AndroidHealthClinic

Raistlin's training log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Yep... Probeer het es.
 
14/05 : UB

- CS row :

3 x 5 x 50 kg
2 x 5 x 55 kg

- Incline dumbbell press :

3 x 5 x 17 kg
1 x 5 x 19.5 kg
1 x 4 x 19.5 kg

- Chins :

1 x 3 x BW
4 x 2 x BW

- Military press :

5 x 5 x 25 kg

- Barbell curl :

3 x 5 x 25 kg

- Face pulls :

2 x 10 x 15 kg

Comments :

- Wou eens volgens 5 x 5 doen, al wijkt het er al eens van af.
- Rechterschouder was wat vermoeid, en heb moeite om hem goed te 'voelen'. Bij CS rows bvb, heb ik 't gevoel dat m'n schouderblad omhoog kruipt, en bij dumbbell press is het moeilijk om me goed op de bank te positioneren.
- Chins had ik op meer sets met 3 reps gehoopt, maar het komt wel met de tijd zeker.
- Barbell curls for fun :D
- En nu moet ik een artikel schrijven tegen morgen.
 
Laatst bewerkt:
15/05 : LB dag

Dumbbell lunges

1 x 10 x 12 kg
3 x 15 x 17 kg

Front squat

1 x 5 x 40 kg
1 x 5 x 40 kg
2 x 4 x 55 kg
1 x 5 x 50kg

Haning leg raises

6 x 6-8 BW (benen gebogen)

Hyperextensions

3 x 15 x BW

Leg press calve raises

1 x 15 x 40 kg
2 x 15 x 70 kg

Comments

- heel wat uitproberen, lunges was wat evenwicht zoeken, bij leg raises leek ik wat op een slingeraap, hyperextensions durfde ik zeker niet te zwaar zijn
- front squats even niet overdreven, was al redelijk zwaar
- dit programma kan de onderrug wel aan, we zien wat het oplevert he
- m'n triceps zijn kapot van gisteren, en ik merkte gisteren dat ik vaak redelijk laat faal bij m'n presses, dus da's een punt voor aandacht
 
17/05 : UB dag

CS rows (explosief)

4 x 8 x 40 kg

Bankdrukken

6 x 40 kg
6 x 45 kg
4 x 50 kg
6 x 50 kg
3 x 55 kg

Chins

8 x 2 x BW

Military press

4 x 5 x 25 kg
1 x 5 x 27.5k (PR)

Face pulls

12 x 15 kg
10 x 15 kg

Poor man shoulder horn

2 x 12 x 3 kg
1 x 8 x 4 kg (PR)

Comments

- Bankdrukken was dus bijna drie jaar geleden, bijna een historische gebeurtenis :D. Goeie vorm, full ROM, en geen last van de schouder. Had even een steek in m'n rug door die lichte arch, maar da's wennen.
- Chins te dicht bij failure, maar hoe laag in reps kan je gaan ?
- Goeie military press, een opsteker
- Goeie RC oefeningen verdienen ook een PR vermelding :D
- Wat last van de nek, maar da's al een paar dagen en trekt wel weer weg
- BW = 80.5 kg blijkbaar
 
Leuk dat je bankdrukken zonder problemen ging kerel!
 
Thx.

Vergeten te vermelden dat ik vandaag een briefje in m'n bus vond van de post, grippers liggen in 't postkantoor. Nog wat invoertaksen erbovenop, maar morgen kunnen we dus spelen :D .
 
Raistlin zei:
[
- Chins te dicht bij failure, maar hoe laag in reps kan je gaan ?

Je kunt nog singles gaan doen natuurlijk :p
 
Laten we nou niet overdrijven :D .

Met een beetje geluk kan ik snel vaarwel zeggen aan die doubles, aangezien chins zogezegd toch zo goed vooruitgaan als je ze tweemaal per week doet. We zien wel wat het maandag geeft, dan ben ik meteen ook een pak frisser na enkele dagen rust.
 
geen traantje gelaten bij het bankdrukken? :D

relaxt dat het zonder problemen ging.
 
Ik had er mij eerlijk gezegd wel aan verwacht dat het zou meevallen. Veel bankdruk problemen komen door slechte vorm, brede grip, ondertrainde RC en te weinig overhead werk, en die dingen probeer ik aan te pakken. Even vreesde ik dat de pret over was toen die onderrug verkrampte (zat redelijk hoog, niks te maken met die andere blessure) maar gelukkig was het er snel uit. Ik denk wel dat ik ga blijven bankdrukken, al zal het nooit het gewicht krijgen dat het in zoveel andere trainingen heeft.
 
19/05/06 : LB training

(Full ?) squat

1 x 8 x 40 kg
1 x 6 x 50 kg
4 x 4 x 60 kg

Lunges

3 sets met 14.5 - 17 kg, evenwicht was een ramp, reps enzo het vermelden even niet waard

Leg raises

6 x 6 x BW

Hyperextensions

1 x 15 x BW
2 x 12 x BW + 5 kg

Leg press calve raises

1 x 15 x 40 kg
2 x 12 x 60 kg

Chins

Gewoon wat reps om meer weekvolume te hebben, aantal weet 'k al niet meer.

