XXL Nutrition

Ramadan (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jij zal vast wel woorden kennen die je niet kan vertalen. Denk dat het eerder voor verwarring zou zorgen als ze in meerdere talen gepubliceerd zouden worden, maar zeker weten doe ik niet. Daarnaast is arabisch de taal van de islam, één taal is een sterkere éénheid, maar Ik weet ook niet alles.

Hoezo voor verwarring? Juist dat het woord van Allah in één taal op papier is terechtgekomen en dat hier allerlei zogezegde verkeerde vertalingen uitkomen zorgt voor verwarring, zoals ook in deze thread:

Ik denk dat het meer met de vertaling te maken heeft. Sommige dingen kan je gewoon niet vertalen. Als je wilt weten waar de islam over gaat raad ik je eerder aan andere boeken erover te lezen, die makkelijk te begrijpen zijn.
 
Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat het stukje over doden van ongelovige niet zo geinterpreteerd moet worden of gewoon slecht vertaald is. Wat ik wel weet is dat toen de profeet en zijn metgezellen werden aangevallen, hij het zijn metgezellen verbood om terug te vechten, tot god bericht gaf dat wanneer iemand ongewenst je land of huis binnenvalt, jij jezelf mag verdedigen. Zelfs toen de profeet zijn volk beschermde gaf hij duidelijk de boodschap; '' alleen gewapende mannen te bestrijden die zelf in de aanval zijn en geen vrouwen en kinderen en geen dieren en ook geen planten en bomen''
 
  • Like
Waarderingen: kix
Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat het stukje over doden van ongelovige niet zo geinterpreteerd moet worden of gewoon slecht vertaald is. Wat ik wel weet is dat toen de profeet en zijn metgezellen werden aangevallen, hij het zijn metgezellen verbood om terug te vechten, tot god bericht gaf dat wanneer iemand ongewenst je land of huis binnenvalt, jij jezelf mag verdedigen. Zelfs toen de profeet zijn volk beschermde gaf hij duidelijk de boodschap; '' alleen gewapende mannen te bestrijden die zelf in de aanval zijn en geen vrouwen en kinderen en geen dieren en ook geen planten en bomen''

En hoe weet je dan dat de andere stukjes die niet over doden en dergelijke gaan wel goed zijn vertaald en dat je die wel juist interpreteert?
 
Beetje rare vraag, kan er ook zo een stellen:

Waarom is de bijbel oorspronkelijk in het hebreeuws en niet " in alle talen gepubliceerd, zodat z'n woord onmiskenbaar begrijpelijk is voor al z'n gelovigen, i.p.v. dat er zogenaamde slechte vertalingen komen die vatbaar zijn voor misinterpretaties?"


Omdat die gast/vrouw die dat boek verzonnen heeft alleen maar in het hebreeuws kon praten/lezen en schrijven??
 
Omdat die gast/vrouw die dat boek verzonnen heeft alleen maar in het hebreeuws kon praten/lezen en schrijven??

En zodoende dus ook niet het woord van God.
 
Hoezo voor verwarring? Juist dat het woord van Allah in één taal op papier is terechtgekomen en dat hier allerlei zogezegde verkeerde vertalingen uitkomen zorgt voor verwarring, zoals ook in deze thread:

Dat weet ik niet. Ik weet alleen dat je sommige dingen gewoon niet kan vertalen.
 
ik zie toch een klein beetje hoop bij jou, angelus :)
maareh, ik kan dit soort dingen ook uit de bijbel halen hoor, geen probleem. staan ook genoeg 'haat' passages in (als we het even zo mogen noemen). Gaat erom dat je de context begrijp en het boek als geheel kan zien. je moet je niet blind staren op 1 line
dat is ook zo, ik viseer de islam ook niet, alle religies zijn slecht en overbodig. om het alombekende citaat maar eens te herhalen: "With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."

en ook al vergeten we dit even, gaat het ook nog eens om waarheid. Religie is voor 0% gebaseerd op waarheid, ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik vind het maar triest dat gigantische hoeveelheden mensen een leven lang bedrogen worden door leugens uit eeuwenoude teksten.


daarenboven zijn de koran, de bijbel,... zogenaamd het "woord van god" in de respectievelijke religies. Woorden van god horen ABSOLUUT te zijn, dat betekent niet vatbaar voor alternatieve interpretaties en niet in conflict met zichzelf;)

want als god zegt: "je moet A doen", en tegelijk "Je moet A niet doen", dan ligt het weer bij de mens zelf om te kiezen welk bevel op te volgen:)
Ik ga het ook serieus navragen, want ik oordeel niet zonder dat ik het totale plaatje zie. Daarnaast is het maar net hoe jij het interpreteert, als ik een gesprek met je voer en een 1 zinnetje eruit vist, dan kan ik die ook in een slecht daglicht zetten.

