MuscleMeat

rare schemas

Bezoekers in dit topic

dandyman

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2003
Berichten
7.925
Waardering
1
een maatje van mij op de gym, die heeft me nu een schema. hij traint 3 weken in een cyclus.

week1: borst en triceps
week2: rug. biceps
week3: bene, schouders

hij traint dan elke dag (5 dagen per week ma-vr), elke dag wel net andere oefeningen. maar elke dag voluit till failure.
dus 5 dagen per week voluit die spiergropen..
de 2e week volgt dat zelfde principe met rug, biceps en de laatste week dus benen en schouders..alles voluit.
alle spiergroepen 4 sets en 8 a 10 reps

de volgende 3 weken pakt hij dit zelfde cyclusje alleen dan meer sets, meer reps dus puur op uithoudingsvermogen en niet te zwaar. 5 sets meen ik en 10 tot 12 herhalingen. mer volume dus

dan volgt weer een zelfde week maar dan borst en biceps bijvoorbeld..

ik heb hem voor gek verklaard maar hij kende iemand die hier flinke resultaten mee heeft gehaald.

wat denke jullie heirvan en wie kent nog meer mensen met rare, eigenlijk moet ik buitegewone, trainingsschemas?
 
Uhhhh, weird...?

Ik kan me moeilijk voor stellen dat dit erg effectief is. Een weekje overtrainen en dan weer 2 weken niets doen?
 
yep......had er een thread over gemaakt, check:

Deze thread

blijkt overigens minder raar te zijn dan ik dacht, nu ik de reacties lees :)
 
Het is wel aan te raden, om je spieren te 'shocken'.

Maar geen gewoonte van maken, dus max 2 keer per jaar.
 
benen en schouders ??? dan weet je al hoe het met de intensiteit is geteld; 0,0

als ik benen heb getraind, ben ik op, echt op. Dan wil ik niet nog een schouders gaan trainen, alsjeblieft zeg :(
 
is idd een shockschema maar dat moet je eigenlijk niet op die manier doen.

IMO:

Een shock moet je ten eerste niet om de 3 weken terug laten komen, zonder dat je ze in de tussentijd belast.

Tuurlijk moet je na een shock die spieren een weekje rust geven, maar in de 2 weken die volgen belast je ze helemaal niet. Die 2de week had je eigenlijk alweer een enkele belasting moeten geven. Zeker niet nog 1 week later volledig weer 5 dagen keihard.
 
Dit is inderdaad een beetje overdreven schokken. Dit doe je beter door een spier die niet goed meer reageerd op je training 2 achtereen volgende dagen te trainen...dan een paar dagen rust voor die spiergroep en eventueel herhalen. Daarna weer terugvallen in oude patroon. Het is enkel de bedoeling de spier even "wakker te schudden".
 
shocken? dit is zelfs niet shocken.. dat is gewoon de onnozele uithangen... elke dag een spier groep trainen till failure is op zich al bs, en dan 3 weken wachten eer je opnieuw kan trainen, da's nog meer bs...
 
precies hoe ik erover dacht idd. wat robin zegt zat ik wel aan te denken om mn triceps aan te geven dat er gewertk en dus gegroeid moet worden. die loopt zo erg achter dat ik van plan ben om die 2 dagen achter elkaar wil aanpakken voor een keer.

pak die op de vrijdag voor mn borst (voor mn borst ja, triceps is priorietit vandaar en borst zeker niet:)) en wil dus op donderdag na mn rugtraining 2 oefeningen voor triceps toevoegen en dan vrijdag weer 2. beide 4 sets maar welke oefeninge kan ik dan t best doen.

op donderdag bijvoorbeeld na 3 rugoefeningen smal bankdrukken en ezbar extension of dippen (massabouwers) en dan vrijdag met name isolatieoefeningen als pressdown of one arm dumbbell extension?

of wat raden jullie aan?
 
