MuscleMeat

Rare diagnose (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Tony91

Dutch Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 jul 2007
Berichten
501
Waardering
10
Hallo medeforumers,

na al 3 maanden klachten te hebben in mijn schouders (achterkant en zijkant) meestal steken en een 'kou' gevoel ben ik maar eens naar de osteopaat geweest.

Ik dacht hij gaat mij snel helpen dan ben ik er in een 2tal weken weer vanaf.
Nu blijkt dat achter schouderpijnen veel meer zit !
Ik neem pillen tegen acné en die werken op mijn spijsverteringstelsel (=>vitamine B en magnesium tekort).
Als dit niet goed werkt dan werkt dat probleem op de zenuwen in je schouders en ondervind je klachten.

Wie heeft er ooit hetzelfde te horen gekregen of weet hier iets vanaf ?

Alvast dank!
 
Hallo medeforumers,

na al 3 maanden klachten te hebben in mijn schouders (achterkant en zijkant) meestal steken en een 'kou' gevoel ben ik maar eens naar de osteopaat geweest.

Ik dacht hij gaat mij snel helpen dan ben ik er in een 2tal weken weer vanaf.
Nu blijkt dat achter schouderpijnen veel meer zit !
Ik neem pillen tegen acné en die werken op mijn spijsverteringstelsel (=>vitamine B en magnesium tekort).
Als dit niet goed werkt dan werkt dat probleem op de zenuwen in je schouders en ondervind je klachten.

Wie heeft er ooit hetzelfde te horen gekregen of weet hier iets vanaf ?

Alvast dank!

Hahahaha sorry hoor, het is niet om jou. Maar zegt de osteopaat dit? Welk middel gebruik je voor je acne? Ik ben persoonlijk van mening dat osteopaten vaak de grootste flauwekul uitslaan die er is! (althans die hier in Europa, in amerika je osteopaten DO die een academische opleiding hebben gevolgd). Wat een gezever zeg die osteopaat, tekort aan vit B en Mg??? Heeft ie je bloed onderzocht dan? Vitamine B tekort is praktisch onmogelijk om te krijgen tenzij je JAREN heel slecht(= weinig tot niets) eet. Een Mg tekort zou kunnen echter ook dit is praktisch onmogelijk als je voldoende eet. Verder is het zo dat een tekort aan vit B idd tot demyelinisatie kan leiden van je perifere zenuwen en evt ook je ruggemergbanen, maar dan krijg je echt geen steken, wel tintelingen etc en als het echt erg is ook een gevoel van zwakte. Mg tekort leidt tot zwakte en kramp. O ja, deze symptomen komen dan trouwens ook symmetrisch in je lichaam voor en ABSOLUUT NIET op 1 plek.

Kortom die osteopaat van je heeft een leuk zeververhaal, maar kan ie het ook staven? Hier in min woonplaats is ook zo'n osteopaat en die zei werkelijk tegen iedereen die hij behandelde hetzelfde: "Ja, je klachten komen door een traumatische ervaring in je jeugd" :rolleyes:

Ga aub naar een echte dokter!
 
Laatst bewerkt:
Hahahaha sorry hoor, het is niet om jou. Maar zegt de osteopaat dit? Welk middel gebruik je voor je acne? Ik ben persoonlijk van mening dat osteopaten vaak de grootste flauwekul uitslaan die er is! (althans die hier in Europa, in amerika je osteopaten DO die een academische opleiding hebben gevolgd). Wat een gezever zeg die osteopaat, tekort aan vit B en Mg??? Heeft ie je bloed onderzocht dan? Vitamine B tekort is praktisch onmogelijk om te krijgen tenzij je JAREN heel slecht(= weinig tot niets) eet. Een Mg tekort zou kunnen echter ook dit is praktisch onmogelijk als je voldoende eet. Verder is het zo dat een tekort aan vit B idd tot demyelinisatie kan leiden van je perifere zenuwen en evt ook je ruggemergbanen, maar dan krijg je echt geen steken, wel tintelingen etc en als het echt erg is ook een gevoel van zwakte. Mg tekort leidt tot zwakte en kramp. O ja, deze symptomen komen dan trouwens ook symmetrisch in je lichaam voor en ABSOLUUT NIET op 1 plek.

Kortom die osteopaat van je heeft een leuk zeververhaal, maar kan ie het ook staven? Hier in min woonplaats is ook zo'n osteopaat en die zei werkelijk tegen iedereen die hij behandelde hetzelfde: "Ja, je klachten komen door een traumatische ervaring in je jeugd" :rolleyes:

Ga aub naar een echte dokter!

:stupid:

Laat aub je bloed eens controleren bij de HA, die verhalen van de osteopaat lijken mij niet echt betrouwbaar...
Osteopathie is toch alternatieve geneeswijze?!
 
Ja osteopatie is alternatieve geneeskunde, dit pas ik toe omdat deze verder gaan op de oorzaak ipv de symptomen te behandelen.

Ik neem tetralysal voor acné. Dit is een antibioticum voor de huid.
Maar eigenlijk geloof ik hem wel, ik voel mij ook zwak ondanks ik gezond eet en goed afgewisseld. De spierkracht is ook minder als een half jaar geleden en ik voel mij niet fit, dit is toch zowat begonnen toen ik met het geneesmiddel begon.
Ik vind dat het klopt wat hij zegt, want hij vroeg zo je voelt je slap zeker enz en dit was telkens correct. Ook kreeg ik echt de indruk dat hij me begreep en me wil helpen !

Maar een osteopaat is toch een herkend dokter ?

Alvast bedankt voor de reacties ;)
 
Zou zeggen , probeer eens te stoppen met dat medicijn en kijk of de klachten weggaan ,........

Buitendat moet ik zeggen dat de klachten bekend voorkomen en klinken als een peesontsteking in je schouder ,... te hard getrained , te veel gewicht gepakt ?

Heb je een painful arc ? dwz heb je een bewegings hoek waarin je je arm houdt en zo meer pijn veroorzaakt terwijl de beweging van te voren ( lager ) en later ( hoger ) geen pijn meer doet ?
Bij een painful arc raken nl de pezen licht in de verdrukking en kunnen bij een ontsteking dus daardoor pijn doen .

Wat je evt kunt doen tegen zo'n ontsteking is eigenlijk alleen koelen ( 2 á 3 x per dag ) en rust ,.... let wel ff op dat je dus geen absolute rust neemt, kortom wel blijven bewegen maar niet trainen met gewichten ;)

Als het voornamelijk pijn aan de zijkant is met evt uitstraling naar achter of naar de nek , dan kun je ook denken aan een slijmbeursontsteking .
Daarvoor geld in principe dezelfde behandelprocedure ; rust en tijd ! evt bij een hardnekkige pijn/ontsteking kun je bij je huisarts een corticosteroïden injectie vragen.
 
Zou zeggen , probeer eens te stoppen met dat medicijn en kijk of de klachten weggaan ,........

Buitendat moet ik zeggen dat de klachten bekend voorkomen en klinken als een peesontsteking in je schouder ,... te hard getrained , te veel gewicht gepakt ?

Heb je een painful arc ? dwz heb je een bewegings hoek waarin je je arm houdt en zo meer pijn veroorzaakt terwijl de beweging van te voren ( lager ) en later ( hoger ) geen pijn meer doet ?
Bij een painful arc raken nl de pezen licht in de verdrukking en kunnen bij een ontsteking dus daardoor pijn doen .

Wat je evt kunt doen tegen zo'n ontsteking is eigenlijk alleen koelen ( 2 á 3 x per dag ) en rust ,.... let wel ff op dat je dus geen absolute rust neemt, kortom wel blijven bewegen maar niet trainen met gewichten ;)

Als het voornamelijk pijn aan de zijkant is met evt uitstraling naar achter of naar de nek , dan kun je ook denken aan een slijmbeursontsteking .
Daarvoor geld in principe dezelfde behandelprocedure ; rust en tijd ! evt bij een hardnekkige pijn/ontsteking kun je bij je huisarts een corticosteroïden ??? injectie vragen.

Ik heb na een arm uit de kom ook last van mijn schouder gehad. Ik weer naar de dokter en die zij omdat ik een sporter ben moest ik maar naar een sportarts gaan. Hij zei dat deze injecties een trauma wegspuit, maar meer kleine trauma's ervoor terug krijgt. Dus ben ik naar de sportarts gegaan. Heb warm/koud therapie gehad met wat oefeningen en het resultaat is dat ik hier vanaf ben. Het is inmiddels 4 jaar geleden.

Ik zou dus proberen te stoppen met die troep. Werkt dit niet, dan hop naar de sportarts.
 
Ik heb na een arm uit de kom ook last van mijn schouder gehad. Ik weer naar de dokter en die zij omdat ik een sporter ben moest ik maar naar een sportarts gaan. Hij zei dat deze injecties een trauma wegspuit, maar meer kleine trauma's ervoor terug krijgt. Dus ben ik naar de sportarts gegaan. Heb warm/koud therapie gehad met wat oefeningen en het resultaat is dat ik hier vanaf ben. Het is inmiddels 4 jaar geleden.

Ik zou dus proberen te stoppen met die troep. Werkt dit niet, dan hop naar de sportarts.

nfiltratie met corticosteroïden

De infiltratie hiervan is zeer effectief in veel gevallen . Ze staan in schril contrast met de medicatie in tabletvorm {systemische corticosteroïden} die zich over het hele lichaam verspreid en meerdere nadelige neveneffecten kan hebben. De infiltraties zijn gelokaliseerd en hebben hun ontstekingsremmende werking op de plaats van infiltratie en er wordt maar heel weinig teruggevonden in de bloedsomloop in de eerste 24 uur na toediening.

Heb er zelf ook 1 gehad en moet zeggen dat het bij mij goed hielp :o
 
Blij dat mensen mij helpen die verstandig zijn ;)

Maar ik heb geen painfull arc, soms heb ik ook helemaal geen last.
Het kan plots opkomen, stekede branderige pijn rond schouderbladen en soms een licht branderig gevoel op mijn schouderkoppen. Als ik mijn armen rondzwier maken mijn schouders ook een krakend,knorserig geluid.

Ik heb 3 maanden geleden hard getrained, overhead shoulder press eerste keer en waarschijnlijk te zwaar (2x 11 kg) en shrugs met 2x 17 kg. Het was niet slim maar ik was in een bui dat ik mij voelde alsof ik alles aankon.. De pijnen kwamen de dag erna en duren nu al 3 maanden lang maar niet zo erg als in het begin.
Ik neem mij altijd voor om 2 weken te rusten en dan met de gedachte het zal dan wel beter zijn NIET DUS :s en ik durf niet meer hard te trainen en heb de energie er niet meer voor, ik voel mij hierdoor ook licht depressief.

Wat zouden jullie doen, dokter of osteopaat blijven gaan. Dokters zeggen meestal toch alleen maar rusten :(

Heel erg bedankt al allemaal!!

edit :Oja stoppen met die troep zie ik niet zitten, de huiddokter zei dat mijn kuur bijna is afgelopen (1 jaar) en mijn puisten zijn ook bijna helemaal weg. De ostepaat deed ook een rare test om te kijken hoe ik reageerde om het geneesmiddel, ik moest mijn benen naar boven duwen tegen de kracht van zijn hand in. Eerste maal zonder het poeder van het geneesmiddel op mijn tong en 2de maal met het poeder op mijn tong, de tweede keer was ik niet zo sterk en dus reageer ik slecht op dat middel. Is dit betrouwbaar ?
 
Laatst bewerkt:
Tja , zal idd overbelasting zijn , misschien met een lichte irritatie aan de pees .
Neem goede rust ! trainen kun je altijd nog ,... genezen is ff belangrijker .

Dr's zeggen idd ook rust ,... en hebben daar imo ook gelijk in !
En daarbij kun je nu toch niet voluit trainen , beter ff te wachten zodat je dalijk weer pijnvrij voluit kunt gaan !
 
Ik weet dus met mijn eigen geen raad meer, heb al 3 maanden gerust dus geen gewichten meer.. Het is nog niet over, trainen doe ik nu terug licht en de pijn verergert niet. Ik neem aan omdat ik dit nog kan dat het geen slijmbeursontsteking is of ontsteking ? Dan zou ik waarschijnlijk niet meer kunnen van de pijn ?
 
Ik ben gegaan met trainen tijdens m'n slijmbeursonsteking , is een beetje pijnlijk , maar kan wel ;)

Echter na een langere tijd rust is het pas echt weggegaan
 
Beste Peccie,

Ik vind het erg jammer dat je niet leest wat Tony91 schrijft. Jammer ook dat je meteen een oordeel klaar hebt! Verdiept u eens in wat een osteopaat doet en wat osteopathie inhoudt!!

Het veelvuldig innemen van supplementen kan de maagwand doen afzwakken. Dit is een puur chemisch proces. De maag wordt aangezet tot het afscheiden van HCl (maagzuur). Een overschot van dit zuur kan problemen geven zoals bijvoorbeeld zuurbranden, oprispinhen, verminderde functie van het spijsverteringsstelsel etc. Maagklachten veroorzaken ook schouderklachten inderdaad. Hoe het uitgelegd wordt door collegae osteopaten weet ik niet, maar daar hoor je (helaas) weleens variaties in...

Dat supplementen de maagwand verzwakken is nieuw voor mij. Als er idd supplementen zijn die COX-1 remmen zou dit tot verzwakking van de maagwand kunnen leiden, de maagslijmcellen produceren namelijk HCO3. Het is niet meer dan logisch dat de maag ( parietale cellen) aangezet worden tot secretie van HCL bij alles wat er binnen komt, dit is het natuurlijke proces. Het is alleen echter zo dat eten toch echt tot veel meer productie leidt dan alleen een paar supplementen. Zuur is overigens niet debet aan zuurbranden, oprispingen etc. Dit heeft te maken met een onvoldoende spanning van de onderste slokdarm sfincter, anomalie van de hoek van HIS, evt hernia diafragmatica etc. Voor de verdere vertering is teveel zuur idd niet goed, maar hiervoor hebben we de ductulus in de alvleesklier die HCO3 afgeeft door secretine. ( nog meer HCO3)

De maag geeft zijn gestresste bezenuwing door in het ruggemerg in de wervelkolom ter hoogte van de schouderbladen. Er ontstaat een overflow aan informatie waardoor de spieren direct naast de wervelkolom gespannen geraken en zo de wervels uit balans laten bewegen. Oorzaak-gevolgketens doen hun verdere werk en kan een schouder erin betrekken.

Ik heb nog nooit gehoord dat de maag schouderklachten kan geven, er is idd zoiets als reffered pain, maar de zenuwbanen van de maag komen niet binnen op dezelfde plek als de nociceptieve zenuwen van de schouders en dus het betreffende dermatoom. Prikkeling van het diafragma kan dit echter wel geven. En overigens tussen de schouderbladen is bij wat ik van de anatomie weet toch nog altijd de rug!

En dan nog even over het vit B en magnsium tekort: hierover zeg je niets??? Hoe kan hij dit in godsnaam beweren!!

Tot dusver even een uitleg!
@Tony91: goed bezig!
@Peccie: wees kritisch naar jezelf en ook anderen. Een dokter heeft Tony waarschijnlijk al bezocht. En een osteopaat is GEEN dokter en PRETENDEERT dit ook niet te zijn!!

Beste Bastiaan, ik ben altijd kritisch naar mezelf en ook tegenover wat in de literatuur staat. Alleen op deze manier word ik namelijk een goede arts!!! Dus neem je tip aan mij ter harte en pas deze ook op jezelf toe!

MvG,

Bastiaan, DO (degree in osteopathy)

Zo dit moest ik even kwijt;)
 
Laatst bewerkt:
edit :Oja stoppen met die troep zie ik niet zitten, de huiddokter zei dat mijn kuur bijna is afgelopen (1 jaar) en mijn puisten zijn ook bijna helemaal weg. De ostepaat deed ook een rare test om te kijken hoe ik reageerde om het geneesmiddel, ik moest mijn benen naar boven duwen tegen de kracht van zijn hand in. Eerste maal zonder het poeder van het geneesmiddel op mijn tong en 2de maal met het poeder op mijn tong, de tweede keer was ik niet zo sterk en dus reageer ik slecht op dat middel. Is dit betrouwbaar ?

Haha, misschien smaakte het spul zo ranzig dat je minder kracht had, maar nee, zo'n test is vrij onzinnig.

De maag met zijn functionele of structurele problemen kan functionele problemen in de schouder geven middels fasciale weg, maar ook vele andere.
Neem even bijv. de nervus vagus (innervatie maag). Kan restricties geven OAA (occiput-atlanto-axiaal, in de wervelkolom dus) --> hypertonie trapezius --> trekt schouder in een veranderde positie waardoor deze verminderd kan bewegen. Factor tijd zorgt voor uiteindelijk: de klacht. Daarbij trouwens ook nog de musculus subclavius (bezenuwd door nervus subclavius)die clavicula wegtrekt en supraspinatus in de problemen kan brengen --> gevolg: irritatie, ontsteking op latere termijn. Etcetc...

Ik denk dat het eerder andersom is. Je hebt een restrictie in de wervelkolom en krijgt dan maagklachten. Dat lijkt me een stuk logischer. Heb je anders wat artikels die jouw mening over die fasciale weg enzo onderbouwen ? Ben ik wel benieuwd naar...
 
Ja, andersom kan ook: je hebt viscerosomatische, maar ook somatoviscerale reflexen...

Ik weet dat er niet veel of erg weinig over gepubliceerd is, maar ik zal proberen iets constructiefs erover te vinden. Duurt even...
 
Heel erg bedankt allemaal, Bastiaan wat jij zegt klopt!!

Ik heb ook best veel last van mijn trapezius, niet heel de dag maar toch zeker de helft, ik weet niet wanneer dit over gaat en wanneer dit komt.

Ik denk dat ik ga stoppen met dat tetralysal acné medicijn en over ga op iets anders, natuurlijks voor acné tegen te gaan.

Wat raad jij of iemand anders mij aan voor mijn schouders weer aan de sterke kant te helpen ?
Ik voel mij ook vrij futloos en slap, dit had ik vroeger niet. Misschien ga ik ook bloed laten trekken voor eens te kijken hoe het met vitaminen enz zit..

Ik ben echt blij dat jullie mij zo goed helpen en terug moed geven, ik voel mij depressief omdat ik telkens de tijd moet verzetten die ik in mijn hoofd heb wanneer ik genezen ben..
 
Ja, andersom kan ook: je hebt viscerosomatische, maar ook somatoviscerale reflexen...

Ik weet dat er niet veel of erg weinig over gepubliceerd is, maar ik zal proberen iets constructiefs erover te vinden. Duurt even...

Ik ben benieuwd, misschien dat jij mijn negatieve kijk op alternatieve geneeswijze kan veranderen.
 
Heel erg bedankt allemaal, Bastiaan wat jij zegt klopt!!

Ik heb ook best veel last van mijn trapezius, niet heel de dag maar toch zeker de helft, ik weet niet wanneer dit over gaat en wanneer dit komt.

Ik denk dat ik ga stoppen met dat tetralysal acné medicijn en over ga op iets anders, natuurlijks voor acné tegen te gaan.

Wat raad jij of iemand anders mij aan voor mijn schouders weer aan de sterke kant te helpen ?
Ik voel mij ook vrij futloos en slap, dit had ik vroeger niet. Misschien ga ik ook bloed laten trekken voor eens te kijken hoe het met vitaminen enz zit..

Ik ben echt blij dat jullie mij zo goed helpen en terug moed geven, ik voel mij depressief omdat ik telkens de tijd moet verzetten die ik in mijn hoofd heb wanneer ik genezen ben..

Als je geen andere chemische medicatie gebruikt (inwendige klei verminderd de werking) kun je gebruik maken van witte/groene Leem (klei) is een goede manier om het lichaam te reinigen en werkt ook goed tegen puisten. Het wordt bij paarden vaak gebruikt bij blessures en schijnt ook op mensen goed te werken voor blessures dus ben laatste tijd flink aan het smeren als ik een gevoelig plekje heb :P
 
De ostepaat deed ook een rare test om te kijken hoe ik reageerde om het geneesmiddel, ik moest mijn benen naar boven duwen tegen de kracht van zijn hand in. Eerste maal zonder het poeder van het geneesmiddel op mijn tong en 2de maal met het poeder op mijn tong, de tweede keer was ik niet zo sterk en dus reageer ik slecht op dat middel. Is dit betrouwbaar ?

En als je nou meel op je tong legt?
 
Back
Naar boven