variant afhankelijk van biomechanica. Maar dat is mijn mening. Als je toch kiest voor racks zou ik er een variant bij doen die onderkant en midden van beweging ook aanpakt.
 
Ik heb weinig ervaring met rackpulls. In principe kan het geen kwaad. De carry over naar de Deadlift is slecht te noemen volgens oa Dave Tate. Als je dan toch iets anders wilt gaan doen een tijdje, doe dan bv deadlift vanaf blokken en gooi er wat goodmornings in oid.

---------- Post toegevoegd Tue 23 Aug 2011 om 22:58 ----------

Ik heb dl's van de grond nooit lekker gevonden ongeacht het gewicht, misschien door mn lengte (nu 2.05m) ,heb ik altijd het gevoel gehad dat ik een telange rom maak,dl van de grond vind ik onnatuurlijk aanvoelen ,deed hem toch omdat het een grote 3 is, maar zit nu toch te overwegen om evt gewoon de rack dl te doen want daarmee heb ik geen problemen en ben ik helemaal in mn element:P


Dit is gewoon puur ego lifting. Zorg gewoon dat je sterker wordt vanaf de grond, zo simpel is het. Als je hem niet natuurlijk vindt voelen, doe de deadlift dan vaker, net zo lang tot dat het je kindje is.
 
Laatst bewerkt:
Rackpulls zijn prima om de onderrug te trainen, doe ze zelf ook. Ik zou wel beginnen met de bar op een hoogte die ongeveer tussen het midden van je scheenbeen en je knie is.
 
Ik heb dl's van de grond nooit lekker gevonden ongeacht het gewicht, misschien door mn lengte (nu 2.05m) ,heb ik altijd het gevoel gehad dat ik een telange rom maak,dl van de grond vind ik onnatuurlijk aanvoelen ,deed hem toch omdat het een grote 3 is, maar zit nu toch te overwegen om evt gewoon de rack dl te doen want daarmee heb ik geen problemen en ben ik helemaal in mn element:P

Kan je volledig begrijpen, ik heb dit probleem ook gehad (en ben 1m85 :rolleyes:).
Ik heb een tijdje met autobanden gedeadlift, dan staat de bar al iets hoger, nu ben ik wel naar gewone plates gegaan, op een klein verhoog, maar dan zonder schoenen aan. Nu voelt dit goed aan voor mij.

Maar ik kan best begrijpen, jij die nog eens 20cm hoger dan mij staat, dat dit vrij diep is om te gaan. Ik zou wel niet voor de rackpulls gaan.
 
Kan je volledig begrijpen, ik heb dit probleem ook gehad (en ben 1m85 :rolleyes:).
Ik heb een tijdje met autobanden gedeadlift, dan staat de bar al iets hoger, nu ben ik wel naar gewone plates gegaan, op een klein verhoog, maar dan zonder schoenen aan. Nu voelt dit goed aan voor mij.

Maar ik kan best begrijpen, jij die nog eens 20cm hoger dan mij staat, dat dit vrij diep is om te gaan. Ik zou wel niet voor de rackpulls gaan.

Ik heb 1.89 en deadlift gewoon vanaf de grond. Nooit problemen gehad met vorm. Kijk maar eens naar Mark Rippetoe, volgens hem kan iedereen (die gezond is) deadliften.
 
Bij "normale" anatomische verhoudingen maakt het geen reet uit hoe kort of lang je bent natuurlijk. Over het algemeen hebben langere mensen ook lange armen, dus dat weegt weer tegen elkaar op wat betreft ROM. Het is wat lastiger als je extreem korte armen hebt bij een lang lijf met lange benen. Maar dan nog kan je gewoon deadliften.
 
Rack pull + halting deadlift = grotere conventional deadlift? Of is dat verouderde Bill Starr meuk?

Bij "normale" anatomische verhoudingen maakt het geen reet uit hoe kort of lang je bent natuurlijk. Over het algemeen hebben langere mensen ook lange armen, dus dat weegt weer tegen elkaar op wat betreft ROM. Het is wat lastiger als je extreem korte armen hebt bij een lang lijf met lange benen. Maar dan nog kan je gewoon deadliften.
Je zou wel kunnen zeggen dat je potentieel iets lager ligt vanwege de ratio tussen hogere absolute krachten op de wervelkolom/gewrichten/pezen en wat ze aan kunnen. Misschien dat progressie iets langszamer kan zijn, ook door lengte-issues die overkomen moeten worden. Maar uiteindelijk is er geen excus om niet ver boven de 200kg te liften?
 
Laatst bewerkt:
Oke de rack dl's dus gewoon schrappen en het op dl's houden met evt verhoging van paar schijven op de grond?
 
ik zou eerst eens sumo deadlifts proberen of je techniek onder de loep nemen voor je een full rom movement vervangt (voor langere tijd) voor een partial
 
Gewoon deadliften. Waarom wil je er schijven onder plaatsen? Het jezelf makkelijker maken?
 
Het is voor mij geen ego trip om zwaare gewichten te pakken,maar gaat my puur dr om of de oefening lekker aanvoelt,en ik zag een tip om geen rack dls te doen maar om gewoon de stang vanaf de grond wat te verhogen,dus weet niet of dat kwaad kan.
 
dit klinkt alsof er een filmpje moet komen voor een techniek check
 
aan mn techniek ligt het niet, zie dagelijks filmpjes van oefeningen dus ik weet wel waneer ik een oefening verkeerd uitvoer
 
ik dacht ook altijd dat ik hem precies deed zoals de filmpjes totdat ik een filmpje van me zelf zag
Als die k*t aanvoelt in de zin van niet natuurlijk aanvoelen is het 99 van de 100 keer techniek, en als die k*t aanvoelt omdat het zwaar is moet je nog zwaarder gaan:trollface:
 
Back
Naar boven