MuscleMeat

Ramadan (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Veel succes mensen die het doen en respect. :)
 
De ramadan is eigenlijk de grootste rede dat ik niet zo'n voorstander van de islam ben. Veel (vooral jongere) moslims geloven er diep in dat het niet uit maakt als je 11 maanden er flink op los te zuipt, doet, liegt, vloekt en steelt. Als je maar 1 maandje even je maaltijden zo plant dat je tussen zonsopgang en ondergang niet hoeft te eten dat je dan alles vergeven wordt en dat je 'gereinigd wordt'' van alle verkeerde dingen die je in dat jaar gedaan hebt. Ik vind dat als je een echte moslim bent, je je het hele jaar gewoon netjes moet gedragen, maar de jongere generatie neemt het niet zo heel nou meer met de regels van de koran.


Voor de serieuze moslims: veel succes!
 
Alle moslims veel succes (misschien beetje laat!)

ik ben voorstander van het initiatief!
 
Als je al coïtus voor het huwelijk gehad hebt, helpt de ramadan echt niet meer.
 
Alles kan vergeven worden zeekip, behalve een ding
 
succes mensen
 
Normaal gezien zeg je ook wat die ene ding is.
 
Jij van alle mensen weet wat dat ene ding is Cyan
Ik heb vroeger ook getwijfeld aan mn geloof, en zwaar maar het was nooit zoals jij cyan
Jij bent over die ene laaste lijn gegaan
 
Ik had wel een vermoeden wat het was.
 
Ik heb op voetbal 2 gasten die meedoen. maar op de wedstrijddag doen ze niet mee omdat ze ons dan in de steek zullen laten. Die halen ze wel weer in overigens na de ramadan. Op de doordeweekse trainigen die om 20 uur beginnen mogen ze ietsje later aantreden zodat ze snel wat energie naar binnen werken. Echt geen super maaltijd, wat marsen en een extran.
Ik vind het best knap mensen die het vol kunnen houden. Zou het ook kunnen maar wil het niet. Word er zeer chagrijnig van en dat kan m`n omgeving niet hebben.
 
Ik snap niet waarom mensen dingen zeggen zonder dat ze weten waar ze het over hebben. Volproppen?? Weet je hoe het in werkelijkheid gaat? Er word een heel feestmaal klaargemaakt, maar denk je dat je jezelf kan volproppen? Zo werkt het menselijke lichaam niet. Je maag is ondertussen veel kleiner geworden. De hele dag door denk je: "als ik straks mag eten dan ga ik dit eten en daarna dat en als ik dat op heb dan neem ik nog een beetje van dat."

Maar op het moment dat je mag eten en een paar happen hebt genomen dan is het hongergevoel weg en kan je maar 1 maaltijd naar binnenwerken. En bij mij is dat biefstuk met rijst of kabeljauw met rijst.

Precies hetzelfde in de ochtend, denk je dat je veel kan eten om half 5 in de ochtend? Je ogen zitten nog dicht en het enige waar je aan kan denken is je bed. Ik neem dan snel 500 gram kwark en een beetje brinta en ga lekker door met slapen. Weg theorie.

Er zullen genoeg mensen zijn die wel hoogcalorierijk voedsel naar binnen werken tijdens de ramadan. Maar jij bekijkt het van een sporters standpunt, namelijk hoogcalorierijk voedsel is slecht. Dat heeft niks met de ramadan te maken, maar met de persoon zelf. Er staat nergens in de koran dat je veel suiker en vet moet eten in de ramadan. Genoeg nederlanders die ik ken die dagelijks zulke calorierijke maaltijden eten.

dit is echt bullshit, zo snel krimpt je maag niet, ja ik weet het, doe het zelf ook, dit effect krijg je alleen als je KLEINE maaltijden neemt, en niet 1 of 2x per dag alsnog een grote maaltijd.
 
dit is echt bullshit, zo snel krimpt je maag niet, ja ik weet het, doe het zelf ook, dit effect krijg je alleen als je KLEINE maaltijden neemt, en niet 1 of 2x per dag alsnog een grote maaltijd.

Wat is bullshit?
Wat weet je?
Wat doe je zelf?
Welk effect?

Wees duidelijker en als mijn maag niet krimpt, waarom krijg ik elk jaar na de ramadan het heel moeilijk met meer dan 4 maaltijden eten terwijl ik normaal makkelijk aan de 8 maaltijden zit.
 
dat heeft niks met je maag te maken die krimpt maar gewoon gewenning / ritme
 
Jij van alle mensen weet wat dat ene ding is Cyan
Ik heb vroeger ook getwijfeld aan mn geloof, en zwaar maar het was nooit zoals jij cyan
Jij bent over die ene laaste lijn gegaan


Ben jij Allah/God??
 
Ram me dan .?:p
 
Voor mij mag ramadan voor sommige moslims echt oneindig en dag en nacht doorgaan :thumbup:
 
Back
Naar boven