Comments

- Squats waren erg lang geleden, vroeger kon ik ze niet houden met m'n schouder, nu wel weer. Ze waren niet helemaal full, maar daar wordt aan gewerkt. Ver genoeg van failure, gewoon wat aanvoelen dus.
- Calve raises op 't gemak, gisteren weer kramp in kuit gehad en is er nog niet helemaal uit.
- Lunges waren waardeloos, moet er toch wat op oefenen met nóg minder gewicht in 't vervolg.
 
22/05/09 : UB dag

CS rows

5 x 50 kg
5 x 55 kg
4 x 60 kg (PR)
5 x 55 kg
5 x 50 kg

Incline dumbbell press

5 x 17 kg
5 x 19.5 kg
4 x 22 kg (PR)
5 x 19.5 kg
5 x 19.5 kg


Military press

5 x 25 kg
5 x 27.5 kg
3 x 30 kg (PR)
5 x 25 kg

Chins

3 x 4 x BW (PR)
1 x 2 x BW
1 x 3 x BW
1 x 1 x BW (wou 20 reps :D)

Comments

- veel PR's, maar geen echt goed gevoel wegens k*tgevoel in de schouder
- CS rows lijken al de eerste boosdoener, gaan er even uit -> BORs
- geen extra RC werk ofzo, had er genoeg van
- 'k ga even naar 3 dagen per week waarbij UB/LB steeds roteert ipv 4 dagen, lijkt op dit momenteel teveel van het goeie

Enkele vraagjes tussendoor :

- Leggen jullie het gewicht steeds neer bij CS rows ?
- Ik zou weer willen deadliften én powercleanen, maar samen lijkt het me teveel. Enige inbreng over een rotatiesysteem (afwisselend deadlift en powerclean), is dit zinvol of wordt het interval te groot om er het beste uit te halen ?
 
Interval kan je doen. Bekijk het dan een beetje als WSB, een speed dag en een ME dag. ME deadliften en speed powerclean (bij mij zit powerclean toch al ongeveer aan 50% van men deadlift)

Ik leg het gewicht wel neer ja, als ik die CS's doe in Merelbeke. Stretch effect verhaal weet je...
 
Hah, PR's. :thumbs:

Zou trouwens highpulls doen ipv powercleans.
Volgens Unregistered: geen powercleans voor je goed kan squatcleanen, en highpulls = meer spieren gebruiken dan powercleans. :)
 
Hmjah, moet er wat over nadenken. Mijn idee was oorspronkelijk (nuja, na vijf minuutjes denken) als volgt :

- Maandag, woensdag en vrijdag trainen.

Ub :

- BORs (ev. Pendlays) of cable rows (meer accent traps)
- Incline dumbbell press /of flat benchpress
- Chins
- Military press of push press
- Face pulls
- Poor man's shoulder horn

LB :

- Full squats of front squats
- Deadlift of power cleans
- Lunges of whatever
- Hyperextensions
- Leg raises

Met nog hier en daar wat shaafwerk mogelijk natuurlijk. Ook een veel betere opwarming van de schouders, want daar maak ik me momenteel te snel vanaf. Mede oorzaak van de miserie waarschijnlijk.
 
Samu zei:
Zou trouwens highpulls doen ipv powercleans.
Volgens Unregistered: geen powercleans voor je goed kan squatcleanen, en highpulls = meer spieren gebruiken dan powercleans. :)

Tjah, weet het niet hoor. Ik kan die extra externe rotatie waarschijnlijk goed gebruiken.
 
Raistlin zei:
Tjah, weet het niet hoor. Ik kan die extra externe rotatie waarschijnlijk goed gebruiken.
Mja...

Geen onderste traps/serratus anterior-werk trouwens?
 
Samu zei:
highpulls = meer spieren gebruiken dan powercleans. :)
Hoeda? Bij powerclean pull je toch ook hoog. Dus je gebruikt toch dezelfde spieren of ben ik hier nu helemaal fout?
 
Samu zei:
Mja...

Geen onderste traps/serratus anterior-werk trouwens?
Onderste traps en serratus doe ik vooral op niet-trainingsdagen tussendoor, samen met RC werk.

Typisch :

- Push-up plus (plus einde beweging af en toe, naam even kwijt)
- Press-up (einde dip beweging, met die twee houten handvaten, op de grond zittend)
- Soms wat scapular wall slides
- Scaption (raises in scapulaire vlak)
- Rotaties met theraband
 
calibre zei:
Interval kan je doen. Bekijk het dan een beetje als WSB, een speed dag en een ME dag. ME deadliften en speed powerclean (bij mij zit powerclean toch al ongeveer aan 50% van men deadlift)

Dus toch twee verschillende dagen ? Maximum effort is dat zeker ? Al zal ik bij deadlift waarschijnlijk niet te vaak onder 5 reps gaan, toch zeker niet in 't begin.
 
Back
Naar boven