MuscleMeat

Rack Pulls houding check

Bezoekers in dit topic

Leuke bijkomstigheid: die man op de achtergrond gaat altijd belachelijk zware Preacher Curls doen en halve reps (beter gezegd: quarter reps). Ik heb er al eens wat van gezegd, maar hij doet het al jaaaren zo en wil 'm 'lekker zwaar' pakken, dus ik praat onzin. :roflol:
Helaas start de film net te laat om het goed te zien. O ja, hij traint alleen armen, borst, schouders en buik. De rest is niet belangrijk, want hij is judoka ???.
 
Leuk man, ongevraagd mensen op de video zetten en dan negatief commentaar op internet geven. Net zo sneu als die lui die op feestjes mensen filmen die een pilletje teveel op hebben.
 
Leuk man, ongevraagd mensen op de video zetten en dan negatief commentaar op internet geven. Net zo sneu als die lui die op feestjes mensen filmen die een pilletje teveel op hebben.

Ze vragen er anders wel om. Mijn aandacht werd afgeleid door die flierefluiter met zijn ongeïnspireerde side raises. Die kan beter thuis iets nuttigs gaan doen, verven lijkt hij me wel goed in met zijn luchtige penseelstreek..
 
Ze vragen er anders wel om. Mijn aandacht werd afgeleid door die flierefluiter met zijn ongeïnspireerde side raises. Die kan beter thuis iets nuttigs gaan doen, verven lijkt hij me wel goed in met zijn luchtige penseelstreek..
Joe
 
Leuk man, ongevraagd mensen op de video zetten en dan negatief commentaar op internet geven. Net zo sneu als die lui die op feestjes mensen filmen die een pilletje teveel op hebben.
Je hebt wel een beetje gelijk, maar het was ook aboluut niet mijn intentie. Sterker nog, ik had 'm vandaag niet eens gespot omdat ik zo gefocust was op mijn Rack Pulls en net toen ik het filmpje terugkeek zag ik ineens dat hij weer zijn 'befaamde curls' aan het doen was. Ik ga het filmpje toch echt niet verder verspreiden en niemand van mijn collega's zit op dit forum (de gym is op mijn werk, vandaar). Desnoods verwijder ik het of knip de eerste 30 seconde weg.
Ze vragen er anders wel om. Mijn aandacht werd afgeleid door die flierefluiter met zijn ongeïnspireerde side raises. Die kan beter thuis iets nuttigs gaan doen, verven lijkt hij me wel goed in met zijn luchtige penseelstreek..
FIierefluiters heb ik weinig last van, zolang ze maar niet hardop aan het fluiten zijn. Misschien ligt het aan mij, maar het irriteert me echt zo en haalt me uit mijn concentratie. Als je serieus aanhet trainen ben, komt het toch bovendien helemaal niet in je op om fluitend rond te gaan lopen.
 
Nogmaals geprobeerd. Overhandse greep, beide handen. Dat ik er niet eerder op kwam de straps de andere kant op te rollen, snap ik niet. Werkte perfect. Voor mijn gevoel ging het al een stuk beter. M'n coach heeft hier de vorige filmpjes ook gezien en zondag nemen we het even door, dus dan krijg ik mogelijk nog verbeterpunten. Voor nu in ieder geval een filmpje met hoe het vandaag ging, 1x200 kg net als vorige keer (start @45sec.):
https://photos.app.goo.gl/hquc3kQb1oN9xICl1

Als ik bovenstaande goed begrijp heb je een coach die niet door heeft dat je straps niet goed zitten?

 
Er is toch niks mis met die curls? Als hij een grotere ROM maakt zit er geen spanning meer op.
 
Als ik bovenstaande goed begrijp heb je een coach die niet door heeft dat je straks niet goed zitten?

Ik train tijdens mn training zonder begeleiding. Mijn coach doet vetmeting en maakt trainings- en voedingsschema. Ik zie m maar 1x per maand en train doorgaans in een andere gym. Bovendien trainde ik tot op heden vrijwel altijd zonder straps, aangezien ik mixed grip toepaste.
 
Als ik bovenstaande goed begrijp heb je een coach die niet door heeft dat je straks niet goed zitten?
Dit is inderdaad gewoon basis kennis die een beetje coach gewoon moet hebben.
 
En dat is belangrijk want????
Inderdaad, iedereen die halve reps doet gebruikt maar als excuus dat de spanning er op moet blijven. Ik zet de preacher bench verticaal om een zo groot mogelijke ROM te hebben. Sindsdien zijn m'n curls veel effectiever.
 
Inderdaad, iedereen die halve reps doet gebruikt maar als excuus dat de spanning er op moet blijven. Ik zet de preacher bench verticaal om een zo groot mogelijke ROM te hebben. Sindsdien zijn m'n curls veel effectiever.

Dan voer je dus een spidercurl uit.
 
Bij de spiderbench is de hoek romp/armen minimaal dan 90gr(vaak iets groter) wat de biceps vanaf de schouder nog meer verkort dan de preacher- of Scott bench.
Plank recht zetten op de preacherbench gaat dus meer richting Scotbench.

Spider bench (liggende bank) [afbeelding niet meer beschikbaar] Scottbench:
Larry-Scott-curl-haltere.jpg


Spiderbench.png
 
Weer wat geleerd.
 
  • Like
Waarderingen: 3XL
Back
Naar boven