AndroidHealthClinic

Ramadan....oeps

Bezoekers in dit topic

Cagri51

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
18 mrt 2003
Berichten
438
Waardering
0
Eey allemaal,

Het is bijna weer zover. Vanaf volgend week maandag begint de ramadan voor de Moslims.

Maar ik heb nu een probleem. Hoe kan ik nu verder gaan met cutten???


We mogen eerst tot 6 of 7 uur in de morgen eten. Daarna tot 16:00 of 17:00 niet meer eten. En daarna weer wel.

Maar nu kom ik niet uit met mijn schema. Hoe kan ik het beste mijn maaltijd verdelen? En wat kan ik dan als ontbijt nemen, want daarna mag ik ongeveer 10 uur niet eten. Hebben jullie enig idee?

Alvast bedankt allemaal.

Groeten C.G
 
Hey Cagri51,

Wat ik meestal deed is eerst een kopje harira soep, maar dit kun je desgewenst ook overslaan, dan een koolhydraat rijke maaltijd, dan trainen, na de training een post workout shake. Ongeveer een uur daarna weer maaltijd en probeer totdat je gaat slapen steeds iets te eten. Dan 's nachts opstaan en een ontbijt je naar binnen werken, wel genoeg koolhydraten eten dan want zoals je zelf al zegt moet je circa 10 uurtje op teren, tenzij je weer daarna je bed induikt, want dan zou ik wel wat rustiger aan doen met de hoeveelheid koolhydraten.

succes verder!
 
Thanx bro, hier heb ik wat aan. Maar ik ben nu aan het cutten. Dus een kh rijke maaltijd wordt nix voor mij denk ik. Ik houd mijn eiwitten wel ongeveer op de 300 gram. Ik dacht zelf aan 3 a 4 maaltijden. Maar dan heb ik weer het probleem van dat 100 gram eiwitten per maaltijd hoog is. Ik kom er effe nie uit
 
beste manier van cutte toch niks eten :D

17.00 avond eten
daarna traine
trug van traine..21.30 weet eten
voor t slape 00.00 weer eten
06.00 ontbijten
klaar :P

ontbijt in elk geval kwark met lijnzaadolie ga ik doen dan word het extra langzaam opgenome over de dag de eiwitten.

thats it
 
Je moet gewoon van 7:00 tot 17:00 gaan slapen,
dat is wel de beste manier om alles binnen te krijgen :D
Ik zou het kunnen doen, maar ik weet niet of jij ook werkeloos bent.

Ik vraag me trouwens af waarom er zo'n waarde word gehecht
aan jezelf uithongeren ?
Het blijft natuurlijk je eigen keuze, maar ik vind het echt het slechtste
wat je kan doen voor je lichaam.
Vooral geen water drinken vind ik zeer gevaarlijk,
een vriend van mij is hierdoor een keer oming hard op de stenen gevallen.

Maar als nog wens ik je veel succes en ik hoop dat je niet teveel
kilo's zal kwijt raken bro ;)
 
Hij is aan het cutten dus laten we hopen dat hij veel gaat afvallen :p

ik ga ook vasten btw :)
 
Ik ga ook vasten, ben al blij als ik niks aan kom.

Misschien kun je het vasten verbreken met een een whey shake met melk.
 
RendezVous zei:
Hij is aan het cutten dus laten we hopen dat hij veel gaat afvallen :p

ik ga ook vasten btw :)

Hij zal jammer genoeg niet aleen vet kwijt raken,
want als je in zo'n mate eet zal je ook veel spier verliezen.

hoelang duurt het eigenlijk ? maandje toch ?
 
Cagri51 zei:
Thanx bro, hier heb ik wat aan. Maar ik ben nu aan het cutten. Dus een kh rijke maaltijd wordt nix voor mij denk ik. Ik houd mijn eiwitten wel ongeveer op de 300 gram. Ik dacht zelf aan 3 a 4 maaltijden. Maar dan heb ik weer het probleem van dat 100 gram eiwitten per maaltijd hoog is. Ik kom er effe nie uit

dan zou ik als ik jou was hetzelfde dieet houden, alleen 2 maaltijden skippen en bij de andere 4 maaltijden de eiwitten omhoog gooien, maar absoluut niet 100 gram per maaltijd, ik zou meer denken aan hooguit 50 gram per maaltijd.

succes!
 
Jay Impel zei:
Hij zal jammer genoeg niet aleen vet kwijt raken,
want als je in zo'n mate eet zal je ook veel spier verliezen.

hoelang duurt het eigenlijk ? maandje toch ?

het duurt een maandje inderdaad.

uit ervaring kan ik je vertellen dat het spierverlies wel beperkt blijft hoor.
 
