XXL Nutrition

Raistlin's training log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Raistlin

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
24 aug 2003
Berichten
2.062
Waardering
0
Ik dacht, waarom begin ik ook niet eens een log. Ik ben dan wel geen PL'er, het is toch een handige motivatie. En dan kunnen jullie eens zien hoe de training van een invalide eruit ziet :D .

Vandaag ging het redelijk goed. Ik zit nog hoog in reps, maar stilaan krijg ik meer gevoel in m'n spieren en minder in m'n schoudergewricht. Ik vermijd alle oefeningen die te belastend zijn voor het gewricht en hou het voorlopig bij een 2 dagen split upper/lower body. Tot het uiterste ga ik nog niet. Voor m'n benen moet ik ook oppassen met m'n ontstoken hamstrings aanhechtingen in m'n knieën, maar gelukkig merk ik er niet enorm veel van bij het trainen.

Aangezien ik het niet echt erg goed heb bijgehouden vandaag (pas net beslist een log te maken) begin ik met wat indicatieve gewichten en reps. Ik sta wel op beginnersniveau, maar da's aan handig punt om te starten.

06/08 : upper body

BOR : 12 x 30 kg
Pulldown : 10 x 35 kg

Dumbbell press : 10 x 12 kg
Cable cross-overs : 15 x 15 kg

Static holds (bar) : 60 kg : 20 seconden (moet m'n grip echt verbeteren, daarom ingevoerd)

Lateral raises : 15 x 3 kg
Rear raises : 15 x 2 kg

Bij deze laatste, vooral de lateral raises, is het zeker nog niet de bedoeling voluit te gaan.
 
Leuk! Succes kerel! :)
 
Nog een vieze ecto :P

j/k

Goed dat je weer bezig bent en doe erg rustig aan met je schouders :)
 
'k Wou dat ik ecto was, maar m'n vetpercentage spreekt dat tegen :D .
 
Chewie zei:
Nog een vieze ecto :P

j/k

Goed dat je weer bezig bent en doe erg rustig aan met je schouders :)
Als Raistlin ecto is, ben jij endo²! :roflol:
 
Tjah, het waren dan wel lichte gewichten, m'n schouder vertelt me vandaag weer dat het niet slecht was het op 't gemak te doen. Vooral achteraan redelijk pijnvol, wat eerder wijst op de gevolgen van de operatie (krappe kapsel) dan op het probleem dat ervoor was (pijn in de voorkant). Dus 'k ga zeker op 't gemak verder, en de trainingsfrequentie moet ook maar even zo blijven.

Heb wel een heerlijke spierpijn in m'n lats. Misschien 't enige voordeel tov een beginner, ik weet hoe ik m'n rugspieren moet aanspreken bij m'n oefeningen voor de rug :D .
 
omgeving Gent... waar train je ?
 
Momenteel in Sanitas Sport in Wichelen. In de winter zou ik me normaal een appartementje in Gent nemen, misschien dat ik dan naar de Elite Gym trek ofzo. Vroeger kan ook, ik werk toch in Gent en waar ik nu train is het bij momenten erg druk.

En waar train jij ?
 
S&Sfitness in Merelbeke, bij Luc Dobbelaere...

Is op één km van Gent Zuid, daar kan je nog eens een baarke trekken zoals het hoort : apart zaaltje met gewichtheffersplatform, goeie banken en baren, power rack, honderden kilo's schijven, een eigenaar die enkele jaren geleden nog 292kg deadlifte, en er mag al eens geroepen worden en met magnesiumpoeder gegooid, ik zou weten wat gekozen vriend... :D
 
Ik zal wel eens de ronde doen wanneer het zo ver is :D . Nu vooral proberen op m'n ouwe niveau te raken. Niet dat het zo bijzonder was, hooguit deze gewichten maal twee. Maar langzaam kan ook :) .
 
The Locust zei:
S&Sfitness in Merelbeke, bij Luc Dobbelaere...