dandyman zei:
precies hoe ik erover dacht idd. wat robin zegt zat ik wel aan te denken om mn triceps aan te geven dat er gewertk en dus gegroeid moet worden. die loopt zo erg achter dat ik van plan ben om die 2 dagen achter elkaar wil aanpakken voor een keer.

pak die op de vrijdag voor mn borst (voor mn borst ja, triceps is priorietit vandaar en borst zeker niet:)) en wil dus op donderdag na mn rugtraining 2 oefeningen voor triceps toevoegen en dan vrijdag weer 2. beide 4 sets maar welke oefeninge kan ik dan t best doen.

op donderdag bijvoorbeeld na 3 rugoefeningen smal bankdrukken en ezbar extension of dippen (massabouwers) en dan vrijdag met name isolatieoefeningen als pressdown of one arm dumbbell extension?

of wat raden jullie aan?

probeers is een keertje totaal andere oef? de massabouwers kan voor jou misschien wat minder werken?

*hi*
 
Laatst bewerkt:
hey vinny (zie net dat je op msn dezelfde vraag stelt maar post m hier maar ff:))

ik doe normaal 2 oefeningen 4 sets. meetsal lying extenson met ezbar en smal bankdrukken.

heb voorhee altijd 3 oefeningne gepakt en 3 sets. meestal wel de extension en verder dan meestal smal bankdrukken en isolatieoefninegn als triceps rope xtension over t hoofd of pressdown met touw.

heb ook vaak gedipt tussen bankjes wat ik ook erg goed voel, maar die schijf op mn benen heb ingeruild voor een andere variant. dan was mmn maatje namelijk in mn shcouders mij weerstand aan t bieden bij t omhoog komen. voelde ook erg goed alhoewel hier op t forum daar slceht op werd gereageerd door de blessuregevleogiheid hiervan aangezien hij geen idee heeft hoe ver ik kan gaan en eer ik t zelf in de gaten kan hebben is t dan meestal te laat..toch al met al een oefening die ik uitstekend voelde

heb vandaag een lying cable extension gepakt (lying extension op bankje voor een kage pulley) waarbij ik verder naar bened4n kan gaan. met losse stang heb ik vak de neiging om niet optimaal beneden te strekken. vervolgens cable pushdown in superset met dumbbell extension, maar ben nog steeds niet over uit waar ik goed op reageer voor triceps en hoe.

de kickback voel ik wel goed (en dan de niet de manier van 3XL maar de old fashioned way) dus die zal ik er nu wel inhouden, maar qua massabouwers wil t dus niet vlotten..maar die kan ik dan beter toch niet skippen of wel...wordt wel een andere topic nu maar goed..mocht ik niet genoeg replies krijgen opne ik wel een aparte hiervoor:D
 
dandyman zei:
hey vinny (zie net dat je op msn dezelfde vraag stelt maar post m hier maar ff:))

ik doe normaal 2 oefeningen 4 sets. meetsal lying extenson met ezbar en smal bankdrukken.

heb voorhee altijd 3 oefeningne gepakt en 3 sets. meestal wel de extension en verder dan meestal smal bankdrukken en isolatieoefninegn als triceps rope xtension over t hoofd of pressdown met touw.

heb ook vaak gedipt tussen bankjes wat ik ook erg goed voel, maar die schijf op mn benen heb ingeruild voor een andere variant. dan was mmn maatje namelijk in mn shcouders mij weerstand aan t bieden bij t omhoog komen. voelde ook erg goed alhoewel hier op t forum daar slceht op werd gereageerd door de blessuregevleogiheid hiervan aangezien hij geen idee heeft hoe ver ik kan gaan en eer ik t zelf in de gaten kan hebben is t dan meestal te laat..toch al met al een oefening die ik uitstekend voelde

heb vandaag een lying cable extension gepakt (lying extension op bankje voor een kage pulley) waarbij ik verder naar bened4n kan gaan. met losse stang heb ik vak de neiging om niet optimaal beneden te strekken. vervolgens cable pushdown in superset met dumbbell extension, maar ben nog steeds niet over uit waar ik goed op reageer voor triceps en hoe.

