MuscleMeat

Radeloos bij de laatste loodjes

Bezoekers in dit topic

Pees

Novice
Lid geworden
21 jan 2018
Berichten
8
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
80kg
Beste Forumlezers,

Ik ben nu zo'n 6 weken bezig met cutten. Het begin ging super goed en resultaat is er wel degelijk. Ik begon bij 79 kilo en zit nu op de 73 kilo. Alleen nu zit ik op een punt dat het vet verlies lijkt te stoppen of te vertragen en ik ben nu een beetje spoorloos met wat ik moet doen.

Hoe heb ik mijn cut aangepakt:
Mijn caloriën heb ik berekend door de herrison benedict formule te gebruiken en deze met een pal waarde van 1.3 te doen. Voor de cut hou ik een tekort van 500 aan. Door mijn gewicht ga ik nu richting de 1700 calorien per dag.

Nu is mijn grote angst dat als ik zo door ga dat ik veel size verlies en dat definitie bij de abs minimaal is (dit is waar ik het voor doe), tevens ben ik ook bang voor starvationmode.

Nu is mijn vraag aan jullie of ik gewoon op deze manier moet doorgaan of iets moet veranderen?
Ik train 4 keer per week kracht, elke dag een andere spiergroep.
Als iets niet duidelijk is licht ik het graag toe.

Met vriendelijke groet,

Pees
 
Als je wilt blijven afvallen moet je ook telkens je calorieën verlagen. Bij cutten riskeer je echter steeds spierverlies, die keuze moet jij maken. Starvationmode bestaat niet. Je kan hier trouwens misschien eens rondlezen voor een goed trainingsschema, 1 keer per week een bepaalde spiergroep is niet optimaal.
 
Als je wilt blijven afvallen moet je ook telkens je calorieën verlagen. Bij cutten riskeer je echter steeds spierverlies, die keuze moet jij maken. Starvationmode bestaat niet. Je kan hier trouwens misschien eens rondlezen voor een goed trainingsschema, 1 keer per week een bepaalde spiergroep is niet optimaal.

Bedankt voor je reactie, ik heb zoals je zegt heb ik wel mijn calorieën elke keer verleegt zo begon ik met 2000 en is het ondertussen 1700. Ik ga eens kijken wat ik kan aanpassen aan mijn training ik zat zelf te denken aan cardio om zo ook fit te worden.
 
Meestal is het door jou beschreven moment voor velen het juiste moment voor een refeed dag. Dit geeft niet alleen een mentale boost, maar geeft ook een opkikker voor je hormonen en glycogeen voorraad. Dit kan het vetverlies juist weer stimuleren. Wat banshee ook al zei, misschien is een ander trainingsschema ook geen verkeerd idee.
 
Laatst bewerkt:
Minder spammen is ook geen verkeerd idee.

Sanca Saxon
 
Meestal is het door jou beschreven moment voor velen het juiste moment voor een refeed dag. Dit geeft niet alleen een mentale boost, maar geeft ook een opkikker voor je hormonen en glycogeen voorraad. Dit kan het vetverlies juist weer stimuleren. Wat banshee ook al zei, misschien is een ander *sanca* ook geen verkeerd idee.
Lol, is dat je eigen website?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is ook in zijn belang, met 3 posts zal er nog niet veel aan de hand zijn, gaat hij gewoon door dan wel lijkt mij.
 
Reactie was niet met de intentie 'reclame te maken' o.i.d., leek me even een handige link. Heb hem al verwijderd.
 
Als je genoeg eiwit binnenkrijgt zal je sowieso niet veel vvm verliezen
 
Cardio verhogen, of nog verlagen in kcal. Misschien andere gerechtjes proberen met meer groenten en meer fruit. Waardoor je meer kan eten maar toch minder kcal binnenhebt.. hoeveel bedraagt je bf%?
 
Back
Naar boven