AndroidHealthClinic

Raistlin's training log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Vandaag toch gaan trainen, maar de rug proberen te sparen.

Squat (mét manta ray) :

20 x 20 kg
20 x 30 kg
12 x 40 kg
12 x 40 kg
10 x 40 kg

Laag in gewicht omdat ik de rug toch wat voelde trekken, maar misschien dat het de doorbloeding wel wat stimuleert. We zijn er nog niet helemaal vanaf. 't Was trouwens op m'n sokken, had de juiste schoenen niet aan.

Een half uurtje ('t is maar een gok) aan de praat geweest met Luc over bodybuilding, powerlifting en gewichtheffen. Conclusie : BB is bad :D .

Dumbbell press :

15 x 6 kg
15 x 8 kg
12 x 11 kg
9 x 13 kg

Zonder al teveel problemen eigenlijk. Onderarmen moeten er weer wat aan wennen, maar de schouder klaagde niet teveel. Misschien omwille van de setjes push-ups die ik tussendoor deed tegen de bankjes.

Cable cross-overs :

15 x 9 kg
12 x 15 kg
9 x 15 kg

RC en aanverwanten : Enkele setjes seated cleans, poor man's shoulder horn externe rotaties ([Link niet meer beschikbaar]) en face pulls. En wat side raises en incline side raises.

Op zich niet echt een slechte training, de schouder hield zich kranig. En de rug, tjah, die heeft even wat tijd nodig.
 
Wat een BB-training, meer sets voor borst dan voor benen. ;) :D
 
Tjah, kon geen calve raises doen op m'n sokken he :D . En deadlift op m'n pull dag vind ik persoonlijk ook redelijk benen :) .
 
Vandaag eens wat mee volume 'gepulled' . De rug is beter maar nog niet 100% (voel hem nu ook weer wat meer) dus 'k heb niet overdreven op de DL.

Deadlift :

20 x 30 kg
15 x 40 kg
15 x 40 kg
10 x 50 kg
8 x 50 kg
5 x 50 kg

BOR (eerst bovenhands, laatste twee onderhands):

20 x 20 kg
15 x 30 kg
12 x 35 kg (?)
9 x 40 kg
8 x 40 kg

Pulldown (eerst bovenhands, laatste onderhands en smaller)

12 x 35 kg
9 x 40 kg
8 x 40 kg

Static hold :

60 kg : 30 s
70 kg : 20 s
80 kg : 14 s (bar net niet op de pinnen gekregen, viel een beetje scheef :D)

Face pulls :

12 x 5 kg
15 x 10 kg
15 x 10 kg
12 x 5 kg

Side raises :

2 x 15 x 2 kg
 
Zelfs zonder Luc z'n hulp heb ik 't overleefd, en de omstaanders ook :D . Zijn natuurlijk nog geen gigantische gewichten. Volgende keer misschien m'n static holds ín de kooi doen.
 
Kerel,

Leuk weer wat van je te lezen en te zien dat je nog steeds bezig bent met trainen ondanks alle tegenslagen! Top hoor! respect! Ik moet zeggen dat (gezien je blessures) de gewichten me helemaal niet tegenvallen. Als jij je logje blijft bijhouden, ga ik m zeker volgen!

Suc6!
 
Thx :) .

Vandaag nog eens een push dug. M'n onderrug (vermoed dat het m'n rechter quadratus lumborum is, de locatie lijkt daar toch op te duiden) is niet zoals het hoort, dus 'k ga na vandaag eventjes de conventionele squats en deadlifts uit m'n schema bannen. Dan blijf ik wel alleen over met de front squat (die best goed ging) en calve raises, dus misschien dat ik wat domme isolatiedingetjes doe voor m'n hams. We zien wel.

Back squat :

20 x 20 kg
12 x 40 kg (misschien te snel omhoog, al blijft het weinig gewicht)
12 x 40 kg (voelde toch niet zoals het hoorde, dus maar naar de front squat)

Front squat :

15 x 20 kg
15 x 20 kg
9 x 30 kg

Eigenlijk viel de druk op de schouders erg mee, misschien door het lage gewicht. Dit is toch even een blijvertje.

Good morning : 9 x 20 kg en meteen afgevoerd

Dumbbell press :

20 x 6 kg
15 x 8 kg
12 x 10 kg
12 x 12 kg
9 x 15 kg (allemaal pijnarm)

Cable cross-overs :

15 x 12 kg
12 x 15 kg
12 x 15 kg

Incline side raises (incline bankje) :

15 x 1 kg
15 x 2 kg

Seated cleans :

15 x 2 kg
12 x 4 kg

Poor man's shoulder horn :

20 x 1 kg
15 x 2 kg

Calve raises :

20 x 15 kg
20 x 20 kg
15 x 25 kg

Statis holds :

60 kg : 30 s
70 kg : 30 s
80 kg : 30 s
90 kg : 15 s

Deze keer in de squatkooi :D .


Misschien toch wat hoog volume, maar die laatste dingetjes gingen vlotjes. Wat volume in m'n RC training lijkt niet verkeerd.
 
Raistlin zei:
M'n onderrug (vermoed dat het m'n rechter quadratus lumborum is, de locatie lijkt daar toch op te duiden) ....

Gozer...door al dat gerevalideer heb je nogal een aardig fysiologisch vocabulaire opgebouwd hè?