de kickback voel ik wel goed (en dan de niet de manier van 3XL maar de old fashioned way) dus die zal ik er nu wel inhouden, maar qua massabouwers wil t dus niet vlotten..maar die kan ik dan beter toch niet skippen of wel...wordt wel een andere topic nu maar goed..mocht ik niet genoeg replies krijgen opne ik wel een aparte hiervoor:D


Probeer is smal bankdrukken met dumbbells, je moet de db's gewoon neutraal houden, dus parallel aan de vloer.

Bij mij komt het iig veel veel harder aan dan met een barbell..
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt me ook een raar schema, maar als het voor hem werkt, waarom dan niet zo bezig blijven tot het niet meer werkt?
 
Probeer anders eens de frenchpress dandyman..die heb ik er ook sinds kort in en werkt goed voor mij!
 
ben er nog steeds niet uit hoe die precies moet. gewoon zelfde principe als extension met t verschil dat je je bovenarmen mee laat bewegen en dan uitdrukken als een smal bench press toch?

zievaak voorbelden in bladen maar dat is mn ogen een doodnormale lying ezbar extension..dus wijzer wordt ik er ook niet van

kan nergens een goed voorbeld vinden ondakns al die uitleggen hier ...zal wel aan mij liggen:sad: ga me maar eens diep schamen in de hoek :)

ah, bovenarmen langs je lichaam en handen/gewicht richting de nek naar beneden laten gaan !!!! hehe kort en duidelijk..sodemieter al die achterlijke bladen gelijk weg:D

karma is on the way Vin:thumb:
 
Laatst bewerkt:
heel VEEL mensen kunnen nog enorm tweaken aan hun dieet en voeding... leuk en aardig al die trainingen, maar zonder juiste voeding... zonder een juiste overschot aan calorieen, zul je simpelweg niet of nauwelijks groeien...

Ik ken veel mensen die alleen naar hun trainingsschema kijken om te bepalen hoe hun groei is of vordert...

Mensen die ook beweren zich de hele dag vol te proppen met eten en maar niet groeien... yeah right! Als je dan optelt hoeveel cals ze totaal binnenkrijgen, hoeveel eiwit, vet en KH... dan is dat zeker vatbaar voor een drastische verhoging! Maar goed...
 
dat hoef je mij echt niet uit te leggen king, ik weet gewoon meer over voeding dan training. vnnd voeding ook gewoon belangrijker. zonder goedec voeding geen goede intensieve training en zonder goede voeidng zeker geen groei..allemaal bekend en overbodige reactie van jou

en idd, heb nooit echt gebulkt maar ik merk wel aan mn fysiek dat mn triceps achterloopt, als ik dan ga bulken zal dat heus niet plots in zoverre veranderen dat alleen mn triceps vooruitgaat. t gaat toch in verhoudingen waardoor mn triceps gewoon een achterliggend epsiergroep is bij mij. punt uit..

en dat ligt dan in mn ogen zekr aan mn training, niet aan mn voeding of wil jij beweren dat kort gezegd een paar 100 gram kip en rijst extra mn triceps uit zn voegen laat barsten en er plots een gigantische triceps tevoorschijnkomt en de rest in dezelfde verhouingen blijft..komaan zeg!
 
oh oops, ik misverstand! Ik reageerde op dat 'rare' schema, niet op jouw bericht... :D Bljif vooral hard doortrainen en goed eten! :)
 
kingnbajam zei:
oh oops, ik misverstand! Ik reageerde op dat 'rare' schema, niet op jouw bericht... :D Bljif vooral hard doortrainen en goed eten! :)

:p ik ook:D



dus ik heb dat verhaal vvoor niets zitten typen:sad::)
dank je voor je advies:thumb:

en ik ben t dan wel helemaal met je eens
 
Back
Naar boven