XXL Nutrition

Radeloos!!! Help!!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

In 500gr kwark zit geen 700kcal, hoogstens de helft. En dat bodybuilding duur is valt best mee, zeker als je het slim aanpakt. Eet bijvoorbeeld sowieso elke dag 100 gram pinda's (620 kcal en goede vetten) en 1 liter melk (500 kcal en wat eiwit) dan heb je al een leuk begin. En ik denk echt wel dat je ouders bereid zijn wat meer te betalen voor jou voeding als je ze enthousiast maakt voor je sport! :)

Zoek maar op, Almhof volle kwark, Spaanse Sinaasappel 500gram
In magere kwark zit waarsch de helft kcal in.
 
Ok nu ik een beter voedingsschemaheb is er nog maar een ding:
- mijn trainingschema

ik had al gehoord dat hij slecht was, maar ik heb het van mens health ( wat blijkbaar nog slechter is Lol) . ik dacht aan tot januaride rippetoe doen en dan kijken wat het verschil is of ik ga een nieuw split schema maken alleen heb ik een vraag: welke delen traint een rippetoe en traint het wel genoeg want 4 oefeningeen per training dag is echt weinig, toch?
 
Ok nu ik een beter voedingsschemaheb is er nog maar een ding:
- mijn trainingschema

ik had al gehoord dat hij slecht was, maar ik heb het van mens health ( wat blijkbaar nog slechter is Lol) . ik dacht aan tot januaride rippetoe doen en dan kijken wat het verschil is of ik ga een nieuw split schema maken alleen heb ik een vraag: welke delen traint een rippetoe en traint het wel genoeg want 4 oefeningeen per training dag is echt weinig, toch?

Trainingsschema's zijn voor iedereen anders. En idd, men's health is nog slechter dan de aars van een homo (sorry). Maar neem je tijd en vind uit wat voor je werkt want dan pas zou je echt effectief gaan trainen, duurde bij mij een maand voordat ik alles op orde had.
 
Hey man, zoek anders eerst een krantenwijk ofzo, zodat je fatsoenlijk kunt eten, want dat is denk ik nog wel het belangrijkste van alles.
 
Ïk zou persoonlijk beginnen met een split.. je kan jezelf moeilijk overtrainen en je hebt lekker veel oefeningen waar je mee bekend raakt.. en als je ouders je eten niet willen betalen zou ik inderdaad een bijbaantje proberen te zoeken ;)
 
Mensen ik was benieuwd of in daglicht het anders uit zou zien dan op de fotos, en ik zie wel wat verschil, kan dit of ben ik gewoon maar wat aan het hallucineren of dergelijke?!

@ panzer
ik weet nog niet welke ik ga kiezen ik wacht nog efffe af totdat er meer adviezen komen over welke trainingschema...

maar ik heb gehoord dat rippetoe veel beter is voor de beginners dan een split, kan ook niet kloppen...

Maar ik vind vooral mijn armen heel erg slap, ik zou graag deze goed trainen borst is vind ik weer het beste

BTW wat is er zo slecht aan mijn trainingschema en wat moet erbij? ( Ik weet dat ik meer benen moet trainen maar eerlijk gezegd snap ik niet hoe dat een visuele plus punt is, ik heb toch altijd lange zwembroekjes aan)
 
Laatst bewerkt:
Je borst lijkt wel voor te lopen maar er zit denk ik ook tamelijk wat vet op want 40kg bench is niet veel. Rippetoe vind ik een grote scam want iedereen is anders dus ieders programma is anders. Zal het werken? Een klein beetje missch, maar is het effectief en haal je er veel uit? Nee.
 
Train ze nu maar gewoon, er is geen reden om ze niet te trainen. Het niet trainen werkt blessures in de hand, je zal steeds meer moeite hebben om zware dumbbells op te tillen, je hebt profijt van sterke benen buiten de gym, op de lange termijn zien schriele beentjes er niet uit als je een mooi bovenlichaam hebt en het stimuleert spiergroei in je bovenlichaam.
 
Train ze nu maar gewoon, er is geen reden om ze niet te trainen. Het niet trainen werkt blessures in de hand, je zal steeds meer moeite hebben om zware dumbbells op te tillen, je hebt profijt van sterke benen buiten de gym, op de lange termijn zien schriele beentjes er niet uit als je een mooi bovenlichaam hebt en het stimuleert spiergroei in je bovenlichaam.

Alles in je lichaam trainen anders krijg je een verdoet postuur!
 
@ corvette
ja een klein beetje maar vooral spier

@ panzer
Ik ga wel meer benen oefenen maar moet eerst een nieuw trainingschema...

en wat is er zo slecht aan dit schema?
 
Lees je eens gewoon deftig in en focus niet zo op korte termijn.
 
