XXL Nutrition

Raistlin's training log

Bezoekers in dit topic

Morgen, 17.30-18.00, Merelbeke :p

Veel succes ermee kerel!
 
't Zal wel iets later zijn, maar jullie trainen toch waarschijnlijk gedurende een eeuwigheid :D . Plus natuurlijk dat 'k sowieso op best op m'n eigen train om eventuele rampen te vermijden :) .

In ieder geval tot vanavond misschien.
 
Normaal gezien trainen we idd een dikke twee uur :)
 
Niet veel nieuws te melden, maar toch even de 'zwaarste' gewichtjes opschrijven voor de archieven :

Deadlift :

6 x 70 kg
4 x 75 kg

Meer ging waarschijnlijk nog, maar eigenlijk is dit nog niet zo slecht als je ziet hoeveel ik de laatste maanden getraind heb (of zeg maar 2 jaar).

Barbell row (onderhands) :

10 x 35 kg

Aantal reps is maar een (waarschijnlijk onder)schatting, maar ook hier mag ik nog niet echt klagen.

Pulldown :

12 x 35 kg en niet echt een fantastisch gevoel, maar je mag die schouder ook niet teveel in de watten leggen. Misschien volgende keer eens vanop een incline bankje proberen.

Dan nog wat rear raises, inclinde lateral raises en cable crunches.
 
Doe je de pulldown voor? Ik doe hem voor en close grip voelt het lekkerste aan
 
Je bent verstandig bezig. :thumbs:
 
18fitie zei:
Doe je de pulldown voor? Ik doe hem voor en close grip voelt het lekkerste aan
Ik doe hem voor ja, en redelijk small. Te smal vind ik dan weer ook niet zo aangenaam. Maar als 'k hem incline zou doen kan ik de hoek tussen bovenlichaam en bovenarmen nog wat verkleinen, wat de schouder weer in een makkelijkere positie brengt. Volgende keer eens wat bankjes verhuizen.
 
Heb het je tijdens de training niet gezegd maar bij barbell row houd je jezelf wel redelijk verticaal niet? Zit daar een reden achter?
 
Om niet voorover te donderen ? :D Tjah, het is mij ook al opgevallen, maar 'k vraag me af of volledig parallel wel nodig is. 'k Voel m'n lats goed, dus de vraag is en beetje wat je erbij wint door echt helemaal voorovergebogen te gaan staan. Moest dat al lukken :D .
 
Tjah bij mij in de fitness doen die flikkers het ook op jouw manier :p Daarom waarschijnlijk dat ik denk dat ze net minder goed is.
 
Nu 'k nog eens on line geraakt ben, de samenvatting van m'n push training. Je zal al merken dat hier zeker geen massa's ijzers verzet zijn, maar 't is dan ook de vervelendste training voor de schouder :D .

45° Leg press (geen squat tot 'k manta ray heb) :

8 x 90 kg
6 x 100 kg

Eigenlijk best wel een leuk ding. Als 'k nog eens naar een aparte benen dag ga komt ie er zeker standaard in.

Sitting calve raises :

17 x 20 kg ofzo, gewoon wat klooien, gewichten kiezen is in 't begin altijd wat zoeken

Dumbbell press :

12 x 10 kg
10 x 11 kg

Hierbij is het oppassen geblazen, wat nogmaals is gebleken. 'k Mag het even niet verder pushen, want ik voelde het al. Pijn is in mijn geval geen teken dat ik moet stoppen, maar het mag niet teveel worden.

Cable cross-overs :

10 x 15 kg ofzo

Side raises voor die brakke schouders.
 
Wou trouwens nog wat mensen karma geven, maar 'k heb blijkbaar wel erg weinig met karma rondgezwaaid de laatste maanden. Dus die houden dat te goed :D .
 
Wel jammer van je schouders, hopelijk wordt het beter
 
ik ken het probleem van de schouders. ik was in een maand terug gevallen van 36kg naar 15kg. alleen maar door die ****ing pijn. heel af en toe heb ik nog last maar gaat gelukkig weer bter. suc6 met je log.grts
 
Het had er veel van weg dat het vandaag een goeie training ging worden, maar helaas ...

Dead lift :

8 x 60 kg
6 x 70 kg
4 x 75 kg
4 x 80 kg

Net na m'n laatste setje begon er wat vervelend aan te voelen in m'n onderrug. Blijkbaar iets verrokken. Het zit erg laag en redelijk rechts, dus 'k hoop dat het eerder een spiertje is dan een wervel of iets dergelijks. Dus even naar de pulldown en geen rows.

Pulldown :

12 x 35 kg
10 x 40 kg
8 x 40 kg

Weinig problemen, maar 'k voelde dat het toch niet goed zat met m'n onderrug. Dus ik ben er maar mee gekapt.

Hopelijk blijft dit niet te lang nazinderen. Zolang ik neerlig of rechtsta is het allemaal geen probleem, maar zitten is momenteel niet ideaal. Luc gaat sowieso volgende keer m'n vorm eens in 't oog houden. Misschien dat ik bij de zwaardere gewichten toch te weinig met m'n heup en teveel met m'n rug trek.

Wat een miserie he.
 
Nog een kleine aanvulling. Deze morgen zat er een bericht in m'n bus dat er een pakje op me wacht in 't postkantoor, dus ik vermoed dat ik weer kan gaan squatten :D. Tenminste, als de rug weer op z'n effen is. Het zal vooral een kwestie zijn van te kijken wat de nacht brengt :) .
 
Het is idd oppassen geblazen, maar de deadlift is redelijk goed.
 
Je bent weer voorzichtig aan de slag zie ik.
Als je bij pulldown verder achterover gaat leunen wordt het een soort high pulley row.
Is ook een goede oefening voor je lats die je schouder ontziet.
Door hem zo breed mogelijk te pakken leg je toch het accent meer op wijdte wat de pulldown ook doet, een smallere grip zorgt voor dikte.
Verder sucses met je herstel.
 
Powerblade zei:
Je bent weer voorzichtig aan de slag zie ik.
Als je bij pulldown verder achterover gaat leunen wordt het een soort high pulley row.
Is ook een goede oefening voor je lats die je schouder ontziet.
Door hem zo breed mogelijk te pakken leg je toch het accent meer op wijdte wat de pulldown ook doet, een smallere grip zorgt voor dikte.
Verder sucses met je herstel.
Voorzichtig is maar relatief, ik heb me toch teveel laten gaan op die deadlift. Gelukkig lijkt de schade beperkt, al is vooroverbuigen momenteel af te raden. Maar in ieder geval deze week geen training meer. Ik hoop dat de onderrug tegen volgende week zich hersteld heeft.

Ik leun inderdaad redelijk achterover bij de pulldown. M'n grip is niet overdreven smal, maar ook alles behalve breed. Gisteren bvb voelde het nog redelijk goed aan zo. Het blijft wat experimenteren.
 
Back
Naar boven