Fitness Seller

Random vragen eerste powerlifting meet

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Turnminator

Novice
Lid geworden
15 sep 2017
Berichten
12
Waardering
6
Lengte
1m82
Massa
76kg
Hallo allemaal,

Mijn naam is arnold, ik ben 19 jaar en sport al sinds ongeveer 15,5. 30 september doe ik mee met mn eerste meet (sbd cup) in de 74kg.
Nu had ik een paar specifieke vragen waar ik het antwoord niet op kan vinden.
1. Ik wil een water cut doen om de laatste ~2kg kwijt te raken, en ik zat te denken aan water loading, sodium loading en evt nog warm bad/ sauna. Of ik kan alleen sauna doen, aanbevelingen?
2. Ik wil dus het liefst precies 74 kg wegen echter heb ik thuis twee weegschalen staan waarvan er ééntje 200 gram minder aangeeft. Iemand die weet hoeveel een gemiddelde weegschaal afwijkt en of een weegschaal meestal meer of minder gewicht aangeeft dan een gecalibreerde.
3. Weet iemand of oude/nieuwe technogym platen positief of negatief afwijken. In onze gym hebben we ze beide en ik heb het gevoel alsof de oude met kleine diameter zwaarder zijn.

Beste gymlifts zijn nu (210-142.5-230 @80kg)
Alvast bedankt natuurlijk☺
Edit: Is er ook magnesium op een wedstrijd of moet je het zelf meenemen? en mag je een normale boxer aan of moet het echt een ballenknijper zijn:p?
 
Laatst bewerkt:
Beste Arnold, misschien zijn dit niet de antwoorden die je wilde horen, maar is in my opinion wel de realiteit.

1. Ben persoonlijk niet zo'n fan van watercutten, maar hier staat eigenlijk alles wel wat je nodig hebt: Cutting Weight Powerlifting: 2 Hour and 24 Hour Weigh Ins Verder als je wil gaan powerliften en normaal rond de 80[kg] zit, raad ik je zeer aan om mee te doen in de -83[kg], bespaart je een hoop gedoe en je tilt ook nog eens meer gewicht. Ook zou ik opletten met bepaalde afval/dehydraterende supplementen ivm mogelijke doping controle.
2. Dikke kans dat je de eerste poging niet precies 74[kg] zou wegen, al hoewel dat natuurlijk wel ideaal zou zijn. Merk zelf vaak ook dat de wedstrijd weegschalen soms tot wel 300[g] afwijken, dus er is altijd dat risico. Wat de gemiddelde weegschaal afwijkt is natuurlijk lastig te zeggen. Ik woog een keer 104[kg] thuis en 106[kg] op de wedstrijd weegschaal, zonder eten/drinken ertussen, maar vaak ook omgekeerd. Mijn advies, ga richting de 73[kg], beter safe dan niet mee mogen doen.
3. Gym plates wijken vaak af, want ze zijn vaak ook goedkoop. Je kan ze wegen als je het zeker wil weten wat ze dan precies wegen.

Sterke lifts wel, succes. Misschien ben ik je spotter als je zondag lift.
 
Thanks, ik heb het artikel gelezen. Ik weeg atm 76 dus hoef maar 2 kilo kwijt te raken. Zou in principe wel moeten lukken. Ik zal inderdaad wel meer richting de 73 moeten gaan ja. Beetje jammer dat ik geen toegang heb tot een gecalibreerde weegschaal en eleiko maar we doen het er maar mee haha.
 
Ik denk dat bijna niemand constant toegang heeft tot een gekalibreerde weegschaal en Eleiko wedstrijd plates. Da's dus niks om je zorgen over te maken. Iedereen moet het zo'n beetje op dezelfde manier doen.
Persoonlijk zou ik voor een eerste meet geen watercut toepassen en gewoon deelnemen in de klasse waar je in valt zonder enige cut.

Mooie stats @ 80kg!
 
Ik wil echt voor de 74 kilo gaan, sowieso omdat ik competitief wil zijn en ik in de 83 kilo klasse niet eens top vijf haal (zo ben ik gewoon, moet wel iig top 3 halen anders zou ik niet mee doen haha). Ik had laatst met een half uur sauna 1.4 kilo zonder moeite eraf gezweet en met af en toe een rondje fietsen raak ik ook redelijk makkelijk watergewicht kwijt, dus van 76 naar 74 moet te doen zijn. En bedankt voor de complimenten :):).
 
Thanks, ik heb het artikel gelezen. Ik weeg atm 76 dus hoef maar 2 kilo kwijt te raken. Zou in principe wel moeten lukken. Ik zal inderdaad wel meer richting de 73 moeten gaan ja. Beetje jammer dat ik geen toegang heb tot een gecalibreerde weegschaal en eleiko maar we doen het er maar mee haha.
Kan je die 2 kg er nu niet af krijgen met een lichte cut?
 
Kan je die 2 kg er nu niet af krijgen met een lichte cut?

Nah lijkt me best lastig 2 kilo vet kwijt raken in 9 dagen. Ik denk sowieso dat het me best makkelijk lijkt om die 2 kilo eraf te krijgen aangezien ze op het internet meestal over 5-10% hebben terwijl ik nog geen eens 3% kwijt hoef te raken. Het is alleen een beetje lastig om 'de beste/makkelijkste manier te vinden', de ene roept dat je in een sweatsuit moet gaan rennen en de ander zegt dat sauna performance vermindert???
 
Met die handleiding die AlexV gaf hoef je je geen zorgen te maken over extra cardio.
 
Begrijp zelf die hype van tegenwoordig niet om bij je eerste paar wedstrijden gelijk te gaan cutten, heb er nog nooit iemand beter zien presteren daardoor en daar gaat het tenslotte om. Competitief wordt je vanzelf naarmate de tijd vordert dan kan je altijd nog die overweging maken om gewichtsklasse te droppen heb je in elk geval de broodnodige wedstrijdervaring. Alsnog veel succes met gewicht maken en de wedstrijd zelf !
 
Laatst bewerkt:
Begrijp zelf die hype van tegenwoordig niet om bij je eerste paar wedstrijden gelijk te gaan cutten, heb er nog nooit iemand beter zien presteren en daar gaat het tenslotte om. Competitief wordt je vanzelf naarmate de tijd vordert dan kan je altijd nog die overweging maken om gewichtsklasse te droppen heb je in elk geval de broodnodige wedstrijdervaring. Alsnog veel succes met gewicht maken en de wedstrijd zelf !

Ik kan je post helaas maar 1x liken, maar precies dit.
 
met vezelloos eten kan je al ongeveer 2 kilo kwijtraken (laatste 3 dagen), gewoon wit brood met roombotere en nutella, darmen leeg + vocht uit de darmen.
hier heb je geen last van en je kan maximaal tillen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven