XXL Nutrition

Ramadan (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ik ben die site over
'ben jij een aap' aan het lezen, maar alleen al die vraag maakt mij diep triest... mensen die zich te goed voelen om familie te zijn van een aap ofzo ??? :(

whahahaha, idd. Wat een site zeg. :roflol:
 
wat wij moeten doen
A) Erkennen dat we zondaren zijn en Gods straf verdiend hebben.

B) Jezus als onze persoonlijke redder en verlosser aanvaarden.

wat god zal doen

A) Ons onze zonden vergeven.

B) Ons het eeuwige leven in de hemel geven


:roflol: dat christentuig ook



liever tuig, dan ongelovige type, dat iedere kans aangrijpt om een ander onderuit te halen!

.......niet bepaald vredelievend, nietwaar?

behandel een ander zoals je zelf behandeld zou willen worden!
;)
 
behandel een ander zoals je zelf behandeld zou willen worden!

zelfmoordterroristen uitgezonderd dan :p, maar verder idd een goede regel.
 
zelfmoordterroristen uitgezonderd dan :p, maar verder idd een goede regel.



dit geld zeker voor zelfmoord terroristen........wanneer ze zo'n opgeblazen gevoel krijgen van een ander, krijgen ze de kans niet meer om onschuldigen te doden!
:D
 
Het verschil tussen snavels en het verschil tussen vissen en mensen is eigenlijk hetzelfde (verandering in rangschikken van de vier basen A, C, T & G in het DNA). Het is gewoon (veel) meer van hetzelfde.

het ligt natuurlijk wel wat ingewikkelder dan dat ! maar ik heb de kennis niet om er op in te gaan.

in sommige post van je krijg ik de indruk dat jij denkt dat ik zo ontzettend dom ben omdat ik niet in de evolutie theorie geloof. er zijn ik weet niet hoeveel profesoren en hoog geleerde mensen die de evolutie theorie ook niet geloven en noch geloven ze in een god. die mensen zijn toch ook niet dom hun weten erg veel van beide onderwerpen af maar keuren ze alle 2 ook af.
waarom denk je dat hun niet in de evolutie theorie geloven ? hun weten er veel meer vanaf das ons beide bijelkaar. Er zijn natuurlijk ook hoog geleerde die er weer wel in geloven en andere weer niet.
je gelooft erin of je gelooft het niet!
 
ik ben die site over
'ben jij een aap' aan het lezen, maar alleen al die vraag maakt mij diep triest... mensen die zich te goed voelen om familie te zijn van een aap ofzo ??? :(

je zou maar een broer als aap hebben :haha: ik voel me zeker te goed om familie van een aap te zijn !
respect voor de apen maar ik vind dat er een grote kloof zit tussen apen en mensen!
 
je zou maar een broer als aap hebben :haha: ik voel me zeker te goed om familie van een aap te zijn !
respect voor de apen maar ik vind dat er een grote kloof zit tussen apen en mensen!

ik ga me geeneens meer verlagen tot jouw niveau, waar haal je dat broer als aap vandaan? denk je echt dat het in 1 generatie al kan muteren? alsjeblieft denk na voordat je wat geloofd.
 
Het verschil tussen snavels en het verschil tussen vissen en mensen is eigenlijk hetzelfde (verandering in rangschikken van de vier basen A, C, T & G in het DNA). Het is gewoon (veel) meer van hetzelfde.

het ligt natuurlijk wel wat ingewikkelder dan dat ! maar ik heb de kennis niet om er op in te gaan.

in sommige post van je krijg ik de indruk dat jij denkt dat ik zo ontzettend dom ben omdat ik niet in de evolutie theorie geloof. er zijn ik weet niet hoeveel profesoren en hoog geleerde mensen die de evolutie theorie ook niet geloven en noch geloven ze in een god. die mensen zijn toch ook niet dom hun weten erg veel van beide onderwerpen af maar keuren ze alle 2 ook af.
waarom denk je dat hun niet in de evolutie theorie geloven ? hun weten er veel meer vanaf das ons beide bijelkaar. Er zijn natuurlijk ook hoog geleerde die er weer wel in geloven en andere weer niet.
je gelooft erin of je gelooft het niet!