Is op één km van Gent Zuid, daar kan je nog eens een baarke trekken zoals het hoort : apart zaaltje met gewichtheffersplatform, goeie banken en baren, power rack, honderden kilo's schijven, een eigenaar die enkele jaren geleden nog 292kg deadlifte, en er mag al eens geroepen worden en met magnesiumpoeder gegooid, ik zou weten wat gekozen vriend... :D
En maar paar kilometer van Gent St-Pieters... Deal, vanaf oktober ben ik daar te vinden! :D
 
Vandaag nog eens gaan trainen, deze keer de benen :) . Weer noteer ik gewoon even m'n zwaarste setjes, heeft weinig zin alles uit te schrijven met de gewichten die ik gebruik. Voluit ga ik nog niet door die ontstoken hamstringsaanhechtingen. Al moet ik zeggen dat het met m'n nagelnieuwe steunzolen al weer wat beter aanvoelt.

11/08 : Lower body

Squat (onder parallel ) : 8 x 50 kg
Deadlift : 8 x 55 kg

Single leg calve raises : 20 x bodyweight per been
Alle calve raise machines zijn weg om plaats te maken voor een nieuw dom apparaat, dus vanaf nu wat improviseren. Calve raises zijn sowieso nogal hevig voor die knieën voel ik, dus ik hou het nog even kalm.

Cable crunches : 12 x 50 kg

Momenteel nog niet teveel nevenoefeningen (leg press, romanian deads, ...) om de knieën te sparen, maar zo vind ik het al genoeg.

Hopelijk kan ik volgende keer m'n reps al wat naar beneden brengen, de knieën evolueren redelijk goed.
 
Gaat goede kant op... Hoe ging deadlift? Niet teveel last van conditie? :D
Is standing calve raise dan ook weg? Niet gemerkt. Who cares, binnen enkele maanden ben ik daar toch weg. :thumbd:
 
De deadlift viel best mee, al denk ik dat er meer uit te halen is op een andere dag. Alleen is het zo wel leuk, worden de knieën maar op één dag belast en heb ik toch iets te doen voor m'n hams.

Ik denk ook dat ik er niet erg lang mee blijf. Ok, het squatrek is vaak vrij, maar als je iets anders doet en er is zoveel volk is het toch vaak maar behelpen. Ik zie ze trouwens het squatrek nog wegnemen als het zo verder gaat :rolleyes:
 
Raistlin zei:
De deadlift viel best mee, al denk ik dat er meer uit te halen is op een andere dag. Alleen is het zo wel leuk, worden de knieën maar op één dag belast en heb ik toch iets te doen voor m'n hams.
Ok, komt wel in orde. Je luistert goed naar je eigen lichaam, dus waarschuwen moet ik niet doen. :thumbup:

Ik zie ze trouwens het squatrek nog wegnemen als het zo verder gaat :rolleyes:
Dan wordt het interessant, bumperplates kopen! :D
 
Als je kan naar S&S gaan kereltjes, daar is het idd echt hardcore! (alleen de muziek steekt wat tegen :D)
 
Steeds alleen de laatste twee sets deze keer.

15/08 : Upper body

Barbell row :

12 x 35 kg (bovenhands)
10 x 40 kg (onderhands)

Geen last van de schouder, polsen hadden het nogal lastig met bovenhands.

Pull down :

15 x 30 kg
10 x 40 kg

Nogal weinig grip hier, ik neem het nogal smal en zit daardoor op de gladde bar.

Dumbbell press :

12 x 12 kg
10 x 14 kg

De schouder liet me rustig m'n ding doen, ik voel dat er meer in zit. Maar even de rem niet teveel lossen voor de zekerheid.

Cable cross-overs :

15 x 15 kg
10(12?) x 20 kg : niet helemaal zeker meer

Blijft een fantastische oefening. Zoveel gevoel in de borst krijg ik echt met geen enkele andere oefening.

Schouderoefeningen status quo

Incline curl : 12 x 8 kg
Skullcrushers : X : De schouder weigert die oefening volledig.
Rope pushdowns : 15 x 20 kg
 
Gaat goed! Misschien underhand pulldown doen? Doe ik ook, heb ik meer grip.
 
Samu zei:
Gaat goed! Misschien underhand pulldown doen? Doe ik ook, heb ik meer grip.
Misschien moet het wel. Ik denk ook dat ik m'n barbell rows wat meer onderhands ga doen, die polsen zijn echt wel k*t. Tot voor vandaag had ik er geen last van bij het trainen, maar nu plots wel. Woensdag nog eens bij de handrevalidatie vragen of ze nog wat tips hebben om het beter binnen te perken te houden.
 
Back
Naar boven