Trainingschema:
http://www.victormooren.com/2011/07/krachttraining-schema-voor-beginners.html

Voedingschema:
Berekenen je Caloriebehoefte hier:
http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte

Wil je spiermassa aankomen: behoefte + 250 tot 500 kcal.
Wil je afvallen: behoefte - 250 tot 500 kcal

Vervolgens bereken je je macro's als volgt:
Eiwitten op ongeveer 2 tot 2,5 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Vetten op ongeveer 1 gram per kilogram lichaamsgewicht.
Zorg er wel voor dat dit minimaal op 15% en maximaal op 40% van je totale kcal inname uitkomt.
De Rest van je caloriebehoefte kun je met koolhydraten opvullen.

Daarna kun je je schema opstellen met behulp van deze sheet:
[Link niet meer beschikbaar]


Veel succes!
 
volgens mij hebben we je dit allemaal al meerdere keren gegeven yayyay, we kunnen natuurlijk aan de gang blijven.

Mack10 heeft op dit forum als onderschrift: Doe wat je moet doen of verwacht niks

ik zou zeggen dat dit op jou van toepassing is.
 
@ prestigio
ECHT HEEL ERG BEDANKT!!!!!!!

Nu weet ik wat ik fout deed ik ging niet per sessie vooruit met gewicht maar per twee weken!?

Over de voedingschema, daarstaat al in hoeveel macros en koolhydaten ik nodig heb in de andere tabs..

maar nu nog een paar vragen;

1 Train ik hiermee wel me lats en schouders?
2 train ik hiermee wel mijn biceps genoeg?
3 Wanneer weet ik of ik mijn gewicht mag verhogen, als ik geen faillure heb tog?
4 Train ik wel genoeg mijn borst?
5 Ik wil massa kweken, is het dan niet slimmer om 3x10 te doen?
6 Hoe lang moet ik deze schema volgen?

EN PRESTIGIO BEN JIJ DEGENE DIE DAARONDER REAGEERT OP DIE SITE, DUS JE HEBT ERVARING HIERMEE MAAR WAT VIND JIJ BETER RIPPETOE OF FB

@dinky toy
Ja dat klopt ik ben eigenwijs hoor ik wel vaker, maar ik vond het gewoon raar dt ik met 5 oefeningen meer bereik dan 10...

maar nu heb ik meer ervaring en snap ik dt deze splitschemas eigenlijkmeer voor mensen met AAS handig is...

zij kunnenzoveel aan en dan nog groeien

en iedereen deed ditdus ik dacht dat het dan wel goed is...
 
Laatst bewerkt:
inverted row, brbell row, chin-ups, lat pulldowns en deadlifts zullen je lats aanpakken, overhead press en in mindere mate de borstoefeningen zullen je schouders aanpakken. splitschema is niet meer voor mensen met aas, het is ook prima voor beginners. en de curls zijn voor je biceps. 5 reps is meer gericht op kracht, maar dat wil niet zeggen dat je er geen massa mee pakt, integendeel. En dit schema zou ik 8-12 weken volgen, eventueel nog langer als de resultaten goed zijn.
 
Niet aankomen = niet genoeg eten

Zo simpel is het, onderschat het eten, en je schiet geen flikker op. Ik heb op jouw leeftijd ook een poging gedaan om te trainen maar dat mislukte omdat ik me totaal verkeek op voeding, al je aandacht zal daar naar uit moeten gaan, trainen ben je maar 1,5 uur per dag mee bezig, voeding de rest van de dag. Volg dus Prestigio's advies op, maak een voedingsschema, houd je daar strak aan en als je dan nog niet aankomt, voeg je wat extra calorieën toe totdat je wel aankomt.

Antwoord op je vragen: ja je traint lats, schouders, biceps, borst allemaal genoeg. Je denkt toch niet dat iemand een schema gaat maken wat uit balans is?

Als beginner is een 3x5 schema beter, waarom? Omdat je zo goed de compounds oefeningen leert en snel kracht opbouwt waar je later erg van profiteert. Beginners maken sowieso goeie gains en zijn dingen zoals hypertrofie (3x10) niet nodig.

En 4 oefeningen is echt niet weinig, mentaliteit is vaak dat je moet trainen tot je er bij neer valt, maar dat is juist slecht, met trainen breek je spieren af, waarna je lichaam ze weer (sterker) opbouwt, als je teveel traint breek je spieren sneller af dan dat je lichaam ze aan kan maken, en schiet je dus niks op. Er is dus niks mis met 4 oefeningen, die compound oefeningen trainen je meeeeeeer dan genoeg.

splitschema is niet meer voor mensen met aas, het is ook prima voor beginners.

Bron?
 
@ daantje ik heb wel een bron dat het tegendeel bewijst
http://www.victormooren.com/2011/10/waarom-trainen-met-een-splitroutine.html?m=1

maar heb nog een vraag:
moet je per training met gewichten verhogen of om de week?
en moet je het eerst 5 X foutloos doen om hoger te gaan of niet?
Ik snap vooral dat deel niet echt bijv. wat nou ik haal 100 kg als ik dat 3 weken lang niet kan verbeteren moet ik dan op die 100 kg blijven of terug gaan naar 95 kg
 
Welke ga je nu volgen dan SS van rip of die van victor?
 
Ja dat is de grote vraag dat weet ik nog...
Wat denken jullie (jullie hebben ervaring) rip of victor?
 
Back
Naar boven