Fitness Seller

Raistlin's training log (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mss en combinatie volgende keer rackpull shrug ... :D
 
Er kunnen vandaag foutjes zitten in de reps enzo, niet zo goed bijgehouden.

21/01/06 : Push dag

Front squat :

15 x 20 kg
12 x 30 kg
10 x 30(35?) kg
8 x 35 kg

Eigenlijk ben ik hier helemaal niet zeker van, alleen de gewichten. Waren het eigenlijk wel 4 sets ? :D

Dumbbell press :

15 x 7 kg
12 x 10 kg
10 x 12 kg
8 x 14 kg

Erg kalm, had niet echt zin hierin te overdrijven. Je weet maar nooit met die k*tschouder.

Cable cross-overs :

20 x 12 kg
15 x 15 kg
7 x 18 kg

Overhead press :

?? x 20 kg (The Locust kwam me even wat tips geven over de uitvoering, de tel was dan natuurlijk wel zoek :))
9 x 20 kg
8 x 20 kg

Eigenlijk zou ik die wel even willen proberen. Overhead presses zijn voor brakke schouders altijd een moeilijk geval, maar het was redelijk pijnloos en je voelt die schouderbladen gewoon werken.

Incline side raises : 2 x 12 x 2 kg
Poor man shoulder horn : 2 x 12 kg

Static holds :

80 kg : 40 s
90 kg : 30 s
100 kg : 20 s

Shrugs (halve ROM omdat de bar zo hoog lag voor die holds, en eigenlijk ook niet gepland, had er gewoon zin in) :

15 x 60 kg
12 x 70 kg
 
Goeie training. Straks haal je me nog in. :eek: :p
 
Dat zie ik nog niet snel gebeuren, zeker niet wat deadlift enzo betreft :D . Nu nog wat deftig gaan eten, want dat trekt nog nérgens op. Is ook moeilijker wanneer je maar 2 keer per week traint en er zo minder mee bezig bent, maar al m'n blessures maken het wat moeilijk om de frequentie omhoog te halen.
 
Valt me wel op dat die front squats best inhakken op je core. Vandaag spierpijn rondom rond :D . Positief is dan weer dat m'n heup zich vandaag erg kalm houdt. Maar het is toch nog wat te vroeg voor de full squats en deadlifts. 'k Twijfel wat of 'k m'n afspraak donderdag bij de sportdokter af zou zeggen, maar misschien beter het zekere voor het onzekere nemen. Heb al genoeg chronische blessures :D .
 
24/01 : Pull dag

Toch eens deadlifts geprobeerd, de meeste mooi elke keer terug op de grond gelegd. En eigenlijk nogal veel rows, de pulldowns gingen al snel naar beneden :D . 'k Denk dat ik ook even geen extra buikspieren meer ga doen, na de woodchops begon de heup weer aardig te protesteren. Ik ga de afspraak bij de sportdokter toch maar houden.

Deadlift :

2 x 15-12 x 30 kg
3 x 12-10 x 40 kg

BOR bovenhands :

15 x 20 kg
12 x 30 kg
11 x 35 kg

BOR onderhands :

12 x 35 kg
7 x 40 kg
10 x 40 kg (na wat meer rust)

Pull down bovenhands :

11 x 40 kg
5 x 45 kg (lats opgeblazen :D)

Seated dumbbell cleans :

15 x 3 kg
12 x 4 kg

Face pulls :

15 x 10 kg
12 x 15 kg
15 x 10 kg

Cable crunches : 2 x 15 x 30 kg

Wood chops : 1 x 15 x 10 kg

Static holds : afgelast wegens kapotte handen :D
 
Tijd voor een medical update :D .

De conclusies van de sportarts vandaag :trauma aan rechter facetgewricht L5/S1 door overbelasting bij deadlift.

Dingen die bijgedragen hebben daartoe, en ook m'n vreemde kniepijnen :

- voetzolen nogal vreemd opgebouwd (overpronatie)
- ietwat scheve heup, gaat gecheckt worden met RX
- te korte hamstrings
- nog wat technisch gewauwel waar ik niets van onthouden heb
- te hoge spiertonus door laxiteit (spasmofilie-achtige symptomen)

Het trauma zelf zal zich waarschijnlijk redelijk goed herstellen, maar de oorzaken moeten toch aangepakt worden. Dus wat staat er op het programma ?