Imo ligt het niet gek veel anders op genetisch vlak. De rangschikking van basenparen. That's it.

Volgens mij valt het wel mee met het ongeloof onder de hooggeleerden. Helemaal als je geloofsovertuigingen en studierichtingen mee gaat rekenen. Maar er zijn idd wiskundigen die de evolutietheorie willen ontkrachten.
Overigens is de overtuiging dat random mutatie & selectie het enige mechanisme is waardoor evolutie plaatsvindt ook door minder mensen aangehangen dan evolutie van soorten in het algemeen, maar het is en blijft een onderdeel van de machinerie, ook in die ideeën.

EN ik vind je zeker niet dom. Het gaat me ook niet om jou, maar om je ideeën. Als je in mijn post geschiedenis zou kijken zou je dezelfde antwoorden terug vinden als jij nu geeft. Ik stond ook sceptisch tegen de evolutietheorie. (ook vanuit een religieuze achtergrond, die ik overigens allang niet meer praktiseerde). Ik kreeg een leestip (die ik een half jaar aan de kant heb gelegd na de eerste paar hoofdstukken :D). T is een kwestie van eerlijk tegen jezelf zijn imo. Het is niet echt leuk om je diepste overtuigingen overboord te moeten gooien.

Jij mag van mij gerust geloven wat je wil (alsof ik zou kunnen zeggen dat het niet mag :D), maar als je dergelijke zaken poneert kun je natuurlijk verwachten dat er kritiek geleverd gaat worden. In een discussie sta je open voor elkanders uitingen en reageer je. Ik geloof dat ik aardig uitvoerig heb gereageerd op zo'n beetje je hele waslijst.. Als ik je had gezien als een halve idioot, had ik die moeite wss niet genomen. Je hebt je er iig een beetje in verdiept, dus het houd je wel bezig. En dat is het belangrijkste ;)
 
ik begrijp precies wat je bedoeld, jij bent zeker groot gebracht zonder godsdienst dan is het altijd wat moeilijker. ik ben als moslim groot gebracht waarmee ik zelf natuurlijk erg blij mee ben, maar ik kan zo van mijn geloof afstappen maar dat doe ik niet. waarom niet ? het voelt goed om te vasten ( een fantastich gevoel als het klaar is, je voelt je niet gestrest niet droevig, een gevoel die niet te beschrijven is). als ik het avond gebed heb afgerond heb ik een soort gelijk gevoel, ik ga dan met een apart gevoel slapen, deze kan ik ook niet echt bechrijven maar je voelt je gewoon absoluut niet klote.

Ik ben wel christelijk opgevoed, maar het is nooit aangeslagen.
 
Het verschil tussen snavels en het verschil tussen vissen en mensen is eigenlijk hetzelfde (verandering in rangschikken van de vier basen A, C, T & G in het DNA). Het is gewoon (veel) meer van hetzelfde.

het ligt natuurlijk wel wat ingewikkelder dan dat ! maar ik heb de kennis niet om er op in te gaan.

in sommige post van je krijg ik de indruk dat jij denkt dat ik zo ontzettend dom ben omdat ik niet in de evolutie theorie geloof. er zijn ik weet niet hoeveel profesoren en hoog geleerde mensen die de evolutie theorie ook niet geloven en noch geloven ze in een god. die mensen zijn toch ook niet dom hun weten erg veel van beide onderwerpen af maar keuren ze alle 2 ook af.
waarom denk je dat hun niet in de evolutie theorie geloven ? hun weten er veel meer vanaf das ons beide bijelkaar. Er zijn natuurlijk ook hoog geleerde die er weer wel in geloven en andere weer niet.
je gelooft erin of je gelooft het niet!

Verreweg de meeste wetenschappers geloven wél in de evolutie. Eigenlijk alleen sommige religieuze wetenschappers twijfelen er aan, het lijkt er dus sterk op dat hun motivatie om er aan te twijfelen verband houdt met de onverenigbaarheid met het geloof, en niet met steekhoudende argumenten tegen de evolutietheorie. Anders zouden ook veel niet-gelovige wetenschappers aan de evolutie twijfelen. ;)
 
even kort samengevat:
Variatie is het wijzigen van
de bestaandetische informatie
van een basissoort.

Evolutie is het toevoegen van
enorme hoeveelheden nieuwe
genetische informatie.

Deze twee zaken zijn oneindig ver
van elkaar verwijderd.
Het ene is inderdaad bewezen.
Het andere niet.

evolutie voegt helemaal niet toe man, je begint gewoon met wat genetische variatie waar omgevingsfactoren zowieso de meest fitte fenotypes uitfilteren. een simpel algoritme waardoor variaties van generatie op generatie de nodige aanpassingen ondergaan, en meestal een toename van complexiteit ondervinden.

verder moei ik me niet meer in dergelijke discussies, alles is gezegd geweest in luuc's kindertopic.
 
Zo jongens , al uitgehongerd ???
 
nav Cyan's BeLIEve

reliculous :D

of is die wat ver gezocht? :o :D
 
De evolutie theorie heeft veel feiten maar aan de andere kant het blijft een THEORIE. Er zijn volgens mj meer mensen die deze theorie tegenspreken dan mensen die er werkelijk in geloven.
Genetica en informatica zijn maar twee voorbeelden van wetenschappen die in de tijd van Darwin nog onbestaande waren, en die een heel nieuw licht op de evolutietheorie geworpen hebben.
zo is ontdekt dat Darwin allang met de gedachte van evolutie rondliep, nog voor hij er diepgaand onderzoek naar gedaan had. De gedachte dat alle leven op aarde is ontstaan uit iets heel kleins, bestaat immers al duizenden jaren. De oude Grieken kenden deze filosofie al (zonder enig natuurkundig onderzoek). ..........................................

..........................................

Deze twee zaken zijn oneindig ver
van elkaar verwijderd.
Het ene is inderdaad bewezen.
Het andere niet.[/B]

Nogmaals, als evolutie volgens jou niet in staat is ingewikkelde wezens als de mens te maken, en een god wel, dan volgt daaruit dat iemand ook god moet hebben geschapen, want god is toch minstens net zo'n ingewikkeld wezen als een mens. Hoe zit dat dan?

En hou ajb eens op met ellenlange citaten hier neer te plempen maar vat het eens samen in je eigen woorden.
 
Nogmaals, als evolutie volgens jou niet in staat is ingewikkelde wezens als de mens te maken, en een god wel, dan volgt daaruit dat iemand ook god moet hebben geschapen, want god is toch minstens net zo'n ingewikkeld wezen als een mens. Hoe zit dat dan?

En hou ajb eens op met ellenlange citaten hier neer te plempen maar vat het eens samen in je eigen woorden.

Creationists can generate more lies more quickly than you can refute
 
Is dit ding nog niet over? De moslims op m'n werk zijn niet te genieten en je kunt er geen klote mee aanvangen :)
 
maar kom er zijn wel meer dingen die die geen steek houden in een godsdienst.

Veel succes iig met je honger :D

geloof moet je ook niet bestieren met de rede, maar insluiten in je spirituele belevingswereld, daar kracht en steun uit putten, dat is het wezen van het geloof.. het woord 'geloof' zegt het al, je gelooft in het metafysische, het ongrijpbare en onvoorstelbare, en de tot nu toe ontwikkelde hersenpan van de mens is ontoereikend om het geloof uitputtend bloot te leggen..
elk mens heeft een geloof, zelfs descartes, de vader van het rationalisme, had een geloof: zijn verstand die hij deducteerde tot cogito ergo sum

selam aleijkum
 
Geloof is dus 1 groot gezever. Got it.

Ramadan is btw gedaan. 0 dagen gevast, dat is een record. Wel genoten van het suikerfeest. 100 euro gekregen van onkel.
Leuk halal geld voor coke + hoeren.:o
 
Geloof is dus 1 groot gezever. Got it.

Ramadan is btw gedaan. 0 dagen gevast, dat is een record. Wel genoten van het suikerfeest. 100 euro gekregen van onkel.
Leuk halal geld voor coke + hoeren.:o

flauwe opmerkingen, ik neem aan dat je gedronken hebt.

maar wat betreft het geloof hem je wel een beetje gelijk

ik denk altijd: waarom kon copernicus niet gewoon zijn theorie kwijt? Waarom was de kerk zo koppig?
 
Back
Naar boven