Ik ga ook vasten, ben juist bang dat ik lichaamsgewicht en spiermassa ga verliezen...maar we ze zullen zien
 
Dat valt volgens mij allemaal wel mee, ik ken iig niemand die tijdens het vasten veel is afgevallen. En spier krijg je toch redelijk snel terug met het geheugeneffect enzow. :)

Ik moet wel even kijken of ik tijdens mijn tentamens ook ga vasten. :)
 
:to:

Ik vind het hele idee een beetje belachelijk. Dat is mijn persoonlijke mening dus val me r niet op aan. Maar je mag overdag niet eten... Van wie mag je dan niet eten?!

Ik zie het nut r echt niet van in, wat ben ik blij dat ik atheïstisch ben. Ik laat mijn leven niet leiden of bepalen door iets of iemand die ik nog nooit gezien of gehoord heb. Maarja, zo ben ik; een nuchtere hollandse jongen.
 
Rob G zei:
:to:

Ik vind het hele idee een beetje belachelijk. Dat is mijn persoonlijke mening dus val me r niet op aan. Maar je mag overdag niet eten... Van wie mag je dan niet eten?!

Ik zie het nut r echt niet van in, wat ben ik blij dat ik atheïstisch ben. Ik laat mijn leven niet leiden of bepalen door iets of iemand die ik nog nooit gezien of gehoord heb. Maarja, zo ben ik; een nuchtere hollandse jongen.

Ik weet ook niet precies waarom de moslims 30 dagen vasten, maar laten we mensen wel in hun waarde laten ;).

Om heel eerlijk te zijn, zou ik het ook niet kunnen. Naast sporten denk ik de rest van de dag aan eten :D.

voor de mensen die gaan vasten, succes.
 
Dat hoor ik dus zo vaak, dat mensen niet begrijpen waar vasten nou goed voor is.

Om breed te worden is het niet goed nee.

Maar om de waarde te kennen van luxe, rijkdom, lekker eten etc. is het heel goed.
 
Juist, door het vasten ga je de dagelijkse dingen zoals eten en drinken waarderen en daar is het volgens mij ook voor bedoelt. Trouwens cristenen vasten ook maar dan mogen ze alleen geen vlees eten ofzo ???

Ben trouwens niet streng gelovig ofzo maar vasten vind ik toch wel iets dat ik kan doen :p
 
Nastygirl zei:
Dat hoor ik dus zo vaak, dat mensen niet begrijpen waar vasten nou goed voor is.

Om breed te worden is het niet goed nee.

Maar om de waarde te kennen van luxe, rijkdom, lekker eten etc. is het heel goed.

precies!

want zoals iemand ooit zij:
"Met de buik vol filosofeert men gemakkelijk over de armoede."
 
Tijdens het vasten lijkt een simpele boterham met pindakaas met een kopje thee een heerlijke 4 sterren maaltijd.

En eerlijk gezegd de gezeligheid die het thuis brengt is het vasten dubbel en dwars waard!!
 
je kunt ook streng gaan cutten, dan zul je al dat lekkere eten ook meer gaan waarderen.... ;)

Over die 50 gram per maaltijd.... dat is dikke bullshit. Als je de hele dag niks eet, is het echt geen probleem als je 60 gram eiwit naar binnen krijgt per maaltijd...

Vind de ramadan zelf ook dubbelzinnig. Je mag niet schelden en heel veel andere dingen tijdens de ramadan... en zodra het is afgelopen, kunnen we weer beginnen! ??? Bovendien, waarom wel 's morgens vroeg en laat in de middag eten dan? Ik ken mensen die echt gruwelijk AANKOMEN tijdens de ramadan.... met name veel vrouwen, die 's ochtends en vanaf de middag eten naar binnen werken als nooit tevoren.... allemaal zware troep, zoals VEEL zoete delicatessen (baklava anyone?) enzovoort...

Ik ben zelf trouwens Turks en weet daardoor heel goed hoe de cultuur in elkaar zit... des te meer heb ik er op aan te merken.

Voor iemands neus een vette maaltijd eten, die aan de ramadan doet, doe ik dan ook absoluut niet... uit respect.
 
kingnbajam zei:
Over die 50 gram per maaltijd.... dat is dikke bullshit. Als je de hele dag niks eet, is het echt geen probleem als je 60 gram eiwit naar binnen krijgt per maaltijd...

Zijn lichaam is absoluut niet in staat om zoveel eiwitten in 1 keer op te nemen. 50 gram is eigenlijk al te veel, maar goed.....iedereen heeft daar zo zijn mening over.

ps. hij had het over 100 gram eiwitten per maaltijd, volgens mij krijgt ie dan echt last van z'n nieren.
 
Back
Naar boven