Je hebt ook geen godsdienst nodig om een goed of slecht mens te zijn. Iemand die niet gelovig is, is niet slecht.

dat klinkt als een logisch argument, maar het ligt iets subtieler dan dat. Als ik in een gesprek de volgende zin zou zeggen:
"Stel dat ik hypothetisch zou zeggen: dood aan de ongelovigen!, dan zou ik een slecht persoon zijn"
Dat is de enige context waarin de woorden "dood aan de ongelovigen" niet als slecht kunnen opgevat worden. (als je het hiermee oneens bent, geef dan maar eens een andere context waar het nog ok is)
Als jij nu dit citaat overneemt zonder de "Stel dat ik hypothetisch zou zeggen:" en ",dan zou ik een slecht persoon zijn" dat is de enige manier waarop jij die woorden in een slecht daglicht kan stellen.
 
Laatst bewerkt:
het woord van God is een gevoel, geen taal man. als je een vreemde man een of ander rare taal in je hoofd hoort spreken, denk ik eerder dat je in de war bent man, dan dat je Gods woord hoort..
 
Dat weet ik niet. Ik weet alleen dat je sommige dingen gewoon niet kan vertalen.

Maar dat zou betekenen dat een almachtige God, in dit geval Allah, ervoor heeft gekozen om zijn woord open te laten staan voor verkeerde interpretatie, met alle gevolgen van dien.
 
Anders lijkt het "geloof" toch een goed excuus waarom je geen vrienden hebt.

ik heb idd geen vrienden, maar mijn vrienden denken wel dat ze vrienden van mij zijn:trollface:
dus dat telt toch een beetje?:P
 
Boeddhisme is niet slecht..
 
Geloof is hetgeen wat deze wereld verpest.

Gelukkig bestaat zowel de Bijbel als de Koran niet uit feiten en hebben de gelovige een denkbeeldig vriendje om op terug te vallen als ze het moeilijk hebben en de laatste tijd ook om hem de schuld te geven, want dat moest van.....

Gewoon mijn mening, Don't hate me.

---------- Post toegevoegd Mon 1 Aug 2011 om 14:03 ----------

heeft ook geen god die vanalles gebiedt en verbiedt:) (voor zover ik bekend ben met het boeddhisme, kan uiteraard fout zitten)

Is een levenswijze, net als bodybuilding :p
 
Geloof is hetgeen wat deze wereld verpest.

Gelukkig bestaat zowel de Bijbel als de Koran niet uit feiten en hebben de gelovige een denkbeeldig vriendje om op terug te vallen als ze het moeilijk hebben en de laatste tijd ook om hem de schuld te geven, want dat moest van.....

Gewoon mijn mening, Don't hate me.

---------- Post toegevoegd Mon 1 Aug 2011 om 14:03 ----------



Is een levenswijze, net als bodybuilding :p

Het is ook niet echt een religie. :)

dan is apfelstrudel's uitspraak niet echt relevant voor de discussie:P

is een beetje als antwoorden op mijn "alle religies zijn slecht" met "Transformers 3 is niet slecht"
alhoewel, niet echt natuurlijk, want transformers 3 is heel slecht:roflol:
 
Laatst bewerkt:
Respect voor iedereen die aan ramadam doet.
 
Respect voor iedereen die aan ramadam doet.
Dat zowiezo.. Ik zou het nooit volhouden..


Maar Nador.. Jij hoeft toch niet te vasten??

Het vasten is verplicht voor degene die:
1. Moslim is
2. Geestelijk en lichamelijk gezond is
3. Niet op reis is
4. Volwassen is (volgens de islamitische wetten); bij een meisje is dat na de eerste menstruatie en bij een jongen na de eerste zaadlozing.

:p:p
 
Dat zowiezo.. Ik zou het nooit volhouden..


Maar Nador.. Jij hoeft toch niet te vasten??

Het vasten is verplicht voor degene die:
1. Moslim is
2. Geestelijk en lichamelijk gezond is
3. Niet op reis is
4. Volwassen is(volgens de islamitische wetten); bij een meisje is dat na de eerste menstruatie en bij een jongen na de eerste zaadlozing

:p:p

O, daarom Angelus ook niet. Tevens een verklaring voor zijn getroll.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven