XXL Nutrition

Raistlin's training log

Bezoekers in dit topic

Was trouwens wel een leuke bedoening gisteren. Eén of andere beer van een bodybuilder ging eventjes mee olympische lifts doen, had ze nog nooit gedaan. 100 kg getrokken en bijna 120 kg gestoten (uitstoten gemist, heeft ie mooi nét over z'n hoofd heen gewipt). Maar Luc wil hem niet in z'n team zegt ie, schrik voor dopingcontroles :D .
 
Dat was inderdaad nen serieuzen beer en indrukwekkend welke gewichten hij deed voor zijn eerste keer dat hij het deed.
Hij had ervoor ook al 2 uur staan trainen.
 
Binnen twee uurtjes word ik trouwens bij de dokter verwacht. Ik begin nu toch te twijfelen over wat ie wil doen, hij sprak over een 'diagnostische techniek' waardoor ik enkele dagen het wat kalm aan moest doen en ze meer te weten konden komen over de staat van m'n tussenwervelschijven. Ik lees nu echter op z'n website over IDET, een methode waarbij ze de schijf via een naald intern opwarmen om het collageen te laten samentrekken. Dit is wel een stuk minder 'diagnostisch' als ie voorstelde, en ik lees over enkele maanden tot een half jaar geen zware lifts op sommige pagina's. Da's een stadium waar ik nog niet aan toe ben, dus als ie dat wil doen haak ik straks waarschijnlijk toch af, voorlopig. Ze moeten hun patienten dan maar beter informeren.

Gisteren trouwens nog redelijk wat last gehad van de rug, erg spijtig maar ik denk dat de cleans misschien de kast in moeten tot die problemen van de baan zijn. Het is wel k*t.
 
veel succes bij de "diagnostische" ingreep.
 
Het was dus toch geen IDET, maar 'radio frequency lesioning'. Ze brachten naalden in de rug in, en langs die naalden werden elektrische sondes vlak bij de zenuwen rond de facetgewrichten gebracht. Daar werd dan een tijdje een radiofrequent veld aangelegd, om die zenuwen als het waren even een schok te geven. De 'diagnostische' kant ligt er dus in om te zien of het iets uithaalt. Ik mag snel weer trainen, is dus niet erg ingrijpend. Nu enkele dagen rust.
 
Damn wat een techniek... Goed dat je niet zo lang moet rusten. :thumbs:
 
Tjah, het stelde niet zoveel voor. Plaatselijke verdoving, af en toe wat vreemde tintelingen in m'n been, en ze moesten ook even door een ligament enzo. Maar omdat ze niet in de schijven zelf komen is het niet erg ingrijpend. En hoe fantastisch de techniek is merken we wel binnen een week of twee, als we resultaat zien :D . Het is gelukkig wel iets van 'baat het niet dan schaadt het niet'. Alleen een beetje in de portefeuille, maar dat valt nog redelijk mee, al is het iets meer dan een gewone visite :D .
 
Ben benieuwd. :)
 
Vandaag nog eens getraind, de rug voelt weer redelijk aan zoals ervoor. Over het resultaat ervan gaan we nog niet teveel uitspraken doen, da's een weekje of twee afwachten.

Had ook barslecht geslapen, maar vreemd genoeg had het niet echt invloed op m'n gewichten.

09/05/06 : UB

- Chest-supported rows (onderhands)

15 x 25 kg
10 x 35 kg
8 x 40 kg
6 x 45 kg
6 x 50 kg
5 x 55 kg
4 x 55 kg

- Incline dumbbell press

10 x 12 kg
8 x 14.5 kg
6 x 17 kg
4 x 19.5 kg

- Pulldown (onderhands)

8 x 50 kg
6 x 60 kg
4 x 65 kg (PR)

- Military press

8 x 20 kg
6 x 25 kg
2 x 3 x 27.5 kg

- Nog wat externe rotaties en side raises
 
Zelfs nog een PR... :)
Zou wel iets hoger gaan qua volume.
 
Misschien geen slecht idee inderdaad. 'k Ga sowieso stilaan van die pulldowns afstappen en meer gaan chinnen. M'n mixed dag zal toch nog een tijd wegvallen omdat ik met m'n rug toch even geen zin heb om weer te gaan cleanen.

Ik twijfel er ook aan om m'n military presses meer naar voor te zetten, alleen zeker niet als eerste want m'n schouder moet toch enigszins opgewarmd zijn. De vraag is natuurlijk wat voor invloed het heeft op dat dumbbell drukken enzo. En die cable cross-overs blijven er ook in, die doe ik te graag. Daar ga ik wel niet meer op volume werken.

Verdere evolutie : ik ga weer eens deftig eten :D. Heb kilo's mager vlees en diepvriesgroenten aangeschaft, samen met een massa pasta en rijst. Geen uitgekiemd eetschema, maar gewoon goed en proper eten.
 
Geen uitgekiemd eetschema, maar gewoon goed en proper eten.
Zo doe ik het ook al een tijd. AL dat getel van grammen en calorieën werd niks bij mij. Zo gaat het ook prima.
 
Ik ben een dommekloot. Vandaar LB dag, na 4 x 90 kg deadlift wou ik nog even 95 kg liften. Ook al ging het bijna niet, toch wou ik er een rep uitpersen en heb ik m'n rug weer bezeerd. We zien wel wat het morgen geeft, hij is natuurlijk nog wat zwak door die behandeling. Maar ik verdien het om te branden in de hel.
 
:grumble: niet best... LUISTEREN NAAR JE LICHAAM!

:D

zeker jij.

Maar het valt vast mee, maar beetje voorzichtiger kan geen kwaad lijkt me.
 
Tjah, het is dus duidelijk weer erger geworden. Hopelijk trekt het de komende dagen weer bij, maar 'k ga me toch eens grondig moeten bezinnen. 't Is anders echt wel ideaal om je humeur helemaal terug te slaan, loop mezelf al sinds gisterenavond te vervloeken. En ik had het voelen aankomen he. Grote kans dat die behandeling uiteindelijk geen resultaat heeft zo, dus die centjes zijn ook foetsjie.

K*t.

Ik denk dat ik sowieso even de deadlift weer zwaar ga inperken (misschien weer even eruit), en me ga concenteren op fronts quats, stretchen van hip flexors en hamstrings, en versterken van hamstrings en gluteus. Heeft iemand een idee hoe ik dit laatste best doe zonder m'n rug teveel te belasten ?
 
Laatst bewerkt:
Klote van je rug bro.

Raistlin zei:
Ik denk dat ik sowieso even de deadlift weer zwaar ga inperken (misschien weer even eruit), en me ga concenteren op fronts quats, stretchen van hip flexors en hamstrings, en versterken van hamstrings en gluteus. Heeft iemand een idee hoe ik dit laatste best doe zonder m'n rug teveel te belasten ?

Glute Ham Raises?
 
Zijn die niet wat redelijk bruut voor iemand met mijn kracht ? :D

Ik denk ook wel aan lunges, omdat je core daarmee ook mooi rechtop blijft, en je toch je hams en glutes aanspreekt. Heb ze eigenlijk nog nooit gedaan, maar misschien geen slecht moment om ze in te bouwen.

Heb trouwens al m'n dokter geconsulteerd, ze gingen het even overleggen als het wat kalmer is in de praktijk. Een klein vermanend vingertje was er wel bij, maar ik verwachtte niet minder.
 
Deads er uit ja. Ik stop daar ook bij zodra ik last heb.
Hyperextensions misschien proberen?
 
Misschien hyperextensions op die machine om te beginnen. Waarschijnlijk bij je hyperextensions ook constant een rechte rug houden en de beweging uit je heupen laten komen ? Vorige keer heb ik eens geprobeerd om vanuit m'n rug te werken met als idee die ook wat meer dynamisch te belasten, maar dat was me slecht bevallen.
 
Back
Naar boven