- NMR van de heup/onderrug om alles eens in beeld te krijgen
- radiografieën van heup/onderrug om scheefstaan te checken
- loopanalyse om problemen met afrollen van de voeten te bekijken

Dus weer veel eurootjes richting de medische wereld :D .
 
Da's een kleine update. :D
 
31/01/06 : Push dag

Front squat :

12 x 20 kg
12 x 30 kg
8 x 35 kg
6 x 40 kg

Seated calve raises :

20 x 20 kg
2 x 15 x 25 kg

Dumbbell bench press :

15 x 7 kg
12 x 9 kg
10 x 11 kg
8 x 13 kg
6 x 15 kg

Cable cross-overs :

15 x 15 kg
10 x 15 kg ('t vat was af)

Military press :

8 x 20 kg
6 x 20 kg

RC-werk

Conclusie :
- Na een week keelpijn en een slechte nachtrust niet zo slecht. De rug ging redelijk goed met de front squat om, al zit 't herstel spijtig genoeg op een status quo. Hopelijk brengt de NMR raad.
- Combinatie dumbbell press en military press valt toch zwaar. 't Laatste ging eigenlijk gewoon niet meer, en helemaal gezond voelde het ook niet meer aan.
 
Hoe voelt je schouder nog?
 
Front squats full, parallel... ??? Je mag wel es wat meer volume gaan opbouwen, niet? :p
 
Tijdens de MP niet zo goed. Voor de rest viel het best mee, al merk ik bij de dumbbell bench press het bvb ook vaak. Gelukkig weet ik dat wat pijn geen drama is in mijn geval, zolang het niet te erg is en niet blijft nazinderen.

Moet wel zeggen dat 'k me daarnet weer zat dood te ergeren aan dat rotlichaam dat langs geen kanten draait zoals het hoort (motorisch gezien dan toch :D). Maar je moet het nu eenmaal doen met wat je krijgt.
 
Samu zei:
Front squats full, parallel... ??? Je mag wel es wat meer volume gaan opbouwen, niet? :p
Iets onder parallel. Dieper en meer volume durf 'k met die rug nog niet aan. Het zal allemaal nog even blijven stagneren op die manier :) .
 
Nette Push dag (veel succes met de Blessures? of zijn het lichte pijntjes?)
 
frontsquat zijn de shit, hoe voelen je schouders? :D
 
Helemaal geen last van m'n schouders bij de frontsquat. Ik leg hem nu ook dichter bij m'n nek, vorige keer lag de bar nogal laag op m'n armen.

Ik heb trouwens daarbuiten vandaag helemaal niet veel last van m'n rechterschouder. Dus zoals ik al aangaf, zolang het niet nazindert kan het geen kwaad :D .

Opstaan was deze morgen dan wel weer pijnlijk, denk niet dat ik die frontsquat verder moet pushen zolang er geen betere diagnose van die rug is. Binnen enkele weken dus.

@Ari70

De rug is een echte recente blessure. De schouder is een redelijk complex verhaal maar daar valt in m'n log al heel wat van te lezen. En dan zijn er nog wat andere dingen, zoals m'n RSI achtige klachten die weer de kop op steken, alleen niet bij het trainen.
 
jaja front squat is tha bomb! succes met je pijntjes kerel, kan je tenminste snel weer wat meer volume pakken!
 
Vandaag k*ttraining. Een halve pulldag, maar had deze keer echt slecht geslapen en de rug hield me weer tegen. Daarbuiten al de hele dag polsen die stijf van de 'RSI' zaten, wat gelukkig tijdens de training net beter was. En over de rest zwijgen we nog :D . Ik noteer sowieso vanaf nu alle gewichten niet meer zo uitgebreid zolang er niet wat schot in komt.

Enige voordeel aan die rug is dat ik nu echt op vorm moet deadliften, dus de techniek zal wel al een pak beter zijn. Morgen nog wat looptestjes enzo bij de dokter (kost trouwens weer een fortuin), de 14e MRI, tussendoor nog de RX'en vastleggen en de 24e het verdict :p .

Ben vandaag wel gepromoveerd tot coach voor team Merelbeke op de wedstrijd deze weekend. Of eigenlijk eerder chauffeur en toeschouwer, maar dat klinkt niet zo :p .
 
Okay dus toch nog iets positiefs gebeurt deze dagen :D
 
Back
Naar boven