:D :D :D
 
Goeie training? :D Al gekeken hoe hyperextensions voelen aan je rug? :)
 
Naga zei:
Gozer...door al dat gerevalideer heb je nogal een aardig fysiologisch vocabulaire opgebouwd hè?



:D :D :D
Heb wat leuke boeken liggen, dus het is vooral opzoekwerk :D .

@Samu

Ze zijn er nog niet van gekomen. 'k Durfde ook niet meer proberen na die squats. Was vooral blij dat de front squats lukten. Zal volgende keer eens kijken op m'n pull dag.

'k Zou trouwens de frequentie willen opdrijven, maar 'k twijfel nog even met die r*trug.
 
De frequentie is even naar 0 :D .

Opstaan is echt wel pijnlijk voor de rug, overdag heb ik dan weer bijna geen last, tenzij wanneer ik lang op een stoel zit. Maar een week rust, gevolgd door een week zonder directe belasting van de onderrug, lijkt me wel aangewezen. Wel k*t dat dit erbij komt, maar het zij zo. 't Is vooral vervelend dat ik sinds een maandje geen bezoeken meer bij de kine heb, die had er zeker raad mee geweten.
 
Ai jammer, een rust week zal je mss wel goed doen.
 
Nummer 1 uit dit prentje zou wel eens de boosdoener kunnen zijn, nu ik wat meer research heb gedaan, de piriformis (neen, ik verzin de namen niet zelf :D) :

DeepHipRotators.gif


Blijkbaar een spier die soms nogal verkort kan zijn, en waardoor de sciatische zenuw soms doorloopt. Typische symptomen oa pijn bij lang zitten (check), bij opstaan (check), oefeningen als deadlift, squat, goodmorning (check), gepaard gaande met vreemde pijntjes in 't been (knieën en soms ook wat naar de hamstrings, check), vaak samen met platvoeten, overpronatie en naar buiten wijzen van tenen tijdens stappen (check), en de locatie klopt iets beter. De stretchen ervoor voelen ook redelijk pijnlijk aan. Dus dit lijkt wel een winnaar.

26/01 heb ik een afspraak bij de sportarts, omdat er weinig verbetering is en dit blijkbaar vaak nogal wat werk vraagt om eruit te krijgen. Het is zelfs lichtjes bilateraal, zo heb ik na lang zitten ook links wat last. Misschien train ik vandaag of morgen weer, maar deadlift, alle squats, BORs en aanverwanten vliegen er even uit. 't Is k*t maar wat doe je eraan he.
 
Succes Raistlin, laat die piriformis onder handen nemen :D
 
Ow de M. Piriformis. Doet exorotatie en een zwakke abductie van de dij. Probeer es beide bewegingen, als het bij beide pijn doet heb je nog een check meer. Die andere spiertjes die daar liggen doen enkel exorotatie. :) Zorgt verder ook voor stabilisatie van het heupgewricht => weer een instabiliteit? ???
 
Het feit dat ik net wat stretches gedaan heb en de pijn wat beter voelbaar is zegt het wel al zeker ? :) De bewegingen zelf zijn natuurlijk niet zo duidelijk, maar bij een schouderinstabiliteit is een onbelaste exorotatie ook niet pijnlijk he :).

Tjah, het past wel wat in 't patroon he. Al denk ik dat instabiliteit van het heupgewricht iets minder courant is. Maar het is natuurlijk wel een storing :D . Uiteindelijk is 't gewoon weer een manifestatie van m'n laxiteit en te hoge spiertonus. En als je kijkt naar het probleem van die platvoeten en onverklaarbare kniepijn (die lijkt op bilaterale hamstringsonsteking en volgens m'n vorige kine al neurologisch was) dan merk je weer dat alles aan elkaar hangt.
 
Vandaag nog eens een pull dag. 'k Heb geprobeerd de heup/onderrug wat te ontlasten, maar 'k merk wel dat het nog wat teveel was. Wat stretchen heeft wel een beetje geholpen, zien wat het morgen brengt.

Rack pulls :

15 x 20 kg
15 x 40 kg
15 x 40 kg
12 x 40 kg

Het voelde wat beter aan dan gewone deadlifts, maar toch twijfel ik of ik deze nog wel ga doen de komende weken.

BOR, eerst onderhands :

15 x 20 kg
15 x 30 kg
12 x 40 kg
7 x 45 kg
5 x 40 kg (bovenhands, maar eigenlijk teveel)
12 x 30 kg (bovenhands)

Pulldown, eerst bovenhands :

12 x 35 kg
10 x 40 kg
10 x 40 kg onderhands, maar 't vat was af

Static holds :

60 kg : 30 s
80 kg : 20 s
80 kg : 20 s

Face pulls :

15 x 10 kg
12 x 10kg

Seated dumbbell cleans :

15 x 2 kg
12 x 4 kg

Deze keer iets meer proberen 'cleanen', je merkt het verschil toch.

En dan nog de cable crunches (2 x 15 x 30 kg) en wood chops (2 x 15 x 10 kg)
 
die rackpulls van hoe hoog is dit dan?
 
Zodanig dat m'n knieën wel iets gebogen waren op het onderste punt, maar niet echt heel veel. De bar nog hoger leggen neemt natuurlijk nog een stuk van de onderrug weg, maar dan kan ik al even goed gaan shruggen :D .
 
Back
Naar boven