MuscleMeat

Ramadan (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

over zakaat gesproken ( geld geven aan armen) in de koran staat dat je aantal % van je vermogen- bezit moet afstaan aan mensen die het minder goed hebben, minder welvarend, DAT IS DE ISLAM, dan moet je niet gaan kijken wat sommigen mensen doen het gaat er om wat er in de koran staat.

lijkt wel een wettenbundel belastingrecht :D
 
lijkt wel een wettenbundel belastingrecht :D

heb je niks beters te zeggen te zeggen dan dat ?
dat betekent dan dt nu alles wel duidelijk is, maar je wilt het niet geloven en gaat er dus geintjes over maken ;)
 
heb je niks beters te zeggen te zeggen dan dat ?
dat betekent dan dt nu alles wel duidelijk is, maar je wilt het niet geloven en gaat er dus geintjes over maken ;)

idd, voel geen drang om iets anders te vragen/zeggen
 
in de koran staat dat je aantal % van je vermogen- bezit moet afstaan aan mensen die het minder goed hebben, minder welvarend, DAT IS DE ISLAM, dan moet je niet gaan kijken wat sommigen mensen doen het gaat er om wat er in de koran staat.
Geloof je dit zelf? Islam in europa heeft alleen nog maar genomen. Het zijn wij, democratische Europeanen die steeds betalen aan zij die het minder goed hebben. Ik moet de eerste islamiet die iets geeft nog tegenkomen. Maar het gaat erom wat er in dat sprookjesboek staat, niet wat er in realiteit gebeurd, toch?
 
Geloof je dit zelf? Islam in europa heeft alleen nog maar genomen. Het zijn wij, democratische Europeanen die steeds betalen aan zij die het minder goed hebben. Ik moet de eerste islamiet die iets geeft nog tegenkomen. Maar het gaat erom wat er in dat sprookjesboek staat, niet wat er in realiteit gebeurd, toch?

hoe kan je iets iets weggeven wat je niet hebt ? als je zelf arm bent en net rond komt is het logisch dat je je zelf moet verzorgen, als je het kwijt kan moet je het ook geven.
dan ken jij volgens mij niet veel moslims ?
 
hoe kan je iets iets weggeven wat je niet hebt ? als je zelf arm bent en net rond komt is het logisch dat je je zelf moet verzorgen, als je het kwijt kan moet je het ook geven.
dan ken jij volgens mij niet veel moslims ?

Hij blij
 
Sorry maar ik vraag me toch af in welke fantasiewereld sommigen leven hoor. Ik merk echt totaal andere zaken. Zeker de jeugd voldoet totaal niet aan de omschrijving van een goede moslim die hier gegeven wordt. Ik hoop maar dat ik ongelijk heb en dat er ook een hele hoop van die goeie zijn. Vrees echter dat het eerder uitzondering is dan regel.
 
Sorry maar ik vraag me toch af in welke fantasiewereld sommigen leven hoor. Ik merk echt totaal andere zaken. Zeker de jeugd voldoet totaal niet aan de omschrijving van een goede moslim die hier gegeven wordt. Ik hoop maar dat ik ongelijk heb en dat er ook een hele hoop van die goeie zijn. Vrees echter dat het eerder uitzondering is dan regel.

ik zeg niet dat ze allemaal goed zijn er zitten een hoop verdwaalde tussen daarin moet ik je wel gelijk geven maar juist die gene komen op het nieuws. de rustige goede moslims hoor je niet omdat ze rustig hun leventje leiden, maar zoals in elke volk, er zitten goeden en slechten bij, maar ik probeerde alleen duidelijk te maken dat de islam een erg mooie godsdienst is die geweld verbiedt, maar er zijn toch heel veel mensen die hier misbruik van maken en beweren dat ze moslim zijn. marokanen en turken doen veel dingen die volgens de islaam niet mogen maarja als een nedelander dat ziet dan denkt hij meestal ook gelijk dat het met godsdienst te maken heeft maar dat is absoluut niet waar ;)
 
ik heb wel wat moslim vrienden (gehad) en die gaven vooral voor dorpjes waar hun familie vandaan komt, ondertussen trekken ze nog wel lekker onze belastingcenten hier hehe.
 
Gaan we eigenlijk ook zo'n topic krijgen over Sint-Maarten of pakjesavond?
 
Karmataart voor alle dbb moslim vrienden!
 
Geloof je dit zelf? Islam in europa heeft alleen nog maar genomen. Het zijn wij, democratische Europeanen die steeds betalen aan zij die het minder goed hebben. Ik moet de eerste islamiet die iets geeft nog tegenkomen. Maar het gaat erom wat er in dat sprookjesboek staat, niet wat er in realiteit gebeurd, toch?

Komop zeg, wat is dit nou voor een reactie? Alleen maar vooroordelen en beledigingen "ondersteund" door je persoonlijke (gebrek aan) ervaring.
Ik zal niet ontkennen dat de cijfers laten zien dat bepaalde bevolkingsgroepen sterker vertegenwoordigt zijn in de criminaliteit en bij de sociale voorzieningen, maar dat is geen basis om te generaliseren. Daarnaast heeft generaliseren totaal geen nut. Je bent bezig met het opbouwen en versterken van je eigen pessimistisch onrealistisch beeld van de samenleving. Niemand is daarbij gebaat.
 
Komop zeg, wat is dit nou voor een reactie? Alleen maar vooroordelen en beledigingen "ondersteund" door je persoonlijke (gebrek aan) ervaring.
Ik zal niet ontkennen dat de cijfers laten zien dat bepaalde bevolkingsgroepen sterker vertegenwoordigt zijn in de criminaliteit en bij de sociale voorzieningen, maar dat is geen basis om te generaliseren. Daarnaast heeft generaliseren totaal geen nut. Je bent bezig met het opbouwen en versterken van je eigen pessimistisch onrealistisch beeld van de samenleving. Niemand is daarbij gebaat.

Genialiseren is juist een fantastische manier om gemiddelden te onderstrepen! Gemiddeld nemen ze dus idd meer dan dat ze geven ;)
 
De cijfers naast elkaar leggen is de enige en beste manier. Generaliseren hoort daar totaal los van te staan.
 
Back
Naar boven